Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: merkkaatko kuukautiset kalenteriin?

Vierailija
02.12.2010 |

Toisesta ketjusta tuli mieleen... Meille ainakin painotettiin valistustunneilla, että on tärkeää merkitä ylös, ja ekan lapsen syntymästä asti on mun ollut pakkokin, koska menkat ei missään vaiheessa tän 8 vuoden aikana ole olleet säännölliset... Mutta mites av-mammat, kuka merkkaa, kuka ei?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnilleen kuitenkin tiedän jälkeenpäin, koska ne ovat viimeksi tulleet ja se riittää mulle. Kierto suht säännöllinen.

Vierailija
2/28 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautiset olleet aina hypersäännölliset

ja nyt niitä ei onneks olekaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka onkin säännölliset niin en mä niitä muuten muista.

Vierailija
4/28 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eka päivä on yksi piste ja toisena kun usein on se pahin vuotopäivä, merkkaan 3 pistettä, sitten normaali vuoto on 2 pistettä ja sitten taas 1 piste kun loppuu.

Joskus alkaa menkat ihan tippasulla, ja sitten raskaus lasketaanki siitä isosta vuotopäivästä kun ultra näyttää että se on se oikee aika.

Vierailija
5/28 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen merkannut siitä alkaen kun ne alkoi eli nyt 18 vuotta.

Vierailija
6/28 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkamispäivän pistän ylös kännykän almanakkaan.

Kierto ollut siitä asti kun alkoivat eli 12v ikäisestä säännöllinen 27-28vrk.

Vierailija
7/28 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapsi yrityksessä. Kun ei ollut, en merkannut, olen silti aina suurinpiirtein tiennyt koska alkavat.

Vierailija
8/28 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen neuvonut myös tytärtäni merkkaamaan.

Vierailija
9/28 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos en käyttäis niin merkkaisin. Ja oon joskus merkannutkin. En mä niitä muuten muistais.

Vierailija
10/28 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taaksepäin ja eteenäin niin pitkälle kuin huvittaa.

Silloin merkkasin kun en syönyt.

Vierailija
11/28 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taaksepäin ja eteenäin niin pitkälle kuin huvittaa. Silloin merkkasin kun en syönyt.

Yritän merkata, mutta välillä unohtuu. Ja nyt kun en voi enää käyttää ehkäisyä(=e-pillereitä) ja menin juuri naimisiin,on seksin harrastus aika tiheetä, on pakko merkata, sillä raskaus olisi minulle katastrofi. !! Lasken siis jopa ovulaation.

Vierailija
12/28 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rinnat tuntuu kipeiltä tiedän että kuukautiset alkaa muutaman päivän sisällä.

En kyllä omista kalenteriakaan.

Vierailija
13/28 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten loppuivat kokonaan kun seinään.

Vierailija
14/28 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapseliehkäisy ja menkat tulevat noin 2-3 kertaa vuodessa ja joinakin vuosina ei ollenkaan. Vaikka jäisivätkin "välistä" en ole huolissani, tyytyväinen vain.

Vierailija
15/28 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suosittelen samaa kaikille. Olen työssäni huomannut, että yllättävän moni ei niitä muista, jos ei merkkaa, vaikka olisi ihan säännöllinen kierto.

Olen siis terveydenhoitaja ja on paljon muitakin tilanteita, kuin raskausepäily, joissa kysellään viimeisiä menkkoja eli tämän hetkistä kierron vaihessa. Yleisimpänä esimerkkinä vatsavaivat/oireet, mutta on monia muitakin tilanteita.

Vierailija
16/28 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suosittelen samaa kaikille. Olen työssäni huomannut, että yllättävän moni ei niitä muista, jos ei merkkaa, vaikka olisi ihan säännöllinen kierto.

Olen siis terveydenhoitaja ja on paljon muitakin tilanteita, kuin raskausepäily, joissa kysellään viimeisiä menkkoja eli tämän hetkistä kierron vaihessa. Yleisimpänä esimerkkinä vatsavaivat/oireet, mutta on monia muitakin tilanteita.

merkata niitä kuukautisia jos käytössä on esim. ylempänä mainittu kapseli tai hormonikierukka? Jos kuukautiset on vaikka kerran vuodessa tai ei ollenkaan ja se on ihan normaalia.

Ja raskausepäilyäkään ei voi sulkea kuukautisten takia pois kun kuukautiset tai sen tapaiset voivat tulla raskaana ollessakin?

Vierailija
17/28 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muuten merkkaan, koska oikeasti en muuten muista :) Enkä siis osaa varautuakaan...

Vierailija
18/28 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt olen merkannut koska haluan tietää millo on ovis, en muuten muista jos en merkkaa

Vierailija
19/28 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka menkat on olleet pian parikymmentä vuotta. Olen aina miettinyt, että pitäisi, mutta ei ole tullut tehtyä, eikä mulla kalenteria kyllä ole ollutkaan.

Vierailija
20/28 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme