G: Heikko kohtasi äitinä?
Minulla se, että tarvitsen ihan liikaa omaa aikaa ja enimmäkseen koen äitiyden raskaana. Lapsia 3 kpl ja pieniä ovat.
Kommentit (46)
ehdottomasti. En kestä kovin paljoa unenpuutetta, ja satuin saamaan erittäin huonosti nukkuvan lapsen. Olen joskus (ehkä 10-15 kertaa) huutanut lapselle yöllä ja itkenyt (en koskaan kun lapsi oli alle 10 kk, nyt lapsi reilu 2 v). En ikinä anna itselleni noita anteeksi.
Erityisen pahalta tuntuu, kun muuten äitiys on ollut ihanaa ja helppoa. Olen ollut pitkään kotona, jaksanut tehdä terveelliset ruoat itse ja leikin lapsen kanssa käytännössä koko ajan, kun hän on hereillä, hellimme paljon ja saan hirveän paljon iloa ja onnea hänen kanssaan olemisesta ja myös yritän näyttää sen. Mutta, tunnen epäonnistuneeni äitinä noitten yökatastrofien takia. Ja siis varmaan olenkin epäonnistunut siinä mielessä, että lapselle on hyvinkin voinut jäädä joku trauma noista öistä :(
Minulla se on ehdottomasti talvella ulkoilu. Inhoan kylmää.
Muuten olen maailman paras mutsi!
omaa rauhaa. Pidän toki lapsistani ja heidän seurastaan, mutta ehkä keskimääräistä enemmän tarvitsen ihan vain yksin olemista.
Muitten kanssa ei samaa ongelmaa, mutta hänen kanssaan kyllä. Mulla 3 lasta ja isoimmat jo koulussa, tässä vaiheessa ei olekaan niin raskasta enkä 3 syntymän jälkeen ole niin kaivannut omaa aikaa. Niin erilailla. Tosi raskasta oli joskus kahden ekan kanssa.
En tiedä johtuuko leluista vai minusta, en oikein osaa leikkiä lapseni kanssa. Tosin koko ajan on vähän enemmän leikkejä ja varmaan tilanne tästä paranee kun kommunikointi helpottuu ja lapsikin oppii ymmärtämään leikkien päälle. (Lapsella ikää vajaa 2v)