Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksoistutkinto?

Vierailija
30.11.2010 |

Onko kaksoistutkinnosta (esim. amiksen sähkölinja yo-tutkinnon lisäksi) kytännössä yhtään mitään hyötyä?

Tuohan on aika uusi juttu, mutta mielelläni kuulisin kokemuksia.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. just sähkölinjalla on aika paljon teoriaa, laskuja ym. Kyllä auttaa kun lukee lukion matikkaa samalla. Ja jos on pieninkin aikomus myöhemmin jatkaa opintoja korkeakoulussa, noista lukio opinnoista on todella paljon hyötyä.

Kaksoistutkinto teettää paljon enemmän töitä kuin pelkkä amis, sehän ei ole mikään amiksen lukio joka olis vähän helpompi kuin oikea lukio. Jos opiskelijalla ei oikein ole intoa ja jaksamista, ei kannata lähteä yrittämään tuota.

Vierailija
2/4 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin aikoinaan kaksoistutkinnon, joka oli just amiksen sähköala sekä yo-tutkinto. Valmistuin vuonna 2000. Olen kokenut kyseisen tutkintomuodon hyödylliseksi. Minua ei pelkkä lukio kiinnostanut, joten valitsin aikoinaan kaksoistutkinnon. Kaksoistutkinnon jälkeen jatkoin AMK:ssa insinööriksi. Inssin opintoja suorittaessa koin, että kaksoistutkinnosta oli paljon hyötyä. Ainakin mun aikaan kaksoistutkinnon suorittaneet saivat joitain tiettyjä kursseja hyväksiluetettua. Myös jossain kursseilla esim. sähkötekniikka amiksesta oli hyöytyä, kun taas esim. matikan ja fysiikan kursseilla taas lukiosta oli hyötyä.

Kannattaa valita kaksoistutkinto jos on tiedossa että mitä tulevaisuudessa haluaa eikä pelkkä lukio kiinnosta! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkää amistutkintoa ja moni jatkaakin sitten ammattikorkeaan ja tiedämpä pari, jotka ovat hakeneet ja päässeet suoraan yliopistoon.

Osoittaa todella tavoitteellisuutta ja keskittymiskykyä hoitaa molemmat kunnialla kolmessa vuodessa.

Vierailija
4/4 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoistutkintoja on voinut suorittaa jo 90-luvun alkupuolella, ainakin osassa kouluja.

Tiedän useita, jotka lähtivät opiskelemaan DI-tutkintoa suoraan kaksoistutkinnon jälkeen.

Kyllähän kaksoistutkinto tähtää useimmiten jatkoopintoihin. Jos ei heti, niin parin vuoden työelämä kokemuksen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän