Äitiyslomalla (Siis ennen vauvan tuloa) on tappavan tylsää OV
Kertokaas mulle, miten saatte päivisin aikanne kulumaan?
Kotona siis vietän päivät 2 koiramme kanssa, lenkittää en enää uskalla, kun pelkään että lenkillä liukastuu, kun näin rv:lla 37 ei enää liikuminen ole kovinkaan sulavaa, varsinkaan liukkaalla :D
Alkaa vaan kypsyttämään, kun ei ole mukamas muuta tekemistä, kun siivota, istua tietokoneella tai maata sohvalla. Eikä tätä kämppää voi loputtomiin siivotakkaan! Lattiat ja muut pinnat kuluu puhki tätä menoa :D
Että keksikääs jotain mukavaa puuhaa!
Kiitos jo valmiiksi!
Kommentit (72)
tuttavapiiristäsi löytyisi joku joka on hoitovapaalla, äitiyslomalla tai työttömänä tms. Joten kahvilaan saisit seuraa heistä.
Kirjoja minä lukisin paljon.
Mutta muuten en osaa auttaa, kun ei yksikään raskauksistani ole mennyt noin pitkälle, vaan äitiyslomaa on ehtinyt olla vain muutama päivä.
Jäin kiinni. Voi hitto kun kaikki nyt vaan säälisi mua. Yhyy Ap Ps. Miten perustelet etten ole tehnyt kaikkea, mihin olen kommentoinut että olen? :O Eiku ainiin, mähän olin niin säälittävä reppana et kaikkien piti vaan sääliä mua..
Haluat vaan riidellä. Itse en lähde siihen mukaan. Kaikkea hyvää odotuksen loppuun!
nyt menossa rv 36+2 ja siis niin tylsää tämä aika kun vain odottaa, huoh. Olen yrittänyt kaikkea keksiä. Eilen tein joulukortit itse kun en muutakaan keksinyt. Olen myös yrittänyt jotain neuloa ja ommella sekä aloitin tollasen 1000 palan palapelin. Kyllä siis noilla jotenkin aika kuluu mut ehkä jotain sosiaalistakin elämää kaipaan ja tosiaan kaverit päivisin töissä ja iltapäivisin sitten ehkä näkee ystäviä jos he jaksavat työpäivän jälkeen jonnekkin lähteä. Sulla sentään mies tulee kotiin illaks mut itse odottelen yksin niin ei oo ees ketään ketä odottaa kotiin. Neuvolassa vaan juttelevat että varaudu siihen että vasta ensivuonna voi tulla "ulos", tosi kiva masentaa toista ennestään kun nyt jo rupee olee niin kuollettavan tylsää.
Mulle tuli paha rannekanavaoireyhtymä, joten mun kädet oli ihan hervottomat. Jonkun verran pystyin siivoamaan, tosi vähän, mutta melkein kaikki muu oli mahdotonta. Olin aikonut tehdä käsitöitä, ja siivota joka nurkan, jäi tekemättä kun kädet oli tunnottomat, eikä mikään niissä pysynyt.
Luin niin paljon kun pystyin, kirjansivujen kääntäminen oli vaikeaa:-). Mutta oikeasti oli ihan kiva olla vaan:-)
Ja päiväkävelyllä poikkesin sitten MLL:n perhekahvilaan. Arvelutti vähän mennä, kun edessä oli hurja vaunurivistö ja itsellä vasta vauva mahassa, mutta tosi kivasti otettiin vastaan ja toivotettiin tervetulleeksi uudestaan. Oli sitten kiva mennä vauvan synnyttyäkin, kun oli edes jotain tuttua.
Mä en ymmärrä! Kirjastosta saa ilmaiseksi kirjoja ja voi sivistää itseään vaikka miten paljon, tehdä mielikuvitusmatkoja ympäri maailmaa, oppia vaikka mitä!
Mä yritän lukea joka päivä vähäsen, vaikka aika on tiukilla. Voin sanoa, että osa minusta oikein odottaa eläkeikää, että SAA LUKEA.
t. neljän lapsen työssäkäyvä äiti, joka ei oikein voi ymmärtää tylsistymistä
Täällä vähän samoja ajatuksia, tosin mulla nyt 41. raskausviikko menossa. Sä olet kyllä ollu tosi aikaansaava, kun olet muutamassa viikossa jo saanu noin paljon aikaseks. Vai jäitkö tosi aikasin äippälomalle?
Ekat viis viikkoa meni kyllä nopeasti, laskettuun aikaan asti riitti kotiäitikavereita kyläiltäväksi ja iltaisin olen tavannut työssä olevia kavereita.. (miestä ehtii kyllä näkemään) Nyt kun laskettu aika meni jo, niin huomaan vähän myös noita oireita, että sais tulla jo, on vähän tylsää..
Meillä oli kotona kyllä niin törkystä ennen äippälomaa, että vielä viiden viikon jälkeenkin riittää siivottavaa. Plus että en ollut juurikaan hankkinut vauvatarvikkeita ennen äippälomaa, niiden etsimisessä meni aikaa vaikka kuinka.
Mitenkäs joulu? Nythän sulla olis aikaa valmistella sitä. Itse askartelin kerrankin kaikille joulukortit, toivottavasti vauva syntyy pian, niin sais niihin vauvan valokuvatkin vielä mukaan.. :) Jos on ylimääräistä aikaa, niin väkerrä jotain kivoja joululeivonnaisia tai karkkeja, joita voit antaa lahjaksi. Tai vaikka villasukkia.
Ja kyllä mä olen opetellu jonkun verran liikkumaan yksinkin, vaikka mäkin oon aina ennen käyny kahviloissa kaverin kanssa. Ens viikolla ei oo mitään ohjelmaa suunniteltu, ajattelin, että jos se lapsi ei vieläkään synny, niin sitten meen leffaan päivänäytökseen. En oo sellasessakaan käyny.
Ai niin, sitten olen käyny kirjastossa lukemassa vauvalehtiä. (nyt onkin tullut uus numero, huomenna en varmaan ehdi, mutta se pitää ens viikolla käydä lukemassa, jos vauva ei oo ensin syntyny)
Tsemppiä odotukseen, ei niistä vauvoista kukaan ole sisään jääny ;)
Joten lomailtu on nyt oikein olan takaa :D
Joulujuttuja en oo oikein tänä vuonna tehnyt, kun on laskettu aika 23 päivä, niin ei oikein tiedä että missä se joulu oikein vietetään :D
Tää nyt tuntuu tosi tyhmältä sanoa ettei pääse oikein mihinkään kulkemaankaan, kun ei ole autoa käytössä, täälläpäin on TODELLA huonot bussiyhteydet, ja asutaan sen verran syrjässä, ettei ihan jaksa kävellä kaupungille.. Bussi nyt olisi siis ainoa kulkuvaihtoehto, mutta kun rahassakaan ei varsinaisesti kieriskellä niin ei sitä viittisi jatkuvasti noilla busseillakaan suhailla :D
Noh, enköhän mä tässä jotain keksi. Kovasti olen suunnitellut ensi joulua (siis 2011) kun ollaan miehen kanssa mietitty jos reissataan jenkkeihin viettämään joulua :) Siinä nyt saa aikansa kulumaan, mutta kun selkä kremppaa välillä niin pahasti, ettei oikein pysty koneellakaan istumaan pitkiä aikoja, eikä sohvalla makaamaan.. Siksi siis kaikki nuo leffojen katselu ehdoitukset on tuntunut pakkopullalta :D
Enpä kai huomannut sanoa, tuosta selkä vaivasta...
Kaikkea olis kiva kokkailla, vaikka pakkaseenkin,mut persaukisena ei paljoa aineksia osteta :D No,onneksi huomenna tulee veronpalautukset niin pääsee kauppaan ja ostamaan joululahjoja.. (saan autoa käyttöön huomiseksi)
Kiitos kaikille ihan hirmuisesti ideoista, kukaan ei ole teitä pakottanut tänne tulemaan kirjoittamaan, ja tuntuukin tosi tyhmältä teilata ihan hyviä ideoita :D Mulla nyt vaan on rajoitteita, tuon selkäkivun ja supistelun vuoksi ja tietysti tämä Autottomuus rajoittaa aika paljon :D
Kiitos nyt kuitenkin kaikille. Ja anteeksi, jos olen ollut kamala kitinä.
Ap
Oih, mä en muista milloin mulla olisi viimeksi ollut tilanne, jolloin ei OLIS OLLU MITÄÄN TEKEMISTÄ:) Tai joo, joskus ennen lapsia varmaan.
Nauti!
Käy kirjastossa tai kirjakaupassa ja lue sellaisia kirjoja, mitkä kiinnostaa. Valikoimaa on.
Tee nettisurffausta jo isommillekin vauvan vaatteille, laita suosikkeihin kaikki kivat nettikaupat mistä voit myöhemmin tilata lapselle vaatteita, myöhemmin ei oo välttis aikaa eikä energiaa.
Selaa wikipediaa:) Opettele uusia juttuja. Treenaa kieliä, joita olet aiemmin opiskellut- netin tai vaikka vieraskielisten kirjojen tai artikkelien avulla. Pieni ruotsinkielen preppaus vaikka- ei tee ainakaan pahaa:)
Valmistele valmiiksi vauvan tulevat albumit ja vauvakirjat. Jos intoa löytyy, niin tee valokuva-albumiin vaikka oma vauvakirjan pohja, mitä voit sitten myöhemmin täytellä. Jotain skräppäys(?) tyylistä.
Jos tykkäät tehdä käsilläsi, niin opettele huovuttamaan. Hauskaa. Tee vaikka joululahjat kaikille.
Tee joululahjoiksi sinappia ja purkita. Nätit etiketit ja voi antaa lahjaksi naapureille, työkavereille jne.
Hae netistä reseptejä, joita haluaisit jossain vaiheessa kokeilla. Tee niistä kansio tietokoneelle tai tulosta ja laita tulosteet nippuun. Päätä, että kokeilet niistä kaikkia jollain aikataululla.
Ota yhteyttä vanhoihin tuttaviin ja kavereihin sekä sukulaisiin.
Askartele joulukortteja.
Kirjoita kirje jollekin.
Siivoa kaikki kaapit, joita ei ole siivottu.
Hemmottele itseäsi jalkakylvyillä, manikyyreillä, kasvonaamioilla, kuorinnoilla jne.
Ja muista, että on aikamoista luksusta, että välillä ei ole mitään tekemistä:)
On kivempi sitten käydä vaunulenkeilläkin synnytyksen jälkeen, kun ei tartte liukastella :)
Kiitos! :)
Ap
olet aikuinen (vai?) - älä viitsi valittaa tyhmästä asiasta.
Itse olisin lukenut ja katsonut leffoja koko ajan, jollei olisi ollut muutto takana. Äitiysloma meni tavaransijoittelussa. Muutto oli pahin kaikista.
Muutin omasta isosta rivastistani miehen isoon rivariin. Sohvia yhteensä 6 kpl ja kaikkea- ihan kaikkea muutakin vähintään 2 kappaletta. Tavaramäärein sullominen, hävittäminen, myyminen, antaminen etc. veivät aikaa.
Mutta jos ei olisi ollut muuttorumbaa olisin ottanut iisisti.
Ei kai! Jos vaikka opettelisi ensiksi tuota ruotsiakin kunnolla, kun syystä tai toisesta, sen opiskelumotivaatio oli täysi 0 kun yläasteella sitä joskus muinoin piti alkaa opettelemaan..
Nyt olis kyllä aikaa... :D
Joku uusi kieli olisi kyllä kiva oppia, tai vaikka vain opettelisi tiota englantia paremmin (vaikka nyt jo puhuu, kirjoittaa ja lukeekin sujuvasti) kun sinne jenkkeihin pitäisi jossain vaiheessa miehen ja lapsen (lasten?) kanssa sitten matkustaa :)
Kiitoos :)
Ap
itse luin tosi paljon, rahtasin kirjastosta kirjoja ja (vauva)lehtiä kasakaupalla. Itse kyllä lenkkeilinkin koirien kanssa viimeiseen asti, kevättalven liukkailla mentiin mutta pidin liukuesteitä kengissä. Pelkkä sisällä kykkiminen olisi kyllä tehnyt hulluksi. Itse nautin ihan hurjasti kiireisten työvuosien jälkeen siitä, että oli aikaa löhöillä ja ihan olla vaan :D. Tee ristikoita,käsitöitä, lainaa elokuvia..?
Tsemppiä loppumetreille :)
nyt menossa rv 36+2 ja siis niin tylsää tämä aika kun vain odottaa, huoh. Olen yrittänyt kaikkea keksiä. Eilen tein joulukortit itse kun en muutakaan keksinyt. Olen myös yrittänyt jotain neuloa ja ommella sekä aloitin tollasen 1000 palan palapelin. Kyllä siis noilla jotenkin aika kuluu mut ehkä jotain sosiaalistakin elämää kaipaan ja tosiaan kaverit päivisin töissä ja iltapäivisin sitten ehkä näkee ystäviä jos he jaksavat työpäivän jälkeen jonnekkin lähteä. Sulla sentään mies tulee kotiin illaks mut itse odottelen yksin niin ei oo ees ketään ketä odottaa kotiin. Neuvolassa vaan juttelevat että varaudu siihen että vasta ensivuonna voi tulla "ulos", tosi kiva masentaa toista ennestään kun nyt jo rupee olee niin kuollettavan tylsää.
Itsekkin ajattelin kaivaa tänään palapelin esiin, ja alkaa sitä nypertämään :D Tällä kärsivällisyydellä kuitenkin siinä pöydän ääressä jaksaa olla ehkä tunnin ja sitten menee jo käpy :D
Täytyy kyllä sanoa, että tän loman aikana, kun on noiden kahden ad/hd:n kanssa kotona ollut, on yllättäen kärsivällisyyskin kasvanut kummasti :D Rari viikkoa vielä, niin sitten olenkin jo itse rauhallisuus :D
Ja päiväkävelyllä poikkesin sitten MLL:n perhekahvilaan. Arvelutti vähän mennä, kun edessä oli hurja vaunurivistö ja itsellä vasta vauva mahassa, mutta tosi kivasti otettiin vastaan ja toivotettiin tervetulleeksi uudestaan. Oli sitten kiva mennä vauvan synnyttyäkin, kun oli edes jotain tuttua.
Löytyykö netistä jostain, missä näitä perhe kahviloita olisi? :)
Ap
Löytyykö netistä jostain, missä näitä perhe kahviloita olisi? :)
Ap
Lapsemme syntyi muutama vuosi sitten näihin aikoihin ja äitiysloma ennen synnytystä meni lähinnä shoppaileessa, sekä netissä että kaupoissa. Sieltä voi tehdä todellisia löytöjä kun vaan kiertelee...
Ei kai! Jos vaikka opettelisi ensiksi tuota ruotsiakin kunnolla, kun syystä tai toisesta, sen opiskelumotivaatio oli täysi 0 kun yläasteella sitä joskus muinoin piti alkaa opettelemaan..
Nyt olis kyllä aikaa... :DJoku uusi kieli olisi kyllä kiva oppia, tai vaikka vain opettelisi tiota englantia paremmin (vaikka nyt jo puhuu, kirjoittaa ja lukeekin sujuvasti) kun sinne jenkkeihin pitäisi jossain vaiheessa miehen ja lapsen (lasten?) kanssa sitten matkustaa :)
Kiitoos :)
Ap
joutessasi netistä, mitä kieltä siellä Keniassa taas puhuttiinkaan :)
täältä voi etsiä
<a href="http://www.mll.fi/mll/paikallisyhdistykset/" alt="http://www.mll.fi/mll/paikallisyhdistykset/">http://www.mll.fi/mll/paikallisyhdistykset/</a>
Ap
ulkoaohjautuvia suorittajaihmisiä.
Koko ajan pitäisi olla joku sanomassa, mitä tekee.
Ihmiselle tekee hyvää välillä pitkästyä ja olla aloillaan.
Kuunnella sisintään ja olla vain. Nauttia hiljaisuudesta ja siitä, että voi vain olla.
Mutta toiset ei koe olevansa olemassa, ellei suorita koko ajan jotain.
Epäilen, että ap on täällä valittamassa kun vauva syntyy.
:D