Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies tarrasi kiinni

Vierailija
05.12.2010 |

Taustaa: Olemme olleet yhdessä 7 vuotta, josta naimisissa 6 kk. Mies on yleisesti ottaen kiltti ja fiksu, harvoin tulee edes korottaneeksi ääntään.

Paketoin tänään postiin joululahjaa ja pyysin miehen apua. Hän tarttui pakettiin eri tavalla kuin pyysin ja repäisi lahjapaperin. En sanonut mitään, otin paketin ja menin pois. Juttu sapetti, koska enempää paperia ei ole ja paketti pitöisi saada tänään postilaatikkoon.

Lähdimme kauppaan ja lähtiessämme mies kysyi, mikä minua ketuttaa kun olin niin hiljaa. Kerroin, että se lahjapaperi. Mies hermostui ja alkoi puolustella itseään, minä toki riitelin takaisin. Lopulta mies tuli aggressiivisesti kohti, tarttui käsivarsista ja ravisteli. Pyysin rauhallisella äänellä mutta tiukasti, että ottaa kätensä irti minusta. Ottikin, mutta riita jatkui ja mies teki ssman uudelleen. Työnsin hänet pois ja hän repäisi takkini hupun irti. Lähdin kävelemään pois ja hän huuteli perääni kirosanoja ja näytti keskisormea.

En tiedä, mitä tehdä. En uskalla mennä kotiin (mies on siellä) ja olen järkyttynyt koko episodista. Eihän omaa rakasta miestä pitäisi joutua pelkäämään vai?! Ja juuri olemme menneet naimisiinkin. :(

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, olisikin. :(

Olemme 27- ja 26-vuotiaita, mistään teinipojan uhittelusta ei siis ole kyse. Mies ei ole koskaan ennen käynyt käsiksi. Tietää periaatteeni, että ensimmäinen lyönti jää viimeiseksi.

Vierailija
2/24 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laptopistaan pihakoivun takana ja kuikkii samalla keittiön ikkunasta sisään, missä mies kihisee raivoissaan ja repii lahjapaperia tuhanne silpuksi. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehkäisy käyttöön, älä tee lapsia tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
4/24 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten yrittää sormet kohmeisina osua pienen älykännykkänsä näppäimiin, samalla vainoharhaisena taakseen vilkuillen kun kiertää läheistä lenkkipolkua pysyäkseen lämpimänä

Vierailija
5/24 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taloyhtiön pyykkituvassa piilossa, en tiedä minne muuallekaan menisin tähän hätään. Naurettavaa ehkä teistä, mutta antakaa vapaasti toimintavinkkejä, jos keksitte parempaa. :(

Vierailija
6/24 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumuseroa ja terapiaa vakavasti suositellut

Vierailija
7/24 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vakavan keskustelun paikka!

Vierailija
8/24 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen käyttäytymisessä ei aina näy väkivaltaa ennakoivia piirteitä. Usein naiset ovat kuitenkin huomanneet väkivaltaa käyttävien miesten käyttäytymisessä tiettyjä merkkejä, jotka ovat ennakoineet väkivaltaisuutta. He eivät vain ole osanneet yhdistää näitä piirteitä väkivaltaisuuteen ja ovat siksi jatkaneet suhdetta. Seuraavassa on lueteltu merkkejä, jotka usein ilmenevät, ennen kuin suora väkivalta alkaa.

Mies on mustasukkainen, omistushaluinen ja vaativa. Mustasukkaisuus kohdistuu myös ystäviin ja sukulaisiin.

Mies odottaa, että hänen sääntöjään ja ohjeitaan noudatetaan.

Mies käyttäytyy kontrolloivasti.

Mies saa puolisonsa tuntemaan, että naisen on oltava pahoillaan jostain ja pyydeltävä anteeksi koko ajan. Naiselle tulee reaktio, että hän ei tee mitään koskaan oikein.

Mies syyttää aina muita, kun ilmenee ongelmia.

Mies osoittaa julmuutta kotieläimille ja lemmikeille.

Mies rikkoo tavaroita ja esineitä kodissa.

Mies uhmaa väkivallalla.

Mies ravistelee naista olkapäistä riidan aikana.

Mies on käyttäytynyt väkivaltaisesti aikaisemmissa naissuhteissa.

Mies laskee naisesta leikkiä muiden seurassa, niin että nainen nolostuu ja tuntee häpe-ää.

Miehellä on vahvat käsitykset siitä, millainen miehen ja naisen tulee olla.

Mies kohtelee naista karkeasti. Nainen pelkää miestä, kun mies vihastuu.

Vierailija
9/24 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna en yksin menisi miehesi luokse, oli hän rakas tai ei.

Ystävä voi olla todistaja, jos miehesi jotain vielä yrittää. Ota ystävän kuullen puheeksi, mitä miehesi kanssa tapahtui. Pyydä perustelut. Minun, onneksi jo entisellä miehelläni, oli myös rakkaat kädet,jotka minuun tarttuivat, tekivät mustelmia kehooni. Suu, joka puhui minulle rumasti, tai jätti puhumatta. Minäkin menin naimisiin kiltin, ihanan miehen kanssa. Minua pahoinpideltiin vain 3 kertaa, sitten läks ukko. Ensimmäinen järkyttävä episodi aiheuttaa jo tarpeen lähteä hakemaan apua. Minä menin, sain voimaa lähteä liitosta.

Toivottavasti sinä saat asiat järjestymään.

Vierailija
10/24 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinne mennä suurin piirtein verissä päin? Mitään jälkiä ei käsivarsiin jäänyt, kipeää kyllä teki. Lapsia ei ole (onneksi).

En vähättele turvakoteja, mietin vaan että nauravatko mut ulos sieltä, joidenkin tähän ketjuun kirjoittaneidenkin mielestä kun tilanne on niin humoristinen. :(

Ap

Vierailija
11/24 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

”kaikki syyt väkivallan käyttämiseen ovat tekosyitä -

sitä ei oikeuta humala, stressi, riitely,

mustasukkaisuus, menettämisen pelko, avioeron

ahdistus, uskottomuus, seksuaalinen torjunta.”

Väkivalta on vallan ja kontrollin käyttöä.

Vierailija
12/24 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisiin ei saa käydä käsiksi!!

Vierailija
13/24 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tarttui käsivarsiin kiinni, ravisteli x 2, repäisi takin hupun irti (oli ilmeisesti nepparihuppu), kiroili ja näytti keskisormea?

Ja nyt et uskalla mennä kotiin?

Itse menisin kotiin, koska tuon kummempaa ei sattunut. Te riitelitte, mies tarrasi sinuun ja sinä et tästä tykännyt. Keskustelun paikkahan tuo on nimittäin.

Pakoilemalla tilannetta se menee vaan typerämmäksi. Tai vaikka soita miehellesi. Tarvittaessa voinet mennä vaikka kaverisi luo yöksi tai vanhemmillesi. Tai sinne turvakotiin.

Mutta itse selvittäisin tilanteen. Olen aika jämpti nainen ja likimain pahemmassa tilanteessa otin härkää sarvista ja miehen kanssa puitiin asiat halki poikki ja pinoon. Pakoilemalla ei olisi saatu solmuja auki.

Vierailija
14/24 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tappaa sut, koska käytös on ennalta arvaamatonta.

Vierailija
15/24 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti miehesi on väkivaltainen ja ne kyllä ottaa turvakotiin.

Naisiin kohdistuva väkivalta on

maailmanlaajuinen, erittäin merkittävä naisten

terveyttä ja tasa-arvoa koskeva

ihmisoikeuskysymys. Joka viides eurooppalainen

nainen on ainakin kerran joutunut aviomiehensä

tai kumppaninsa pahoinpitelemäksi. Maailman-

laajuiset luvut perheväkivallasta ovat vieläkin

korkeammat. Suomalaiset lapset näkevät ja kokevat

useammin perheväkivaltaa kuin muiden

Pohjoismaiden lapset. Arviolta 60 000 lasta

vuosittain elää perheessä, joissa on väkivaltaa.

Suomessa kaiken kaikkiaan 306 naista, iältään 18

- 74 – vuotiaita , joutuu vuoden jokaisena

päivänä parisuhteessaan fyysisen ja seksuaalisen

väkivallan tai niillä uhkailun kohteeksi, heistä

246 joutuu fyysisen pahoinpitelyn kohteeksi

parisuhteessaan vuoden jokaisena päivänä.

Suomessa joka toinen viikko yksi nainen kuolee

lähisuhteessa tapahtuvan väkivallan seurauksena.

Vierailija
16/24 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ja se ei muuksi muutu.Ja 4 vuotta eron jälkeen exä kävi käskiksi uudelleen,silloin menin poliisille vasta ekan kerran olisi pitänyt mennä heti ekasta kerrasta.Nyt hänellä on tuomio pahoinpitelystä mutta kumma kyllä väitää vieläkin että ei hän ole mua pahoinpidellyt ja kaikki uskoo häntä.Vaikka on tuomio ja kaksi lääkärin todistusta.

Sinuna menisin sinne turvakotiin koska siitä olis sitten näyttö,tosin se on kallista 46 € yö ainakin vuonna 2005.

Ihan turha on lällätellä....tuo on totista totta!

Vierailija
17/24 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumisero vähintään pari kuukautta ja sitten voitte katsoa, missä mennään

Vierailija
18/24 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle: oli miten oli, mutta jos kotiinmeno pelottaa, niin ei asiat kovin hyvin ole juuri nyt.

Toiseksi ihmettelen, että yksi revennyt lahjapaperi voi aiheuttaa miehessä noin kovan reaktion; ei ihan perustellulta kuulosta alkaa rähjäämään ja käymään käsiksi niin pienen ja loppujen lopuksi niin mitättömän asian takia. Mitä, jos olisit suutahtanut hänelle esim. sellaisesta, että hän rikkoi vaikkapa lautasen? Olisiko jäänyt pelkäksi ravisteluksi hänen osaltaan?

Myös tuo piirre, että miehesi luettelee tekstiviestissä syitä sille, miksi kaikki olikin sinun vikasi ja kaikki sinusta lähtöisin (näin ymmärsin), kertoo omaa kieltään. Sanonko suoraan? Minusta hänen käyttäytymisessään on narsistisia piirteitä.

http://www.suhdesoppa.fi/narsismi/

älä nyt helvetissä ainakaan mene naimisiin tuon kanssa, asumisero vähintään pari kuukautta ja sitten voitte katsoa, missä mennään

Vierailija
19/24 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde tuollaisesta suhteesta, ei kannata.

Vierailija
20/24 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet samalla kaavalla kirjoittanut tämän kaltaisia stooreja tänne ennenkin.

Kyllä mä sun tyylisi jo tunnistan.