*** Kesäkuun kullannuput 2011 joulukuussa ***
Kommentit (61)
Oho eerika80, sullahan lyheni odotus sitten kertaheitolla reippaasti!
Tänään oli vihdoin NP-ultra meilläkin. Kävin ihan itsekseni, mies piti vapaapäivän ja hoiti esikoista - täällä kun ei lapsia saa ottaa ultraan mukaan. Mutta tunnelmat on samat kuin eerikalla, kyllä oli ihanaa nähdä lopultakin se pikkuinen! Kovasti potki, heilui ja touhotti, taitaa olla samanlainen duracell-pupu kuin siskonsa =) Kaikki oli kunnossa ja niskaturvotus ei antanut aihetta jatkotoimenpiteisiin. Veriseulaan ei osallistuttu. Kävi muuten hauska sattuma, kätilö oli sama kuin esikoisen np-ultrassa, vaikka sairaalakin oli eri, hän kun oli vaihtanut työpaikkaa.
LA muuten pikkuisen siirtyi, olisi nyt 19.6.
Nyt sitten vain odotellaan rauhassa, mitään ei tapahdu ennen rakenneultraa, joka on helmikuussa. Vasta raskausviikolla 22 on toinen neuvolakäynti uudelleensynnyttäjällä Helsingissä, väliä ekan ja toisen käynnin välissä siis 12 viikkoa! Kyllä vähän ihmetyttää, ettei sen enempää seurata, ja vähän kateellinen olen teille, joilla noita käyntejä on useammin, pääsette kuuntelemaan sydänääniäkin... Lääkärillekään ei pääse ennen kuin joskus ihan loppuvaiheessa. Vaan kyllähän ne sieltä tietysti auttavat, jos jotain huolenaihetta ilmenee.
Vanhemmille ja sisaruksille olisi tarkoitus kertoa vauvasta jouluna, mutta jos joku suoraan kysyy, en kyllä aio valehdellakaan. Kyllä tää maha kohta alkaa jo paistaa. Mammahousuihin ei tosin vielä ole ollut tarvetta vaihtaa, kun kaapissa oli parit farkut ajalta, jolloin olin 15 kiloa isompi.
Izzy ja Tiitiäinen 12+2
Kivoja np-ultra kuulumisia monilta. On se jotenki paljon helpompi jatkaa odotusta tosiaan, kun tietää, että kaikki on hyvin masulaisella. Minäkin sitten tilasin tuon kotidopplerin ebaysta. En malttanu olla tilaamatta, ku tää kolmonen on varmaankin meidän viimonen. Tosi hyvin kuuluu sillä sydänäänet ja vauvan potkiskelut ja heilumiset masussa. Minä oon kyllä tuntenut liikkeetkin hentona jo vähän aikaa, mutta kiva silti aina välillä kuunnella pikku sydämen ääntä.
Pari viikkoa enää jouluun, hui. Mut ollu kyllä nyt ihanaa tää joulunodotus, kun on saanut olla kotona ja tehdä rauhassa jouluvalmisteluita. Jotenki nauttii paljo enemmän, kun ei tarvi töiden ohella kiireessä miettiä joulun tuloa ja panikoida millon ehtis tehä mitäki.
Nyt on masun kanssa aika seesteinen vaihe selkeestikin menossa. Hieman liitoskivut vaivaa, mut muuten ei mitään. Pissallakaan ei tartte rampata ku korkeentaan kerran yössä. Toivottavasti tätä kestäs pitkään. Mulla ku on tahtonut aiemmissa raskauksissa vaivata selkä, ranteet ja verenpaine on heitelly aika lailla. Nyt seki on pysyny normilukemissa. Jospa se on tää ku saa olla kotona eikä tartte stressata mistään.
viljuska&pikkunen 15+4
Tänään oli toinen neuvola. En oikein tiennyt, aikooko ne kuunnella sydänääniä, ja ilahduin suunnattomasti kun terkkari ilmoitti että "nyt kuunnellaan sitten sydänäänet!" No se ilo oli loppua lyhyeen, kun niitä ei saatu kuulumaan... terkkari haki ja haki ja ihmetteli, miksei löydä. Kyseli jo, onko mulla ollut mahakipuja tai vuotoja. Mä vaan tuijotin kattoa ja mietin että etsi nyt vielä, pakko ne on kuulua kun eilenkin oli niin huono olo. Teki mieli sanoa, että anna tänne se anturi. No sitten se laittoi välillä koneen lataukseen ja sanoi, että koittaa vielä kohta uudestaan. Kysyin, että pitääkö mun olla huolissani. Terkkari sanoi, että ei, mutta näin että se oli itsekin epävarma. Lohdutti vaan, että onhan mulla huomenna se ultra, niin siellä sitten kuuluu kun näkee samalla, että missä se vauva menee. Mä mietin vaan, että onneksi se ultra on tosiaan jo huomenna, ettei tarvi pidempään odottaa tietoa sykkimisestä tai sen puuttumisesta. No sitten se kuitenkin yhtäkkiä löysi ne äänet ja sieltä ne kyllä kuului ihan hyvin ja pitkään. Kerran siinä ekalla yrittämällä se sanoi, että doppler näytti sykettä 132, eli olisi hetkeksi löytänyt vauvan sydämen, mutta tuo oli sitten kyllä ihan selvästi se. Voi helpotuksen huokaus! Terkkari tuumasi vaan, että voin sitten vauvakirjaan kirjoittaa, että kaveri antoi etsiä itseään aika pitkään... mulla on kohtu taaksepäin kallellaan, ja mahassa tuota läskiä joten olisiko se vaikeuttanut löytymistä. Mutta tärkeintä että löytyi, vaikka paniikki meinasi tulla!
Muuten kaikki oli ok, painokin oli pudonnut kilon ekasta neuvolasta, mikä ei haittaa yhtään, koska sitä on muutenkin tarpeeksi. Yläpaine oli 140, kammottavaa omasta mielestäni, vaikka terkka ei ollutkaan huolissaan. Ekassa neuvolassa se oli jotain 132 ja varhaisultrassa 135. Päätin itsekseni, että mittaan sitä töissä kun olen hiukan rauhallisempi.
Huomenna tosiaan on np-ultra ja mieskin pääsee sitten katsomaan ja kuulemaan vauvaa. Luojan kiitos nuo äänet kuului, muuten olisi ollut aika tuskaista mennä huomenna. Seuraava neuvola on 4.1., eli silloin viikkoja 15+1.
No nyt se Erika sitten menikin ohi, melkein samoissa lukemissa kun oltiin ja samanikäiset esikoisen odottajatkin. No, jatketaan kuitenkin tässä samassa kesäkuisten ketjussa :-)
Minä tein tänään tehoiskun joululahjaostoksilla, kun menin vahingossa tuntia liian aikaisin neuvolaan ja siinä kun aikaa oli, kävin sitten hankkimassa kummilapsien lahjoja.
Vaivoja on jonkinlaisia, mutta yleisesti ottaen olen jaksanut kyllä tosi hyvin. Vatsavaivat on nyt lisääntyneet, hiukan närästystä ja sitten huomaa, että vatsa ei ota vastaan mitä vaan (epäterveellistä) ruokaa änkyröimättä vastaan. Pahoinvointia on ollut vähemmän jo, joskin eilen ällötti aamusta iltaan kaikki ruoat, ja sen mitä sain syötyä niin ällötti jälkikäteen pelkkä ajatus. Mutta kun en kertaakaan ole edes oksentanut, niin ei voi valittaa. Janottaa iltaisin ja sen seurauksena luonnollisesti pissattaa. Ennätys on neljä kertaa pissalla yhden yön aikana sänkyynmenon jälkeen...
Mutta tästä nyt jatketaan ja jännäillään huomista ultraa :-) Hyvää joulunalusaikaa edelleen kaikille!
Eilinen ilta meni kyllä koko ajan tuota pientä toukkaa miettiessä. La kun muuttui niin paljon, niin kelasin edes takas, että mitä tuntemuksia mulla oli tuolloin raskauden ensimmäisinä viikkoina ja mitä söin ja join senkin jälkeen, kun olin tehnyt virheellisen negatiivisen testin... Kieriskelin kyllä melkoisissa itsesyytöksissä :( Ja manasin apteekin testin jonnekin alimpaan... ja mikäli joku multa joskus kysyy, että voiko noihin testeihin luottaa, niin varmasti sanon, että kannattaa tehdä kaksi testiä jos epäröi tulosta!
No mutta mennyt on mennyttä ja nyt ajatellaan positiivisia, jotta toukkakin voi hyvin!
Luin kyllä myös mielenkiinnolla Cassandra sinunkin kuulumisia. On se aina mielenkiintoista vertailla omia tuntemuksia joihinkin, joiden kanssa ollaan samoilla viikoilla ja ilmeisestikin aika vanhoja (?) ensisynnyttäjiä. Musta muuten jotenkin tuntui tuolla np-ultralla että sitä oikein pariin otteeseen todettiin painottaen, että "olet 30". Älä nyt, ihan tosi! Ja kyllä, olen saanut kutsun joukkoseulontaan papaan. Kun kerran olen 30... :)
Onnellisia hetkiä Cassandrallekin vaan sinne np-ultraan, on se niin liikuttavaa :)
Piti vielä oikein almanakasta laskea, että mitä itse saisin la:ksi, ja nyt olen samoilla linjoilla lääkärin kanssa: lääkäri sanoi sen 2.6 ja itse laskin 1.6. Eli kaksonen tulossa...
Taidanpa huomenna lähteä lankakauppaan: annoin itselleni luvan, että saan alkaa kutomaan pikkuiselle pukua kunhan nämä kuuluisat 12 viikkoa on selviydytty. Ja sama juttu äitiysvaatteiden kohdalla. :)
Eerika80 + toukka 15+0
on vihdoin kipsitön jalka, saas nähdä pysyykö sellaisena. Mielenkiintoisia kiristyksiä ja vihlontoja on aina välillä jalassa tuntunut, vaikka rauhallisesti oon ottanut. Iho on kuiva kuin Sahara ja lihakset käyttämättä 6 viikkoa, kyllähän siinä jo sopii vähän protestoida. :)
Monella on ollut np-ultra. Itse en ole siihen menossa, en ole kenenkään muunkaan odotusaikana ollut. Ekassa neuvolassa meillä tosiaan aina tarkistetaan vanhalla ultralla tilanne ja se riittää mulle.
Tänään kävin sokerirasituksessa, ja niinhän siinä kävi, että yks arvo oli rajalla. Onneksi selviän kotimittauksilla. Taitaa siis olla poika tulossa, kun tyttöjen aikana on arvot olleet aina kunnossa. :)
Mutta oikaisen jalan taas sohvalle lepäämään. Hyviä vointeja kaikille!
Äippä ja kutonen 12+4
Kävimme np-ultrassa ja kaikki oli niinkuin pitikin, huh! Jotenkin esikon kanssa en osannut jännittää niin paljon. Olin muutenkin huolettomampi sen mahan kanssa ja touhusin kaikkea kuten hurjaa moottorikelkkailua, jonka nyt oon aatellu jättää väliin ;)
Saatiin kivoja kuvia! Ja oli mukavaa kun mies oli tukena.
Kiva kuulla että muillakin on hyviä ultrakokemuksia ja pahoinvointikin näyttää helpottuneen monella!
Masu on jo ihana pallo!
maitovalas ja hippu rv 13
Np-ultra siis käyty, ja kaikki oli hyvin :-) Nähtiin virtsarakko ja mahalaukku, niskaturvotusta oli 1 mm ja herättelyn jälkeen vauva viuhtoi käsiä ja painautui vasten kohdun seinää hyvin loukkaantuneen oloisena (isäänsä tullut, kas kun ei vetänyt vielä peittoa päänsä yli...)
Mittojen puolesta viikkoja on edelleen kaksi päivää enemmän kuin menkoista laskien, eli veikkaukseni siitä, koska vauva on saanut alkunsa, ei pitänytkään paikkaansa. La on siis 25.6. eli se, mitä varhaisultrassa jo tuli, uskottava se on. Nyt siis 11+5.
Mieskin oli mukana ultrassa, ja sen lisäksi yksi lääkäri opettelemassa. Ultrannut gyne sanoi niskaturvotuksen, ja minä totesin vaan, että sehän on siis ihan ok, jonka hän vahvisti. Mieheltä meni ilmeisesti tämä ohi, koska hän kysyi sitten minulta jälkeenpäin, että olihan sen 1 mm ihan normaali tulos. Olisi kuulemma halunnut pitää minua kädestä, mutta ei ylettänyt kun gyne sanoi niin tarkasti, missä isän pitää seistä :-D
Seuraava neuvola on 4.1. eli siihen asti ollaan sitten "omillaan". Rakenneultraan menen Terveystalolle 3D:hen kun kerran kunta maksaa ;-)
Tänään on aikamoinen onnenpäivä, noitten ihanien ultranäkymien lisäksi mies sai tietää, että pääsi hakemaansa työpaikkaan. Meillä taitaa olla tiedossa siis autokaupoille meno viikonloppuna...
Ihanaa viikonloppua kaikille odottajille!
Saako teillä päättää, että mihin menee rakenneultraan?
Minä olen ymmärtänyt, että meillä ei ole vaihtoehtona kuin tuo äitiyspoli.
Tiistaina tuli np-ultrassa käytyä ja siellähän se Mini kölli aamunokosillaan, millään ois halunnu herätä mut lopulta hiukka jumppaili äidin mieliks. Tyyppi vastasi viikoja, pituutta huimat 4,54cm eli tänään rv12+0. Tasaviikkojen kunniaksi tänään oli luvassa sokerirasitus jota jännitin pahoinvoinnin takia ihan älyttömästi :/ Kaikki meni kuitenkin oikeen loistavasti paitsi tuloksen saan aikasintaan maanantaina ku kaikki kotiutuneet paikalliselta terveysasemalta perjantain kunniaksi jo ennen klo 14. Litkun maku ja määrä olivat molemmat positiivisia yllätyksiä, maistui makealle vadelmamehulle ja hiilihappoja ei enää ollut joukossa, juodakin piti vaan pari kertakäyttömukillista =)
Liikkeistä: Mä oon ollu jo tuntevinani silloin tällöin pientä muljailua mahassa, esikoisestakin tunsin selvät liikkeet (jumppasarjat) jo rv14. Johtunee ehkä siitä että istukka takaseinässä, kuten nytkin, ja kohtu on jyrkästi eteenpäin kallellaan.
Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille, mä vietän sen työn merkeissä =)
Jenni & Mini rv12+0
Uskomatonta kyllä, meillä tosiaan pääsee halutessaan Terveystalolle 3D/4D-ultraan. Olisi päässyt jo np-ultraankin, jos olisi ottanut ne alkuraskauden veriseulat. Niitten tulokset olisi menty sitten kuulemaan Terveystalolle, ts. ne verikokeitten tuloksethan suhteutetaan niskaturvotukseen. Minä en kuitenkaan halunnut noita veriseuloja, joten olin äitipolilla ihan perinteisessä ultrassa.
Mites tuo sokerirasitus, toisilla se on jo ajankohtainen mutta mulle ei ole neuvolassa puhuttu siitä vielä mitään, vaikka olin ennen raskauttakin ylipainoinen? Nykyään sinne taitaa joutua melkein kaikki odottajat, minä taitaisin ylipainosta huolimatta joutua jo ikänikin puolesta.
MUOKS: Google on ystävä... ikäni perusteella en sentään vielä sokerirasitukseen joudu, mutta täällä on hyvin tietoa tuosta sokerirasituksesta: http://demo.seco.tkk.fi/tervesuomi/item/nn:317
viimeksi tuli tänne raapusteltua. Kaikki hyvin, en sen tähden ole poijes ollut :) Olen kyllä käynyt teidän muiden kuulumisia lueskelemassa, mutta olen vaan ollut niin kertakaikkisen väsynyt etten ole toimertunut itse kirjoittamaan. Nyt väsymys alkaa jo helppaamaan eikä mitään oksupoksu tuntemuksiakaan ole enää hetkiis ollut, joten ehkä tämä tästä. Teretulemast vaan uusille kesänlapsia plussanneille :)
Hokasin tuossa eilen, että oli puolivuotispäivä laskettuun. Sitten aloin miettimään äitiysloma asioita. Neuvolassa olen käynyt kerran, toinen kerta viikon päästä maanantaina. Täytynee tätiltä kysellä tarkemmin, mutta mites te muut? Koska meinaatte jäädä äippälomalle? Nettilaskurin mukaan mulla olis tuo päivä 7.5. Ensi kertaa, kun olen asialla, niin kaikki on niin uutta... Joten mitenkäs kesäloman kanssa? Kuuluuko se pitää poijes alta ennen äippälomaa vai miten?
NP-ultrassa käytiin pari viikkoa sitten, siellä "Wiljo" heilutteli. Oli jokseenkin muuttunut sitten viime näkemän, varhaisultrassa... :) Kaikki pitäis oleman kunnossa. Silti epäuskoisuus vielä välillä vaivaa, että onkohan siellä oikeesti enää ketään paikalla, kun ei mitään oireitakaan ole. Tosin onhan noita kiloja jokunen tullut lisää ja turvottaa, mut periaatteessa ei ole nyt mitään mistä tietäisi, että masussa joku asustaa. Tosiaan viikon päästä on neuvola ja sit kuulee ekaa kertaa sydänäänet. Jänskää!
Mukavaa joulun odotusta kaikille!
Wiltsuliini & Wiljo 14+1
Hei, onko kenelläkään kokemuksia kohonneesta riskistä mikä tulee kun laitetaan niskapoimu ja verikokeet yhteen?
Itse sain kutsun jatkotutkimuksiin ja mieli on nyt todella apea :( Ajatukset sekaiset ja itku herkässä...
Tänään oli neuvola ja eka lääkäri. Ihana yllätys oli että lääkäri katsoi myös ultralla , en tiennytkään että meidän neuvolassa edes laitetta onkaan.
kirppu oli muutamassa viikossa kasvanut senttejä ja siellä köllötteli kyljellään ja vilkutteli : )
Sydän äänet olivat 159 minuutissa viittaisiko tyttöön, pojallahan syke on hieman matalampi jos uskominen tähän väittämään.
Itsellä myös asiat ok, paino oli noussut parissa kk 900g.
Seuraava neuvola 18.1 ja sitten onkin parin viikon päästä siitä jo kela käynti että saadaan paperit vetämään neuvolasta.
Hyvällä mielellä ja pahoinvointikin on pysynyt poissa.
Angela ja Kirppu 14+2
Jee, sokerirasituksesta puhtaat paperit =)
Paasto: 4.9
1h: 4.6
2h: 5.3
Mut koska papereissa edellisestä merkintä raskausdm:sta niin uusinta koe on rv28 tienoilla *plääääh*
Pahoinvointi ei edelleenkän näytä häipyvän näistä maisemista, välillä on hyviä päiviä ja välillä mikään ei pysy ennen puoltapäivää sisällä.
Hormoonit saa hermot pinkeiksi ja ton uhamsen 3veen kanssa menee hermot useammin ku tarpeeks, toivottavasti tuo tasoittuis pian. Äiti siis, poika tuskin rauhoittuu vielä hetkeen...
Jenni & Mini rv12+3
Kohta on joulu!
1. Joulukortit tehty ja postitettu, lahjat hankittu ja viety pohjoiseen kummilapsille ja muille. Vain ruuat ja yksi puolison lahjoista ostamatta.
2. Vietämme joulun kotona, ensimmäistä (ja viimeistä) kertaa, kahdestaan.
3. Minun mielestä joulua ei ole jos en saa karjalanpiirakoita kurkkusalaatilla ja kinkulla =)
4. Kinkku tehdään itse, mutta laatikot ostetaan
5. Joulupukkia ja kuusta ei ole tänä vuonna
Tintti 12+2
pitkästä aikaa on taas hetki että voi kirjoitella kuulumisia.
Kaikki on sujunut hyvin, np-ultra oli 2.12. ja siellä kaikki oli hyvin. Sikiö oli 6cm pitkä,hurjaa vauhtia kasvetaan.istukka on edessä ja toinen reuna kohdunsuulla, tammikuun lopussa on ultra jossa selviää onko istukka noussut ja miten se vaikuttaa synnytykseen.. Kaikki nostelut kiellettiin mikä vähän vaikeuttaa elämää, kun esikoinen vielä viihtyisi sylissä kannettuna...:)
Joululoma alkoi, saa kuukauden olla lomalla koulusta ja vain viikonloppuisin on töitä,ihanaa.
Hyvää odotusta kaikille ja ihanaa joulun aikaa!!
Ruohosipuli ja santtu rv 14+0
toinen neuvola takana ja kaikki kunnossa. Paino on edelleen pudonnut, kuten yleensäkin alussa. Onpa sitä kyllä varaakin tiputtaa. :) Sain kotiin mittarin vs-seurantaa varten, tällä kertaa ihan omaksi asti. Viimeksi kun sitä tarvitsin muutama vuosi sitten, se piti palauttaa.
Eilen leivottiin lasten kanssa aika kasa pipareita, ja niinhän siinä kävi, että suurin osa katosi jo parempiin suihin. :)
Hyvää joulun valmistelun aikaa kaikille!
Äippä ja juniori 13+4
Itsellä ei ole kokemusta noista kohonneista riskeistä, mutta olen kuullut aika monen ihmisen suusta, että herkästi tulee vääriä hälytyksiä noissa veriseuloissa. Saitko kutsun siis veriseulan perusteella, vaiko veriseulan ja niskapoimun yhteenlasketun riskin perusteella? Veriseulan tuloksethan suhteutetaan niskaturvotukseen, ja lasketaan sitten siitä se riski.
Voisitko soittaa vaikka neuvolaan ja kysellä lisätietoja? Tai tuliko kirjeen mukana mitään puhelinnumeroa, mistä voisi kysellä? Kaipaamaasi faktatietoa varmaan olisi saatavilla noista.
Onnea matkaan ja voimahalaus!
Kirjoittelempa minäkin pitkästä aikaa! Hirveetä vauhtia mennyt tämä syksy! Loka-marraskuu meni kuin unessa, olin nimittäin ihan järkyttävän väsynyt, hyvä kun töissä hereillä pysyin! En näin väsynyt ollut kyllä ekan aikaan, mutta sillonpa sitä sai lepäillä sillonku huvitti, nyt tuo kohta 2-vee pitää siitä huolen, ettei sitä niin vaan oikasta pitkäkseen! :P Nyt pahin väsymys onneksi ohi!
Eka ultra oi viikko sitten ja siellä se kaveri porskutteli! :D Jotenkin ihan hirveesti jännitti tällä kertaa, että onko siellä kaikki kunnossa, onneks näytti olevan! Laskettuaikakin siirtyi ruhtinaallisesti 3 päivää eli nyt la 26.6, siirsivät siks, kun neuvola oli huomioinut laskettuunaikaan mun pitkän kierron, mutta kätilö sano ettei niitä huomioida jos se ei heitä yli viidelllä päivällä! Mullakin sokerirasitukseen meno, mutta vasta jollain raskausviikoilla 26, niinku kävin ekastakin. Arvoissa ei sillon ollut mitään, mutta itelle tuli siitä testistä kauheen huono olo, oksetti ja pyörryin.
Eipäs tässä nyt tämän kummempaa, jäädään odottamaan että se maha alkais kasvamaan niin tämä odotus tulis vieläkin konkreettisemmaksi! :D Jaksuja kaikille!!
-Ulma+toukka 13+4
Tänään pääsin vihdoinkin itsekin niskaturvotusultraan! Jännitti aamun niin kovasti, että masu oli ihan jännityksestä kipeänä! Olo on ollut niin "normaali" että olen jo pelännyt, että onko masussa mitään elämää.
Heti ensimmäinen kommentti lääkäriltä oli: jaahas, tämä onkin vähän isompi... Eli viikkoja tuli kerralla muutama lisää ja la siirtyi melkein kolmella viikolla eli uusi la 2.6. Hui! Siihenhän on enää 5,5 kk ja sitten meitä on kolme tässä perheessä! :)
Hämmentää vieläkin koko juttu. Nyt piti kiireellä lukea kaikki "ohi kiitäneet -viikot" että mitä vauvalle on tapahtunut ja missä nyt mennään :)
Olo on niin onnellinen ja kun kuultiin vauvan sydämen syke niin kyynel vierähti poskella...
Niskaturvotusta ei vissiin enää saanut sitten kunnolla laskettua luotettavasti ja veriseulakin peruttiin ja laitettiin lähete ensi viikolla toiseen seulaan. Uusi neuvola sitten on jouluviikolla, joten nyt levollisin mielin sinne!
Enpä ollut kyllä toisaalta yhtään yllättynyt tästä pienokaisen koosta ja uudesta la:sta. Vaikka apteekin raskaustesti näyttikin negatiivista viikolla 5!
Itsehän sitä veikkailin jo ihan alkuraskaudessa, että la on väärin, kun viimeiset kuukautiset (mitkä ei sitten kuukautiset olleetkaan) oli niin niukat ja oli vaan sellainen olo, että nyt ollaan raskaana. Ja näin pitkään meni, että tämäkin selvisi!
No mutta, voi mikä helpotus nähdä vaavi ja kuulla sydämen lyönnit. Vielä en tiedä, kelle kaikille sitä kertoisi uutisen. Tällä hetkellä vaan omat perheet tietävät. Masukaan ei ole niin iso, että se paljastaisi. Taidamme vielä odottaa muutaman viikon...
Eerika80 14+6