Minkä helvetin takia et liity facebookiin??
Millainen ihminen ei liity facebookiin? Kerro kunnollinen syy!
Melkein kaikki muut siellä jo on.
Kommentit (63)
Ottamatta kantaa siihen, pitääkö olla Facebookissa vai ei, niin tulee kyllä näistä perusteluista vahvasti mieleen se, että nämä Facebookista tiukasti kieltäytyvät nostavat itseään aika korkealle korokkeelle muiden yläpuolelle. Onhan se tietysti kiva tuntea itsensä paremmaksi, tärkeämmäksi, itseriittoisemmaksi ja ties miksi muuksi, ymmärrän sen. Positiivisia tunteita kaikki.
Ottamatta kantaa siihen, pitääkö olla Facebookissa vai ei, niin tulee kyllä näistä perusteluista vahvasti mieleen se, että nämä Facebookista tiukasti kieltäytyvät nostavat itseään aika korkealle korokkeelle muiden yläpuolelle. Onhan se tietysti kiva tuntea itsensä paremmaksi, tärkeämmäksi, itseriittoisemmaksi ja ties miksi muuksi, ymmärrän sen. Positiivisia tunteita kaikki.
Tiedän että yhdellä kaverillani jonka olen tuntenut teinistä saakka on sellainen menneisyys ettei välitä olla tekemisissä esim. entisten luokkatovereiden kanssa joten ymmärrän oikein hyvin ettei hän halua liittyä FB:hen enkä näe siinä mitään itsensä ylentämistä.
Enpä liittyisi minäkään, jos siellä olisi vaarana törmätä ns. vääriin ihmisiin ja jos se herättää keskustelua kotona.
Itse olen FB:ssä mutten ole päivittänyt sivuilleni yli vuoteen mitään, käyn kyllä ryhmiä kurkkimassa noin parin päivän välein, mutta en nyt kauheasti leveilisi silläkään että MINÄ OLEN FB:ssä kun en näe mitään syytä miksi pitäisi kenellekään päivittää mitään.
Niiden kanssa soitellaan ja nähdään kasvokkain, jotka ovat minulle tärkeitä.
Ja tää on vanha ketju, tuo on hauska tuo "toimittajan" ennustus parin vuoden takaa että hän ei usko että kohta kaikki tapahtuu FB:ssä, niin onhan tämä totta jo nyt esim. monen bändin kohdalla...
Facebookiin kinuajat eivät osaa kunnioittaa toisen ihmisen päätöstä hoitaa omaa elämäänsä omalla tavallaan. Tuhahtelua ja olkien nakkelua saa osakseen, kun sanoo, ettei Facebookiin aio liittyä. Ja kummasti yhteydenpito _joillekin_ tuntuu olevan miltei mahdotonta ilman FB:tä. Tosin tosiystävien kanssa se ei ole FB:ssa olosta kiinni, sen olen huomannut.
Ja omast syyni pitkälti samanlaisia kuin edellä mainittu. Mitään paremmuutta en niistä koe - en vain koe FB:tä millaan lailla itselleni tarpeelliseksi ja "kun kaikki muutkin" -perustelu (mikä ei edes pidä paikkaansa) on mielestäni erittäin huono. Miksi tekisin jotain vain siksi, että joku muukin tekee, jos itse en koe siihen mitään tarvetta. Minut kyllä tavoittaa ilman FB:täkin, jos vain haluaa.
Ja ei ollut mun juttu. En halua itsestäni tai varsinkaan lapsistani kuvia nettiin.
Minulla ei ole tarvetta jakaa tunnetilojani tai ihmissuhdeongelmiani puolitutuille.
Minua ei kiinnosta lukea muiden "vituttaa, taas vauva kipeänä ja päätä särkee" juttuja.
Jos minulla on ystävilleni asiaa, soitan.
Olen työssäni asiakkaiden kanssa tekemisissä jatkuvasti koko päivän 6pvä/vko. Kotona arvostaa sitä yksinäisyyttä ja rauhaa kummasti.
Mun pari tosi hyvää ystävää esim. ei ole siellä. Sitten on joitain kavereita jotka ei siellä ole. Lisäksi mulla on tuttuja siellä joiden kaveri en ole facebookissa.
Oikein kiroilla täytyy, kun joku on kehdannut jättää liittymättä naamakirjaan. Olikos tämä vapaa maa vai ei??
Mitään tilivelvollisuutta fb:hen kuulumisesta tai kuulumattomuudesta ei kenelläkään pitäisi olla.
Minusta taas on pöyristyttävää, kuinka nämä Facebookiin kinuajat eivät osaa kunnioittaa toisen ihmisen päätöstä hoitaa omaa elämäänsä omalla tavallaan. Tuhahtelua ja olkien nakkelua saa osakseen, kun sanoo, ettei Facebookiin aio liittyä. Ja kummasti yhteydenpito _joillekin_ tuntuu olevan miltei mahdotonta ilman FB:tä. Tosin tosiystävien kanssa se ei ole FB:ssa olosta kiinni, sen olen huomannut.
Ja omast syyni pitkälti samanlaisia kuin edellä mainittu. Mitään paremmuutta en niistä koe - en vain koe FB:tä millaan lailla itselleni tarpeelliseksi ja "kun kaikki muutkin" -perustelu (mikä ei edes pidä paikkaansa) on mielestäni erittäin huono. Miksi tekisin jotain vain siksi, että joku muukin tekee, jos itse en koe siihen mitään tarvetta. Minut kyllä tavoittaa ilman FB:täkin, jos vain haluaa.
En minä halua julkaista elämääni netissä vaan pitää yksityisenä. Mulla on myös toisistaan erillisiä ja hyvin poikkeavia kaveripiirejä joiden en halua tietävän mitään toisistaan (esim. uskovaisia nuoruuden uskovaisajoilta ja erittäin ateisteja joiden en halua tietävän että olen joskus ollut uskovainen).
Neukkulassa aikanaan ihmisten toimintaa tarkkailtiin ja rekisteröitiin. Viru-hotellissa eri kansalaisuudet sijoitettiin tiettyihin kerroksiin. Joka huoneessa oli mikrofoonit. Valvotakerroksessa oli kyseistä kieltä osaava kuuntelija kirjaamassa ylös puhutun tiedon. Sitä on kauhisteltu.
Facebookissa käyttäjät luovuttavat vapaaehtoisesti kaiken henkilökohtaisen tietonsa vakoiltavaksi ja tallennettavaksi. Jokaisen käyttäjän tiedot ovat pörssissä yli 110 dollarin arvoista myyntitavaraa.
En siis vieläkään ole löytänyt omaa tapaani olla fb:ssa. Sitä kautta olen löytänyt joitakin matkan varrella kadonneita vanhoja kavereita, mutta muuten en keksi mitään hyötyä tai hauskuutta facebooksita.
Muutama kaveri päivittää kaikki tekemisensä, mutta tiedän niistä muutenkin. Toiset eivät ikinä päivitä mitään. Jotkut käyttävät sitä bisneksiensä eteenpäin viemiseen, mikä on sekin ihan ok. Omaa juttuani en ole löytänyt.
Suosittelen kaikille sinne liittymistä, että tajuiaisvat edes, mistä on kyse ennen kuin antavat vahvoja mielipiteitään. Aina voi yllättyä positiivisestikin. Jos ei, aina voi poistua. Itse en vielä tiedä, mitä teen, ehkä en mitään, en päivityksiäkään.
Ystävistäni ehkä n. 20%:n vähemmistö on fb:ssa, joten siellä eivät todellakaan ole "kaikki".
Millainen ihminen ei liity facebookiin? Kerro kunnollinen syy!
Melkein kaikki muut siellä jo on.
kun en todellakaan halua. Pitääkö ihmisten perustella päätöksiään julkisesti? Minäkään en aio tentata sinulta, miksi olet liittynyt facebookiin. Ja se, että kaikki muut siellä jo on, ei oo mulle mikään peruste liittyä mihinkään.
Alussa olin innostunut, mutta nyt en oo pitkään aikaan edes käynyt siellä.
kuten monet ystävikseni kirjautuneet about 100 eli minulle jäi reilut 300 "ystävää".
Olen alalla jossa pitää olla pioneerinä seuraavassa in-jutussa. Facebook on totally out. Siellä ei voi enää naamaansa kuluttaa.
Mikä F:n merkitys oli minulle? Kokemuksena ei mikään. Aikaa olisi säästynyt ilman jonninjoutavia päivityksiä jne.
lakifirmassa ja kukaan ei ole työpaikaltani facebookissa. Siivoojista en tiedä, mutta kukaan toimiston väestä ei ole.
Ystävistäni 1 on facebookissa ja päivittää seinäänsä pari kertaa kuussa. Sosiaalisen paineenkaan vuoksi en voi olla facebookissa. Se olisi noloa. Vähän kuin olisi treffi-ilmo suomi 24 palstoilla :)
on sitä muutakin elämää, ei se haittaa, jos jollekkin on tärkeää fasettaa, kunhan on muutakin elämää. Eikä se sinulta ole pois, jos muut ei halua roikua face..aika on rajallista.
että ihmiset kertovat itsestään siellä ja toiset peukuttavat. tosi noloa ja johtaa helposti perseennuoleskeluun ja kaikkeen tyhmään.
- Siksi koska en elä siinä kuvitelmassa että elämäni olisi jotenkin erityisen mielenkiintoinen muille ihmisille tai muutenkaan seuraamisen arvoinen.
- Toinen syy on tietoturva ja haluttomuus olla osa "Matrixia", tai parvimieltä.
- Ok, myönnän, mulla OLI tili. Puolifeikillä nimellä jne. Huomasin vaan miten tuttujen jutut Facessa eivät kiinnostaneet yhtään. Ne ihmiset on hauskempia livenä. Saattoi olla kyl munkin vika kun puoliväkisin tutkin muiden profiileja ja tylsistyin niihin. Loin tilin muiden painostuksen takia. Suljin tilin itseni painostuksen takia.
- Sorry. En ole tarpeeksi narsistinen ja hyväksyntääjanoava ihminen.
- Sitäpaitsi, Facebook yhtiönä ja nettisivuna on karmivia.
Voisin tosin kuvitella palaavani takaisin hetkeksi esim. jos haluaisin löytää vanhan koulukaverin tms. tuttavan menneisyydestä.
Ihan sairasta touhua.
Mulla on elämää ihan oikeaa sellaista, en tarvitse siihen mitään naamakirjaa.
Olen ollut facebookissa silloin, kun se ei vielä ollut IN, silloin vuosia sitten kun se oli englannin kielinenkin.
Nyt kun tyhmä massa on sen sisäistänyt, se on mennyt pilalle.
Yritän muutenkin pikemminkin karsia kuin lisätä tuttavapiiriä. Ei kiinnosta tippaakaan entisten koulukavereiden tai nykyisten kumminkaimojen tekemiset. Kiva väline niille joita kiinnostaa. Miksi ketään voi haitata, että joku tuttu ei ole fb:ssä?