Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Heikko kohtasi äitinä?

Vierailija
02.12.2010 |

Minulla se, että tarvitsen ihan liikaa omaa aikaa ja enimmäkseen koen äitiyden raskaana. Lapsia 3 kpl ja pieniä ovat.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa tehdä terveellistä ja monipuolista ruokaa. sekä olen laiska ulkoilemaan. noista asioista koen huonoutta äitinä.

Vierailija
22/46 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa olla jo julma sinulle. Iskee heikkoihin kohtiisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskarilaisen äiti..

Vierailija
24/46 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen omaa aikaa päivittäin, ei riitä illalla saadut pari tuntia! Pää ns. hajoaa jos joudun olemaan lapsen kanssa sisällä koko päivän.

Vierailija
25/46 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekevät paljon ns. miesten juttuja keskenään, niin koen joskus jääväni ulkopuoliseksi, kun minua heidän juttunsa ei kiinnosta pätkääkään. Eikä heitä kiinnosta sellaiset asiat, jotka minua kiinnostaisi. Olen vähän yksinäinen.

Etenkin lomilla olen saanut sellaisia "dramaqueen" -kohtauksia, kun minua ei huomioida ollenkaan. Inhoan yleensä lomia ja odotan, että pojat muuttavat omilleen ja saan mieheni kokonaan minulle...Tässä heikko kohtani.

Vierailija
26/46 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen kontrollifriikki ja ärsyynnyn helposti siitä, että asiat eivät mene tahtomallani tavalla (ja useinhan ne eivät lasten kanssa mene).

Tiedostan tämän kyllä ja yritän korjata omaa käytöstäni, mutta liian usein tulee silti hermostuttua.

Vierailija
27/46 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä kitinää tai lasten raivareita, en ollenkaan. Käsken heidät jonnekin pois, kunnes lopettavat. Muuten saattaisin jopa käydä käsiksi. Pinna palaa sillä sadasosasekunnilla aivan totaalisesti, kun kitinä alkaa. Raivaria pystyn sietämään noin 10 sekunttia, sitten on jommankumman poistuttava, yleensä lapsi lähtee omaan huoneeseensa.

Muita negatiivisia tunteita lapsessa, kuten surua ja pelkoa, pystyn käsittelemään oikein mainiosti.

Vierailija
28/46 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä ihan ihme asioista, kuten siitä että en saa hanskaa hetkessä kunnolla lapsen käteen tai muuta vastaavaa.. Noloa.. Välillä menee monta päivää niin että siedän mitä tahansa mutta sit joskus se kamelin selkä vaan katkee ja tulee huudettua ja jopa kirottua välillä. Hyvää ruokaa kyllä teen ja paljon ulkoillaan ja nähdään leikkikavereita, mutta toi ajoittainen hermostuminen on kyllä tosi huono piirre. Ja sit väsyneenä oon kiukkunen, yövalvomisia en meinannu kestää vauva-aikana..

Vierailija
29/46 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan ruuan laittoa ja meillä syödään aika vaatimattomasti.

Ja ehkä huolehdin ja stressaan hiukan liikaa kuitenkin.

Muuten olisin ihan kelvollinen äiti.

Vierailija
30/46 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulinen luonne, muuten mukava :)

Vierailija
31/46 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermot menee välillä jatkuvaan kinaamiseen. En myöskään tykkää ruuanlaitosta ja lisäksi ottaa päähän kun joskus teen sitten kunnon ruokaa, niin se edes kelpaa lapsille.

Niinpä tänään tilataan pizzaa, että ei tarvitse stressata siitä.

Vierailija
32/46 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee mieli karjua yöllä turpa kiinni, vaikka tiedän että lapsella on aina syy itkuun.

Vierailija
33/46 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niitä heikkoja kohtia on monta.

Sama kuin ap:llä, tarvitsen omaa aikaa ja väsyn lapsen ainaiseen läsnäoloon ja tarvitsevuuteen.

Lisäksi olen kyllä ns "hyvä" kotitöissä mutta siivous on heikko kohtani. Lapsi levittää kaiken joka puolelle ja lisää kaaosta, jonka kyllä saisin yksinkin aikaan, mutta siis tietenkin pahentaa asiaa.

Hermot menee ja saan raivareita. Tosin joskus ja joissain asioissa pinnani on käsittämättömän pitkä, mutta joskus hitsaan todella pienestä.

En jaksa oikein leikkiä ja viihdyttää lasta. Olisin mielummin taustajoukoissa ja turvana, mutta kaikenlainen lapsen vieminen luistelemaan/pulkkamäkeen/puuhamaahan ja muu aktivointi rasittaa.

Kyllä alkaa syyllisyys nakertaa kun tätä listaa luen. En kehtaa kirjoittaa enempää, vaikka varmaan olisi lisääkin.

Vierailija
34/46 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa aina olla johdonmukainen kun helpommalla pääsee antamalla periksi/huijaamalla ja harhauttamalla lasta. Mä myös hermostun ihan mitättömistä asioista joskus, kuten siitä etten ole saanut lasta syömään kasviksia jonain päivänä.

Vierailija
35/46 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Olen huono kokki, tarjoan liian usein liian vähän kasviksia ja hedelmiä

- Olen liian lepsu äiti

- en saa lapsia tottelemaan, annan periksi liian helposti

- Lellin liikaa lapsia materialla

- En jaksa aina olla lapsien kanssa läsnä tarpeeksi ja leikkiä

- Olen laiska siivoamaan

- Olen laiska pitämään huolta lasten hampaiden pesusta

- Kaipaan liikaa omaa aikaa

- Haluan myös kehittyä uralla

- En ole synnyttävää tyyppiä

- En osaa ratkoa lasten käytösongelmia maalaisjärjellä

- Liian lyhyt pinna toisinaan, toisinaan taas liian pitkä

- En jaksa kuskata lapsia harrastuksiin

- En jaksa ulkoilla tarpeeksi talvella lasten kanssa, kun itseäni palelee liikaa

- En ole opettanut lapsia järjestelmällisesti nukahtamaan omaan sänkyynsä ja nukkumaan siellä, nukkuvat vieläkin vieressä vaikka ovat jo koulussa...

- Tupakoin lasten nähden

- Juon alkoholiakin lasten läsnäollessa (kohtuudella)

- Kiroilen lasten kuullen joskus

- En rajoita peliaikaa tarpeeksi enkä TV:n katseluaikaa

Siinäpä ne pahimmat varmaan

Vierailija
36/46 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveellistä ja monipuolista ruokaa. sekä olen laiska ulkoilemaan. noista asioista koen huonoutta äitinä.

Vierailija
37/46 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka ei tosiaan tarpeeksi kasvispitoista ole ja inhoan ulkoilua,ja varsinkin leikkipuistossa seisomista

Vierailija
38/46 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa. Eikä edes oikeastaan kiinnosta kokkaaminen. Teen ihan hyvää sapuskaa, lapsikin on ollut terveenä ym. Mutta silti koen, että ruoan laatuun voisi panostaa enemmän.

Vierailija
39/46 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudun "pinnistelemään", että jaksan olla lapsille läsnä, mieluiten olisin omissa oloissani.

"pinnistely" onneksi sujuu vuosi vuodelta paremmin.

Vierailija
40/46 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ettei ole kiinnostunut lapsistaan eikä jaksa olla näiden kanssa onkin pahinta mitä äiti voi tehdä (pahoinpitely ja narkkaus toki erikseen).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme