Minun syömisiäni ihmetellään töissä; näettekö te jotain outoa päivän syömisissä?
-aamupalaksi syön lautasellisen puuroa ja päälle puoli purkki raejuustoa
-lounaaksi syön tonnikalaa purkillisen ja loput raejuustosta, joskus mukana salaattia
-välipalaksi syön omenan tai proteiinipatukkaa
-kotona syön lämpimän ruoan
-iltapalaksi munakasta tai rahkaa tai vaikka katkarapusalaatin
Lähes päivittäin syömisiäni ihmetellään ja voivotellaan ja kieltämättä riepoo jo pikkuhiljaa, kun itse en näe mitään ihmeellistä ruoissani.
Kommentit (54)
Tiedän ja syön sitä silti.
Mä tykkään tästä tyylistä. Sä et selittele mitään, et sen kummemmin puolustele tai esitä tietäväsi jotain, mitä muut eivät tietäisi. Sä nyt olet päättänyt syödä näin, vaikka muut ois mitä mieltä eikä se sua heilauta. Asialinja! :)
tonnikala johonkin rasvaiseen viineriin ämmien mieliksi, onhan ne paskarasvat paljon terveellisempiä kuin tonnikala ja raejuusto... huh taas tätä palstaa
ja jos joka päivä vedät sen tonnikalapurkin raejuuston kanssa niin tottakai se herättää ihmetystä! Vaikka joskus olisikin salaattia mukana. Kyllä mäkin ihmettelen (itsekseni, en ääneen) kun meillä yksi töissä syö 4 päivänä viikossa saarioisten einespizzan ja lisää päälle paprikansiivuja ja 2 nakkia. Toinen syö aina einesaterian (lihapullat ja perunamuusi) ja lisää siihen kurkkua.
Ikinä en ole kehennkään törmännyt, joka söisi. Normaalit ihmiset syövät normaalia monipuolista ruokaa.
Normaalijärkiset ihmiset ymmärtävät, että bisfenoli-A:lla kyllästettyyn alumiinipurkkiin pakattu keitetty ja suolattu rasvaton tonnikala ei ole terveellistä joka päivä syötynä.
Mitään kalan hyviä ominaisuuksia (omega-rasvahapot, A- ja D-vitamiinit) purkkitonnikalassa ei ole.
tonnikala johonkin rasvaiseen viineriin ämmien mieliksi, onhan ne paskarasvat paljon terveellisempiä kuin tonnikala ja raejuusto... huh taas tätä palstaa
Meidän työpaikalla mammat vetää lähinnä eines-mikroaterioita ja pullaleipää juustolla,sekö sitten on terveellistä :)
Meuhkaatteko te kaikille muillekin, että mitä on hyvä syödä ja mitä ei? Taidatte olla ap:n työkavereita;)
Eikös pääasiassa kommentoitu ap:n avauksen perusteella kasvisten vähäisyyttä ("joskus lisäksi salaattia") ja ruokavalion yksipuolisuutta. Kukaan nyt ole käskenyt viinereitä syömään.
Mut kai sen tonnikalan voisi vaihtaa välillä vaikka kanaan, johonkin uunissa tehtyyn toiseen kalaan jne.
Kai nyt vuodesta toiseen joka päivä vedetty tonnikalapurkillinen on kaukana terveellisestä. Mutta ei asiat ole mustavalkoisia.
kyllä tosi vähän. Eikös kaksi lämmintä ateriaa onnistu?
kyllä tosi vähän. Eikös kaksi lämmintä ateriaa onnistu?
jää tähteitä seuraavalle päivälle enkä halua niitä lämpimässä edes kuljetella. t.ap
Etkö todellakaan näe omien syömisiesi outoutta? Etkö ikinä ole katsonut mitä ne muut syövät? Mitä ihmiset keskimäärin syövät? Mitä suositellaan syötäväksi?
Ymmärrän, ettet halua puhua syömisistäsi, mutta en ymmärrä, ettet ymmärrä MIKSI ihmiset ihmettelevät yksipuolista, tylsää ja askeettista ruokavaliotasi. (Työkaverithan näkevät sinun syövän tonnikalaa, raejuustoa ja omenan tai proteiinipatukan - joka ikinen päivä.)
Suurieleisesti kaivaa eväänsä esiin ja uhmakkaasti vilkaisee muita, että huomaammehan hänellä olevan jotain erikoista (esim. purkki tonnikalaa joka päivä on tosi erikoista).
Jos joku ei huomaa, puhutaan kovaan ääneen , että kotonakin syön raejuustoa puuron kanssa. Jos siihen ei kukaan reagoi, vielä kovemmalla äänellä, että en syö leipaa, enkä pullaa.
No vihdoin joku huomaa kysyä, mitä sitten syöt.
Tämän jälkeen alkaa marttyyrimainen kitinä, että kaikki utelee mun syömisistä. Varmaan ovat kateellisia kun ovat niin läskejä ja mää oon niin laiha.
Tiedätte tällaisia tapauksia jos alatte miettiä tarkemmin.
Kun itse olen herkkusuu, harrastan ruuanlaittoa ja rakastan hedelmiä, kasviksia ja juureksia, niin ruokavaliosi kuulostaa vähän tylsältä. Erilailla maustetut purkkitonnikalat (suoraan purkista kylmänä?) ei oikein riittäisi mulle nautinnoksi.
Etkö todellakaan näe omien syömisiesi outoutta? Etkö ikinä ole katsonut mitä ne muut syövät? Mitä ihmiset keskimäärin syövät? Mitä suositellaan syötäväksi?
Ymmärrän, ettet halua puhua syömisistäsi, mutta en ymmärrä, ettet ymmärrä MIKSI ihmiset ihmettelevät yksipuolista, tylsää ja askeettista ruokavaliotasi. (Työkaverithan näkevät sinun syövän tonnikalaa, raejuustoa ja omenan tai proteiinipatukan - joka ikinen päivä.)
eineksiä tai menevät lounasravintolaan vetämään vatsan täyteen jälkiruokineen. Mitäs sitten, miksi mun pitäisi syödä jotain muuta tai jotenkin toisin? Kotona on aina lämmin ruoka illalla ja syön mielestäni riittävän paljonkin. Syön siis päivän aikana puuroa, raejuustoa, tonnikalaa, omenaa ja eilen oli ruokana kotona broileriwokkia ja riisiä, iltapalaksi söin kinkkumunakkaan. Mikä tässä on väärin? Eli todellakin ihmettelen muiden mutinoita. t.ap
epäilisin syömishäiriötä ja ihmettelisin muutenkin epäterveellistä ruokavaliota.
Suurieleisesti kaivaa eväänsä esiin ja uhmakkaasti vilkaisee muita, että huomaammehan hänellä olevan jotain erikoista (esim. purkki tonnikalaa joka päivä on tosi erikoista).
Jos joku ei huomaa, puhutaan kovaan ääneen , että kotonakin syön raejuustoa puuron kanssa. Jos siihen ei kukaan reagoi, vielä kovemmalla äänellä, että en syö leipaa, enkä pullaa.
No vihdoin joku huomaa kysyä, mitä sitten syöt.
Tämän jälkeen alkaa marttyyrimainen kitinä, että kaikki utelee mun syömisistä. Varmaan ovat kateellisia kun ovat niin läskejä ja mää oon niin laiha.
Tiedätte tällaisia tapauksia jos alatte miettiä tarkemmin.
sitä, että olisin samanlainen. Päinvastoin, meillä se suurieleinen ruokiensa kanssa pelehtijä on pomo, joka syö vain tietynlaista ruokaa ja on allerginen kaikelle ja me saamme ruokailun lomassa ihastella hänen allergiaoireitaan ja raapimisjälkiään. Mun tonnikalat on aika pieni juttu minun mielestäni tuon rinnalla. Ja kun en ole edes mikään laiha, enkä lihava vaan ihan sopivan kokoinen. t.ap
Voi helvetti. Minä syön töissä joka päivä erilaisen lounaan, johon kuuluu siis lämmin ruoka, salaatti, leipä, jälkiruoka ja kahvi. Tätä ei ihmetellä. Jos menisin jonkun rähjäisen puoliksi syödyn raejuuston kanssa ruokatauolle, varmaan keräisin sääliä.
T. 175 cm / 62 kg TERVE ihminen.
kommentoisi toisen ihmisen ruokia sanoilla Yäk.
Syöt ERITAVALLA kuin muut, sopeudu siihen. Jos taas haluaisit, ettei kukaan kysele, niin rupea syömään se lämmin ruoka päivällä ja tonnikala illalla. Ratkaisun avaimet ovat käsissäsi.
Ai niin, mutta taisitkin vain haluta, että kaikki työpaikallasi ja av:llä vain ihailevat terveellisiä syömisiäsi. Älä tee syömisestäsi numeroa, niin eivät muutkaan tee.
Voi helvetti. Minä syön töissä joka päivä erilaisen lounaan, johon kuuluu siis lämmin ruoka, salaatti, leipä, jälkiruoka ja kahvi. Tätä ei ihmetellä. Jos menisin jonkun rähjäisen puoliksi syödyn raejuuston kanssa ruokatauolle, varmaan keräisin sääliä.
T. 175 cm / 62 kg TERVE ihminen.
niin aamupalan kuin lounaan ja samasta purkista ne raejuustot tulee. t.ap
tulevat ei-niin-terveelliset kylkiäiset. mm. elohopea.
Ei ole hyvä syödä päivittäin.