Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksaisit tilanteessani?

Vierailija
02.12.2010 |

Kolme lasta, raskas työ. Miehellä ura, pitkät työpäivät. Hoidan itse kodin, lapset ja työni. Lapset ovat hoidossa 9h työmatkojeni vuoksi. Nuorin yli kolme, joten kotihoidontukea ei enää saa. Tekisi mieli jäädä pois oravanpyörästä edes hetkeksi. Tuntuu että romahdan kohta. En jaksa enää mitään, joulua en ole edes ajatellut.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos palkka kattaa hoitomaksut ja toisen auton kulut---lapset kotiin ja auto pois----ja kotiäidiksi? Ja sitten nautit lapsistasi ja pistät miettien mitä loppuelämälläsi tahdotkaan tehdä?!!

Vierailija
2/43 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä saat iloa ap? lapsista? työstä? kodinhoidosta?

pienituloisuukaan ei ole lystiä...

etsi kiva harrastus- vaikka sauvakävely, lukeminen:)

VOIMIA!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemus samasta tilanteesta, mutta yksinhuoltajana. Esikoinen kehitysvammainen, tein vuorotöitä. Sanon vain, että siitäkin on mahdollista selvitä ihan hengissä.

Helpotti kyllä löytää mies, kaikki on nyt ihan erilaista. Hänkin tekee vuorotöitä ja minä jäin kotiin.

Vierailija
4/43 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten nukkuessa, jolloin itsekin jo liian väsynyt. Palkka työstäni kattaa hoitomaksut ja toisen auton kulut. Joten olen myös työssäkäyvä köyhä. Iloa en saa tätä menoa mistään. Ap

Vierailija
5/43 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kotona oleminen auttaisi tai siis töistä poisjääminen vai mitä meinasit oravanpyörällä?

Vierailija
6/43 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperilla ollaan naimisissa. Ikävä kyllä mutta miehen urakehitys on siinä vaiheessa, että kotiin ei paukut riitä. Ja ei halua, että jään kotiin vaikka mielestäni tienaa riittävästi. Ap

Vierailija
7/43 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. nro 2

ILO auttaa!

ps olen etsinut harrastuksia - lapset laitan MLL hoitajalle- 10 e tunti kulukorvauksineen- mies aina töissä ja naapurin tädille

kotieläimetkin tuovat iloa

ja puutarhabhoito

ja verkostoituminen muiden äitien kanssa

Vierailija
8/43 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta, raskas työ. Miehellä ura, pitkät työpäivät. Hoidan itse kodin, lapset ja työni. Lapset ovat hoidossa 9h työmatkojeni vuoksi. Nuorin yli kolme, joten kotihoidontukea ei enää saa. Tekisi mieli jäädä pois oravanpyörästä edes hetkeksi. Tuntuu että romahdan kohta. En jaksa enää mitään, joulua en ole edes ajatellut.

paitsi etta meilla kay siivooja. Onko siivooja taloudellisista syista poissuljettu mahdollisuus teidan perheessanne? Jos ei, niin mitaan syyta uhrautua uhrautumisen vuoksi ei ole, eli siivoojaa vaan palkkaamaan niin jaksaa paremmin.

Vierailija
9/43 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä tarkoitin. Tätä menoa en jaksa töissä, teen puoliteholla. Kotona en jaksa mitään ja lapset kärsivät. Auttoi kun sain valittaa, jospa huominen olisi parempi! Ap

Vierailija
10/43 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voisi itse maksaa lastenhoitoapua ja siivousapua esim. tai kampaajaa...

t nro 2

ps luo oma elämä lasten kanssa- jos mies on valinnut työn- valitse sinä perhe ja työ

- mieheen ei kannata ripustautua kun ei kerran ymmärrä tukea vaimoaan

Vierailija
11/43 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivojasta mieheni sanoi, että yhtään laskua en enää maksa ylimääräistä. Maksaa nyt jo kaiken, paitsi minä hoitomaksut, ruoan ja lasten kulut (vaatteet,lelut,lääkkeet..) ja ei ole varaa minulla. Ap

Vierailija
12/43 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vasta opiskeluvapaalla töistä, aikuisopintotuella, joka on ansiosidonnaisen verran, ja sain asumistukeakin, myös lainat on mahdollista pistää pelkille koroille täksi ajaksi.

Onnistuisiko sinulla tämmöinen opiskelu, helpottaa vähän, kun työ vaihtuu opiskeluksi, ainakin on erilaista ja minulla ainakin jäi aikaa myös itselle vähän enemmän, siis liikunnalle.

Sulla on mies kotona yöt, hänelläkin varmaan on vapaita. 8-9h hoitopäivät on ihan normi.

Yksi vaihtoehto sulla on myös lyhentää työaikaa 30h/viikkoon? Nyt teen tämmöistä työaikaa. Enempää en jaksaisi.

Vierailija
13/43 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on myös kolme lasta ja kummallakin vanhemmalla vaativa työ. Arki on pyörinyt hyvin sen voimin, että me vanhemmat olemme jättäneet kaiken turhan pois ja suunnitelleet arjet työmatkoineen siten, että kompromissiratkaisu on löytynyt. Kannattaa myös käyttää ostopalveluita hyödyksi, jos pystyy. Ja niitä paljon puhuttuja tukiverkkoja.

Jos yhtään lohduttaa, aika auttaa koko ajan eli lapset kasvavat ja tilanteenne helpottuu. Kouluikäisten kanssa on jo paljon vaivattomampaa.

Meillä sattui miehen ulkomaankomennus hyvään saumaan, sain reilun vuoden vapaan ja se teki hyvää.

Vierailija
14/43 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten teet kunnon suursiivouksen ja pistät kaiken turhan tavara pois, etkä enää osta uutta. Tällöin siivoaminen helpottuu. Siivoajaa ei oikeasti tarvitse.

Lapset hoitoon säännöllisesti hoitajalle tai sukulaiselle. Sitten käyt liikkumassa, tai vaikka nukut. Ja jaksamiseen auttaa, kun nukkuu hyvin. :)

Vierailija
15/43 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän yh:na, jota elämäni nyt jo käytännössä on. Mutta perhettä en halua hajoittaa. Mietin vain kuinka kauan jaksaa joustaa.. Ehkä etsin parempipalkkaisen työn itselleni. Tai aloitan osa-aikaisen.. Ap

Vierailija
16/43 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hommaa siivooja, lastehoitoapua jne

Itselle joku harrastus ja vapaa-aikaa. Kummit, mummit jne apuun ja auta heitä vuorostasi kun he tarvitsevat jotain

Vierailija
17/43 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄÄ KOTIIN!!

Vierailija
18/43 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset joko kokonaan kotiin tai korkeintaan osapäivähoitoon. Jää ainakin työasiat ja -matkat pois ja sinulle jää vapaa-aikaakin. Talouspuoli voi vetää tiukille varsinkin, jos lapset jää hoitoon, mutta kaikkea ei aina voi saada.

Vierailija
19/43 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuisit naapurissa tulisin kahville :) ap

Vierailija
20/43 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsee naisen kotiin. Kahtaa "uraa" on hankala yhdistää jos turvaverkot olemattomat. Mutta jos työtön olisin, voisin joutua vielä huonompaan työhön. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi