G: oletko pettänyt?
miksi, milloin, kuinka usein ja mistä löysit sänkyseuraa?
Kommentit (40)
En ole pettänyt. Rakastunut olen toiseen, mutta fyysisessä suhteessa en ole ollut.
Mies piiritti minua jo pari vuotta, sitten kai lämpenin.. Me ei nähdä kovin usein työpaikan ulkopuolella, siinä varmasti syy siihen, että suhde on pysynyt salassa..myöskään työkaverit eivät tiedä, yksi tosin epäilee jotain olevan..
Ja syy siihen miksi ei tavata on yksinkertaisesti se, että kummankin on yhtä vaikea päästä mihinkään, koska ei olla liikuttu juuri missään iltaisin ja viikonloppuisin.. Siis olemme yhdessä töissä ja myös seksi suurimmaksi osaksi hoituu siellä..joskus harvoin autossa jossain..ja nyt on hotellihuone varattu "pikkujouluillaksi"..Oltiin oltu nelisen kuukautta ennenkuin seksi tuli kuvioihin eikä se ole nytkään se pääasia.. Meillä on ihana ja lämmin kahden aikuisen välinen suhde..ja täytyy sanoa, että vaikka 10kk ollaan yhdessä oltu, niin olo on edelleen kuin vastarakastuneella..
Iltaisin ja viikonloppuisin pidetään yhteyttä tekstarein ja sähköpostilla, soitellaankin, jos kumppanit töissä..Hyvin on toistaiseksi ainakin pysynyt salassa, välillä kumppanit jotain epäilevät..lähinnä nettisuhdetta..
Minulle tällainen suhde riittää tällä hetkellä mainiosti, en uutta kumppania hänestä havittele enkä lapsille uutta isää..
avioliitto oli kaverisuhde
ja töissä oli ihana vanhempi nainen jonka kanssa pikkujouluissa suudeltiin.
Seuraavalla viikolla se sanoi että oli ihana suudella, sai toisen
ja siitä se sitten jatkuin ...
Monesti jäätiin töiden jälkeen rakasteleen
joskus jopa joka työpäivä
sitä kesti 4vuotta
4 ihanaa vuotta
pikkujouluissa .niinhän kaikki tekee.
(joten ilmeisesti kaikki eivät petä pikkujouluissa)
ole koskaan pikkujouluissa pettänyt ketään...
M41
Netistä noita näkyy löytyvän.
Syytin aikani avioliittoa, jossa seksi ei suju, vaikka asiaa on yritetty hoitaa vilpittömällä hyvällä tahdolla.
Nyt tuli sitten pää vetävän käteen. On päätettävä joko jatkaa avioliittoa tai erottava. Tällä kertaa minä en löytänyt tyttöystävää vaan tyttöystävä löysi minut. Nyt on vain pakko otta lusikka kouraan ja todettava, että minä en repeä monelle taholle. En voi pitää ketään varalla itseäni varten, enkä myöskään pysty mihinkään vain-seksi-suhteisiin. Vähintäänkin ihastun naisiin joiden kanssa päädyn sänkyyn, ja se kuluttaa avioliittoa aika raskaasti, vaikkei vaimoni tiedäkään asioista. Muutun poissaolevaksi ja toraisaksi. Enkä myöskään voi olettaa että tyttöystävä sitoutuu minuun jos tuittuilen sinne tänne. Hän haluaa seurustella kanssani vakavasti, enkä tietenkään voi vaatia häntä sietämään käytöstäni.
Pettämiseen on miljoonia syitä ja se on tavallista. Silti kyse on itse kunkin omasta aikuisuudesta. Jos parisuhteessa seksi ei kerta kaikkiaan toimi, mutta jompi kumpi kärsii puutteesta, on pakko päästä sopimukseen kolmannesta pyörästä. Ja vielä ymmärrettävä sekin, että lopulta liitto voi päättyä myös sen ratkaisun seurauksiin.
Koska oikeastaan kaikissa suhteissa joudutaan jossain vaiheessa halujen epätasapainoon, on pakko hyväksyä kompromisseja, sallia toiselle oikeus itsetyydykseen ja viime kädessä oltava aikuinen ja pistettävä asiat tärkeysjärjestykseen. Seksin kohtalaiseen puutteeseenkaan ei kuole.
En ole pettänyt enkä aio. Naimisissa on oltu 20 vuotta.
M47
Olen pettänyt.
Enää en syyllistä itseäni. Tiedän tehneeni vastoin yleistä moraalia, mutta näen myös kaikki ne syyt, joiden perusteella päädyin ratkaisuuni.
Vastaisuudessa osannen varoa moisia olosuhteita ja tilanteita. Olen ehkä oppinut keskustelemaan ja kuuntelemaan - ja myös kysymään kunnes asiat selviävät minulle riitävästi. Tiedän myös, millaisia haavoja pettäminen tekee kaikkiin osapuoliin.
Olen myös joitakin kertoja seurannut, kuinka joku vannoo, ettei petä ikinä. Ja sitten pettää kumppaniaan kuitenkin, ja keksii jälkikäteen selityksiä. Itse kunkin pitäisi ottaa vaarin siitä kurjasta seikasta, että kolmannes tai puolet meistä pettää joskus. Peilistä katsoo ihan mahdollinen pettäjä vaikka sitä ei myönnäkään. Me olemme samanlaisia, alttiita samoille asioille kuin muut. Ja pitää tajuta myös, että pettämistä ei saa määritellä itse omien tekojen selittämiseksi. Jos osaa varoa, ei sitten ainakaan hölmöyttään mokaile.
Pettämisestä ei aina kärähdä. Aina ei käyttäydy kuten niissä vastauksissa, joita tälläkin palstalla annetaan vastaukseksi, kun joku kysyy, että mistä tietää onko puolisolla toinen. En osaa perustella loppuun asti, mutta uskon pettämisen silti vaurioittavan suhdetta. Uskon jopa sen vaurioittavan suhdetta, että käy luvalla vieraissa. Lisäksi pettäminen ja siihen liittyvä valehtelu ovat taakkoja pettäjälle itselleen. Itse olen aina ollut kovin ihastunut niihin naisiin, joiden kanssa olen pettänyt. Yhtäkään heistä en unohda ikinä. He ovat jo kaukaisia, mutta silti he palaavat mieleeni aika ajoin.
En osaa sanoa kuin että välttäkää pettämistä ja huomioikaa se, että pettäjät ovat aivan tavallisia, kuten kaikki jotka tämän vuodatuksen lukevat.
Jos "pitää" pettää, niin silloin suhteessa on jotain vikaa. Mielummin yritän korjata sen vian ja jos sitä ei voi korjata, otan eron. Mua on petetty ja se tuntu niin saatanan pahalta, etten voisi tehdä kenellekään koskaan niin. =(
oma tarinani
12 v yhdessa, kaksi lasta. M37
Vaimolla 9kk salasuhde työkaverin kanssa. Valitettavasti kun on toisen kanssa näin pitkään niin se vaan tietää kun toinen pettää. Ja voin kertoa että sattuu ihan vitusti. vitusti!
Meidän stoorissa olisin lyönyt vetoa itseni puolesta, en vaimoni. Toistaiseksi olen aina kunnioittanut vaimoani ja poistunut ennen kuin tilanne on kehittynyt sellaiseksi että tunnusmerkit täyttyvät.
Tilaisuuksia on siis tullut ihan etsimättäkin.
Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee mutta kannattaa aina miettiä ennenkuin alkaa sählään työkaverin kanssa että kyseessä on muutakin kuin oma elämä? olisiko reilumpaa ottaa asia puheeksi omasssa liitossa ja erota jos toinen ei pysty muuttumaan? Minulle ei nimittäin ko mahdollisuutta tarjottu.
Nyt sitten punnitaan se vasta- ja myötämäessä kohta.....Kolmepäivää ja sattuu. ihan vitusti. tänään aamulla vein pojan päiväkotiin ja purskahdin itkuun (jep, niinkuin pikkulikka) kun tarhan täti toivotteli hyvät uudet vuodet.
Ainiin, miksi: meillä vaimo lähti hakemaan huomiota joka oli aviomieheltä jäänyt saamatta. Myönnän, oli päässyt hieman hiipumaan lapsiperheen arjessa uutta kotia remontoidessa. Seksi meillä oli ja aina ollut viikoittain.
olen pettänyt useiden naisten kanssa...nekin varattuja sellaisia
m44, sama nainen kohta 20 v ja pari mukulaa.
Miksi en, pää ei kestäisi siis oma eikä sen puoleen muijankaan.
Ei tarvetta toivon niin. Ja vahvasti tahdon asia. Vaikka elämä olisi tylsempääkin, niin ei sitten hakeudu sellaisiin tilanteisiin, että voisi mokata.
Olen naimisissa ollut 20 vuotta.Vaimo on pettänyt ja tuska on kova.En suosittele.
Onpas täällä yllättävän paljon muka miehiä.
Olen pettänyt työkaverin kanssa. Suuseksiä. Ja oma mieskin on pettänyt minua. En ole todellakaan ylpeä itsestäni, annoin pirulle pikkusormen ja se vei koko käden.
Nainen, aviossa 10v
ja toivottavasti ei minuakaan ole. pitääkin käydä potkia mies ylös ja kysästä :D
vaimolla salasuhde. Ei tuo nyt oikein sala taida olla kun itsekin tiedät. Luuseri
Ihmettelen vain, että miksi pitää pettää??? Jos suhde ei toimi, niin silloin otetaan ero tai korjataan se, mutta pettämisen jälkeen ei mun mielestäni ole mitään tehtävissä. Jos puoliso taas hyväksyy pettämisen, niin en tajua miksi?
Ja miten suhde alkoi? Mulla on duunissa ihana tyyppi, jonka kanssa juttu luistaa ja duunit sujuu. Tiedän, että tämä mies haluaisi seksiäkin, mutta tähän asti ollaan oltu fyysisesti uskollisia kumppaneillemme. Miten te päädyitte seksiin? Ja kuinka homma toimii eli missä rakastelette ja miten saatte pidettyä suhteen salassa kumppaneiltanne? Aika pitkä aika tuo 10kk, luulisi, että siinä vaiheessa tulisi jo epäilyjäkin petetyiltä. Itse en osaa päättää mitä tehdä, mulle ei varmaan riittäisi pelkkä salasuhde, enkä ole valmis loukkaamaan miestäni.