Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä helvetin takia et liity facebookiin??

Vierailija
07.12.2010 |

Millainen ihminen ei liity facebookiin? Kerro kunnollinen syy!

Melkein kaikki muut siellä jo on.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on sitten HYVÄ etten ole liittynyt.

Ensin ystävät kerääntyivät sinne, levittelivät kaiken elämästään. Nyt eivät pääse kunnolla irti kun jotkut kuulemma kyselevät siellä esim oletko masentunut ym jos ei ole statuspäivityksiä.

Lenkkikaverin tutulle oli käynyt niin että joku oli möläyttänyt "no saitko sen työpaikan?" Oli kuulemma ikävä selitellä työpaikalla kyselyihin "olet hakemassa uutta paikkaa vai..?"

Yksi tuttu kuulemma on laittanut sinne kakki kuvat elämästään. Kodin joka huoneesta kuva, lapsista monta, kaikki parisuhdeasiat käydään läpi julkisesti ja auta armias jos käyt heillä kylässä niin seuraavana päivänä sinustakin on kuva niillä sivuilla, halusit tai et. Ja todellisuudessa tämä ihmisparka on ihan hermoraunio joka ei kestä enää tavata ketään kasvokkain eikä kestä edes puhelinkontakteja. Facebook-image kun on se tärkein. ..sairasta..

Vierailija
22/63 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halua tallentaa elämääni johonkin bittiavaruuteen maailmanloppuun asti.

Välillä vähän jo ärsyttää tämä facebook kohina kaikkialla. Lehdet, kaupat, radiot toitottaa omia sivujaan.

Ja rehellisesti joskus olen miettyinyt jäänkö jostain paitsi mutta hyvin menee ilmankin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuvitellaan, että FB:n johdosta ei ole enää mahdollista pitää ystäviin yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse. Samoin ajatellaan, että kaverilistan on pakko olla julkinen ja että oma seinä ja statukset on pakko paljastaa kaikille kavereille, mutta näinhän asia ei ole.

Mutta tosiaan ihan omassa valinnassa on, kuuluuko vai ei, ja hyvä niin.

Vierailija
24/63 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin pari vuotta naamakirjassa. En kokenut tarpeeliseksi. Olen erittäin sosiaalinen ja pidän ihmissuhteistani huolta muuten (henk.kohtaisesti tai puhelimitse). Skypeä käytän ulkomailla olevien ystävieni kanssa viestittelyyn.

Vierailija
25/63 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette kaikki muka niin suosittuja, että kaikki vaan pyytelevät kavereikseen ja tulvimalla tulee kutsuja kavereilta joiden kavereita ette haluaisi fb:ssa olla. Minä ainkin ilahdun jokaisesta fb-kutsusta. Halutessani voin evätä esim. vlokuvien näkymisen, jos näin haluan.

Vierailija
26/63 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole tarve kommentoida jokaista liikettäni ja pullanpaistoani hetimiten :)

Vierailija
27/63 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan kaverien kanssa kuulumiset puhelimitse, kasvotusten tai sähköpostilla. En ole kiinnostunut lukemaan päivityksiä siitä, mitä itse kukin on milläkin kellonlyömällä touhunnut.

Julkisten tahojen tekemisistä ja toiminnasta puolestani saan tiedot niiden kotisivuilta, joita onneksi vielä päivitetään paremminkin kuin jotain FB:ia. Siinä vaiheessa kun tiedotus aletaan hoitaa pelkästään FB:n kautta (mitä en usko edes tapahtuvan), liityn FB:iin.

-toimittaja-

Vierailija
28/63 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella lapsellista liittyä johonkin tai tehdä jotain vain siksi, että muutkin niin tekevät. Miksi liittyisin Facebookiin? Voin pitää yhteyttä ystäviini muillakin välineillä ja saan rajattua yksityisyyteni. En halua revitellä elämääni netissä julkisesti, enkä halua olla vanhojen tuttujen tavoitettavissa.

Vierailija
29/63 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa yhteyksissä olemiseen? Minusta on pelkästään mukava kuulla, mitä lapsuuden ystäväni nykyään tekee, ja ilahdun myös jos joku harrastusryhmän kaveri osoittaa pitävänsä minusta lähettämällä kaveripyynnön. Ettekö te?

Vierailija
30/63 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa yhteyksissä olemiseen? Minusta on pelkästään mukava kuulla, mitä lapsuuden ystäväni nykyään tekee, ja ilahdun myös jos joku harrastusryhmän kaveri osoittaa pitävänsä minusta lähettämällä kaveripyynnön. Ettekö te?

Olin koulukiusattu, eikä oikeita kavereita ollut monta. Siksi kokisin kiusalliseksi yhteydenotot ties keltä. Vihamiehiäkin on.

Vierailija
31/63 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä teen nykyään. Facebook on suurelta osin uteliaiden ihmisten paikka, jossa kytätään muiden tekemisiä jne.

Vierailija
32/63 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisten tahojen tekemisistä ja toiminnasta puolestani saan tiedot niiden kotisivuilta, joita onneksi vielä päivitetään paremminkin kuin jotain FB:ia. Siinä vaiheessa kun tiedotus aletaan hoitaa pelkästään FB:n kautta (mitä en usko edes tapahtuvan), liityn FB:iin. -toimittaja-

Voiko julkinenn hallinto oikeasti velvoittaa ihmiset liittymään naamakirjaan saadakseen infoa? Siis oikeast?

Vierailija
33/63 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvinnut silloin enkä tarvitse nytkään. Jos on asiaa, soitan, tekstaan, poikkean käymään tai laitan sähköpostia. En viitsi päivittää mitään tyhjänpäiväisiä pullanleipomisia eikä minua kiinnosta kenenkään makaronilaatikon teko. En halua itsestäni tietoja nettiin ja tapaan ihmisiä mieluummin livenä. Kerro yksikin syy miksi pitäisi liittyä. Itse en ole koskaan tehnyt mitään siksi että muutkin tekevät, kyllä siitä pitää olla itselleni hyötyä!

Vierailija
34/63 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se veisi vaan aikaa. Ja ystävät pitää yhtä ihan ilman facebookkiakin!

Vierailija
35/63 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
36/63 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisten tahojen tekemisistä ja toiminnasta puolestani saan tiedot niiden kotisivuilta, joita onneksi vielä päivitetään paremminkin kuin jotain FB:ia. Siinä vaiheessa kun tiedotus aletaan hoitaa pelkästään FB:n kautta (mitä en usko edes tapahtuvan), liityn FB:iin. -toimittaja-

Voiko julkinenn hallinto oikeasti velvoittaa ihmiset liittymään naamakirjaan saadakseen infoa? Siis oikeast?

Vierailija
37/63 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole mitään vanhoja koulukavereita kohtaan!

Pointti on vaan että minä nyt en sinne kirjaudu, vaikka sielä olis "kaikki muutkin".

En vaan halua lähteä kertomaan tyhjänpäiväsyyksiä sinne ja ottaa jotain kaveriksi ja plaaplaa. Kun ei nyt nappaa moinen homma. Näytetään jotain peukkua? Pliis.

On minun suuri menetys kai sitten että joku vanha koulukaveri jää sitten sinne jonnekin saavuttamattomiin mutta elämä on.

Jos kaikki on sielä niin ei minua sielä tarvita.

Vierailija
38/63 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän facebookkia päivittäin, näen paljon ystäviä ja soittelen puhelimella ja laittelen sähköpostia ja chattailen.Pidän monella tapaa yhteyttä ystäviini:).Ei facebook ole negatiivisesti vaikuttanut mitenkään.Kiva kuulla lapsuudenkavereista ja harrastustutuista pitkien aikojen päästä.Aivan mainio keksintä.Lisännyt ainakin omaa sosiaalista elämää vieläkin enemmän mitä se oli!Olen sosiaalien ihmien ja haluan olla ihmisten kanssa tekemisissä montaa kautta:).

Vierailija
39/63 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta. Olen suht. korkeassa virassa, mutta elämä sujuu oikein hyvin ilman naamakirjaa. Minä olen myös kyvykäs pitämään yhteyttä henkilökohtaisesti, puhelimitse tai vaikkapa sähköpöstilla tai skypellä.

Pidän tuota facebookia vähän teininä. Aika paljon kertoo se, että aika moni "aikuinen" on sieltä jo lähtenyt menemään. Mutta jokainen tyylillään.

Vierailija
40/63 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyyvät ihan ilman Fb:tä. Puolitutut ja entiset koulukaverit eivät kiinnosta ja elämä on mennyt vähän silleen että en halua alkaa kaikille kertomaan.