Miten ja millaisilla oireilla teillä todettiin kakkostyypin diabetes ja minkä ikäisenä?
Kommentit (15)
Ei ollut oireita, mutta yleislääkärintarkastuksessa otettiin verikoe ja yllätys, sokeri oli 8. Sitten todettiin että on diabetes 58 v.
Jos alkaa merkittävästi kusettaa niin kannattaa painella lääkäriin mittauttamaan arvot. Saa sitten sokerit kuriin ennen kuin muuta tapahtuu. Sairaus paranee/menee remissioon kun ei hiilihydraatteja syö.
Minulla oli usein jano, tiheentynyt virtsaamisen tarve, väsymystä ja näön tarkkuus vaihteli verensokerin mukaan jälkikäteen ajateltuna.
Hoidetaan terveellisillä elintavoilla ja alkuvaiheessa se voidaan jopa parantaa näillä muutoksilla.
Ei ole todettu koska en suostu huijaustesteihin. Elinikäisellä lääkityksellä tietysti joka myös periytyy jälkikasvulle.
Lopeta pullan ja sokerni puputus ja syö luonnon ruokaa: vihanneksia, palkokasveja ja lihaa.
Noin, "diabetes" gone.
Minulla on ihan selviä oireita, mutta arvot eivät ole vielä koskaan ylittyneet. Ovat kyllä ihan ylärajoilla, mutta ehkä sitten huomaan oireet jotenkin erityisen selkeästi.
Todella voimakas väsymys runsashiilarisen aterian jälkeen. Lisäksi edellä mainitut jano, virtsaamisen tarve ja näön tarkkuuden vaihtelu. Myös oireet jaloissa ovat tuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ihan selviä oireita, mutta arvot eivät ole vielä koskaan ylittyneet. Ovat kyllä ihan ylärajoilla, mutta ehkä sitten huomaan oireet jotenkin erityisen selkeästi.
Todella voimakas väsymys runsashiilarisen aterian jälkeen. Lisäksi edellä mainitut jano, virtsaamisen tarve ja näön tarkkuuden vaihtelu. Myös oireet jaloissa ovat tuttuja.
Tämä ei ole mikään sairaus vaan ihan normaali kehon reaktio, kun energia mene ruuansulatukseen niin aivot menevät kiinni. Ongelma on liian raskaasti syömisessä. Ei liity taaskaan mitenkään puppudiagnoosi-diabetekseen.
"Hiilaripitoinen" ruoka ei ole ihmisruokaa. Luonto tuottaa vihanneksia, palkokasveja ja lihaa. Siemenet ja sokerit ovat ihmisen jalostuksen tuotosta ja huomattavasti korkeasokerisempia, kuin mikään mitä luonto tuottaa.
Syökää luonnonmukaisesti, vaihtakaa vehnämössö ja sokeri vaikkapa perunaan ja porkkanaan, niin ongelmat katoavat. Niin ja juokaa vettä, eikä mitään limputtimia.
Joka toinen suomalainen aikuinen on lihava ja siksi elintaso sairauksia on pilvin pimein. 2 tyypin diabetes, rasvamaksa jne.
Vierailija kirjoitti:
"Hiilaripitoinen" ruoka ei ole ihmisruokaa. Luonto tuottaa vihanneksia, palkokasveja ja lihaa. Siemenet ja sokerit ovat ihmisen jalostuksen tuotosta ja huomattavasti korkeasokerisempia, kuin mikään mitä luonto tuottaa.
Syökää luonnonmukaisesti, vaihtakaa vehnämössö ja sokeri vaikkapa perunaan ja porkkanaan, niin ongelmat katoavat. Niin ja juokaa vettä, eikä mitään limputtimia.
Proteiinipitoinen ruoka nostaa diabeetikon verensokeria viiveellä 3-6 tunnin kuluttua ateriasta.
Olin 30. Olin jonkun aikaa sairaalassa ja siellä otetusta verikokeessa huomasivat 2 tyypin diabeteksen. Aluksi sitä yritettiin ruokavalion muutoksella. Auttoi vähän. Sitten pillereillä. Auttoi vähän enemmän. Nyt viimeiset reilu 10v insuliini pistoksilla.
M51
Vierailija kirjoitti:
Olin 30. Olin jonkun aikaa sairaalassa ja siellä otetusta verikokeessa huomasivat 2 tyypin diabeteksen. Aluksi sitä yritettiin ruokavalion muutoksella. Auttoi vähän. Sitten pillereillä. Auttoi vähän enemmän. Nyt viimeiset reilu 10v insuliini pistoksilla.
M51
Olitko diabetesoireiden takia sairaalassa?
Nelikymppisenä todettiin työterveyden labroissa kohonnut paastoarvo, ei ollut oireita sitä ennen. Sitä seurattiin ja muutaman vuoden kuluttua todettiin diabetes. Siinä vaiheessa oireena ehkä väsymys joka saattoi/saattaa johtua muustakin, ei muuta.
Ja metformiinilla hoidetaan.
Edellinen.
2 tyypin diabetes todetaan vain ja ainoastaan verikokeen perusteella.