PIKKU2 JOULUKUU
Kommentit (162)
Toivottavasti täti nyt unohtaisi Viirun kokonaan.
Itse meinaan olla kotona niin kauan vain kun mahdollista. Kotona onkin mukava olla vaikka aluksi ajattelin että heti kun poika täyttää 1 niin juoksen takaisin töihin :)
Meille ei laiteta kun kynttelikkö ikkunaan, kun ollaan joulu sukuloimassa.
Olen alkanut nyt kehittelemään raskausoireita, jokainen mahan nippaisu on varmana joku merkki. Kaksi ensimmäista kertaa meni niin etten edes huomannut mutta nyt sitten olenkin kuullostellut koko ajan joka nipistystä :) Ehkä asiaan vaikuttaa se että mies on nyt viikon verran koko ajan puhellut että "nyt kun jouluna teet sen positiivisen testin". :) Että taitaapi tulla miehelle pahempi pettymys jos ja kun täti tulee.
On se niin tylsä lukea että taas muillakin menkat pukkaa päälle.. höh..
Mut muutamalla jännitys päällä.. toivottavasti plussat tulee sit ens viikon alussa :)!
Mä tosiaan nostan hattua niille äideille ketkä jaksaa olla kotona lapsen tai lapsien kanssa vuodesta toiseen.. En ymmärrä mistä siihen riittää energiaa, kun itellä välillä yks kokonainen päivä tytön kanssa teettää vaikeuksia.
No tyttö on vähän sellaisessa kokeilevassa vaiheessá.. Jos äiti auttaa, sit huudetaan isiä ja jos isi auttaa niin sit äitiä. Kumpikaan ei kelpaa Aargh!!
Voitaisko tehdä jotain listaa siitä millä eväin ihmiset on tässä listalla yrittämässä kakkosta - luomuna vai hoidoilla vai millä.. mä oon niin puupää et meen ihan sekaisin heti jos juttelijoita on enemmän ku kaksi etten muista enää mitään mitä joku on puhunut..
tai voisko sen tiedon lisätä tohon kp listan perään? onks ihan huono idea?
Roma.................... 2/25-29.....yk14
Vacsuli75............. 4/28-34.....yk1
Tsu-ku................... 5/30.....yk9
Taide80................ 6/28-30....yk2
NöpönÄiti.............. 7/28.....yk1
Horsmankukka.... 10/24-28.....yk6
Lippulainen.......... 14/27-30.....yk3
Pienitoive.............. 20/26-30.....yk3
Vauva-10.............. 21/26.....yk2
Tiainen84............. 23/41.....yk5
Tatjuska................ 27/26-29.....yk14
Viiru....................... 28/26-31.....yk15
EvilGirl................... 38/25-30.....yk3
Roma.................... Arimidex + Lugesteron, 1. inssi 11/10, 2. ??/11
Vacsuli75.............
Tsu-ku...................
Taide80................
NöpönÄiti..............
Horsmankukka....luomuilua
Lippulainen..........luomuilua
Pienitoive..............
Vauva-10..............
Tiainen84.............
Tatjuska................Terolut
Viiru.......................Clomifen
EvilGirl...................
Tsu-ku: ihan hyvä idea. Muokkasin tuota listaa, mun mielestä selkeämpi noin kuin että tulisi tuohon ylempään listaan mukaan. Kehittämisehdotuksia otetaan vastaan! :)
Ilmoitelkaahan mitä tietoja haluaisitte tuohon laittaa.
Viiru ja Tatjuska: mua jännittää teidän puolesta ihan kauheasti!! Tulkaa heti kertomaan kun olette saaneet ne plussat testiin, jooko?!
Täällä on kirjoteltu vaikka mistä viime aikoina. Mutkava, kun on vilkasta keskustelua. Ite käyn täällä kurkkaamassa aina kun olen koneella, mutta ei muka oo aikaa kirjottaa mitään. Laitan nyt omalta osaltani vastauksia niihin juttuihin, mistä muistan olleen puhetta. Ja ihan ekana Vacsulille tervetuloa mukaan!
Tupakoinnista: Minä en oo millonkaan polttanu enkä kans ymmärrä niitä, jotka raskaana polttaa.
Tyttö oli täyttäny kolme, kun alotettiin tämä toisen yritys. Paljon aikasemmin en ois jaksanu alottaa sitä yövalvomista uudestaan. Tuossa joskus viime talvena varmaan rupesin puhumaan toisesta, mies alkoi haluta toista lasta kesällä. Minä en olis jaksanu hoitaa kahta pientä yhtä aikaa. Tyttö nukku pienenä aika vähän, söi yöllä 9 kk ikäseksi asti ja siitä eteenpäin heräili ainakin kerran yössä vielä yli kaksivuotiaaksi. Pyytämään peittoa päälle tai muuten vain. Nyt tyttö nukkuu jo paremmin, pitkiä, rauhallisia öitä. Minä olin tosi väsynyt tuossa tytön ollessa n. vuoden ikänen, vai olisko ollu vielä isompi. Nyt kun on saanu itekin nukuttua, ei enää vaan toivo päivä- tai yöunille pääsyä vaan jaksaa paremmin touhuta lapsen kans ja muuta. Tietenkin leikin tytön kans silloinkin ja hoidin hänet, mutta miehelle tuli sitte napistua turhasta ja valitettua kaikesta... Jos sen toisen lapsen saa, ja oon taas yhtä väsyny, toivon, että en kuitenkaan yhtä hankala olis taas...
Minä taas oon kotiäitityyppi :). Kyllähän tämä välillä ottaa aivoon, mutta kyllä tämä on se, mitä tällä hetkellä ja toivottavasti vielä pitkään haluan tehä. Niin, oon tosiaan kotona, vaikka lapsi on jo kolme täyttäny. Meillä on vähä eri tämä tilanne kuin suurimmalla osalla ihmisistä. Meillähän on maitotila. Miehen nimissä tosin, kun nuin pieneen ei ois saanu rahoitusta kahelle. Ennen tyttöä kävin oman alani pätkätöissä ja sillon ku niitä ei ollut, olin tuossa navetalla. Meillä on sen verran vanhanaikanen navetta, että kovin pienen lapsen kans siellä ei työnteko onnistu. Nyt kun tyttö on isompi, käyvään yhessä iltapäivällä ruokkimassa ja hoitamassa hiehot. Aamunavettaan ei lasta herätetä. Tämä ratkasu sopii hyvin meille. Tyttö käy seurakunnan kerhossa ja serkkujakin on leikkikavereina. Ens syksynä viimestään pitää varmaan alkaa ettiin "oikeita" töitä, jos ei siihen mennessä vauva oo itestään ilmotellu. Vakituista työtä mulla ei tosiaan oo. Jos olis, sittehän olisi jo palannu sinne. Mutta oon onnellinen, että pystyn vielä olemaan kotona tyttelin kans.
Me yritetään ihan luomuna, edes oviksia ei bongailla. Minä voisin tikutellakin, mutta mies haluaa, että pidetään ainaki (yritetään) tämä yritys rentona ilman mitään "pakkopuuhia". Sen verran oon oppinu limoja tarkkailemaan (kuulostaapa ällöltä :)), että ovisaika alkais taas olemaan käsillä. Mulla näyttäs olevan vähän ennen kierron puoliväliä, jos oon oikeen tulkinnu. Tuli tuossa mieleen, että limojahan siellä navetallakin tarkkaillaan ;), samat hommat siellä ja tuvassa ;). Voi ei, nyt kyllä pitää lopettaa, ettei mee ihan mauttomaksi... ;)
Nyt tulikin sitte romaani tällä kerta...
vaan kaikille.
Horsma: en tiennytkään että teillä on maitotila. Ihanaa. Mä tykkäisin jostain sellaisesta ihan kybällä, mut oon allerginen lehmille ja hevosille. Ja mieskin ois siihen hommaan ihan väärä:) Kiva kun joku muukin kirjoitta välillä romaanin.
Taide tais toivoa niitä hoitojuttuja tonne listalle. Mulle sopii ja on ihan sama kuinka se toteutaan. En tiiä oisko vaikee laittaa noitten yk:ten perään vähän päästä kohta johon mahdollinen lääkitys tms tulis. Mulla se ois varmaan sit clomit (clomifen)?
Roma: voit olla varma, että tulen kertomaan heti, jos joskus plussan saan.
ON:Vielä ei oo kp1 (aika ihme), mut vattaan sattuu välillä. Aika outoa, koska yleensä mulla tulee ensin kunnon kivut ja sit samana päivänä hanat aukee. Voihan toki olla et toi lääkitys aiheuttaa tän.
Onko teillä jo joululahjaostokset tehty? Mulla ei, vasta viikon päästä olen menossa shoppaileen. Alkaa jo ahistaa... Meillä on mun bestiksen kanssa traditio, et mennään kimpassa kunhan lapsenhoito vaan järjestyy eikä tänä vuonna löytynyt yhteistä viikonloppua aiemmin.
Plussatuulia kaikille ja Tatjuskalle erityispeukutuset!
Onpas täällä ollut vilkasta keskustelua, hyvä niin!
Vacsulille tervetuloa mukaan!
Ja kiitti peukutuksista, toivottavasti auttavat. Tosin pikkaisen on sellaiset menkkoja edeltävät oireet havaittavissa....ärsytys!
Roma ja Viiru: mun piti saada myös lääkkeiksi Lugesteronit, mutta kun olen pähkinälle allerginen niin sain Terolutit. Ilmeisesti noissa Lugeissa on jonkin verran käytetty valmistuksessa pähkinää.
Ja mun puolesta kanssa sopii hyvin, että lisätään listaa yritetäänkö luomusti vai muilla konsteilla. Mulla siis nyt Terolut-kuuri menossa.
Mä aloin haaveilemaan toisesta vasta kun esikoinen oli täyttämässä 2v. Oli sen verran pitkään huonouninen tapaus, etten olisi vaan millään jaksanut aikaisemmin hoitaa toista samalla. Suoritin myös opiskelut äippälomalla loppuun eli sekin vei voimia. Töihin menin kun tyttö oli 1,5v. En olis jaksanut enää sekunttiakaan kotona, vaikka luulin että viihtyisin ihan hyvin ja pidempääkin. Voi olla, että tuohon vaikutti myös se että mun mies on reissuhommissa eli ollaan aika paljon tytön kanssa kaksistaan kotona myös iltaisin. Tein melkein kaks vuotta lyhennettyä päivää ja se sopi mulle tosi hyvin. Olisin voinut jatkaa pidempäänkin, mutta en enää halunnut tehdä 8 tunnin töitä kuudessa tunnissa kuuden tunnin palkalla. Meillä tyttö viihtyy onneksi aivan mainiosti hoidossa kivalla perhepäivähoitajalla, joten siitä ei ole koskaan tarvinnut stressata.
Mulla on melkein kaikki jouluostokset tehty ja jouluvalotkin sain laitettua. Vielä pari tonttua esille, niin eiköhän se ole siinä. Ollaan kuitenkin sukuloimassa joulu, niin ei tarvitse sen kummemmin laittaa itse mitään...
Plussatuulia kaikille!! Toivottavasti Viirun oudot tuntemukset tietää plussaa!!!
Viiru: Minä en nuorempana haaveillut maatilasta, mutta satuinpa sitte rakastumaan maatalon poikaan :). Tuli sitte vierailtua navetassa aina välillä ja huomasin, että sehän on ihan mukavaa hommaa (raskasta kyllä, kovaa työtä) eikä lehmätkään enää pelottanu niin ku eka kerroilla ku navetassa kävin :). Ja mies tosiaan halus jatkaa tilanpitoa vanhempien jäätyä eläkkeelle, tässä on nyt yli neljä vuotta oltu ja elelty nuitten ammujen kans ;).
Mulla on kaikki muut joululahjat ostettu, mutta miehelle vielä puuttuu. Pääsen ens viikolla naisporukassa ostoksille vähän isompaan kaupunkiin, niin sieltä sitte varmasti löytyy. Muuten ei oo paljo valmisteltu, kynttelikkö ja pari muuta juttua on esillä, mutta verhot vaihdan ja koristellaan muuten vasta joulusiivouksen jälkeen. Huomenna vois alotella pyyhkimään ovia, niin sais laitta tytön kans kartonkitonttuja niihin. Muuten siivous jää kyllä jouluviikolle. Piparit mennään tytön kans leipomaan mummulaan (mun vanhemmille) ens viikon lopussa ja ollaan siellä yö tai kaks. Mummula ei oo kovin kaukana, mutta tyttö haluaa aina kovasti mummulaan yöksi, eikä yksin vielä jää, niin minä jään sitte kans. Isihän ei voi jäähä, kun on ne lehmät ;).
Nyt sepustus seis :). Kovasti plussatuulia kaikille vaan täältäkin!
Ihanaa, kun tää keskustelu on täällä vilkastunut näin!!!! Ja Vacsulille tervetuloa mukaan joukkoon!
Mä olen kans vielä kotona vaikka tyttö täytti viime kuussa kaksi. Ja aion ollakin siihen saakka, kunnes täyttää kolme. Olin jo etukäteen miettinyt, että haluaisin olla mahdollisimman pitkään kotona ja nyt kun mies sai viimein vakituisen työn niin on mahdollisuus olla. Yhtään en ikävöi töihin =) Tosin teen kyllä 4 tuntia viikossa tuntitöitä, että vähän saadaan lisää rahaa.
Me alotettiin tää kakkosen yritys, kun esikoinen oli lähes pari vuotias. Eka vuosi oli niin järkyttävän rankka refluksilapsen kanssa, ettei olis mielenviereen tullu alkaa haaveilla toisesta ja sitte siitä ekasta vuodesta toipumiseen meni melkein toinen vuosi. Kesällä oltais oltu valmiita jättämään ehkäisy pois, mutta mentiin naimisiin nyt syksyllä ja ajattelin, etten halua olla morsiamena alttarilla oksupussin kanssa (esikoisesta oksensin rv 20 asti...). Nyt kyllä mietityttää, että olis vaan pitäny aloittaa yritys jo silloin, kun ei heti näytäkään tärppäävän.
Ovista täällä edelleen odottelen ja tänään luin ovistestipaketista, että siinä suositellaan ottamaan lääkäriin yhteyttä mikäli 2-3 kk sisään ei ole raskaana tikutuksesta ja oikein ajoitetusta yrityksestä huolimatta. Ootteko te muut tehneet näin? Nyt siis vielä luomuna mennään.
Tatjuskalle ja Viirulle isot peukutukset! Jännää!
Kiva kun ihmiset kirjottelee aktiivisesti;) Ja ihana tietää vähän taustojakin! Tervetuloa Vacsuli, jos en ole muistanut toivottaa!
Mä laitoin "joulun" jo itsenäisyyspäivänä, eli jouluverhot ja valot ja koristeet. Musta tää joulun ODOTTAMINEN on kaikista parasta, se aatto menee vähän niin ku ohi, aina, tai ei jotenkii oo niin MAHTAVA kun tää odotus;) Sit aaton jälkeen on taas ihanaa kun saa vaan olla. Viime vuonna tosin jouduin töihin jo 26.12, mut tänä vuonna saan olla pitkän jouluvapaan kotosalla!
Ompas ihana kuulla että täällä on muitakin, jotka ei olis jaksanu kahta pientä kerralla. Joskus mietin et oonko jotenkin huono, tai liian heikko tähän hommaan ja et kyllähän äidin pitää jaksaa. Mut meillä on kans ollu niin rankka eka vuosi et tossa viime kesänä kun poika täytti kaks, alko olla hyvä aika yrittää. Mut sit tuli se km ja nyt yritetää siis taas.
Joululahjoistakin oli puhetta...mä oon hankkinu jo lähes kaikki, muutama on tekemättä. Teen paljon itse neulomalla ja muutama niistä vielä viimeistelemättä;)
Taide
Mulla samat fiilikset kun monella että ei aiemmin olisi pystynyt ajattelemaan kakkosta. Meillä yöt olleet levottomia ilmeisesti allergian johdosta ja nyt tulee edelleenkin viereen, tavalaan nukutaan jatketussa perhepedissaä. Vähän hurjalta tuntuu edelleenkään haaveilla vauvasta kun toi kohta 2v on ihan vauva varsinkin jos on kipeänä. Ja herkkä uninen, koska joudutaan nukkuun kaikki samassa makkarissa.
Mulle voi noihin lisääntymis tietoihin laittaa että luomusti mennään, ja eka yritys kierto menossa.
Ja ensi viikolla jo joulu, jee!
Pregcheck-testi tehty aamulla ja meitsi luuli näkevänsä siinä toisen äärettömän haalean punasävyisen viivanpaikan. Tiedä häntä mutta keskiviikkona toinen testi jos ei tätiä. Eikä tuo tarkoita vielä mitään, joten älkää innostuko!
t.viiru ja viallinen testi?
Roma.................... 3/25-29.....yk14
Vacsuli75............. 5/28-34.....yk1
Tsu-ku................... 6/30.....yk9
Taide80................ 7/28-30....yk2
NöpönÄiti.............. 8/28.....yk1
Horsmankukka.... 11/24-28.....yk6
Lippulainen.......... 15/27-30.....yk3
Pienitoive.............. 21/26-30.....yk3
Vauva-10.............. 22/26.....yk2
Tiainen84............. 24/41.....yk5
Tatjuska................ 28/26-29.....yk14
Viiru....................... 29/26-31.....yk15
EvilGirl................... 39/25-30.....yk3
Vacsuli75.............luomuilua
Taide80................
NöpönÄiti..............
Pienitoive..............
Vauva-10..............
Tiainen84.............
Viiru: saako edes vähän innostua??!! Ihan kuule sydän hypähti kun luin sun viestin. :) Nyt on peukut ja varpaat pystyssä että ylihuomenna testissä komeilee jo vahvempi viiva, olen ihan varma että plussa se on!
Mulla ei ole joululahjat vielä kaikki ostettuna, huomenna olisi tarkoitus mennä vielä loput hankkimaan.
ON: tädin poistumista odotellen. Arimidexit aloitin eilen, vaikka inssiä ei tässä kierrossa voida tosiaan tehdä kun klinikka on jouluna kiinni.
Paljon plussatuulia kaikille!
Kyllä mua nyt tosissaan jännittää sun puolesta. Ja vähä innostuin minäkin :). Kyllä nyt olis jo sun vuoro plussata. Toivotaan selvää viivaa keskiviikon testiin!
Muakin alkoi jännittää Viirun puolesta! Miten me maltetaan odottaa keskiviikkoon?! :)
Roma.................... 4/25-29.....yk14
Vacsuli75............. 6/28-34.....yk1
Tsu-ku................... 7/30.....yk9
Taide80................ 8/28-30....yk2
NöpönÄiti.............. 9/28.....yk1
Horsmankukka.... 12/24-28.....yk6
Lippulainen.......... 16/27-30.....yk3
Pienitoive.............. 22/26-30.....yk3
Vauva-10.............. 23/26.....yk2
Tiainen84............. 25/41.....yk5
Tatjuska................ 29/26-29.....yk14
Viiru....................... 30/26-31.....yk15
EvilGirl................... 40/25-30.....yk3
Vacsuli75.............luomuilua
Taide80................
NöpönÄiti..............
Pienitoive..............
Vauva-10..............
Tiainen84.............
otsikko kertoo kaiken tilanteesta täällä. Noiden hormooni-nappien piti pitää menkat loitolla, että kiertoon tulis pituutta, mutta eipä näköjään tepsineet edes siihen...
Viiru: pidän täällä isoja peukkuja sulle, että olis tosiaan plussa. Onpas jännää! :) Nyt jos noi sun Clomit tepsii, niin marssin heti joulun jälkeen lääkärille ja pyydän kans niitä :)
Kaikille muillekin tietty plussatuulia!
Voi viiru.. kyl me nyt vaan innostutaan!!
Toivottavasti se oli The viiva :D!
Lippulainen kirjotti noista ovistestin suosituksista.. en oo kuullutkaan sellasesta et lekuriin kannattaa ottaa yhteyttä.
No me ollaan siis tikutettu alusta asti,
ja toisaalta olin syyskuussa gynellä tarkistuksissa mut se käski viel jatkaa yritystä normisti.
Mut perjantaina meen sit sinne kunnon lekurille, jos mäkin sit saisin jotain nappeja..
Ja mulla siis "luomu + ovistikut" tällä hetkellä tuohon tilastoon.
Tatjuskalle sellanen kyssäri, et siis kuin paljon sun menkkoja pitäis pidentää, jos nyt sun kierto oli 29, niin eks se oo suht normaali?
Kiitos tervetulo-toivotuksista.
Mä aloitan työt tammikuussa ja esikoinen päivähoidossa. "Hieman" jännittää, ja olisin ollut kotona jos finanssit olisivat sallineet. Tosin ton vilpertin kanssa on välillä tosi raskasta, joten töihin menen "lepäileen". Jos ja kun kakkonen tulee, niin varmaan joissain muodossa tulee jatkamaan hoidossa.
Tänään olen viritellyt jouuvaloja, muuten ei kotiin joulua rakennetakkaan, vaan mennään sukuloimaan jouluksi.