Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoitin tänne aamupäivällä, että löysin kyhmyn rinnastani.. ja mullon ollut ihan kauhee päivä!

Vierailija
03.12.2010 |

Aamupäivällä olin vielä ihan suht ok, mutta sitten olen koko loppupäivän itkeä tihrustanut (tai ei tämä enää ole edes mitään tihrustamista, olen parkunut silmäni punaiseksi vessassa, mieheltä ja lapsilta salassa)!

Pelottaa että jos kyhmy onkin jotenkin pahanlaatuinen ja jos kuolen, mitä mun pienille lapsille käy?!

Äh, tiedän järjellä että tämä on ihan tyhmää, kun nyt vielä en edes tiedä onko tämä mitään ja vaikka olisikin, enhän minä siihen välttämättä kuolisi.. mutta silti! En olis uskonut että olen näin hermoheikko, en tiedä miten tää mua näin säikäyttää, nytkin itken koko ajan (perhe kaupassa) ja taidan olla ihan ressukka surkimus.

Olen kyllä varaamassa aikaa lääkäriin, jos kyhmy ei katoa, mutta tulevan työmatkan vuoksi pääsen tekemään sen vasta viikon päästä. Mahdankohan mä parkua koko matkan ajan...

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisikin vain vaaraton hamartooma, kannattaa leikkauttaa pois! Itselläni huomasin kyhmyn rinnassa kun odotin esikoistani. Ultrattiin ja otettiin neulanäyte ja todettiin hamartoomaksi, mutta aluksi päättivät ettei tarvitse leikata, ainakaan niin kauan kun odotan. Parissa kuukaudessa kyhmy kasvoi älytöntä vauhtia ja kaksinkertaisti kokonsa (toinen rinta tosissaan oli puolet isompi kun toinen), sain uuden ajan ultraan ja otettiin uusi neulanäyte ja sain leikkausajan seuraavalle viikolle. (Muistaakseni oli raskauden viimonen kolmannes menossa tuolloin.) Vasemmasta rinnasta poistettiin puolikkaan appelsiinin(!!!) kokoinen hamartooma kasvain. Ties kuinka isoksi olis kasvanut jos oltaisiin odotettu ja leikattu vasta synnytyksen jälkeen. Toivottavasti ap.llä tosiaan joku harmiton kyhmy, mutta kyllä ne hamartoomatkin melkeinpä kannattaa leikata, varsinkin heti jos alkaa kasvamaan, se nimittäin itsellä ainakin kasvoi sitten ihan hirveetä vauhtia. Imetykseen ja maidon tuloon ei onneksi vaikuttanut kasvain eikä leikkaus millään tavalla =)

Vierailija
22/23 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap! vastaa jo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa taa tissien kanssa taistelu kestanyt viimeiset viisi vuotta. Imetyksen jalkeen kaikki ongelmat alkoivat. Menin laakarille kivuliaitten rintojen takia. Varsinkin vasen rinta on ollut jo vuosia todella kipea. Mammografiat tehty ja ei koskaan siina mitaan loytynyt. Vaadin sitten viela ultraa ja siina loytyi patti oikeasta rinnasta. Olin ajoittain tuntenut pistelya oikeassa rinnassa. Otettiin neulanayte ja oli kuulemma harmiton kasvain hamartooma. Ei kuulemma kannattanut ottaa pois. Kivut vain jatkuivat ja nyt paatin leikkauttaa sen pois. Tammikuussa leikkaus....mutta eilen illalla huomasin uuden patin toisessa rinnassa. Paniikkia taas....itsellani kanssa pieni lapsi ja ensimmaisena tulee mieleen miten lapselle kay.

Toivottavasti olet nyt mennyt tutkimuksiin ja saanut selvyytta omaan pattiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä