Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajia paikalla? Vanhustyössä olevat varsinkin...

Vierailija
29.11.2010 |

Olen ajatellut, että opiskelisin lähihoitajaksi. Motiivinani on se, että luulen heille löytyvän töitä (nykyisellä ammatillani ei löydy) ja haluaisin tehdä jotain työtä, jolla olisi "oikeasti merkitystä".

Tiedän, ettei palkka päätä huimaa, mutta sillä ei ole minulle mitään väliä, kunhan nyt töitä olisi ja palkkaa tulisi.

Kertokaa millaista on lähihoitajaksi opiskelu? Ja varsinkin, minkälainen on tyypillinen lähihoitajan työpäivä? Mikä on työssä mukavaa, ja mikä kamalaa? Jos haluatte jotain muutakin asiaan liittyvää mainita, kuulen mieluusti :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähäriksi. Olen työvoimapoliittisessa koulutuksessa ja koulutus kestää 1v 8kk. Tahti on tiivis, mutta ei todellakaan ylivoimaisen rankkaa. Tutkintovaatimukset samat kuin omaehtoisessa opiskelussa. Suuntaudun vanhustyöhön. Ens toukokuussa pitäisi valmistua. Mitä pidemmälle koulutus on edennyt, sitä enemmän tunnen olevani omalla alalla. Hae vaan rohkeasti opiskelemaan! =)

Vierailija
2/3 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa:

-todellinen auttaminen

-joskus saatava kiitollisuus (potilas/asukas/omainen)

-ihmisläheisyys

-hyvällä tuurilla hyvä työporukka

-sinkkuna/isojen lasten äitinä mulle plussaa oli myös vuorotyö,oli viikollakin vapaata jne

Miinusta:

-pomojen nihkeä asenne (mulle sattunut usein...)

-järjettömän suuret vastuut joissain työpaikoissa

-palkka (siis todella,se ei vaan vastaa. Mutta sen näkee vasta ihminen joka sitä työtä tekee...)

-noh,ne vuorotyöt jos on lapsia

-fyysisyys (helppo nuljauttaa itsensä jotenkin vaikka kuinka koittais olla ergonominen...)

-potilaiden/asukkaiden/omaisten vihamielisyys

Opiskelu oli kivaa,kohtuu helppoa ja siinä todella OPPI asioita,oli ihana tunne todeta aina "Osaan tämänkin!" Ja lisäksi minä pidin valtavasti opetuksen teoriapuolista!! Mutta varmaan vaihtelee paikastakin.

Työpäivä,noh,minä olen ollut esim. palvelutalossa jossa on pääosin edelleen itsenäisiä ihmisiä jotka tarvitsivat vain tukea arkiaskareisiinsa ja lääkkeellistä hoitoa,ateriapalvelua yms = työ on luxusta,ihanaa,mummot&papat niin kivoja ja kiitollisia

Kunnan vanhainkodissa: Kiire,paljon vaipanvaihtoa,pepun pesua,syöttämistä,nostamista jne. Fyysistä,mutta aina kerran pari päivässä sai sen palkinnon,että joku todella osoitti arvostavansa ja sitten oli niitä todella ihania vanhuksia joita oli ilo auttaa elämään siellä ja sitten niitä jotka makasivat vain letkuissa,sitten niitä jotka tarrasivat kiinni ja huusivat syytöksiä (alkava dementia yms) ja niitä jotka vain tuijottivat yksin,vuosia.

Kotipalvelu : Mun paikoista kamalin,hirveää sompaamista polkypyörällä paikasta toiseen,kiljuntaa asiakkaalta "SE edellinen teki sen NÄIN" ja epäkiitollisimmat pomot ja ihmiset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoksessa. Mukavat hoidettavat, hyvä työyhteisö, kaikki päivät erilaisia. Jos tykkää olla ihmisten parissa ja tehdä toimenpiteitä, kirjata, perushoitaa jne, suosittelen alaa. Lisäksi voi työskennellä hyvin erilaisissa paikoissa vastaanottotyöstä kotihoidon ja laitoshoidon välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän