Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankala tilanne! Miten selvitän tämän! (Jouluaaton ohjelma)

Vierailija
03.12.2010 |

Auts.. Tyttö sanoi sit suoraan ettei halua viettää joulua minun miesystäväni perheen kanssa. :/

On muuten tosi hankala tilanne nyt! Lupailin miehelle, että minä ja teini-ikäinen tyttäreni menemme jouluaatoksi mieheni ja hänen myöskin teini-ikäisen tyttärensä luo.

Kun tuosta tytölleni mainitsin, oli ensin vähän vaikeana. Sanoi sitten myöhemmin suoraan, ettei halua viettää joulua ventovireaiden kanssa (ei ole vielä tavannut mieheni perhettä, jouluaatto ois eka kerta)

Saattaisi pitkin hampain suostua vain illaksi, mutta välimatkan takia pitäisi jäädä yöksi, en varmaan saa sitä suostumaan tuohon!

Kerkesin sitten luvata tytölle, että okei, ymmärrän että haluaa olla kotona, MUTTA:

Kun olin soittamassa miehelle, en kerennyt edes sanoa asiasta kun mies rupesi hehkuttamaan miten innoissaan on tyttöni tapaamisesta ja hänenkin tyttärensä odottaa innolla.. :/

En kehdannut sitten sanoa mitään..

Pakkohan tuonne on jouluaattona mennä, mutta miten saan tytön suostumaan? Huutoa ja tappelua on tulossa, sen tiedän, mutta minkäs minä voin..

Tytölle kävisi jos mieheni tyttärineen tulisi meille, mutta ei siinä ole mitään järkeä, koska meillä ei ole tilaa majoittaa kahta ylimääräistä ihmistä.

Miten ihmeessä mä selvitän tän tilanteen? Tiedän, että mun tyttö ei oikein tykkää ajatuksesta, että joutuu jouluksi vieraiden ihmisten pariin.. Olisi mieluummin omien sukulaisten kanssa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että seurustelukulttuuriin ja hyviin tapoihin kuuluu että kylään mennään silloin kun kutsutaan. Oli kutsujana sitten kuka tahansa.

ihan naurettavaa käytöstä. Mikei muka voi kyläillä miehesi perheen luona? Meillä asiasta ei edes keskusteltaisi vaan kylään mentäisi ja asia olisi loppuun käsitelty.

Vierailija
2/27 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mennään lasten ehdoilla. Niin meillä ainakin. ollaan kotona jos lapsi haluaa ja mennään mummolaan jos lapsi haluaa. Minulle oikea joulu tulee vain lapsen jouluilosta.

Mutta kullakin arvonsa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt ap:n tapauksessa puhuttiin kiukuttelevasta teinistä, ei pikkulapsesta.

t. kakkonen

ja mennään lasten ehdoilla. Niin meillä ainakin. ollaan kotona jos lapsi haluaa ja mennään mummolaan jos lapsi haluaa. Minulle oikea joulu tulee vain lapsen jouluilosta.

Mutta kullakin arvonsa..

Vierailija
4/27 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaistensa ja tuntemiensa ihmisten kanssa. tutustukaa joku toinen kerta. eri asia, jos yöksi edes pääsisi kotiin.

Vierailija
5/27 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ja miehesi olette aikuisia. Ei teinisi ole mitenkään velvollinen leikkimään kotia ventovieraiden kanssa. Kohtahan se tyttösi on aikuinen. Sitten voit tehdä mitä lystäät!

Vierailija
6/27 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakottaisi omaa teiniä lähtemään juuri jouluksi tutustumaan mun uuteen mieheen, juu en todellakaan.

Ymmärrän lastasi täysin! Munaton akka olet, kun et kehdannut sanoa asiaa miehellesi suoraan ja heti, huoh!

Vierailija
7/27 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ajatukseni oli että teet aika epäreilusti tyttöä kohtaan kun jouluna joka on monille nimenomaan perhejuhla viet sen vieraiden ihmisten luo.

Kysy tytöltäsi mitä se joulussa eniten haluaa ja mitä vähiten. Tarkoitan että jos se vaikka haluaa olla kotona nimenomaan aaton niin voisitteko mennä joulunaikaan kylään mutta jonain muuna ajankohtana. Tai jos tytölle on tärkeää tietyt ruuat jouluperinteenä niin sovi että teet niitä/viet niin että saa niitäkin kylässä jne.

Toisaalta voisiko tyttö mennä jollekkin muulle esim. mummolaan joulua viettämään ?

Kuulostaa hankalalta. Ihan vinkkinä kannattaa jatkossa kysyä jo tytönkin mielipidettä ennen päätöksen tekoa.

Tsemppiä

Vierailija
8/27 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä vähän "tyhmää" järjestää tuollainen ensitapaaminen jouluksi...

Vierailija
9/27 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sun pitäs kuunnella tyttöä... Se on tottunut viettämään joulun kotona johon kuuluu tietyt rutiinit ja asiat. Tuttua, turvallista lämmintä joulua omassa kodissa. Nyt pitäisi lähteä vieraiden ihmisten luo ja vielä toinen teini (jota hän saattaa jännittää) paikalla. Mä ymmärtäisin ja olisin kotona. Ehkä uudesta vuodesta vois keskustella tiukemmin.

Vierailija
10/27 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miesystävä ja tyttärensä ovat lapsellesi tuntemattomia, niin miksi ihmeessä teidän pitää juuri jouluna sinne mennä satojen kilometrien päähän?

Joulu on aikaa, jolloin ei edes teinejä kiusata vaan sanotaan perheen ulkopuolisille, että kiitos kutsusta, mutta me olemme jouluna kahdestaan, kuten olemme tottuneet olemaan. Ja sen saa miesystävä hyväksyä, halusi tai ei, tuli riitaa tai ei.

Pakottamalla tytön jouluna ventovieraiden luokse vain siksi, että et uskalla olla menemättä, opetat lapselle, mitä on olla kynnysmattona.

Vierailija
11/27 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta pitää lapsenkin mielipide ottaa huomioon, koska on kuitenkin ensimmäinen kerta, kun hän tapaa mahdolliset uudet perheenjäsenet. Ei ole kiva olla jouluna jossain missä ei viihdy. Koeta keskustella lapsesi kanssa, vaikka teinin kanssa se voi vaikea ollakin. Kysy mikä siinä häntä eniten ahdistaa ja kerro, että se olisi sinulle tosi tärkeää. Koettakaa löytää joku kompromissa esim. jos joulun vietätte uuden miehesi luona, niin sitten vaikka uuden vuoden vietatte kotona tai joku muu mukava juttu mistä lapsesi pitää.

Tai voisiko lapsesi viettää joulun sukulaisten kanssa ja sinä miehesi luona? (No joo, ei kuulosta kovin kivalle.)

Vierailija
12/27 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä meillä kyllä lapset määrää, missä joulu vietetään, sen päätöksen tekevät vanhemmat. Toki kaikkien mielipide voidaan ottaa huomioon, jos se kokonaisuuteen sopii. ;)

Teinien mielipide täytyy ottaa hiukan enemmän huomioon kuin pikkulasten, mutta heidänkään kanssa on turha tapella. Voit, AP, suoraan sanoa tytöllesi, että ehdit luvata miehelle ja nyt et millään kehtaa perua. Teinikin arvostaa sua enemmän kun näytät, että säkin teet virheitä ja olet erehtyväinen. Sitten juttelette ja sovitte yhdessä loppujoulun vietosta.

Vierailija
13/27 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt ap:n tapauksessa puhuttiin kiukuttelevasta teinistä, ei pikkulapsesta. t. kakkonen

ja mennään lasten ehdoilla. Niin meillä ainakin. ollaan kotona jos lapsi haluaa ja mennään mummolaan jos lapsi haluaa. Minulle oikea joulu tulee vain lapsen jouluilosta. Mutta kullakin arvonsa..

Julma maailma sinulla.

Vierailija
14/27 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta voisiko tyttö mennä jollekkin muulle esim. mummolaan joulua viettämään ?

että raivataan nyt tuo teini alta pois, mitäs sillä enää tekeekään kun on uusi perhe luvassa.

Olisi pitänyt puhua etukäteen mutta minkäs enää teet...

Vierailija
15/27 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupaa kysymättä teininsä puolesta menevänsä miesystävänsä luokse.

Koko homma olisi pitänyt järjestää niin, että keskustelet teinisi kanssa, mitä te teette. Etkä itsekkäästi päättänyt teinisi puolesta.

Eli nyt sitten makaat niin kuin petaat.

Onko tyylisi muutenkin sellainen, että jyräät asiat läpi, etkä kysele, mitä muut haluavat, etkä keskustele muiden kanssa asioista?

Vierailija
16/27 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se mitä nyt teet, jokatapauksessa jollakin on Joulu pilalla.

Ainoa mitä voi vielä yrittää, on suostutella ja lahjoa tyttöä. Puhua ja kertoa enemmän miehestä ja hänen lapsestaan. Ehkä tavatakin ennen Joulua? Siihen on kuitenkin vielä aikaa. Sitten he eivät olisi niin ventovieraita.

Vierailija
17/27 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juttelisin vielä tytön kanssa ja kysyisin, että miten ratkaistaan tilanne. Jos jouluaaton omat rutiinit ovat vielä tänä vuonna tytölle niin tärkeät, niin hänhän voisi olla aaton siellä omien sukulaisten luona. Meillä on uusperhe ja 10-vuotiaani haluaa ehdottomasti viettää aattoa siellä missä aina ennenkin, eli ex-anoppilassani. Uudessa anoppilassa on erittäin iäkästä väkeä ja saattaa olla viimeisiä jouluja, joten olen miehelleni luvannut tulla katsomaan edes tämän yhden aaton. 10-vuotiaan kanssa juteltiin joulusta jo syksyllä ja mietittiin miten tehdään. Meille joulu on muutakin kuin aatto, joulu on sitä että on mooonta päivää jolloin nähdä niitä rakkaimpia ihmisiä. Siksi 10-vuotiaallakin oli oikeus kertoa mitä itse eniten toivoisi ja koitettiin ratkaista tilanne niin, ettei jää möykkyjä mieleen.

Vierailija
18/27 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tytärtäsi kyllä, jos hän ei tosiaan ole tavannut miesystäväsi tytärtä aikaisemmin. Auttaisiko asiaa, jos tapaisitte jo ennen joulua, ja tyttösi saisi hieman aikaa sulatella joulunviettoa? En minäkään haluaisi mennä viettämään joulua vieraiden keskelle.

Yrittäkää löytää kaikille sopiva vaihtoehto. Silloin ei mene yhden takia keikkien joulu pilalle.

Vierailija
19/27 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdelle yhtä ja toiselle toista. Tästä ei ole sellaista ulospääsyä, jossa et joutuisi tuottamaan pettymystä jollekulle. Yleensä teinit ovat kuitenkin aika valmiita joustamaan, jos heille lupaa jotain tarpeeksi hyvää tilalle. Löytyisikö joku tällainen juttu tyttösi kanssa? En niinkään ajattele mitään tavaraa, mutta pystyisitkö keksimään jotain hauskaa, jota voisitte tehdä kaksistaan siitä hyvästä, että tyttösi joustaa jouluasiassa? Menisitte esim. katsomaan tyttöä kiinnostavaa musikaalia tms.

Toinen vaihtoehto on sitten se, että vaikka matka onkin pitkä, niin tulette kotiin aattoiltana.

Vierailija
20/27 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheenjäseniä ja keskustellaan ja suunnitellaan yhdessä päälinjat.

Ei mamma yksin päätä toisten puolesta muiden tekemisiä.