Miten jaksaisit tilanteessani?
Kolme lasta, raskas työ. Miehellä ura, pitkät työpäivät. Hoidan itse kodin, lapset ja työni. Lapset ovat hoidossa 9h työmatkojeni vuoksi. Nuorin yli kolme, joten kotihoidontukea ei enää saa. Tekisi mieli jäädä pois oravanpyörästä edes hetkeksi. Tuntuu että romahdan kohta. En jaksa enää mitään, joulua en ole edes ajatellut.
Kommentit (43)
säälin kyllä itsekin itseäni toisinaan. Onko teillä nyt paljon helpompi tilanne? Saatko paljon omalta uraltasi? Mahtuuko perheeseen kahta kunnon uraa lasten kärsimättä? Kuka on silloin perheeseen suuntautunut? Ostopalvelut?
erityisen raskas, mutta meilla on siis kaynyt siivooja siita lahtien kun eka lapsi oli vauva, ja nykyaan han kay 2x viikossa, lisaksi meilla asuu suurimman osan vuodesta au pair joka auttaa myos kaikenlaisissa kotihommissa. Kylla, oma tyoni on monessa mielessa unelma-ammattini ja itse asiassa mina olen myos meidan perheessa se suurempaa palkkaa saava. ;-) Olemme molemmat perheeseen suuntautuneita, kaikki vapaa-aika vietetaan lasten kanssa emmeka "ulkoista" lapsia, olemme arjessa lasna, ja yritamme pitaa tyopaivat mahd. lyhyina. Emme kay kissanristiaisissa iltaisin tai viikonloppuisin vaikka sekin olisi molempien tyossa mahdollista ja jopa toivottavaa. Eli jollain tapaa molemmat myos jarruttelemme uraamme, mutta silti se on edennyt kummallakin ihan kivasti.
miksi hoitomaksut, vaatteet ja lääkärikulut on sun vastuulla? Teepäs nyt nainen tarkka laskelma teidän perheen menoista, ja sitten jaatte ne yhdessä teidän tulojenne mukaan. Jos sä pyörität kodin arjen ja hoidat lapset, niin miehen kuuluu maksaa enemmän, varsinkin kun sillä varmaan on varsin hyvä palkkakin.
Pihiys on eri asia, mutta tolla tyylillä mies on täysin itsekäs paska.
Autot, hoitomaksut, ruoat, yhtiövastikkeet, lääkärit, lasten vaatteet, harrastukset... Miksi sulle pitäis jäädä käteen 0e kuussa omaan käyttöön, kun miehelläs varmaan jää paljon enemmän.
säälin kyllä itsekin itseäni toisinaan. Onko teillä nyt paljon helpompi tilanne? Saatko paljon omalta uraltasi? Mahtuuko perheeseen kahta kunnon uraa lasten kärsimättä? Kuka on silloin perheeseen suuntautunut? Ostopalvelut?