Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

montako lahjaa olet jo paketoinut? Minä noin 60 kpl :) Kaikki omalle perheelle

Vierailija
30.11.2010 |

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo miljoona pakettia kuusen alla- joulu, vaan ei enää. Tavaramäärä ahdistaa kun sitä on joka paikka täynnä. Nyt yritetään vain hankkia juuri sitä tarpeellista ja lasten toivomusten mukaista, huolella harkittua. Siitä tulee uskomattoman hyvä fiilis mulle ja toivottavasti lahjojen saajillekin :)

Totuushan on myös se, että kulutamme jo nyt aivan liikaa, oliko se niin että tarvittaisiin jo puolitoista maapalloa vastaamaan kulutustamme. Minulla ainakin omatunto kolkuttaa turhan krääsän ostamisesta kun vähemmälläkin pärjää.

Tuskinpa meidän lapsenlapsemme kovinkaan lämpimästi meitä kiittävät tulevaisuuden jouluina, kun me kerskakulutimme hulluudessamme niin paljon, ettei heille jäänyt mitään muuta kuin loppuunkulutetut luonnonvarat.

Ja tulee se joulumieli vähemmälläkin lahjavuorella, tunnelman voi rakentaa niin monella tapaa.

Vierailija
62/77 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kummilapsille ja loput perheelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ sitten tytön synttärilahjat. Yhtäaikaaa ostaa joululahjoja kolmelle ja yhdelle vielä synttärilahjat. Onneksi ne ovat jo pian, että on edes vähän väliä jouluuun. Ostan ajoissa, jos ei kohta jaksa vauvamahalta enää ostoksille mennäkään.

Vierailija
64/77 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en paketoinut itse, vaan ostosreissulla urheiluseuran paketointipalvelu hoiti homman. Rahat menee hyvään tarkoitukseen eikä minun tarvitse yömyöhään tapella narujen ja teippien kanssa.

Lahjat on omille ja suvun lapsille, yksi miehelle.

Omille lapsille on ostettu niitä leluja, kirjoja ja levyjä, joita ovat koko syksyn toivoneet. Ei siis niitä viimehetkillä lelulehdistä ja mainoksista bongattuja villityksiä.

Paketoitavana on vielä kummilapsen ja veljensä lahja (tänä vuonna saavat yhteisen paketin), omalle lapselle yksi paketti (joka oli tilapäisesti loppu kaupasta, kun muut lahjat hankin) ja miehelle laitan vielä toisen pienen paketin. Nämäkin saatan käyttää paketointipalvelussa - rahat menevät lasten liikuntaharrastukseen, ja toivon, että vuorollaan myös meidän lasten harrastustoimintaa tuetaan samalla tavalla.

Suvun aikuisille annamme erikoissuklaata/teetä/kahvia, jotka ostetaan vasta lähempänä joulua. Niin ja parille nuorelleparille sujautamme kuoreen leffalippuja.

Vierailija
65/77 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kans yksi "lajitoveri"!

Oikeasti, jos lapsia on 4 niin eihän tuo ole kuin 15 lahjaa per pää!

Esim.

1.paketti legoja

2.yöpaita

3.kirja

4.palapeli

5.sukat

6.karkkilaatikko

7.dvd-elokuva

8.kylpyvaahto

9.huppari

10.nukke

11.nukelle vaatesetti

12.hiuspinni&pampula-setti

13.sukset

14.lahjakortti hoplop:iin

15.pehmolelu

Tossa siis esimerkkejä mitä tyttöni paketeista voisi löytyä. Oikeasti vaatteita on enemmän ja joukkoonmahtuu joku pyyhe, lakana tms. Ja jotain leluja, kirjoja ja dvd-levyjä voi olla useampia.

Meillä on aina ollut paljon lahjoja ja silti lapset hihkuvat riemusta kun paketista paljastuu muumisaippuaa tai hahmosukat! Ja krääsää vihaan minäkin, olen hyvin tarkka mitä leluja meille tulee!

Vierailija
66/77 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaan vain ostamisen ilosta että on "paljon paketteja".

Kuulostaa todella lapselliselta. Ei tarvitse olla mikään ekohippi tajutakseen että nykymaailmassa moinen on vain typerää käytöstä.

Todella loistavan joulumielen saa vaikka lahjoittamalla villasukkia laitosvanhuksille, lastensairaalaan leluja tai paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle.

(ja seuraavassa viestissä ap tietysti väittää tekevänsäkkin näin ja olevansa oikein laupias samarialainen).

Ajat ovat todella muuttuneet ja vastuullinen hyvätuloinen länsimaalainen tajuaa olla tuhlaamatta rahaa turhaan krääsään niin jouluna kuin minään muunakaan vuoden aikana.

Vierailija
67/77 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö

1. nukkekotiin alakerta

2. lego-paketti

3. Ipanapa 3

4. BodyShopista suihkugeeli, ihovoide ja huulirasva

5. karkkia

poika

1. Aku Ankka -kirja

2. lego-paketti

3. sormiskeittirata

4. lempijoukkueen fanikaulaliina

5. karkkia

yhteiseksi lapsille Stiga

yhteiseksi koko perheelle joku lautapeli (tämä jo aattoaamuna kuusen alla, on perinne meillä)

Lisäksi kumpikin lapsi saa noin 10 pakettia sukulaisilta. Yleensä yhden paketin kultakin, mutta sekä äitini että anoppini haluavat laittaa pehmeän ja kovan paketin. Sukulaiset kyselevät etukäteen toiveita, ja annamme kaikille 2-3 vaihtoehtoa. Toki niiden ohikin saa ostaa, tai vihje voi olla väljäkin, tyyliin "askartelutarvikkeita".

Itse pyrimme ostamaan vain muutaman paketin - minä olisin jättänyt nuo legot mummon ostettavaksi, mutta mieheen iski shoppailuvimma. :-)

Vierailija
68/77 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta lapsuudestani sen hullaannuttavan tunteen, jos kuusen alla oli oikein paljon lahjoja, mutta muistan hyvin myös sellaisen "krapulan" kaiken jälkeen. Miehen sukulaisissa on näitä, jotka suurin piirtein kottikärryllä kippaavat kasan lahjoja lapsen päälle ja olettavat, että joulumieli on just sitä, että lapsi raastaa pikapikaa paketin toisensa perään auki kuola valuen :( Toki ymmärrän lasten innostuksen, mutta sen ihan saman innostuksen ja joulumielen saa aikaan vähäisemmälläkin lahjamäärällä.

Ei varmaan ap:n lapset vaatimuksia esitäkään, kuten kirjoitti, mutta miksi pitäisikään, kun äiti silti ostaa KAIKEN... Mutta jos joskus lahjojen määrä radikaalisti vähenisi, voisi ääni kellossa muuttua seuraavan joulun alla ;)

Sinänsä minusta "jouluhulluus" on synneistä pienimpiä, mutta kyllä tässäkin asiassa voisi miettiä tuota maapallon tilaakin... Ja mua jotenkin aina tympii tämä "naisellinen shoppailunhimo", "hih, hih, mä vaan ostin kaikkea, kun löysin niin ihania lahjoja sille ja tälle ja tolle, vaikkei oikeesti ois varaakaan, hih hih". Vähän vastuuntuntoa naiset. Musta olisi kanssa mielenkiintoista tietää, mitä kaikkea sen shoppailunhimon alla piilee, ja naiset on aika hyviä kääntämään jutun melkein hyväntekeväisyydeksi, kun ostavat tavaroita niin paljon myös muille kuin itselleen. Itsekin olen joskus shoppaillut ihan päättömiä juttuja, mutta näin vanhemmiten ei vaan tulisi mieleenkään. Musta on ennemminkin kivaa kotona ja kaupassa kysellä lahjatoiveita ja MIETTIÄ sitä ostamista, että mikä olisi kellekin se PARAS lahja.

Vierailija
69/77 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi muuta syytä. Itse en osta noin monta lahjaa, mutta en silti ala ap:ta haukkumaankaan.

Vierailija
70/77 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noin paljoa yhteensä ei ole edes tulossa paketteja omalle perheelle + muille. Jotenkin kuulostaa aivan järkyltä määrältä...

Jouluna pitää olla paljon paketteja!

Meillä ostetaan aikuisillekin (lähimpien) ystävien kesken paketit / paketteja - kuusen alla pitää olla kunnon röykkiö mieluisia lahjoja. Ajatelkaa, miten onnelliseksi noista lahjoista tulee aikuisenakin - saati sitten lapsena! Antakaa lapsille ihana, lahjarikas joulu!!

Vierailija
71/77 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska itsekkin olen samanlainen :) En edest tiedä paljonko paketteja olen lapselle jo paketoinut, mutta aika paljon ja lisää ostan vielä..

Meillä tuleen.40 pakettia yhdelle lapselle. Joukossa on Lego paloasema,lego lentokone, lego vesipelastuvene. rummut, hälytysajoneuvoja, autoja, taikurin laatikko, Muovailuvahatehdas, kirjoja, dvdeitä, pussilakanoita, yöpukuja, paitoja, rakennusosia, 2 zhu zhu petsiä, toy story radiopuhelimet, iso nosturi, puuhakirjoja, tarrakirjoja,värikynät, piirustuspaperia, dvd/cd soitin, lautapelejä, muumi pc peli...

Sukset ja luistimet on saanut jo ennen joulua koska niitä tarvitaan jo nyt.

Poika ei koskaan toivo itselleen mitään, on todella tyytyväinen vähään.

Vierailija
72/77 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo miljoona pakettia kuusen alla- joulu, vaan ei enää. Tavaramäärä ahdistaa kun sitä on joka paikka täynnä. Nyt yritetään vain hankkia juuri sitä tarpeellista ja lasten toivomusten mukaista, huolella harkittua. Siitä tulee uskomattoman hyvä fiilis mulle ja toivottavasti lahjojen saajillekin :)

Totuushan on myös se, että kulutamme jo nyt aivan liikaa, oliko se niin että tarvittaisiin jo puolitoista maapalloa vastaamaan kulutustamme. Minulla ainakin omatunto kolkuttaa turhan krääsän ostamisesta kun vähemmälläkin pärjää.

Tuskinpa meidän lapsenlapsemme kovinkaan lämpimästi meitä kiittävät tulevaisuuden jouluina, kun me kerskakulutimme hulluudessamme niin paljon, ettei heille jäänyt mitään muuta kuin loppuunkulutetut luonnonvarat.

Ja tulee se joulumieli vähemmälläkin lahjavuorella, tunnelman voi rakentaa niin monella tapaa.

Vierailija
73/77 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän se on ympäristön kannalta eri asia että lapsi saa luistimet, vaatteita, pyyhkeitä, lakanoita, saippuaa, värityskirjat ym. joululahjaksi vaiko "muuten vaan tarpeeseen"?

Jos lasta hemmotellaan yhtenä päivänä vuodessa yltäkylläisesti niin se ei todellakaan pilaa lasta eikä tätä maapalloa!

Vierailija
74/77 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän se on ympäristön kannalta eri asia että lapsi saa luistimet, vaatteita, pyyhkeitä, lakanoita, saippuaa, värityskirjat ym. joululahjaksi vaiko "muuten vaan tarpeeseen"?

Jos lasta hemmotellaan yhtenä päivänä vuodessa yltäkylläisesti niin se ei todellakaan pilaa lasta eikä tätä maapalloa!

Mä en juurikaan shoppaile muulloin kun joulun alla! Itse asiassa en edes pidä shoppaamisesta!

Näillä kamoilla, mitä nyt on paketoitu, pärjätään taas pitkälle ensi vuoteen!

Ja mitä tulee tuohon omaan napaan tuijottamiseen, niin kyllä, mulla on Afrikasta kummilapsi, jolle menee lahjoitus joka kuukausi ja aion viedä 4 pakettia myös Joulupuu-keräykseen.

Jopas onkin taas av-mammoilla hyvää joulumieltä :)

-ap

Vierailija
75/77 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä paketoikaan.

Me lähdemme 3 viikon matkalle ennen joulua ja se on sovittu koko perheen joululahjaksi.

Mieheltä tosin voin silti saada jotain kimaltavaa..:)

Vierailija
76/77 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähdemme 3 viikon matkalle ennen joulua ja se on sovittu koko perheen joululahjaksi.

Vierailija
77/77 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt alkoi hymyilyttää. Oikeastaan on ihanaa, kun joku on noin innoissaan joulusta. Hyvää joulua sinulle ja koko perheelle! Ja joulun jälkeen sitten vähän kompensoit etkä ostele vähään aikaan kellekään mitään... :)

T. Se, joka luetteli aiemmin ketjussa, keille kaikille ostaa ja miten monta pakettia ja päätyi johonkin 40 pakettiin, kun pelkille sukulaisille tuli se 18 pakettia, omalle perheelle sitten loput.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän