Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän joulu. Kauhistukaa!

Vierailija
30.11.2010 |

Meillä joulupöydässä on tarjolla kaupan valmiit laatikot (porkkana-, lanttu-, peruna- ja maksa-), kinkku on valmiskinkku kaupasta, rosolli myöskin, kalat vakuumista kaupan hyllyltä (graavilohi, siika) ja lapsille tonnikalaa purkista, leikkeleet tyyliin keittokinkku ja lapsille lauantaimakkara, leipää ja voita, joulutortu niitä pakastetorttuja jotka voi vaan paistaa ja piparkakut valmiita kaupasta. Eli kaikki meidän jouluruuat on valmisruokia.

Ja lahjat hankitaan Säästöpörssistä ja Tiimarista.

Mutta meillä on kiva joulu, josta meidän perhe tykkää. Syönnin ja lahjojen jaon jälkeen istutaan telkkarin ääreen ja siinä ilta sujuu rattoistasti. Saunassa toki käydään taloyhtiönsaunassa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiahan on, että teillä on kivaa.

Vierailija
2/11 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähestulkoon samanlaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä SUKLAATA!

Niin ja vähän myös se, että lapsenne eivät saa leipoa pipareita :-(

Vierailija
4/11 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa. Tai no, lanttusoseen ostan valmiina ja teen muuten itse. Kaloja en todellakaan jaksa itse väsätä joten valmiina nekin tulee.

Joulutortut ovaty myös valmiita, piparit varmaan tehdään itse kun lapsi haluaa leipoa. Kinkku on aina ollut valmiskinkku, en jaksa ruveta itse suolaamaan.

Lahjat ovat vähän joka puolelta, myös Tiimarista.

Vierailija
5/11 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin teki kauppansa. ei kaikkea tarvi väsätä hiki päässä itse.

Vierailija
6/11 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa. Tai no, lanttusoseen ostan valmiina ja teen muuten itse. Kaloja en todellakaan jaksa itse väsätä joten valmiina nekin tulee.

Joulutortut ovaty myös valmiita, piparit varmaan tehdään itse kun lapsi haluaa leipoa. Kinkku on aina ollut valmiskinkku, en jaksa ruveta itse suolaamaan.

Lahjat ovat vähän joka puolelta, myös Tiimarista.

Joulupuuro ei ole koskaan ollut perinteenä, joten sitä ei tänäkään vuonna tehdä.

Vierailija
7/11 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöydän saa koreaksi nätillä kattauksella, laittaa ne kaupan laatikot vateihin, kauniin pöytäliinan jne. Eikä kukaan erota onko ne itsetehtyjä vai ei. Se on junttia, jos tarjoaa laatikot, makkarat, kinkut, punajuuret jne. suoraan niistä muovipakkauksistaan. Se mistä lahjat on ostettu ei ole mitään väliä, jos lahja on saajalleen toivottu ja mieleinen. Turhan krääsän ostaminen vai ostamisen vuoksi on junttia ja epäekologista.

Vierailija
8/11 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mitään ei valmisteta itse, kaikki ostetaan valmiina. Helppoa kuin mikä eikä tule joulustressiä. Lahjoja ei osteta ollenkaan, joten rahat säästyy. Ei jouluun kannata satsata turhan takia euroja eikä aikaa ja vaivaa. Turhimmista turhin juhla, painii samassa sarjassa vapun kanssa.

Vierailija
9/11 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin sit kauhistella, kun muut ei viitsi ;) Minä en vaan oikein viihtyisi, kun olen "ruokaholisti", ts. rrrakastan hyvää ruokaa eikä nuo kaupan valmiit maistu minulle. Olisin siis vaan tosi pettynyt, kun en saisi herkkuja, joista tykkään. Pöydässä ei ole esim. mitään vihreää - itse teen yleensä jonkun vihersalaatin, jossa esim. homejuustoa, pähkinoitä ja tuoreita viikunoita. Kalan graavausta helpompaa ei olekaan ja saa ihanan pehmeää kalaa. Lohen lisäksi graavaan yleensä siikaa limen kanssa, aah ihanaa. Savukalan ostan kyllä valmiina, ei ole savustuspönttöä enkä jaksa alkaa säätää niiden savustuspussien kanssa kun koko kämppä alkaa haista. Laatikot haetaan joskus itsekin pienestä pitopalvelusta - kannattaa kokeilla sillä ovat paljon herkullisempia kuin tehtaan valmistamat. Varmaan näin vauvavuotena oikaistaan laatikoissa joko pitopalveluversioina tai ainakin ostan valmissoseet, joista teen. Jälkiruuaksi tortut ovat mielestäni liian raskaita, itse tykkään jäädykkeistä, ja superhelppo mariannejäädyke vadelmakastikkeen kera on suosikkini :)

Hyvää joulua kaikille, juhlitaan kaikki omalla tavallamme!

Vierailija
10/11 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiskos saada, kuulostaa niin herkulliselta :)

Vierailija
11/11 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hyvä jos ite tykkäätte.

Itse en syö mitään valmis härpälettä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä