Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

milloin teille on tullut vauvakuume uudelleen?

Vierailija
05.12.2010 |

eli esim. esikoisen syntymän jälkeen... milloin on tullut vahva tunne, että haluaisitte ihan hirveästi uutta vauvaa? vai onko joku vain järkeillyt, että 3vuotta on sopiva ikäero, ja vauvaa on alettu yrittämään siinä vaiheessa.

itsellä on sellainen tilanne, että olen aina sanonut, että haluan "ison" perheen... vaikka 4 lasta. Nyt esikoinen on 9kk, eikä minulla olen minkäänlaista _halua_ saada toista lasta. Esikoinen on ollut aivan unelmavauva, en ole joutunut valvomaan ja kaikki on sujunut, eli ei johdu siitä, että kokisin vauvan hoitamisen niin raskaaksi etten halua lisää lapsia.

Kuitenkin siis olen edelleen sitä mieltä, että haluan monta lasta, mutta tuleeko se vauvakuume jossain vaiheessa uudelleen? esikoista toivoin niiiiiiin kauan ja hartaasti, onko mahdollista, että tulisi samanlainen tunne vielä uudelleen?

olen myös nähnyt paljon vastasyntyneitä, ovat ihania, mutta jotenkin tuntuu, että olen vaan tyytyväinen, että oma vauva on jo isompi...

onko kellään samanlaisia tuntemuksia nyt, tai onko ollut aiemmin, ja miten elämä on siitä edennyt? :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten alkoi pyöriä asia mielessä, käytännössä ikäeroa tuli 10 v. :)

Vierailija
2/14 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä siinä vaiheessa, kun vauva on kasvanut taaperoksi ja osaa touhuta jo omillaan eikä vaadi jatkuvaa huomioimista. Kai se 9 kk on niin pikkuinen vielä, että äiti on siinä aika kiinni.

Neljättä vielä kuumeilen ja haaveilen, mutta ikää taitaa olla jo "liikaa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä siinä vaiheessa, kun vauva on kasvanut taaperoksi ja osaa touhuta jo omillaan eikä vaadi jatkuvaa huomioimista. Kai se 9 kk on niin pikkuinen vielä, että äiti on siinä aika kiinni.

Neljättä vielä kuumeilen ja haaveilen, mutta ikää taitaa olla jo "liikaa".

se voi olla. :) itsellä ikää nyt 25vuotta... ja oikeasti haluaisin toisen lapsen niin että ikäero olisi pienehkö, esim- 2-3vuotta, mutta en halua tehdä lasta vain siksi että se on nyt järkevää. :)

eli siis vauvakuume voi vielä kohdalleni tulla? siis se tunne, että en mitään muuta niin toivo kuin pikkukääröä :D

ap

Vierailija
4/14 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen 4v ja ensimmäiseen kolmeen vuoteen en voinut kuvittellakaan hankkivani lisää lapsia, vaikka ison perheen haluankin. Kun esikoinen oli 3v. alkoi pikku hiljaa nousta lapsikuume, siis että haluan lisää lapsia, ei niinkään vauvakuume. Vauvavaihekin on ihana, mutta enemmän pidän isommista lapsista joiden kanssa voi jo käydä luistelemassa, elokuvissa, leikkipuistoissa ym. Nyt toinen tulossa.

Vierailija
5/14 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eilen sain "rojut ränniin", katotaan tärppääkö! Toivottavasti. ;)))

Vierailija
6/14 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni on pitkään pieni, on hyvä, että saa ollakin. Meille syntyy neljäs lapsi pian. ikäerot ovat 5 v., 4 v. ja 5 v. Olen kerennyt välillä sitten opiskella ja olla töissä. Vauvajutut ovat aina uudestaan tuntuneet sitten kivoilta - myös isommista lapsista ja miehestä.

Vierailija
7/14 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhden lapsen äiti, mutta mulla ei ole koskaan ollut vauvakuumetta. Lapsen hankkiminen oli täysin järkiratkaisu. Toinen lapsi on kohta ajankohtainen, mutta vauvakuumetta minulla ei ole.

Vierailija
8/14 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eilen sain "rojut ränniin", katotaan tärppääkö! Toivottavasti. ;)))

toivotaan parasta!

ap

Vierailija
9/14 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kysymystä. Olen yhden lapsen äiti, mutta mulla ei ole koskaan ollut vauvakuumetta. Lapsen hankkiminen oli täysin järkiratkaisu. Toinen lapsi on kohta ajankohtainen, mutta vauvakuumetta minulla ei ole.

minä taas en ymmärrä, mitä sinä et ymmärrä? :) vastasit kuitenkin ihan kysymykseen...

tarkoititko siis vain tuota, ettet ole kokenut varsinaista vauvakuumetta?

Ymmärrän, ettei sitä "tarvita", mutta ehkä se on just se, kun itsellä oli ihan älytön vauvakuume ennen esikoista, niin tarvitsisin sen tunteen taas, jotta haluaisin lisää lapsia...

ap

Vierailija
10/14 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä sitä, miksi pitäisi kokea vauvakuume voidakseen saada vauvan. =)

En ymmärrä kysymystä. Olen yhden lapsen äiti, mutta mulla ei ole koskaan ollut vauvakuumetta. Lapsen hankkiminen oli täysin järkiratkaisu. Toinen lapsi on kohta ajankohtainen, mutta vauvakuumetta minulla ei ole.

minä taas en ymmärrä, mitä sinä et ymmärrä? :) vastasit kuitenkin ihan kysymykseen...

Ymmärrän, ettei sitä "tarvita", mutta ehkä se on just se, kun itsellä oli ihan älytön vauvakuume ennen esikoista, niin tarvitsisin sen tunteen taas, jotta haluaisin lisää lapsia...

ap

Vierailija
11/14 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä sitä, miksi pitäisi kokea vauvakuume voidakseen saada vauvan. =)

ap

mutta joo... en siis missään nimessä tarkoita että joku "tapa" haluta vauvaa on väärä :D vaan nimenomaan oman kokemuksen kautta, tuntuu jotenkin väärältä vain järkeillä vauva aluille jossain vaiheessa, kun haluaisin haluta vauvaa, kuin esikoista. Toisaalta uskon, ettei IHAN samanlaista kuumetta ole edes luvassa. Ennen esikoista kun ajattelin, etten ehkä voi edes tulla raskaaksi ym. että jään kokonaan ilman lasta.

öh... en tiedä miten sekavasti kirjoitan. :D

ap

Vierailija
12/14 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkaan en missään nimessä tähän perään halua, koska meillä on lapset vasta 4,5, 2,5 ja tuo 8,5 kk eli vaikka periaatteessa voitaisiin pärjätä niin katellaan nyt vielä. Neljäs lapsi on harkinnassa, mutta vasta muutaman vuoden päästä, mies pohtii asiaa. Mulle kuitenkin oli ekan lapsen jälkeen heti selvää,että haluan tokan heti perään ja olen ollut tyytyväinen. Ei se varsinaista vauvakuumetta ollut esikoinen kun niinpieni,tiesin vain, että nyt on hyvä aika alkaa yrittää kakkosta.

Vierailija
13/14 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 v eikä ole mitään hinkua saada toista lasta! Oli suloinen ja helppo vauva, ja on suloinen edelleen. Kauan odotettu, kuten teilläkin. Kaiholla katselen vauvavalokuvia, oli ihanaa aikaa.

Mutta tämä ikä on tähän mennessä kaikkein haastavin, meillä on temperamenttinen touhuaja joka tarvii paljon huomiota ja aktiviteettteja. Kyllä on äidin ja isän hermot koetuksella monta kertaa päivässä, tähän vielä vauva, ei kiitos.

Vauva jäis kyllä väkisinkin huonolle hoidolle koska isompi kyllä keksii temput saaada huomiota, jos ei hyvällä niin sitten pahalla... Näin on hyvä.

Sinä mielessä kannatan pientä ikäeroa, ettei sattuis uhmaikäistä ja vastasyntynyttä samaan aikaan, eli mitä pienempi ikäero sen parempi, lapset oppivat jo pienestä, että niitä on kaksi siinä...

Vierailija
14/14 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvakuumetta. Olemme vain toivoneet vauvaa tai vauva on saanut tulla.

Esikoista toivottiin kovasti pari vuotta, ja keskenmenojen jälkeen saimme ihanan vauvan keväällä. Vaikka kaikki meni hyvin , niin alkuun koin, että nyt se on ohi minun osaltani eikä tarvitse enää yrittää raskautta, olla raskaana, synnyttää jne.

Parin kuukauden kuluttua tulin kuitenkin siihen tulokseen, että meillä ei ole mitään syytä olla yrittämättä toista lasta. Arvelin, että vanhana saattaisin katua katkerasti sitä, että aloitin ehkäisyn.

Emme aloittaneet ehkäisyä, ja yllättäen tulin raskaaksi ensimmäisestä kuukautiskierrosta synnytyksen jälkeen. Nyt vauvan laskettu aika on kesäkuussa, eli jos kaikki menee hyvin, saamme vauvat 1 v 3 kk ikäerolla!

Ikää minulla on ensi kesänä 41 v, joten minulla ei ole mahdollisuutta odottaa vuosia esikoisen kasvamista.

Meillä on mennyt esikoisen kanssa tosi helposti, joten uskon, että pärjäämme kokeneempina vanhempina myös kahden pienen ja mahdollisesti itkuisemman vauvan kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi