Haluaisin kuulla kokemuksia runsaista harjoitussupistuksista. Tuntuu, että kellään muulla ei ole
sellaista kuin mulla :( Siis että tulee napakoita supistuksia vähintään 10 päivässä ja tullut jo viikolta 12 asti! Nyt siis viikolla 24+2. Rakenneultran aikoihin ei ollut tapahtunut mitään kohdunkaulalle. Sen jälkeen ei tietoa. Siis supistuksia tulee joka pissakäynnin yhteydessä, ja yölläkin herään niihin vähintään kerran yössä. Tulee liikkeessä ja tulee levossa... Onko kellään muulla ollut samanlaista ja onko ennakoinut liian aikaista synnytystä. Itselläni nyt esikoinen kyseessä.
Kommentit (28)
Heips.
Mulla on ollu silleen, että kohtu menee kovaksi n. 5-10s ja sen aikana tuntuu semmosta lievää menkkamaista kipua. Ollu rv15 lähtien ja esikoista odotan. Oon ajatellu aina että nämä on niitä harjoitussupistuksia, enkä sen enempää oo asiaa ennen tätä miettiny. Eli onko tämä ihan normaalia? parin vk päästä lääkäriaika, mut haluaisin kuitenki muitten kokemuksia kuulla että kannattaako aikasemmin jo mennä lekuriin. :s
mullakin oli supistusten aikana vähän menkkamaista kipua. Lääkärin mielestä kuuluu asiaan. Samoilta viikoilta alko ku sulla ja nyt rv 33 menossa eikä kohdunsuulla tapahtunut mitään.
Olipa helpotus kuulla! Kyllä tämä tieto pitää sinne seuraavaan lääkäriin mielen rauhallisena. Kiitos sinulle! :)
Mulla on nyt rv 26+0 ja on tosi paljon ollut supistuksia parin viikon ajan. Välillä tuntuvat kipeiltä ja kestävät vaikka kuinka kauan.
Huomenna ajattelin varmuuden vuoksi soittaa neuvolaan ja kysyä josko pääsis tarkastuttaan kohdunkaulan tilanteen, huolestuttaa :/
Hei.
Minulla on ollut koko raskauden ajan tähän asti harjoitussupistuksia. Alussa en reakoinut niihin millään vaan nyt, kun ne tuntuvat epämukavilta niin olen niihin reakoinut. Kaikki vielä hyvin. Raskautta on vielä jäljellä paljon. Päivän aikana tulee useampi supistus. Yksi yö heräsin epämiellyttävään supistukseen. Lapsella kaikki hyvin ja liikkuu paljon. Liikkeet on aika voimakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Söin toisen lapsen raskauden puolessa välissä jotain supistuksia ehkäisevää lääkitystä, enpä tuota muistanutkaan. Juuri vasta palautui mieleen.
Söit lapsen xD
niiden seurauksena ei ole muutoksia kohdunkaulalla.
Jos supistukset ovat kivuliaita ja muutoksia tapahtuu kohdusuulla, niin eivät ne ole enää mitään harjoitussupistuksia.