===Tiistaita, SYYSkuiset===
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5372828&p=1&tmode=1&smode…
Mulla ei ole rillejä, joten uusi aloitus on voinut jäädä huomaamatta...
Kukkuu
Kommentit (40)
Missä olette?????
Yö parempi-ehkä lääke puree,posketkaan ei punota enää!!
jatu
Hienosti nukahtavat monet syyspaaperot.meillä kyllä maitopullo makkarissa ja sitten silityksiä, itsekseen ei nukahda, enkä jaksa enää unikouluja ollenkaan. JOtain iltarutiineja vois vielä ottaa kuten TAAPERO teillä, mutta laiska olen ollut siinäsuhteessa. meillä tehdään vaan iltapesut ja sitten makkariin iltapullolle kun alkaa kitistä ja hieroa silmiä.monesti vaan ärsyttävästi virkistyy makkarissa uudessa ympäristössä ja alkaa siellä möyriä sängynpäätyä vasten. sitten tullaan vielä takas alakertaan, jos ei olla riittävän väsyjä.
Ja vettä olen yrittänyt tyrkyttää maitopullon jälkeen, mutta ei kyllämonesti huoli. taas äipälle yksi huolen aihe riittämättömästä hampihuollosta.
juu, mä alan tekeen makaronilaatikkoa, poju aamutorkuilla.
tiivii
Missä ootte kaikki?
Lillillä ei enää ole kuumetta, illalla oli 38.5, laitettiin suppo yöksi ja nyt aamuksi ainakaan ei kuume enää ole noussut. Yö oli taas huono. No, kun toinen on kipeänä saanut taas yöllä rintaa niin nyt sitten vaatii sitä joka yö. Perhana. Eikä sitten edes nukahda tissille vaan veuhtoo ja huutaa. Viime yönä mies pakeni olohuoneen sohvalle nukkumaan ja minä silittelin Lilliä. Keskimmäinen oli vielä pissannut sänkyyn ja tuli minun viereen - huoh.
Niin, PiLe, Lillillä ei ole ollut yhtään korvatulehdusta putkituksen jälkeen eli kohta kahteen kuukauteen. Keskimmäisellä oli sama homma, putkitukseen loppuivat korvavaivat. Kunpa teilläkin nyt pysyisivät pahat pöpöt poissa korvista. TOmera, meillä oli aikaisemmin Lillin kanssa sama homma että muutama päivä vaan antibioottikuurin lopettamisen jälkeen alkoi uusi korvatulehdus. Eipä ollut kivaa ei. Suosittelen putkitusta mahdollisimman pian, meillä se auttoi.
Käytiin Lillin kanssa Värisilmässä valitsemassa laattoja vessan lattiaan ja seiniin, laminaattia lattioihin muualle, tapetteja makuuhuoneisiin jne. Lilli nukkui koko ajan ja mamma sai sisustaa :-) Nyt alkaa jo pikku hiljaa hahmottua millainen meidän uudesta kodista tulee. Sitten kun vielä saisi miehen suostumaan suunnitelmiini.
Pyykkikone napsahti, täytyy mennä.
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Ihan oikeasti ei olla päästy ollenkaan vauhtiin ton hampaanpesun suhteen pienemmän kanssa:( Hampaitakin tosiaan riittäis harjattavaksi.
Meillä syödään keittiössä iltapuuro ja maitoa, sitten pesulle, yöpuku päälle ja sänkyyn jonne nukahtaa itsekseen. Mutta se hampaiden pesu tosiaan uupuu rutiineista.
Päikkärit on vaihtumassa kaiketi yksiin. Kokeeksi laitan aamupäivisin sänkyyn ja siellä saattaa ollakin kauan, mutta monesti jää arvotukseksi, onko toinen nukahtanut hetkeksikään. Mutta jos ei nytkin hilluis sängyssään, niin enpä sais täällä kirjotella:)
Huikeaa, mun Hb oli 133 verikokeessa! Enkä ole aikoihin syönyt rautatabletteja!
T-P, taitaa meillä mennä paremmin, kun en oikein muistakaan enää millaisista raivareista olen kertonut:) Mutta ei tää elämä mitenkään liian helppoa ole. Ainahan sitä tulee jotain tilalle:) Raivon tilalla taitaa olla enemmän sellasta välinpitämättömyyttä ja oikuttelua. Lisäksi ihanaa kiljumistakin riittää ja monet asiat pitää ilmaista vinkumalla eikä nätisti, vaikkei hätä niin suuri oiskaan. Uusin juttu on siis opettaa sanomaan nätisti asioita, että reagoidaan niihin:)
Nälkä iskee jo nyt! Suklaat huutaa mua alakerrasta:(
T: Ynis
Kun ei mitään painokelpoista olisi saanut naputeltua näytölle. Kiukutti miehen touhut viikonloppuna.. Minähän olin töissä ja mies tytön kanssa kotona. Oli sitten ollut vain tytön kanssa.. Ma-aamuna jääkaapissa vain valo, huusholli imuroimatta, pyykkiä jne.. Jouduin lähteä heti aamusta ruokakauppaan, tyttö nukahti vartiksi automatkalla ja loppupäivä olikin sitten Sinin raivoamista, ei suostunut mennä uudestaan nukkumaan jne.. Kiva päivä olla megaräkätaudissa... Noh, mies ei vain ollut ymmärtänyt, täytyy vähän neuvoa ensviikonloppuna mitä on tehtävä, ettei maanantaiksi kaikki kaatuisi.
Mies tutkimuksissa Työterveyslaitoksella. En saa oikein nukuttua ilman kainaloa. :-( Miehelle oli soitettu että tervetuloa töihin! Kipii! On innoissaan uudesta työstä. :-D Minä saan olla siis viikot kotona! Kipii! Mies aloittaa nähtävästi joulukuun alussa työt, marraskuuksi kun ehdin jo buukata itselleni viikolle työpäiviä.
Ulkona olisi hieno päivä napata pari valokuvaa. Puuttuu vain visio..
Gallub; ajatteliko kukaan teistä selvitä ensitalvesta äippäpakkauksen toppapuvulla ja kurahaalareilla? Onko välttämättömyys ostaa jokin puku? Kysyy hän taas uusavuttomana vaateasiaa...
Nukkumisrituaalit; iltapuuro -> kasvojen ja käsien pesu -> potalle ->pyllypyykille -> yöppärit päälle-> hampaiden pesu -> pinnikseen äidin t-paidan kera-> ihme ja kumma -laulu -> hyvää yötä.
Nyt maalaamaan Sinin tuolia! Paranemisia niin korville, nuhille, kuumeille eli kaikille sairasteleville!
Lila75
me saatii tuttavalta reiman haalari kokoa 86, mutta onpojalle kyllä aivan liian iso vielä, ehkä kevättalvella menee paremmin. täytyy koklata oisko ihan mahdoton jos kääntäis hihasuita, kun puku muute aika kevyt. äp-haalari on nyt sopiva, harmi kun väri vaan on niin arka.yritetään ainakin pärjätä näillä.
ja miehelle tekee varmasti oikein hyvää huushollata täysin silloin tällöin joitakin päiviä, iin huomaa ettei nääpäivätkulu van netissä roikkuessa..
meillä V muuten reissussa ei taas syönyt yhtään mitään muuta kuin maitoa, kotona taas maistuu , hassu poika. vaikka muute oli ihan tyytyväinen reissussa,matkatkin meni hyvin. arvatkaa vaan sainkokuulla päivittelyä että voi raukkaa kun eisaasyödämitään, eikö edes suklaata pikkuisen vois antaa..... kummakos tuo kun ei syö kun on niin kurjat eväät........ettäsilleesti.
nyt ulkoileen!
tiivii
Rakentamisprojektimme meinaa haitata palstailuani. ;) Nöösän unien aikaan, kun täytyy nykyään hoidella puhelimella asioita tai tehdä noita kotitöitä rästistä pois.
Tänään olisi vihdoin Nöösän 1-v kuvaus. Jokin ihme karmanlaki eilen koetteli, kun Nöösä muksahteli tavoistaan poiketen eilen useita kertoja. Naamaan tuli punoituksia ja naarmuja, mutta onneksi tällä hetkellä kasvot näyttävät kuitenkin suurin piirtein haaverivapaalta alueelta. Tosin vielä on tunteja aikaa tapahtua. Kai minä kaadun Nöösä kantoliinassa matkalla kuvaan. Toivotaan rauhallista matkaa.
Iltarituaalit: iltapuuro ja maitoa mukista, pottaan pisut, pesut, hampaitten harjaus, rasvailut, yöpaidan ja vaipan pukeminen, joskus iltasatu, halittelut, iltarukous laulaen, pusut ja halit ja hyvän yön toivotukset ja omaan sänkyyn. Vieressä täytyy olla pitämässä kiinni, nottei innostu hyörimään. Yksin jos Nöösä saisi melskata niin ei nukahtaisi moneen tuntiin. Nopeinta siis olla viekussa pitämässä kättä masulla. Varsinkin nyt kun on enää jäljellä vain aamuimetys, niin nukahtaminen kestää.
Sairaille paranemista ja jaksua!
Yritän palailla ehtoolla. Smuik!
-Mimmuli ja Nöösä ♥
Räkää, kiukkua, hampaita, räkää, kiukkua... siinä meidän päivä/yöohjelma neidin osalta ja tämä ihanuus alkoi perjantaina. Ei viihdy kotona eikä ulkona.
Mä ainakin tulisin melukylään asumaan :) ois niin kiva kun naapurissa ois kaffeseuraa aamupäivälläkin.
Hanskat pysyy kädessä, ei edes yritä ottaa pois siis. Silti kädet on jääkalikat aina kun tullaan ulkoa.
Iltahommelit: Puuro ja maitoa nokkiksesta (ei kyllä juo), pesu, vaipanvaihto, hampipesu (kun vaan muistais) jos jaksaa niin valvoo vielä hetken sylissä tai touhuten jotain. Sitten sänkyyn, hetken silitys ja meen pois niin sinne likka itekseen nukahtaa alta viiden minuutin.
Pöpökarkotus ois vissiin paikallaan syysvaaperoitten ja mammojen keskuudessa, taitaa olla enemmän kipeetä kuin tervettä porukkaa :(
Hilu
Palleropiirissä ainakin oli selvää väkikatoa syysloman vuoksi. Ihan mukavaa sinänsä, ettei niin kauheaa touhua ollut. Yleensä siellä meinaa jäädä äidit jalkoihin. Tänään olikin siellä hattuesittelijä ja tuli Kepallekin ostettua kiva nallehattu.
Iltarituaalit: nakkeilua, yöpuku ja väliaikavaippa, iltapuuro, potalle ja yövaippa, isä tekee iltatouhut eli käsien, hampaiden ja naaman pesu, naaman rasvaus ja tukan harjaus. Sitten pussitus eli unipussi, sitten iltatissi ja samalla lauletaan " hiljaa, hiljaa ilta on" . Sitten sänkyyn, tutti suuhun ja äiti viereen. Tähän saakka Kepa on ihan uninen ja rauhallinen, MUTTA. Siitä alkaakin sitten vimmattu veuhtominen ja puhiseminen, joka lopulta päättyy siihen, että äidin täytyy pitää kiinni, ettei Kepa veuhdo itseään ihan hirveään ylivilkkauden tilaan. Uni tulee ilman itkua kylläkin 15-30 min sisällä.
Meillä illat on kamalia, ja yöt jatkuu samalla kaavalla. Ei paljoa meillä Nukkumatti vieraile. Eilenkin " Täydelliset naiset" jäi ihan paitsioon, kun Kepa heräsi sen aikana 5 kertaa!
Ynis, olipa sulla huippuhyvä Hb! Mulla ei ole ikuna kuunaan ollu tuollainen, enkä uskalla edes arvailla nykyistä tilannetta...
Lila, Juuri tuossa kokeilin äippäpakkauksen halaria Kepalle ja kyllähän se mahtuu. Mulla on ostettuna Lassien puku ja ehkä vielä hankin yhden puvun jonka voisi sitten vaikkaa jättää hoitoon varapuvuksi. Tulee kyllä varmasti käytettyä tuota äippäpakkauksen haalariakin ihan hyvin. Se on kyllä tosi lämmin puku.
Ja niistä miehistä, suurimmalla osalla ei taida riittää rahkeita sekä huushollaamiseen että lapsen hoitoon... Kai munkin on se pikkuhiljaa tajuttava, kun samanlaista on meno meilläkin täällä. Mutta ehkä ne tosiaan pikkuhiljaa oppii!
Hanskat, pysyy kädessä. Mutta aina kädet kylmät. Ja kaikki rukkaset on niin isoja, ettei niillä saa mitään tehtyä.
Jatkanpa valokuvien laittamista. Hirveästi kaikkia projekteja pitäisi saada valmiiksi ennen töihin lähtöä!
Leppis
Sain siirrettyä sänkyy,mut saa nähä kauanko nukkuu ja miten ilta menee..
Olen alkanu taas käydä vaatteita läpi,mitkä pieniä ja mitä en ite enää pidä.Taas pitäs päättää et mitä niille teen..jaksaako myydä vai lahjottaako,kohtahan ne joulupadat taas tulis.Meil on 3 vauvan toppapukua,joista yks käyttämätön(esikon ä-pakkauksen)..ja ne 2muuta vaa vaunuissa ollu.
Meil on ostettu Jonathanin 86cm puku typylle.Äippäpakkausen puku on kai aika sellanen et imee vettä,mut en alkas enää 80cm pukua ostamaa vaa vahtimista lätäköissä ja kurikset.Töissä huomaset
ä-pakkuksen puku kauheen ei kätevä pihalla ole...
Jos päiväkaffelle hilais ittesä..
jatu
ihana kirpakka ilma!justiinsa tultiin pihalta.
hilma räkänen (taas) ei kyllä vaikuta korvakipuiselta.
toiv nyt enään ei kolmatta kertaa tulis.
pikkasen paha aavistus kun nokka on niin räkänen.
*****paranemista kaikille*********
itelläkin kurkku kipeä mutta ei auta.kouluun pakko mennä
tenttimään tänään ja torstaita.
eilen oltiin aivan ihanassa dementtikodissa opintokäynnillä.
ois mahtava työpaikka!ei mieliala eikä unilääkkeitä asukkaille.
paitsi punaviiniä ja konjakkia iltatömpsyksi.ihana uusi talo,motivoitunut henkilökunta ja upeaa hoitotyötä!
lelugalluppi voih meillä on kauheesti leluja!alhaalla laatikko plus legolaatikko isille.ja hilman huoneessa pehmoleluja ja lisää leluja.plus kaksi hyllyllistä kirjoja!
ei kauheesti olla ostettu paitsi kirjoja,tunnustan.
leluja olllaan peritty serkuilta paljon ja mummot,tädit,sedät kantaa!
mutta ei mua haittaa,hilma tykkää leikkiä ja nykyään jopa siivoo niitä!
nukkumaanmeno rutiinit.puuroa,pesut,luetaan,maito.
sit minä tai isä poistuu,hilma touhuu hetken ja nukahtaa.
toistaiseksi vielä meidän huoneeseen,siirto ois tarkoitus toteuttaa lähiaikoina koska mä puhun unissani,isänsä kuorsaa.
oliks joku rahagallupp teukka ainakin kertoili?
meillä omat tilit,laskut suunnilleen puoliks.
kaupassa maksaa kellä lompakko mukana tai rahaa :)
hyvin on tullut kaikki rahat asti käytetttyä :)
mä shoppaan tietysti aina kun pystyn ja koko perheelle hankin samalla.
nyt päikkäreille
palataaa moiks!
r
Ynis mulla tuli kanssa labtat tänään ja hemppa 147!WAU!
pitäää varmaan mennä verta kohta luovuttaa..
Haalari asiaa.Meillä on nyt syksy reima,talvipukua ei vielä ole.
Yhtäkään reimaa en osta enään ikinä,aivan liian ylihintaisia laatuunsa nähden.totakaan en olis ostanut ellei olis ollut -50% plus henksuale.
Ei mittää järkeä kun käyttöikä noin vuoden, mun mielestä siis.
Saatiin lahjakortti paikalliseen lastenvaate liikkeesseen ja aattelin sieltä joka lenneä tai sit josefsonilla oli kivan näköinen ja sopivan hintainen.
Mä haluun sellasen karvahupun ehdottomasti!Ja hupussa plus yläosassa ei tarvi olla megasuojauksia.
Harmittaa kun äippäpakkauksen pukua ei ole kertaakaan pidetty!
Mutta ei sillä taida selvitä,väri on niin kurja :(
Mimmulille hyvää kuvausta, toiv tulee hyviä!
Ramika
Täällä notkun koneella vaikka silitysrauta koittaa huutaa kaapista töihin! Siis kuin hyvä hetki olis nyt silittää ku Sassa nukkuu pihalla ja poika meni kaverilleen leikkiin... Mut siinä on yks niistä EVVK-kotitöistä. Onkohan mulla niitä muita ollenkaan....??? Ei taida olla. Ja sen näkee...
Tiivii: Ai että kun olette saaneet taas NIIN herttasia kommentteja reissun päällä ruoista :( Mä sanoin mun äidille mummon kattomis reissulla (kun Sassan tilannetta surkutteli) että tilanne ei ole surkea ku sulle. Huomasi sitten itekin mitä sanoi ja tajusi... Olen pyrkinyt nyt siihen ettei Sassan kuullen asiaa surkutella kun ei se itse tiedä vielä jäävänsä mistään paitsi. VIELÄ. Kauhulla tässä odotan milloin se raivoaminen muiden syömisistä alkaa :( Ja toivon todella että pian saatais JOTAIN syötävää neidillekin! Tietäis vaan mitkä käy ni ai ku olis ihanaa!!!
Taapero: Hih, ei se äidin maito ainakaan meillä tehonnu :) Sassa oli täysimetyksellä melki puol vuotta ja sairasti, sanoisinko tarpeeksi, silti... Mut meillä varmaan antibiootti-kuurit teki tuhoja. Jouduin ite syömään jo laitoksella rajut mömmöt ku tulehdusarvot lens taivaisiin ja Sassakin on joutunu jo aikas monta kuuria syömään (vti:t, korvatulehdukset...) Eikä " meille" siis Sassalle sovi yksikään MHB et vois apua niistä saada...
Tänään oli Pemmikaani (Anu Harkki) esitteleen tuotteitaan asukaspuistossa, MLL:n perhekahvilassa. Ostin Sassalle fleece-hatun. Ite olisin halunnu mutsi. -paidan mut sit iski piheys ku t-paita oli 37e ja pitkähihanen olisko ollu 45... Hui! No, tilaan sit netistä jos raaskin... Niillä oli muuten tosi käytännöllinen " kantoliinatakki" . Siis ulkoilutakki jossa sellanen lisä-kaistale edessä, ipana mahtuu saman takin alle! Tosi kätsä. Sit oli myös fleece-takki samalla idealla. Tuli Mimmuli mieleen :)
Ankkis ja Mimmuli: Voi kun tulee mieleen reilun kahden vuoden takaset tunnelmat! Se on NIIN ihanaa suunnitella! Materiaalit on olleet mieluisia, nyt pitäis vaan jonkun tulla sisustaan tää kämppä muuten! Olkkari on niin kolkko, kylmä ja tympee et plääh... Tuotiin kuitenki vanhat kalusteet ja olkkari on kaks kertaa vanhan kokonen... En vaan ite osaa ollenkaan silleen sisustaa. Ja huonekaluja ei raaski uusiksi pistää niin kauan ku kotona oon... Seinillä ei oo mitään ku aina miettii et kun uusii kalusteet tai muuten siirtelee niitä ni sit on reikiä väärissä kohdissa (tapetit seinissä...) Nii eikä ole mitään kyllä ns. pöydilläkään ku neiti on " pikkasen" täystuho ;-)
Nyt jos menis syömään vielä ku sais rauhassa syödä.
Kerppu
Mulla ei ole mitään asiaa:) Miten tämä on mahdollista?!
Mutta ajattelin ilmoittautua, että kasvaisi pino:)
Hmm...
Meillä ei puhettakaan että mahtuisi äp-haalari, eilen oli ekaa kertaa talvihaalari päällä (travallen remu, sellainen ei tiukkaa kummaria vyötäröllä malli) ja säikähdin, että tuliko ostettua liian sopiva, jotta mahtuu koko talven. Koko oli 86cm.
Mahan pohjassa oireilee pieni jännityksen vire, vihdoin ja viimein vieroitetaan eläimet tänään. On vaan jäänyt miehen työkiireiden takia, noloa. Se on vaan minun mielestä niin kauhiaa touhua, että aina jännään ettei mitään satu, nyt en pääse edes apuun vaan seurailen Motin kanssa taustalta ja keitän apuvoimille kahvia:/
Lila: Voimia! Mulla meni eilen hermot niinkin pienestä, kun nukutin MOttia puolituntia=normaalia paljon kauemmin, niin mies ei ollut tehnyt mitään, esim, kerännyt leluja, keittänyt pulloja ym. Saipahan tuo itsensä vauhtiin kun näki mun kiukkuisen naaman.
Motin fllunssa pahenee ja meillä jää Porvoon reissu väliin. Oli tarkoitus lähteä Motin kanssa huomenna ja mies olisi tullut viikonlopuksi perässä, mutta ei toista ressua viitsi raahata. Olen helpottunut, en olisi jaksanut lähteä,mutta kun tuli aiemmin luvattua. Silti tosi huono omatunto, varsinkin kun ei sieltä ole mitään kuulunut, kai nyt lapsen sairastuminen ymmärretään, meni vaan toisten syysloma suunnitelmat samalla.
No niin, tulihan sitä juttua:D :D :D
Aavis ja Motti+ sekä muu sekalainen seurakunta
PS:SImam, hyvää matkaa!
Kohtahan se päivä jo on, ja tuli mieleen, että olisiko jotain kivoja vinkkejä isukeille lahjaksi?
Katselin jo sellaista " isin tyttö" paitaa, mutta kun samalla idealla olevan sai isi joululahjaksi, niin on jo vanha juttu.
Leppis
Miehellä tosi kiire viikko töissä, uhkasi jo sunnuntaina, että on joka ilta myöhään poissa :-(
Lila: kuulostaa LIIAN tutulta. Meillä mies hoitaa Typyn hyvin, mutta ei pysty tekemään samalla mitään muuta. Just olin raivaamassa Ottopojan jäljiltä huonetta, josta joskus tulee Typyn huone. Mutta tällä hetkellä hommaa riittää...
Samoin kuin Jatu aloin käydä mm. läpi Typyn vaatteita.
Tuttavani äiti lähtee viemään ennen joulua Väli-Amerikkaan lasten- ja orpokoteihin ehjiä, puhtaita 60-100cm vaatteita, joten sinne etsin lahjoitettavaa... Joistain vaan ei raaskis vielä luopua! Suurimman osan olen kuitenkin antanut eteenpäin mm. Typyn likkakaverille, joka siis syntyi viime toukokuussa.
Palailen, kunhan kone suostuu yhteistyöhön. Juuri laitoin Microsoftille jonkun virheraportin. Mutta nyt päiväkahville!
Keilin & Typy
Aamulla herätessä katselin ikkunasta että mitäs kummaa valkoista talojen katolla... En kiinnittänyt enempää huomiota. Parin tunnin päästä katselin uudestaan kun aurinko alkoi paistelemaan. Valkoinen juttu oli vähentynyt. Lunta! Jeejee, talvi tuli!
Kävin tänään hakemassa verhot... Ihanat vaalean siniset nalle puh verhot pojan huoneeseen ja keittiöön uudet verhot. Sitten vein kankaat tuossa anopille joka ompelee ne sitten kokoon kun minä en tällä hetkellä omista toimivaa ompelukonetta.
Sitten jee, meille tulee tänään uusi sohva! Tosin se on ollut pari vuotta mun pikkusiskolla sen huoneessa kun hän siis asuu vielä äidin luona. Mutta tuota sohvaa ei juurikaan ole siellä käytetty joten on vielä erittäin hyvässä kunnossa. Nyt pikkusisko kysyi haluisinko sen kun hänellä ei ole huoneessaan enää tarpeeksi tilaa. Juu tuo meille vaan, ei haittaa! :D
Ynis ja Ramika(ko se oli) te voisitte luovuttaa mulle tota ylimääräistä hemppaa... Olisin tyytyväinen jos mulla se olisi joskus edes yli 100! :(
Haalareista: Meillä on täksi talveksi hankittuna kahdet paksummat haalarit, toisissa jokseenkin vedenkestävä pinta ja nämä vain siksi että minä en vain pidä äp:n haalarista. Se on liian vauvamainen! Ja toisaalta eipä se paljoa kosteutta taida pitääkkään että varmaan ihan käytännöllistäkin varmaan hankkia vähän paremmat. Haalareissa koko 80 (silti TOOOSI iso) ja 86cm. Lisäksi anoppi oli kirpputorilta löytänyt ihanan keltaisen kaksiosaisen haalarin joka 80cm ja menee vielä toistaiseksi nämä kylmät syyskelit, muttei enää lumen tultua koska ei pidä märkää ja on kokonsakin puolesta aika nafti!
Iltarutiineista: Meillä ei mitään ihmeellistä. Jos kylvetään (2-3krt/vko) niin siitä vaipanvaihto, yökkäri, iltapuuro ja suoraan sänkyyn maitopullon kanssa, uninalle soimaan. Nämä siis samat ilman kylpyäkin. Nukahtaa itsekseen. Joskus painii nallen kanssa hetken maidon loputtua. Hampaat pestään yleensä aikaisemmin illalla jossain vaiheessa viimeisen ruokailun ja iltapuuron välissä.
Nyt ei tule mieleen mitään muuta... Menen tiskaamaan.
Sittis & Axelmus joka vetelee hirsiä juuri rankan shoppailureissun jälkeen.
Viime yönä valvotti sitten isompi, kova kuume ja kurkku kipeä. Lääkäri määräsikin antibiotin. Mitenköhän sekin annetaan. Isommalle kun laitetaan särkylääkekin suppona :(
Onneksi näitä lapsia ei ole kuin kaksi, muuten en varmaan nukkuis ikinä. Nyt nukkuvat molemmat päiväunia, mutta mun täytyy kohta soittaa yksi puhelu, joten kulutan aikaa teidän kanssa.
Väsymys on sitä luokkaa, että tuntuu, että olis krapula: huono-olo, tekee mieli koko ajan syödä ja juoda limua :(
No, jokohan vois soittaa? Moi.
PL -omaa napaa vaan, sori.
Leluja en ole ikinä itse lapsille ostanut, ehkä yhteensä viisi lelua kaikille lapsille yhteensä kaikkien näitten vuosien aikana. Ja silti tuntuu että leluja olisi ainakin kymmenen lapsen tarpeisiin. Niitä kun ostelee mummit ja kummit ja kaverit kun tulee synttäreille jne. Viime aikoina kun ollaan asuttu ahtaasti ei mummeilta ole enää tullut kovin paljoa leluja (helpotus!) mutta hurjan paljon niitä on. En ymmärrä miten niillä ehtii kaikilla ikinä leikkiäkään. Mutta jos joku kysyy mitä lelua lahjaksi saisi tuoda niin pyydän yleensä ihan tavallisia legoja sekä Brio-junaradan osia. Ne kun on rakennustavaraa ja junaradastahan ei voi ikinä tulla liian pitkää, eikä legotalosta liian korkeaa.
Rahat meillä on yhteiset, ja mies hoitaa isommat raha-asiat. Tietysti isommista hankinnoista keskustellaan, mutta minä jätän mielelläni vastuun suurista päätöksistä miehelle. Viime viikolla mies osti Hulluilta Päiviltä meille digiboksin, ja se nyt oli aika kallis mutta pakkohan se olisi ennemmin tai myöhemmin ollut ostaa kuitenkin.
Talvipuku on jäänyt viime talvelta, 68-senttinen Reiman puku mahtuu ihan hyvin vielä Lillin päälle. Äitiyspakkausta emme ottaneet mutta isoveljen tyttömäinen äp-haalari on ihan käyttämätön, ja sen otan Lillille käyttöön kunhan löydän sen :-/ Totta, että äp-haalari imee kosteutta, mutta vaunuissa se menee ihan hyvin. Tarkoitus olisi ostaa Lillille uusi talvihaalari kokoa 80 tai 86, mutta Hullujen Päivien haalari olikin niin huonolaatuinen ettei sitä viitsinyt ostaa enkä ole saanut aikaiseksi lähteä etsimään mitään muuta. Merkki saattaisi olla Reima, tai Jonathan. Kun näiltä muuttotouhuilta ehtisi niin kävisin kaupungissa katsomassa.
PiLe, *halaus* sinulle ja paranemista pikkumiehelle. Kurjaa kun teitä noin koetellaan.
T. Ankkis
Sillä tänään aamu alkoi 5.30. Huokaus, syvä syvä huokaus. No, syy tais olla pienen pojan nälkä. Me annetaan tuolle viljattomalle pojalle maissiperunasosetta (purkkiruokaa, hyi laiskoja kun ei jakseta keittää vaikka maissipuuroa) iltaisin. Hyvä satsi semmonen purkki, siinä on kaksi kertaa sama määrä energiaa kuin perunakukkakaalissa. Nooh, eilen ei ollut tuota normaalia iltapalaa kaapissa ja Onska sai vain perunakukkista. Eihän sillä lirungilla nälkä pysy. Tämä on mun tulkinta. Toivottavasti olen oikeassa, eikä tämä ole taas joku vaihe, että aamut vain aikaistuu...
Muuten kai yö meni hyvin. Minä en ainakaan ole Onniin herännyt, omaan kurkku- ja selkäpipiin vain. Nyt Onni on jo pian tunnin ollut päiväunilla. Itsekin yritin ja olin kai jo nukahtamassa kun muka kuulin itkua ja jäin sitä kuunteleen ja sitten valpastuin.
Ihanalle kuulosti keilinin ideaali iltanukutus:) Kyllä mä luulen, että meilläkin helpottaa koko ajan. Eilen Onni tosiaan jäi silmät vielä auki lauleskeleen kun poistuin huoneesta. Eli kyllä tuo poika osaa nukahtaa kunhan on riittävän väsynyt, jota eilen kyllä oli.
Kyllä taas sapettaa tämän pienen kaupungin olosuhteet. Se käsittääkseni ainoa lastenlääkäri yksityisellä puolella on kaks viikkoa lomalla. Pitää siis varata ens viikolle Ouluun aika. Haluan LL:n sanovan painavan sanan tuohon rohinaan ja sen lääkitykseen. Jos minulta vielä kysytään, meidän poika ei koskaan enää hengittele ventolinea eikä mitään muitakaan suihkeita! Kun ei ne auta edes.
Nyt joukolla kaikki syyspaaperotaaperoiden äiteet pinoilemaan!!! Ei anneta kuihtua tämän homman, eihän?! Epätoivoisen äireen pyyntö:)
Yniäiseltä on pitänyt kysyä asiaa. Ymmärrän, jos et halua vastata mutta kysyn silti. Älä suutu:) Siitä teidän isommasta rinsessasta. Jokunen aika sittenhän kerroit hänen saavan niitä raivokohtauksia aina silloin tällöin. Onko asia helpottanut sen suhteen? Ihan vaan mietin, miten teillä siltä osin sujuu nykyään. Anteeksi uteluni. Ja todellakin, onnittelut pienemmän purukalustosta!!! Onni vasta haaveilee edes neljännen alahampaan saamisesta, tällä hetkellä 7 hampia.
Nyt jorinat sikseen. Kukkuu, lanseeraapas joku kinkkinen galluppi tälle päivälle!
T-P