Miten vaihtaa neuvola tätiä?
En jaksais tuota samaa taas, oli viime raskauden aikana ja ei näköjään mihinkään suuntaan oo muuttunu.. Ei jaksais aina tuntea itse ihan paskaksi kun siellä käy.. :(
Kommentit (5)
kun ei luota terkkariinsa.
Oletko sanonut hänelle asiasta?
eipä tuo tilanne huonommaksikaan voi muuttua.
Meillä on semmonen yhteinen neuvola ajanvaraus numero, kait sitä sinne pitää soittaa...
En oo tälle th:lle mitään sanonut.. Viime raskauden ajan sain kuulla kun olen niiiin nuori (22v)
Ja nyt kun menin tämän toisen raskauden ensimmäiselle käynnille niin melkeimpä ensimmäinen mitä sanoi niin oli "Oliko vahinko"
Kiinnostaapa niin hirveenä mennä sille vielä :(
En oo tälle th:lle mitään sanonut.. Viime raskauden ajan sain kuulla kun olen niiiin nuori (22v)
Ja nyt kun menin tämän toisen raskauden ensimmäiselle käynnille niin melkeimpä ensimmäinen mitä sanoi niin oli "Oliko vahinko"
Sain esikoiseni 21-vuotiaana ja kyllä mullekin tuosta nuoruudesta sanottiin, vaikkei se aina paljon naurattanut. Nyt 32-vuotiaana on sellainen olo, että ei perkele mä olin nuori silloin. :D Kyllä minultakin terkkari ihan ekana kysyi, että saako onnitella ja varmisti, että oliko suunniteltu vai vahinko. Varmasti terkkariakin nimittäin kiinnostaa, millaiseen perhetilanteeseen vauva on syntymässä.
Niin ja joillain terkkareilla on saattanut käydä huono tuuri elämässä ja ovat esim. itse tulleet vahingossa raskaaksi tosi nuorena, ja heidän nuoruudessaan se on ollut ISO juttu. Siitä on helposti päätynyt pakkoputkeen, naimisiin, lisää lapsia jne. ja sitten kun työssään kohtaa tämän vuosikymmenen nuoria äitejä, pukkaavat omat muistot tai läheisten kokemukset pintaan.
Jos se terkkari on muuten ihan ok, niin sille voi ihan suoraan sanoa, että sun iästä ei tartte puhua ja lapset haluttiin tehdä nyt. Piste.
Omani hakee minusta koko ajan jotain fyysistä vikaa. Eka raskaus meni hyvin ilman mitään ongelmia. Silloin olikin eri terkka...
Mutta tämä toinen keksii joka käynnillä jonkun eri huolestumisen aiheen. Milloin se on muka liian korkea verenpaine (ollut korkeimmillaan 80/122, yleenä tuon alle), milloin muka liian ison mahan (sokerilapseksi epäilee eli mulla on r-diabetes, mitä siis ei ole), viimeksi yritti kaivaa väkisin raskaushepatoosin oireita (mitä ei ole). Ja mitähän kaikkea muuta vielä... Onneksi tämä on jo toinen raskaus ja tiedän, että mitään hätää ei ole mutta raskaita ne käynnit ovat.
Jos neuvolassasi on vain yksi neuvolaterkkari, niin silloin täytyy sitten mennä yksityiselle...