Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla kokemusta kummittelusta? Millaista?

Vierailija
04.12.2010 |

Tiedätkö esim jonkun talon jossa kummittelee, oikeasti? Millä tavalla?

Illan ratoksi, pelotellaan toisiamme :D Itselläni tosin, ONNEKSI, ei mitään kokemusta kummittelusta!!

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinivuosiltani. - En tietenkään voi tietää, onko kyse psykologisen tarpeeni sanelemasta harhasta (kuten skeptikot väittäisivät) vai oikeasta henkimaailman kokemuksesta, mutta ihan sama, minua se aikoinaan auttoi.

Olin siis 16-vuotias ja elin hyvin vaikeaa elämänjaksoa. Kärsin masennuksesta, syömishäiriöstä, paniikkihäiriöstä ja läheisriippuvaisuudesta narsistiseen sekä minua henkisesti alistavaan poikaystävään. Viiltelin itseäni, näännytin itseäni nälkään ja itkin päivittäin, itkin jatkuvasti. Olin aivan romuna...Yhtenä iltana kävin vuoteeseen ja rukoilin - kuten tapana oli - jonkinlaista apua tilanteeseeni. En siis rukoillut kuten tosi uskovainen, joka luottaa johonkin korkeampaan voimaan, vaan lähinnä uikutin omaa kurjuuttani epätoivoisena.

Ja yht'äkkiä ensinnäkin tunsin kohoavani ruumiistani kohti kattoa. Se oli äärimmäisen pelottava ja tarkka kokemus; muistan vieläkin, kuinka TEMPAUDUIN äkkiä itsestäni irti, kohosin kuin vuoristoradassa niin nopeasti ylös, että vatsanpohjaa väänsi, ja sitten täysin häkeltyneenä katonrajasta itseäni katsellessani ymmärsin nukkuvani vielä sängyssä alapuolellani. - Ja siinä samassa, kun tajusin tämän ristiriidan, jouduin täyteen paniikkiin ja humpsahdinkin takaisin itseeni. Se kokemus on vaikea, jopa mahdoton, selittää kuulostamatta täysin epäuskottavalta.

Tämän jatkoksi kuitenkin, maatessani taas "yhtenä kappaleena" sängyssäni kauhuissani ja sydän takoen (joo, se ei ollut mikään rauhoittava ruumiistairtautumiskokemus), sain toisenkin käsittämättömän henkisen kokemuksen: tunsin, että joku istui vuoteeni laidalla ja silitti minua hiuksista. Ja aivan yllättäen rauhotuin. Siis kirjaimellisesti takova sydämeni rauhoittui ja lakkasin pelkäämästä. Jokin raukea täytti minut kokonaan ja ihan oikeasti TUNSIN, että joku silitti hiuksiani, vaikkei vuoteeni laidalla istunut ketään. Olin hetken aikaa aivan varma, että kaikki järjestyisi. Ja nukahdin raukeaan uneen.

Ja ei, en käytä huumeita, en ole uskovainen eikä minulla ole taipumusta epäluonnollisiin kokemuksiin. Tuon yön jälkeen kävin pari kertaa kirkossa ja naapurikunnan raamattupiirissä, ihan vain siksi, että kokemus oli niin voimakas, että oli pakko uskoa jonkun korkeamman olemassaoloon. Kirkko tai raamattupiiri eivät kuitenkaan ole minun juttuni tai vastaa henkisiin tarpeisiini. Yhä edelleen kuitenkin - 15 vuotta myöhemmin - muistan tuon kokemuksen ja uskon arjen keskelläkin johonkin sellaiseen, mitä emme tavallisesti näe tai koe.

Vierailija
22/61 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

entisessä kodissamme tunsin aina että makuuhuoneemme ohitse kulki ihmisiä. en kehdannut nukkua alasti, koska ne ihmiset näkisivät. aiemmin olin nukkunut aivan vapaasti ilman yöpukua, samoin kun muutimme pois, en ole vastaavaa kokenut.

en ole tutkinut vanhoja karttoja että mitä siinä kohtaa on aiemmin sijainnut. itse talo oli rakennettu joskus 90-luvun lopulla ja asuimme 1. kerroksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus alle kouluikäisenä muistan kuinka istuin eteisessä olevan puisen kirstun päällä, olimme johonkin lähdössä minä, väkivaltainen alkoholisti-isäni ja äitini.

Muistan aivan selvästi kuinka ikäänkuin irtaannuin ruumiistani ja nousin kohtia kattoa, katselin sieltä itseäni joka istui siinä puisen kirstun päällä.

Muistan vieläkin ihan selvästi tuon tunteen ja olotilan..

-6&9-

Vierailija
24/61 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulimme mieheni kanssa kolme kertaa askeleita tyhjästä huoneesta ja kerran askeleiden ääntä kuin yläkerran portaita olisi noustu. Siihen ääneen myös koiramme reagoi ja alkoi murista. Kaikilla kerroilla tutkin asunnon saunan lauteiden alusia myöten, olin niin varma että siellä on joku. Nyt 11-v tyttäremme näki ufon 3-vuotiaana ja selittämättömän valopallon muutamaa vuotta myöhemmin.

Vierailija
25/61 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole eläissään tehnyt mitään pahaa, miksi tekisi kuoltuaan?

Vierailija
26/61 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla että vaari on tullut käymään, mutta esimerkiksi myös, että haju on pinttynyt materiaaliin (vaate, tapetti yms) ja esimerkiksi lämpö tai koskeminen (ei kevyt vaan hankaaminen) vapauttaa sen.

T: 2 (myös 19 ja 20, unohtui laittaa)

Mistä tulevat, missä oleilevat? En oikeen käsitä, höntti oon... Joitain enkeleitä vai mitä henkiolentoja missä, mistä?

Vierailija
27/61 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljonkin kokemuksia, nyt en jaksa niitä sepustaa. Ehkä huomenna..

Vierailija
28/61 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kilttejä eläessään. Lue vaikka tätä palstaa. Tai katso uutiset, lue lehtiä...

Joskus toki on niin, että eläessään kiltti ihminen on voinut kokea varsin julman kuoleman. Silloin voi henki jäädä katkeraksi ja vahingoittaa muita (joko täysin syyttömiä tai sitten niitä jotka se kokee syylliseksi kuolemaansa).

Vierailija
29/61 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla että vaari on tullut käymään, mutta esimerkiksi myös, että haju on pinttynyt materiaaliin (vaate, tapetti yms) ja esimerkiksi lämpö tai koskeminen (ei kevyt vaan hankaaminen) vapauttaa sen.

T: 2 (myös 19 ja 20, unohtui laittaa)

Mistä tulevat, missä oleilevat? En oikeen käsitä, höntti oon... Joitain enkeleitä vai mitä henkiolentoja missä, mistä?

Ensinnäkin minä käsitän enkelit (ja demonit) luonnonhengiksi, kuolleen henget (kummitukset) ovat toinen asia.

Mistä tulevat? En tiedä. Ehkä jotkut oleskelevat lähellä (kotitalossaan) muutenkin, ja välillä sitten keräävät energiaa (lämpö) ja tekevät paikallaolonsa tiettäväksi.

Monesti puhutaan myös nk henkimaailmasta. Periaatteessa se on kai tuonpuoleinen tai sitten jonkinlainen välitila, jossa henget odottavat eteenpäin menoa (mihin sitten menevätkään).

T: 2 (ja myös 29)

Vierailija
30/61 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henget voivat vahingoittaa?

Ole kilttejä eläessään. Lue vaikka tätä palstaa. Tai katso uutiset, lue lehtiä...

Joskus toki on niin, että eläessään kiltti ihminen on voinut kokea varsin julman kuoleman. Silloin voi henki jäädä katkeraksi ja vahingoittaa muita (joko täysin syyttömiä tai sitten niitä jotka se kokee syylliseksi kuolemaansa).

Vierailija
31/61 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihinkään yliluonnolliseen:-). Silti, kaiketi omien aivojeni tuotantoa on se, että muutamia kertoja kuollut isäni on unessa tullut rauhoittelemaan ja rohkaisemaan, kun on ollut vaikeaa. Samoin eräs mulle tosi tärkeä sukulaistäti, joka kuoli kesällä. Äitini kuoli kun oli 16, kerran tunsin hänet pian sen jälkeen hyvin todellisena huoneessani. Ja se tunne: enkeli lensi läpi huoneen...:-).

Yhden kerran jäin kesällä vanhan talomme vinttihuoneeseen yksin, kun lasten isä meni käymään vessassa. Tunsin, että koko vintin pimeys tulvi siihen huoneeseen missä olin, oli vaikea hengittää:-(. Sinänsä kiva, koska tiesin isäni sisarusten jutuista, että tuolla vintillä kummittelee;-o. Oli mitä oli, tunne oli kamala ja hyvin fyysinen.

Isäni ja hänen sisarustensa puheissa oli hyvin tavallista ja ok, että he kuulivat aina etiäisiä. Veli tuli sodasta, kuulivat ulko-oven käyvän ja askeleet. Saattoi tulla tunnin tai päivän päästä. Itse olen kuullut ns. etiäisiä ikäni. Eli odottamani tuttu, rakas henkilö tulee vähän myöhemmin, kuin olen jo kuullut/luullut hänen tulevan.

Äitini näki muutamia enneunia mm. tulipaloista, enoni näki enkelin jo lapsena - seurasi tuota sisaruskatrasta:-).

Vierailija
32/61 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henget voivat vahingoittaa?

Vitosen kertomus antanee vihjeen. Henki voi kerätä lämpöenergiaa ympäriltään ja vaikuttamaan silloin ympäristöönsä. Tönimään jonkun hereille tai pois vaaran tieltä, mutta myös työntämään alas portaita, jopa kuristamaan tai lyömään. Tosin kertomuksia hyvin väkivaltaisista on vähän. Borleyn pappilassa pyöri yksi joka läimäytteli pahoin yhden pastoreista vaimoa (en muista pastorin nimeä, mutta vaimo taisi olla Marianne).

Joskin Borleyn pappilan kummitteluissa on paljon poltergeistin piirteitä, ja ne voivat joskus olla väkivaltaisia. Kummituksiakin talon alueella havaittiin (nunna + aavevaunut ainakin).

Harry Price muuten tutki taloa jonkin aikaa (vuokrasi sen) ja sinä aikana kirjasi ylös paljon erilaisia tapahtumia. Nyttemmin talo on palanut, palo alkoi ilmeisesti kaatuneesta kynntilästä/lyhdystä.

Vierailija
33/61 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.S. Nyt alkaa Riivatut talot :)

Vierailija
34/61 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin omassa talossani kummittelee. Olen saanut kuvattua orbeja kameralla ja onnekseni sain äänitettyä myös kolme kappaletta äänitteitä joissa talossani asustava henki käskee minua häipymään huoneesta jossa epilen sen majailevan

Vierailija
35/61 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja "uusia" tavaroita ilmestyy, mm. luoteja ja sangatttomat silmälasit. talolla on hurja ja murheellinen historia, en tiedä liittyykö sitten siihen.

Vierailija
36/61 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kuolemansa jälkeen käymään. Koira jouduttiin lopettamaan sairauden takia. Pari päivää tämän jälkeen olin yksin kotona ja istuin olohuoneen sohvalla. Koiran tavarat oli jo siivottu pois, mutta yhtäkkiä nurkasta, jossa koiran peti oli ollut, alkoi kuulua hiljaista vinkumista. Samalla hetkellä haistoin koiran ominaishajun. Ihmettelin hetken ja kutsuin koiran sohvalle viereeni. Vähän aikaa tuntui läsnäolo, joka sitten hävisi vähitellen. Uskon, että koira tuli tarkistamaan, että minulla oli kaikki hyvin...

Vierailija
37/61 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeaikoina tavarat pudonneet, josta yleensä olen syyttänyt kissoja, mutta viimeaikoina on ollut sellaisia tapauksia, että kissat kehräävät vieressäni kun toisessa huoneessa putoaa jotain, mikä on ollut niin tukevasti hyllyllä, että tuntuu oudolta. Äitini luona kuuluu portaikosta ja yläkerrasta lattialautojen narinaa, mutta kuulemma äitini mielestä on normaalia vanhan talon ääntelyä. Ihmeellisesti se alkaa aina kun siellä on äitini yksin tai kahdestaan kanssani. Lapsena olen nähnyt selittämättömän valopallon taivaalla kahdesti, ensimmäisen kerran muistan täysin selvästi ja paikalla oli muitakin ihmisiä, jotka asiaa ihmettelivät, mutta eivät mukamas näin jälkikäteen muista asiasta mitään? Outoa.

Vierailija
38/61 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aikaisemminkin juttuja muistaakseni palstalle kirjottanut, kun joku on ottanut aiheen esiin. en niitä samoja jaksa enää kertoa, mutta viimeaikaisista voin muutaman.

olohuoneen hyllyissä on sisustuslaatikoissa tavarat. kaksi hyllyä vastakkaisilla seinillä. yhtenä iltana sohvalla istuessa lensi ensin toisen hyllyn 4 laatikkoa lattialle, sitten toisen hyllyn 6 laatikkoa. yleensäkin tavaroiden siirtyminen ja lentäminen on yleistä.

toisinaan ärsyttää, kun lasket kädestäsi jonkun esineen, kuten hiuslenkki, harjaat hiuksesi ja pitäisi laittaa kiinni, ni lenkki on hävinnyt.

saunalla ei koskaan ole yksin. aiemmin siellä kävi vanhempaa seuraa. nuorin lapsi on nyt puolitoista vuotias ja hänen syntymänsä jälkeen meillä on käynyt leikkimässä ja saunomassa noin 2-3 -vuotias lapsi.

poika, kun oppi kävelemään ja kulki pallon perässä yhtenä iltana, niin sai pelikaverin. enemmänkin huvittava tilanne kuin pelottava. sama "leikkikaveri" saattaa tulla kiehnäämään jalan viereen tai sänkyyn kainaloon.

Vierailija
39/61 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni kuoli kesken talon rakentamisen ja isoisäkin vähän ennen sen lopullista viimeistelyä. Äiti, isä ja minä perimme sen talon.

Siellä tapahtui mm. seuraavaa: kerran, kun isäni oli ylitöissä, äiti ja minä kuulimme alakerran oven käyvän. Sitten kuului, että joku tuli sisään palo-ovesta ja seuraavaksi kuului askeleita portaissa kohti yläkertaa. Kissammekin meni portaiden yläpäähän odottamaan tulijaa. Mutta ketään ei tullut. Isä tuli kotiin myöhemmin.

Äiti kuuli samassa talossa usein, että tulin kotiin, vaikka olin samaan aikaan muualla. Hän kertoi kuulleensa ulko-oven käyvän ja sitten askeleeni eteisessä. Usein hän huusi minulle tervehdyksen, mutta kun en vastannut, hän huomasi, että se oli ollut etiäinen.

Kun olin äidin kanssa kahdestaan saunassa alakerrassa, kuulimme muutaman kerran kiivaita askeleita, jotka kulkivat edestakaisin yläkerrassa. Puhuimme, että mikähän sitä isää nyt oikein risoo. Mutta kun tulimme ylös ja kysyimme isältä, mitä on tapahtunut, hän vain istui olohuoneen sohvalla katsomassa televisiota ja kertoi istuneensa siinä koko ajan.

Yhtenä jouluaattona olimme alakerrassa takan ääressä syömässä jouluateriaa. Yhtäkkiä palo-ovi raottui ja raosta pilkisti kirkas valo noin 50 cm:n korkeudella. Me kaikki vain tuijotimme sitä ja sanoimme toisillemme, että mikähän tuo on, mutta kukaan ei tohtinut mennä tutkimaan. Hetken päästä valo sammui ja ovi meni takaisin kiinni. Kun kävimme katsomassa oven taakse, siellä ei näkynyt mitään selitystä asiaan.

Kerran, kun olohuoneen ovi oli kiinni ja olin äidin kanssa kahdestaan kotona, oven takaa alkoi kuulua raapimista ja ovi liikkui kuin kissa olisi yrittänyt päästä ulos. Meillä oli tuohon aikaan yksi kissa, mutta se oli keittiössä. Se ei ollut millänsäkään olohuoneen oven liikkumisesta, katsoi vain uneliaasti touhujamme. Äiti ja minä ihmettelimme, mikä ilmiö tämä on, mutta jotenkin emme uskaltaneet heti avata ovea. Kun rapsutus loppui eikä ovi enää liikkunut, avasimme sen, eikä selitystä taaskaan löytynyt.

Vierailija
40/61 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko kummituksiin. Uskon kyllä, että monet näistä kokemuksista ovat "tosia". Siis tarkemmin sanottuna uskon, että ihmiset voivat kokea aistivansa kaikenlaista.

Kaikki aistimuksethan ovat vain hermoista tulleita viestejä jotka aivot tulkkaavat tietyllä tavalla. Ihan hyvin ihminen voi joskus aistia myös "oman päänsä tuotoksia" ilman ulkoista tekijää. Sairauksesta kärsivälle ihmiselle ne saattava olla arkipäivää.

Aina kun ollaan hankkimassa todisteita kameran tms. teknisen laitteen kanssa saadaan vain jotain valotusvirheitä tai jotain muuta roskaa tallennettua. Niitä sitten yritetään muokkailla ja vahvistaa siinä toivossa, että niistä näkyisi oikeasti jotain todisteita kummittelusta. Mitään todisteita ei ole saatu, koska kummittelu on vain väärinkäsityksiä ja aivojen toimintahäiriöistä johtuvia kuviteltuja kokemuksia tai sitten vain silkkaa valehtelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi