Mitä mieltä sinä olet tällaisista lahjoista/tuliaisista?
-vaaleaan keittiöön, missä rosteriset kodinkoneet, tuodaan lahjaksi keltainen kahvinkeitin
-vedenkeitin joululahjaksi; punainen
-9v lapsi halusi Stigan joulupukilta, sai muovisen kelkan, joka meni lähes samantien rikki
-2 kpl konjakkilaseja, joissa leijonavaakuna; joululahja perheelle
-tuliaisiksi ulkomailta 9v ja 8v lapsille tamburiini ja keraaminen rumpu
Nämä siis kaikki samlata pariskunnalta kaikki lahjat/tuliaiset.
Kommentit (25)
Itse en kyllä ostaisi kodinkoneita kenellekään, minkään värisiä. Tai leijonavaakunallisia asioita.
ja ehkä kahvin- ja vedenkeitinten värillä vihjataan, että olette aavistuksen tylsiä ja voisitte elävöittää kotianne vähän.
Lasten lahjat erittäin ok.
Miksi hankkia lahjoja, jotka eivät sovi toisen ihmisen kotiin ollenkaan. Tai lapsille sellaista, millä ei ole käyttöä. Meidän 9v ei tekisi tamburiinilla tai rummulla kyllä mitään, joku lautapelikin olisi kivempi.
En valittaisi. En ymmärrä miksi täällä täytyy yleensä tuollaisista lahjoista valittaa. Eihän lahjan saaminen ole sama kuin, että ostaa itse. Jos ei miellytä niin pistä kiertoon. Se kertoo susta vielä enemmän kuin lahjan antajasta, jos et "uskalla" pistää kiertoon tavaroita vaan katselet sellaisia kotonasi, joista et pidä.
että ostavat Stigan. Kodinkoneet lähti kiertoon, konjakkilasit on jossain kaapissa ja tamburiinit ja rummut jäivät pölyttymään.
Itseäni harmittaa suunnattomasti moinen rahan tuhlaus tavaroihin mitä emme koskaan tule käyttämään.
Vähän ohi aiheen, mutta sukulaistyttö suuttui kun sai punaisia kukkia. Eikö niiden antaja yhtään ajatellut, kun heillä on sentään musta-valkoinen sisustus!!
Vähän ohi aiheen, mutta sukulaistyttö suuttui kun sai punaisia kukkia. Eikö niiden antaja yhtään ajatellut, kun heillä on sentään musta-valkoinen sisustus!!
sukulaiset ovat ruvenneet sisustamaan toisten kotia? Mautonta hommaa, jos ei yhtään osata katsoa mitä toisilla on kotona vaan kärrätään sinne jotain riemunkirjavia tavaroita. Kukat on eri juttu.
Kun minä olen lomalla en todellakaan aio ravata ympäri kaupunkia etsimässä juuri oikeanlaisia tuliaiasia kummi-tai sukulaislapsille.
Vedenkeittimen ja kahvinkeittimen voi piilottaa kaappiin ja ottaa esille vain käytettäessä.
Onko teillä liikaa rahaa vai mikä ongelma?
Minä en ikinä kehtaa toivoa kenellekään alpselle kysyttäessäkään kun 15-20 euroan lahjoja. Ei kai muiden tehtävä ole ostaa teidän lasten leluja.
Opettakaa nyt vielä lapsennekin tuollaisisksi narisijoiksi.
en mäkään mene anopin/oman äidin kotiin sisustamaan.
t.ap
Kun minä olen lomalla en todellakaan aio ravata ympäri kaupunkia etsimässä juuri oikeanlaisia tuliaiasia kummi-tai sukulaislapsille.
Vedenkeittimen ja kahvinkeittimen voi piilottaa kaappiin ja ottaa esille vain käytettäessä.
Minä en ikinä kehtaa toivoa kenellekään alpselle kysyttäessäkään kun 15-20 euroan lahjoja. Ei kai muiden tehtävä ole ostaa teidän lasten leluja.
Miksi ostaa ylipäätään mitään, jos ei yhtään viitsi miettiä, mikä kannattaa ja mikä ei? Jättäisi ennemmin ostamatta.
ja juuri 13v teki heidän pyynnöstään lahjalistaa. Olivat itse sanoeet että voisivat ostaa mp3 soittimen ja poika oli sanonut suoraan että ei tarvitse kiitos. Viimeksi vastaavassa toiveessa kävi niin että sai jonkun halpisversion joka ei kestänyt ja toiminut toivotulla tavalla eli on tää jo oppinut itse ettei kannata toivoa sellaista jolla on oikeasti väliä että on juuri toivotun lainen. Olen kuitenkin opettanut että lahjasta ei valiteta. Kiitollinen voi olla siltikin. Toisaalta rahan hukkaanmenenminen harmittaa, mutta koska asia ei ole mennyt perille näiden vuosien aikana, en voi tuntea siitä syyllisyyttäkään enää. Harmittaahan se silti.
kukaan summamutikassa lahjoja osta? Vai menetkö sä kauppaan ostamaan lahjan tyyliin "ihan sama mitä käteen osuu?" Sehän se just kivointa onkin, kun saa miettiä mikä olisi mieluinen kenellekin.
voi mennä ihan metsään. Maut on erilaisia. Jonkun mielestä rosterin sekaan sopii oikein kivasti pieni väriläiskä. Ei se ole kettuilua lahjan saajaa kohtaan.
Kyllä mullekin on ylpeänä kannettu minun mielestäni aivan karmeita lahjoja. Silti mieltä lämmittää, että joku haluaa tuoda minulle lahjan. Pidän huolen, että lahjan tuoja saa ainakin yhden positiivisen kokemuksen, esim. pidän lahjaa näkyvillää seuraavalla kyläilyllä tms. (Silläkin uhalla että saan pian jotain yhtä kauheaa :)) Sitten vähin äänin piilotan lahjan kaappiin ja muutaman vuoden päästä kierrätän eteenpäin.
Miksi hankkia lahjoja, jotka eivät sovi toisen ihmisen kotiin ollenkaan. Tai lapsille sellaista, millä ei ole käyttöä. Meidän 9v ei tekisi tamburiinilla tai rummulla kyllä mitään, joku lautapelikin olisi kivempi.
Tuliaisiksi lautapeli? Monopoly ehkä? Yleensä ne on just tuollaista tamburiini-keraaminen rumpu luokkaa.
Stiga maksaa niin paljon, etten ihmettele ettei sellaista ole teille ostettu enkä olisi ikinä kehdannut sitä edes pyytää. Ovat varmasti sen muovisen "stigan" sovittaneet budjettiinsa paremmin kuin kalliin aidon.
punainen vedenkeitin käy valkoiseen keittiöön, kahvinkeittimen laittaisin eteenpäin. Toiset ihmisillä vaan ei ole välttämättä silmää tyylille, väreille ja mauille. Ovat varmasti ajatelleet vaan ilahduttaa lahjalla.
Kirjoita lahja- ja tuliaislista ja lyö se pariskunnalle käteen, että saat varmasti vain mieluisia lahjoja.
Kaikesta sitä ihmiset viitsivät kiukutella. Jos mitään lahjoja ja tuliaisia ei tuotaisi, siitäkös vasta raivo repeäisi.
Kirjoita lahja- ja tuliaislista ja lyö se pariskunnalle käteen, että saat varmasti vain mieluisia lahjoja.
Kaikesta sitä ihmiset viitsivät kiukutella. Jos mitään lahjoja ja tuliaisia ei tuotaisi, siitäkös vasta raivo repeäisi.
yhtään tamburiinia, voisin ihan hyvin elää ilman niitä :D
on ostaa ihmisille jotain krääsää, millä ne ei tee mitään? Täälläkin paapatetaan palstan täydeltä, kuinka ei haluta mitään ylimääräistä kotiin, mutta ilmeisesti sitä mieltä ei oikeasti olla?
ja jokaisella on oikeus ostaa sellaista kuin haluaa. Jos lapsi toivoo jotain tiettyä, olen jo oppinut että se on parasta ostaa itse.
En siis valita lahjoista mutta laitan ne eteenpäin hyväntekeväisyyteen jos eivät sovi meille.