Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu, ei meidän perheessä voida ostaa yhtään joululahjaa :(

Vierailija
30.11.2010 |

Mietin minkälainen joulu tästä tulee? Meidän rahat menee laskuihin, perintätoimiston kautta lähes kaikki laskut. Päivähoitomaksujakin useita satasia. Olen yrittänyt sinnikkäästi maksaa. Sähkö, vesi, asuntokulut. Olen ihan poíkki, vituttaa, tekis mieli hirttäytyä.

Miten te jotka olette viettäneet ns, köyhää joulua, ilman yhtään lahjaa tai jouluruokia olette selvinneet?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se niin kamalaa ole.

Muistan miten siihen aikaan välillä ihmettelin miksi me edes joulua vietettiin.

Lahjoja voit itse tehdä.

Pakettiin voi laittaa jotain yksinkertaista kuten shampoota jne

Kuuntele radiosta joulusanooma.

Joulupoytään kynttilät vaan.

Tunnelmaa tulee

Vierailija
22/45 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Pelastusarmeijaan kannattaa ottaa yhteyttä, he voivat auttaa jopa taloudellisesti. Ja sossu ja kirkko. Ja lastensuojelu. Jouluruokakassejakin saa.

Mitä te tarvitsette, minkä ikäisiä lapsia? Joskus vaan vois laittaa hyvän kiertämään, eikä alkaa haukkua räksyttää "miksi" -kysymyksillä.

EI voi, kirkko ja luterilaisuus on AV-mammoille ja vihreille perseestä ja vanhanaikaista sontaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit olla sosiaalialalla työssä, jos et kykene auttamaan omia lapsiasi?

Enkä puhu nyt vain joulusta vaan teidän pitempiaikaisesta tilanteesta! Olen huolissani.

Miksi ihmeessä et voi hakea apua? Kyllä sosiaalialankin ihmiset voivat hakea apua siinä missä muutkin ihmiset! Kuten lääkäritkin käyvät lääkärissä jne.

Nyt nielet ylpeytesi ja hankit kaiken avun mitä voit saada. Olet siihen oikeutettu siinä missä muutkin!

Vierailija
24/45 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan vaan, että sulla tuntuu olevan käsittämättömän korkealla kynnys kääntyä itse avunsaajaksi...ei kuullosta kauhean hyvältä. Vaikka en halua tilannettanne mitenkään vähätellä.

Monta lasta teillä on ja minkä ikäisiä? Edes noin? Kun lapsilisät ennen joulua tulee, te vaan käytätte niistä rahoista osan ruokaan ja pieniin lahjoihin. Jouluruoat eivät todellakaan maksa maltaita, riisipuuron, laatikot ja esim. karjalanpaistin saa tehtyä alle parilla kympillä.

Itsekin voisin hyväkuntoisia leluja antaa kiertoon, kunhan tietäisin minne?

Vierailija
25/45 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tutustu nyt pian näihin sivuihin. Älä menetä toivoasi! Tiedän muitakin, jotka ovat selvinneet!

Vierailija
26/45 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltäkin löytyisi hyväkuntoisia lasten vaatteita ja leluja...voisin antaa ilmaiseksi jokaiselle lapsellenne jonkun ihanan paketin jos vain iän puolesta mielenkiinnon kohteet menee yksiin. Kerro missä päin Suomea olette.

Vierailija
27/45 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vain tietäisin minne.

Vierailija
28/45 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisi tyhmältä maksaa tehtaan lapusta, muovista tai kääreestä monta kymppiä extraa, koska just esimerkiksi peleissä, tallenteissa, vaatteissa, legoissa, dubloissa jne ei ole "parasta ennen" -päivää. Kaiken voi pakata siististi ja katsoa, että kaikki tarvittava löytyy :)

Vierailija
29/45 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistavaa lukea tällaisesta, kun itsellä olisi hyviä käytettyjä leluja ja vaatteita lahjoitettavaksi, mutta ei tiedä mihin voisi lähettää.

Itse ole pohjoisesta suuresta perheestä. Köyhää oli, mutta iloa silti riitti. Vaikka on köyhää, on tunnelma silti tärkeä. Pienikin lahja on ihana saada.

Voisit kertoa edes paikkakuntasi, niin sieltä voisimme löytää jonkun paikan,mihin toimittaa mahdolliset lahjat.

Vierailija
30/45 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko näistä avuksi? Toivottavasti asianne setviytyvät!

Vierailija
31/45 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikien hyväkuntoisia vaatteita ja leluja ja kirjoja, joita mielelläni antaisin tarvitseville. Vaatteita 110cm asti ja pienten poikien leluja ja kirjoja.

Voitais tuodakin, jos asutte pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
32/45 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää hankkiko lapsia jos ei ole varaa niihin

Vierailija
33/45 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monet niistä vain kerran, pari käytettyjä; poika on sen verran pitkä, että ikävä kyllä lahjoiksi yms. on tullut alkujaankin liian pieniä vaatteita. Playmobileja ja Legojakin löytyy.

Ja hei, en minäkään pärjäile sen ihmeemmin ;) mutta noista saisi kyllä ihan laadukkaita paketteja. Asumme pk-seudullla.

t.opiskeleva yh, jolla on ISO opintovelka

Vierailija
34/45 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja DVD-leffojakin on.

Ilmoittele ap täällä, älä ainakaan hirttäydy!

Vierailija
35/45 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä tee itsellesi mitään, älä edes ajattele sellaista!

Jos ei sos.toimi auta niin pyydä apua esim. srk:n diakoniatyön kautta. Varaat ajan ja käyt juttelemassa, uskon että sieltä jotain apua saisitte!

Jos sinulla on anonyymi s-posti osoite niin voisitko mahdollisesti laittaa sen tänne? Missä päin asutte? Voisin laittaa pakettia tulemaan :)

Olen itsekin ollut joskus vaikeassa tilanteessa ja saanut apua srk:lta ja ihanalta lähimmäiseltä ja joka vuosi sen jälkeen olen antanut hyvän kiertää ja auttanut jotakuta avun tarvitsijaa.

Vierailija
36/45 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ihania, tosiaan, ei jouluna tarvitse lahjoja. Seurakuntaa en voi lähestyä, olen itse auttajana työkseni. Verkostot jotka auttavat ovat minulle työni kautta tuttua, sen vuoksi se pitää unohtaa.

Yritän jotenkin sinnitellä..

Miksi auttaja ei saa pyytää apua silloin kun sitä tarvitsee ja hätä on suurin?

Vierailija
37/45 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin minkälainen joulu tästä tulee? Meidän rahat menee laskuihin, perintätoimiston kautta lähes kaikki laskut. Päivähoitomaksujakin useita satasia. Olen yrittänyt sinnikkäästi maksaa. Sähkö, vesi, asuntokulut. Olen ihan poíkki, vituttaa, tekis mieli hirttäytyä.

Miten te jotka olette viettäneet ns, köyhää joulua, ilman yhtään lahjaa tai jouluruokia olette selvinneet?

itsenne syy, että olette tuohon jamaan joutuneet, vai miten se meni?

Hyi kuinka joku kehtaa periä teiltä laskuja, kun teillä ei ole rahaa. Eihän silloin saa rahattomia kiusata.

Vierailija
38/45 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykysin voi kenelle tahansa käydä niin, että jää työttömäksi ja joutuu velkakierteeseen.

Minä olen erittäin köyhästä perheestä, muistan,kuinka pelättiin pakkohuutokauppaa, mutta silti olimme rittäin onnellinen perhe. Arvostan vanhempiani,jotka selvisivät kuiville ja auttoivat minutkin jaloillni,kun tulin yksin,raskaana kotiin.He eivät kysyneet mitään vaan avasivat minulle oven. Sekä vanhempani,että minä pääsimme jaloillemme. Vanhempani ovat jo kuolleita, en ikinä unohda heidän hyvyyttään. Kaikkea hyvää teille, toivon, että miehesi pääsee pian töihin ja pääsette jaloillenne.

Vierailija
39/45 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti yhteyttä johonkin hyväntekeväisyysjärjestöön, esim. Hope auttaa vaikka vaatepaketeilla lapsia -kyllä nekin varmaan lahjaksi kelpaavat?

Vierailija
40/45 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin olen töissä, mutta pienestä palkasta ei maksella lahjoja.