PIKKU2 JOULUKUU
Kommentit (162)
Onneks aamuinen fiilis on vähän parempi.
Varasin nyt ajan yksityiselle ja 17.12 olis aika. Toi on kiertopäivä 10, et tarvittaessa voivat silloin tehdä myös aukiolo tutkimuksen jos ja kun lääkäri katsoo sen tarpeelliseksi.
Hoitaja puhelimessa vaikutti mukavalta ja totes et hyvä tutkia kun ei viel ole mitään tapahtunut vaikka ollaan ovistikut ja touhut ajoitettu oikein.
Jännä kyllä miten lekurit eri tavalla teidän kiertoja lääkitsee. Mut onhan niitä päänsärkytablettejakin montaa sorttia, ja lekurit antavat varmaan niitä mistä saa vähän sponsausta enemmän :)!
Ja mäkin oon päivämääristä ihan sekaisin, ettei keskiviikon julistus oo kiinnittänyt mitään huomiota :)!
Mä muuten laskeskelin uusiks mun kiertoja, ja näyttäis et yhdel heittäis mun laskelmat. Eli mul oliski nyt se kierto 9 menos, eikä jo kymmenes.
Nyt joulutoive pukille, että kaikki terveeksi, ja kaikille plussat joululahjaksi ;)!
Tsemppia tsu-ku!!! Hienoa et pääsit nopeesti tutkimuksiinja toivottavasti tulee apua!
Musta on tullu ihan riippuvainen tästä palstasta;) Käyn aina koneelle tullessani kattomassa onko uusia viestejä:)
Kukas se puhuikaan jouluihmeestä, Viiruko? Mun ystävät oli pitkään hoidoissa lapsettomuuden takia ja sit ne yhtäkkiä vaan luovutti ja tuli luomusti raskaaksi, et ihmeitä todellakin tapahtuu!! Ne on mukana kohta enskariin tulevassa lapsettomuutta käsittelevässä dokkarissa Hiljaa Toivotut, kannattaa katsoa!
Ompa muute lunta Vantaalla;) Ihan kun lapissa majailis, hih! Onneks en oo siitä stressaavaa tyyppiä, musta on vaan huvittavaa tää "lumikaaos"!
Pitää munkin jo kirjoittaa tässä kuussa :). Tsu-Kulle pahoittelut tädistä, ja hyvä, että pääset tutkimuksiin! NöpönÄidille tervetuloa!
Minä luin kesällä ilmestynyttä Vauva-lehteä, siinä oli juttua lapsettomuudesta. Ja siinä sanottiin, että liiallinen kofeiinin saanti heikentää hedelmällisyyttä! Muut jutut mulla kyllä on ollu tiedossa, mutta tuota en tiennyt! Siinä luki, että kolme Muumi-mukillista kahvia päivässä ei haittaa, mutta sen yli menevä määrä kyllä. Meillä ei ole Muumi-mukeja, mutta suunnilleen saman kokoisia. Ja juon kahvia joinakin päivinä kolme isompaa kuppia ja yhden pienen. Pitäsköhän tuota nyt sitte vähentää? Musta on tullu kyllä vähä riippuvainen kahvista, kun tuntuu, ettei tuosta määrästä voi vähentää. Mulla ei kyllä oo koko kuppi täynnä kahvia, pistän maitoa sen verran, että ei polta suuta. Minkä verran te muut juotte kahvia, ja tiesittekö te tuota ennestään? Mulla on menny kyllä jotenki ohi.
Hienoa, Tsu-ku, että pääset tutkimuksiin.
Mä olen kanssa samaa mieltä tosta lumimäärästä. Ihan kuin Lapissa olisi. Eikä tarvii mennä kun 30 km pohjoiseen, niin lunta ei ole kuin murto-osa siitä määrästä. Minusta ainakin on kivempaa että on lunta ja pakkasta kun sitä vettä ja räntää vaan. Musta on myös tullut addikti ja käyn kanssa aina katsomassa uudet viestit kun koneen avaan. Ja kivasti onkin nyt pino piristynyt. Kiitos teille, on kiva lukea teidän kuulumisia ja ajatuksia.
Horsma:mulla on muumi-mukeja lukematon määrä. Meillä ei muita käytetä eikä kaappeihin mahtuisikaan:) Mutta kahvia juon vaan noin 5 kuppia vuodessa, joten se teoria ei pidä ainakaan mun kohdalla kutiaan. Isäntä kyllä juo kahvia mutta vaihtelevasti. Jos sitä tarjotaan, niin juo, mutta kotona ei juo kun ei itselleen viitsi keittää.
Jopas taas tuli turinaa. Eikä vieläkään mitään oireita mihinkään suuntaan..
Missäs meidän Evil on: Huhuu! Oisko sulla se joulun eka plussa jo?
Kiva että täällä on niin paljon samassa tilanteessa olevia, on ollut mukava seurata teidän juttuja. :)
Jännää, kp 4 menossa, koko ajan mielessä vaan uusi vauva ja koskahan tärppää, esikoinen sai alkunsa kolmannesta yrityskierrosta! :)
Poika tänään 1v ja pitäis lähteä tonne lumeen tarpomaan ja ostamaan mummoille kahvileipää yms. Flunssaakin pukkaa... Hmph. :/
Mutta mukavaa loppuviikkoa kaikille!!!
Pahoittelut Tsu-kulle tädistä ja hyvä että pääset tutkimuksiin.
Itse olen ihan onnessani kun on lunta ja pääsen pojan kanssa pulkkailemaan, mutta tuntuu että äiti pitää siitä enemmän kuin lapsi :)
Paniikki alkaa iskemään kun sunnuntaina vietetään pojan 1 vuotis synttäreitä ja en osaa leipoa kakkua. Koitan tehdä pohjan pari kertaa ja sitten haen kaupasta pahan valmispohjan :)
Kahvin juonnista sen verran että yritän pikkuhiljaa taas vierottautua siitä. Pannullinen kahvia menee aamuisin kun tuntuu etten lähde käyntiin muuten.
Ovis taisi mennä jo, olotilasta päätellen. Tikutusta kun en vielä viitsi aloittaa. Mutta ainakin oletettu ovis on hyödynnetty. Aatton aikoihin saisi testailla. :)
Plussatuulia kaikille!
Onpa osalla pieniä vauvoja vielä kotona.. :)! Mun vauvakuume vast heräili vähän jälkeen tytön täytettyä yksi, ja nythän se jo täyttää kuukauden päästä kaksi :D!
Mä en juo kahvia ollenkaan. Teetä silloin tällöin aamuisin, mut sillonkin yks kuppi per päivä. Enkä myöskään polta. Onks tääl paljon sauhuttelijoita, tai lopetatteko kun tulette raskaaksi. Mä en ymmärrä raskaana olevia polttajia, mut jos joku sellanen on, niin vois kertoa omat mielipiteensä siitä jos vaiks sit alkais heitäkin ymmärtämään :)!
Ja muumimukeista - täällä on yks superfani. Haluaisin kerätä kaikki muumimukit mitkä on. Nyt mul on kaikki kaupasta löytyvät, ja keräily suuntautuu nyt niihin kalliisiin vanhoihin.. Niihin sais rahaa menemään millä mitalla tahansa.. huh huh. Ihme addiktio :)!
Tsu-ku................... 2/30.....yk9
Taide80................ 3/28-30....yk2
NöpönÄiti.............. 4/28.....yk1
Horsmankukka.... 7/24-28.....yk6
Lippulainen.......... 11/27-30.....yk3
Pienitoive............. 17/26-30.....y3
Vauva-10.............. 18/26.....yk2
Tiainen84............. 20/41.....yk5
Tatjuska................ 24/26-29.....yk14
Roma.................... 25/25-29.....yk13
Viiru....................... 25/26-31.....yk15
EvilGirl................... 35/25-30.....yk3
Tsu-ku: hyvä tosiaan että pääset tutkimuksiin. Menettekö ihan lapsettomuusklinikalle? Ja jos niin, niin saako kysyä että minne? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kiinnostaa tietää minkälaisia kokemuksia muilla on noista klinikoista. Meidän kokemukset ovat ainakin tähän mennessä pelkästään positiivisia. Testit vain ovat valitettavasti sinnikkäästi näyttäneet negaa...
Mä en juo kahvia ollenkaan enkä oikein teetäkään, joten siitä ei ainakaan ole tämä ongelma kiinni. Tupakanpolton lopetin 6 vuotta sitten. Itse en ymmärrä myöskään naisia, jotka polttavat raskausaikana, saati juovat tai tekevät jotain muuta sikiölle haitallista.
ON: ei mitään uutta, tätiä odotellessa.
Olettko jo alkaneet valmistautua jouluun? Minä odotan jotenkin joulua tänä vuonna ihan innoissani. Joulu on muutenkin mun lempijuhla ja oman lapsen myötä juhlasta saa nyt vielä enemmän irti, kun toinen on ihan riemastunut kaikesta uudesta ja ihmeellisestä. :)
Paljon plussatuulia kaikille!!
häirikkö täällä siis moi vaan!
Kiva kuulla, Tsu-ku, että joku muukin on addikti. Tunnustan, mulla on melkoinen kokoelma mutta keräilyä on takana jo semmoiset 15 vuotta. Mulla on siis useita kymmeniä muumi-mukeja ja itse asiassa olen aika ylpeä kokoelmastani. Mut mä en kyllä osta niitä vanhempia kun on niin kalliita. Kun isäntä kuuli mitä ne vanhimmat maksaa, niin kyseli että eikös ne meilläkin vois laittaa jos pois käytöstä ettei mee rikki... Tuli sitten ostettua vitriini (tosin sinne tuli sit muutakin:).
Teetä mä juon joskus ja tässä lentsussa varmaan litra päivässä.
Mun täyty nyt tunnustaa, et mä en voi tajuta millaisia noi teidän pienet on kun kun nyt jo haluatte toisen. Mulla ei tullut kuuloonkaan, en millään ois jaksanut. Kun poitsu täytti kolme, niin tuntui et nyt vois olla toisen aika. Poitsu on kyllä todella vilkas, ainakin neuvolan tädin mukaan. Kun mun äitiysloma (tai mikä se viralliselta nimeltään onkaan) loppui niin mä olin maailman onnellisin ihminen kun pääsin töihin lepäämään. Pääsin vessaan ihan rauhassa ja saatoin istua vaikka 15 minuuttia silmät kiinni. Musta tuntuu et muiden lapset istuu kiltisti rattaissa kun oma piti köyttää eikä sittenkään pysynyt paikallaan. Älkää käsittäkö väärin. En koskaan ois poitsua toiseen vaihtanut, hän on maailman ihanin persoona ja onneksi mulla on maailman paras tukiverkosto. Työ vie meillä isännän aamuvarhaisesta iltamyöhälle pois kotoa, joten paljon ollaan kahdestaan oltu aina. Se tukiverkosto on juttu, jonka soisin kyllä ihan kaikille perheille. Omani on siis mahtava, saan aina jonkun vaikka yöksi poitsua hoitamaan. Mutta on mulla yksi tuttavapariskunta, jonka lapset ei koskaan ole olleet missään yökylässä, kun ei vaan ole sellaista verkostoa. Itse olen kyllä hädän tullen ilmoittanut ottavani lapset vastaan jne muttei ole vielä tarvinnut. Taitaa olla mun rangaistukseni että toista ei kuulu, kun olin niin "itsekäs" esikoisen ollessa pieni enkä halunnut toista heti perään. Ainakin nyt on alkanut tunta siltä. Kohtahan tuo täyttää viisi, kääk.
Mä en ole myöskään sellainen jouluhöösääjä vaikka tykkään paljon joulusta. Ja talvesta ja pulkkamäestä, mutta jään silti pojalle kakkoseksi. sen riemua ei voita mikään. Olenkin aina sanonut että meillä poika asuisi pihalla kesät-talvet, jos siltä kysyttäisiin. Onneksi ei kysytä koska mä en tarkenis.
Kertokaa hei kun nää mut oman navan jutut menee teistä yli niin yritän jättää tän turinoinnin vähemmän. Jaksaakohan näitä kukaan edes lukea, tuskin. Kohta tulee taas muutaman päivän tauko kun painun toipumaan tätistä, jota siis viikonloppuna odotellaan.
Viiru: Mä ainakin luen mielelläni juttujasi! Oon iloinen, että tää pino on nyt taas vilkastunut, sillä itsekin tunnustan käyväni joka kerta koneella ollessani tsekkaamassa onko tullut uusia viestejä =)
Mä tykkään kyllä kovasti joulusta ja nyt on ollu kivaa oman 2-vuotiaan kanssa koristella kotia ja vahdata ikkunasta tonttuja. Ainoa ahistus on, että tänä jouluna ei ollakaan aattoa mun vanhempien luona (missä mun mielestä ainoa oikea joulu) vaan anoppilassa.
Huomenna aion aloittaa oviksen metsästyksen, mutta nyt mulla onki eri merkkisiä ovistestejä ku viimeksi ja näissä sitä pissaa pitää kai jotenki jäähdyttää ennen testin tekoa. Kauaunkohan se pissa voi siinä kipossa olla niin että on vielä testikelpoista? Onko teillä tietoa tai kokemusta?
Iät: minä 35, mies 31
Esikoinen: poika 03/09
Yritys aloitettu: 12/10
Nyt alkoi virallisesti kokkosen yritys. Esikoista yritettiin 10 tai 11 kiertoa, mitä edelsi keskenmeno jota yritettiin myös n11 kiertoa. Ja olen varautunut pitkään yrittämiseen. Mies haluaa mennä tulee jos tulee metodilla, mutta mutta kyl mä sitä ovista yritän bongata.
Täti tuli tänään taloon. Edellisessä kierrossa ei vielä olisi ollu hyvä raskaantua kevään opintojen takia, joten vähän meni jännäksi toi loppukierto joka oli vähän tavallista pitempi.
Esikoinen on kans tosi vilkas ja vaativa lapsi. Huono nukkuun, edeleenkin, joten vasta nyt voi antaa kakkoselle mahdollisuuden. Nytkin on flunssassa (samoin mä) ja heti olen aivan poikki.
Mielnkiinnolla uudlele yrittely taipaleelle alan ja olen siis pitkäänkin yritykseen varautunut.
ja kpt siis 1/28-34
Ovistesteitä lippulaiselle:
joo, mullakin meidän netti testi-tikut on sellasia et pissi pitää jäähtyä. Se on aika rasittavaa, mut kun ne on halvempia niin olen tyytynyt niihin. Oon antanut olla about 5-10minuuttia ennenku testaan. Sitä en tiedä kauanko se saa sit odottaa kauemmin..
Viirulle:
mä ainakin tykkään lukea juttuja. kiva et palstalla puhutaan muustakin kuin lapsettomuudesta vaikka tietty se se pääasia onkin.
Ja vitsit oon kade sun muumi kokoelmasta :)!
Mä innostuin vasta kolme vuotta sitten ku sain ekat mukit lahjaksi.. et pakko ostaa et saa muumi-vitriinini kokoelmaa kasvatettua :)!
Ja samoja fiiliksiä mullakin tosta jaksamisesta vauva-aikana. Olin äippäloman jälkeen oisko ollu 4kk hoitovapaalla ja se oli aika tuskaa. Mua ei ole vaan tehty kotona istumaan ja leikkimään 24/7. Töihin meno oli niin jees. Ja monesti olen jo miettinyt että miten jaksan kakkosen kanssa kun nyt tyttö 2v-tempperamentteineen vie kaiken järjen ja energian.. mutta kun mulla on ikää kanssa se 32v, niin pakko tehdä se kakkonen ennenkuin on liian myöhäistä.. Kai se energia sit jostain löytyy vauvan hoitoon.. toivottavasti. Ja luulen et vien tytön osa-aikaiseen päivähoitoon kun olen vauvan kanssa kotona.. en mä kahta pysty hoitamaan mitenkään.
Joo tiiän.. monet ei ymmärrä miksi lapsia sit hankitaan jos ei niitä jaksa hoitaa.. mut ihmiset on erilaisia. Rakkautta riittää, mut energiaa ei ikävä kyllä ole valvomaan öitä ja päiviä putkeen.
Ja yksityiselle menen väestöliitolle, eli ihan lapsettomuuteen erikoistuneeseen puljuun. Josko sieltä sit se vauva saatais asennettua tonne kasvamaan :)!
Itse ajattelen asian ihan päinvastoin; poika on tosi vilkas, nukkuu yöt vielä todella huonosti, välillä valvotaan, ja joka yö heräillään usein. Yksinkertaisesti, jos en tee toista nyt, en tee sitä koskaan... :D Kun tästä selvitään, voi olla että sanon "Ei enää ikinä" ;)
Älkää käsittäkö väärin, lapset on elämän suola. Enkä kadu hetkeäkään, ja rakkautta riittää esikoisellekkin näin paljon ja jää vähän ylikin, jospa antaisin osan toisellekkin.
Kääk, nyt kun ihan liikaa pohdin niin se kuume vasta iskeekin...
Plussaonnea kaikille!
Ihanaa Viiru että tarinoit, saadaan keskustelua aikaan;)
Mull kanssa poika nyt 2,5v ja ensimmäisen vuoden ei nukkunu käytännössä ollenkaan. Mä olin ku kuollu ja pinna niin kireellä että apuja tarvittiin neuvolan puolelta että äiti sai edes päivällä hetken keskeytyksetöntä unta. Poika lähti 4kk ryömimään, 8kk kävelemään ja 1v kiipeili ikkunalaudoilla:) Eli todella vilkas tapaus ja tää kehiys vaikutti sit uniin ja paljon. Ja tosiaan me äidit ollaan niin erilaisia, että mä en ikinä olis selvinny kahdesta alle 2v. Siskollani on nuorimmat 1,5v ikäerolla ja se on ollu viimisen 3 vuotta kiree ku viulun kieli ja aina ihan loppu. Huomaan reagoivani samalla lailla kun se ja tajusin et musta ei oo suurperheen äidiks;) En haluu olla samassa jamassa.
Niimpä alettiin yrittää vasta kun poika oli n. 2v, mut tässä tuli tää keskenmeno väliin, joten en tiedä miten kauan menee ennen ku tärppää uudestaan.
Musta on ihana seurata äitejä jotka selviää monen pienen lapsen kanssa muuttumatta itse hirviöiksi. Se on ihan mahtavaa, mut meistä kaikista ei oo siihen, musta ainakaan:) Toki 2 voi olla helpompi kun 1 mutta myös voi olla vaikeampi ja siihen on aina varauduttava ja kerättävä voimia;)
Te ootte sitten ihania. Olin ihan varma et mut suurinpiirtein lynkataan kun kehtaan kertoa miten onnellinen olin kun pääsin töihin lepäämään. Kiitos.
Tsu-ku mä oon niiin samaa mieltä sun kanssa. Mä olen kanssa miettinyt, että esikoinen menis kanssa osapäiväiseen hoitoon, jos mä ikinä pääsen enää äitiyslomalle.
Tervetuloa Vacsuli75 (meniköhän oikein, kun ei toista selainta auki ja hatara pää). Meillä esikkoa tehtiin 3kk ja nyt tätä toista kohta 1,5 vuotta, jei!
Taide: meillä poitsun kanssa vähän sama, joka yö heräsi yli 2 v asti ja kiipesi jo kauan ennen kuin osasi istua:)
Jokohan Romalla kp1, kun hiljaista sieltä suunnalta? Täällä varmaan huomenissa kp1, vähän siltä tuntuis.
Jaahas, nyt on mentävä koiran kanssa lenkille ja poikien kanssa lumitöihin että aamulla pääsee täältä mettästä lähtemään koiranäyttelyyn naurattamaan tuomaria (turkiton karvakorva meillä nääs). Juu.
Roma.................... 1/25-29.....yk14
Vacsuli75............. 3/28-34.....yk1
Tsu-ku................... 4/30.....yk9
Taide80................ 5/28-30....yk2
NöpönÄiti.............. 6/28.....yk1
Horsmankukka.... 9/24-28.....yk6
Lippulainen.......... 13/27-30.....yk3
Pienitoive............. 19/26-30.....y3
Vauva-10.............. 20/26.....yk2
Tiainen84............. 22/41.....yk5
Tatjuska................ 26/26-29.....yk14
Viiru....................... 27/26-31.....yk15
EvilGirl................... 37/25-30.....yk3
Vasculi75: tervetuloa joukkoon mukaan! :)
Meitä onkin jo aikamoinen määrä, kiva juttu niin pysyy pino aktiivisena.
On ollut puhetta töihin palaamisesta. Mä olin ihan varma että hyvä kun äitiysloman jaksan kotona olla ja sitten äkkiä takaisin sorvin ääreen, mutta yllätys olikin suuri kun viihdyin niin hyvin kotona. Nyt olen ollut tytön kanssa kaksi vuotta kotona ja aion olla vielä vuoden. Ja jos ihme tapahtuisi ja pikkukakkonen tulisi, niin olisin varmaankin kotona ainakin siihen saakka kun hän täyttää kolme. Ei ole mikään kiire töihin enää. :)
Mutta ymmärrän siis todella hyvin niitä, ketkä valitsee töihin menon, ennen tytön syntymää luulin tosiaan itsekin kuuluvani heihin. Vaan niin se elämä taas yllätti.
ON: mutta se mikä ei yllättänyt, oli tädin tulo. Eilen jo tuhrutti ja tänään padot aukesivat kunnolla. No, eikun uutta yritystä kehiin vain.
Missäs EvilGirl on, huhuu??!! Olisiko plussa tullut? :)
Viiru: toivottavasti täti on ymmärtänyt pysyä sieltä poissa. Paljon plussatuulia sinne, samoin kuin myös Tatjuskalle.
Voi räkä tota otsikkoa, aina niin ihana.
Roma:olet onnekas kun sulla on mahdollisuus jäädä kotiin. Meillä se ei ole taloudellisesti mahdollista, valitettavasti.
ON:ei vielä tätiä, mutta hetkittäin tuntuu että tulossa on. Jos maanantaiaamuna vielä tilanne sama, niin teen testin. Oliskin muuten eka kerta moneen kuukauteen. Mulla on muuten vieläkin jemmassa viime jouluksi ostamani CB:n viikkonäytöllinen digitesti. Mahtaako niissä olla jotain viimeistä käyttöpäivää, heh.
Evilgirliä minäkin olen päivänä muutama huhuillut. Huhuu Evil, oisko sulla joulukuun eka plussa?
OIsko tänään se keskiviikko, jota mä olen näköjään jo eilen julistanut? Ja kukaan ei ole kehdannut oikaista. Voi hyvää päivää sentään. Sitä se teettää kun koko viikonlopun oli töissä, mutta oikeassa viikossa olin sentään...
Roma: olet vallan oikeassa. Kolme testitapausta, kolme lääkettä ja sama vika kaikilla. Hmm. Mikähän on lopputulos?
ON:täällä nippaillut pariin otteeseen myös, mutta pms-raivot puuttuu. Ehkä ne vielä ehtii tai sit jää tän taudin jalkoihin.
Nyt öitä kaikille!
t.viiru, jolla on aika usein päivät sekaisin:)