mitä ihmettä päälle ystävän häihin, kun mukana imetettävä vauva?
Kommentit (42)
Sain sen auki niin, että pystyin imettämään. Mulla oli siellä alla sellainen toppi, jonka nostin rinnan päälle niin, ettei tarvinnut koko tissiä näytellä, nänni vaan suuhun. Lisäksi olin varannut mukaan todella ison huivin, jonka alla kaikki tapahtui. Ei varmasti kukaan nähnyt vilaustakaan mun tissistä! Lisäksi olin muuten tyylikkäämpi kuin valtaosa häävieraista.
Mahdoit röyhtäsyttääkin pentusi juhlapöydässä vai tuliko maitoyrjötkin? Tyylikkyys on kaukana siitä, kun pitää ilmeisesti itseään korostaakseen raahata vauvoja hääjuhlaan. Tuskin olit suosittu vieras.
Sulla taitaa olla jotain häikkää ihan omassa elämässäsi, jos noin kovasti tuosta viestistäni ärsyynnyit. Sanoisin, että kovin suosittu vieras olisit tuskin sinäkään...
Minusta vauvat on hyvä opettaa saamaan ravintoa myös pullosta
Kuopus ei suostunut ollenkaan syömään pullosta, joten ainoa vaihtoehto oli imettää.
Häissä en kyllä vauvan kanssa ole käynyt :) Mutta muuten ajatella julki-imettäjä ;)
Eikö niitä imettäjiä voi opettaa menemään sivummalle imettämään?
Onneksi ne häät joihin itse olen menossa, ovat rennot ja rennoille ihmisille tarkoitetut. Morsian itse ei näe mitään ongelmaa siinä, että useampikin nainen imettää vauvaansa juhlatilassa (ajatelkaa mikä tissimeri!) ja ehdottomasti tahtoo lapsiperheet vauvoineen mukaan!
Miten muuten käytännössä asia pitäisi hoitaa, kun imetys julkisesti on pahasta, keittiöön ei ole ulkopuolisilla asiaa, vessoja ei saa varata tunneiksi, vauva saattaa kerralla syödä tunnin putkeen ja monta kertaa illassa ja isompia lapsia ei missään tapauksessa saa päästää häissä vilistämään tai jättää toisille vahdittavaksi..?
Kiitos tuosta Bebesin linkistä, siellä tosiaan oli pari imetysmekkoa joista saisi asustamalla sopivat ja täytyy myös katsella tavismekkoja sillä silmällä!
t. 6
Onneksi ne häät joihin itse olen menossa, ovat rennot ja rennoille ihmisille tarkoitetut. Morsian itse ei näe mitään ongelmaa siinä, että useampikin nainen imettää vauvaansa juhlatilassa (ajatelkaa mikä tissimeri!) ja ehdottomasti tahtoo lapsiperheet vauvoineen mukaan!
Miten muuten käytännössä asia pitäisi hoitaa, kun imetys julkisesti on pahasta, keittiöön ei ole ulkopuolisilla asiaa, vessoja ei saa varata tunneiksi, vauva saattaa kerralla syödä tunnin putkeen ja monta kertaa illassa ja isompia lapsia ei missään tapauksessa saa päästää häissä vilistämään tai jättää toisille vahdittavaksi..?
Kiitos tuosta Bebesin linkistä, siellä tosiaan oli pari imetysmekkoa joista saisi asustamalla sopivat ja täytyy myös katsella tavismekkoja sillä silmällä!
t. 6
tarvitse muista välittää. Tissit vana esiin ja imettämään, muiden juhlista viis!
ei ole rahasta kiinni, niin osta juhlakäyttöön tarkoitettu imetysmekko. Kyllä niitä löytyy, ei nyt tietysti HM rekeistä, mutta nettikaupasta tilaamalla, jos nyt et pääkaupunkiseudulla asu. Täällä on hyvät valikoimat muutamassa äitiysvaateliikkeessä juhlavampia imetysvaatteitakin.
tarvitse muista välittää. Tissit vana esiin ja imettämään, muiden juhlista viis!
t. 6
tarvitse muista välittää. Tissit vana esiin ja imettämään, muiden juhlista viis!t. 6
ole fiksua imettää. Tarvitseeko tällaista asiaa edes kertoa, luulisi olevan ihan selvä juttu?
Ja miten sinä otat muut huomioon? Ajat äidin ja vauvan haisevaan vessaan hoitamaan imetykset? Taidat vaan olla itse katkera lauta, jota häiritsee katsella maitotissejä, ja jolla ei imetys ottanut onnistuakseen, ja purat pahan olosi imettäviin äiteihin.
Ja miten sinä otat muut huomioon? Ajat äidin ja vauvan haisevaan vessaan hoitamaan imetykset? Taidat vaan olla itse katkera lauta, jota häiritsee katsella maitotissejä, ja jolla ei imetys ottanut onnistuakseen, ja purat pahan olosi imettäviin äiteihin.
keskustelussa näkee taas sen, kuinka jotkut kuvittelevat äitiyden olevan sellainen asia, jolla voi jyrätä vaikka toisten juhlat, kunhan pääsee vain toteuttamaan omaa "äitiyttää." Minusta täytyy olla melkoinen moukka, jos juhlapöydässä rupeaa imettämään, eikä tajua mennä sivummalle. Ilmeisesti jotain WT-porukkaa?
tarvitse muista välittää. Tissit vana esiin ja imettämään, muiden juhlista viis!ole fiksua imettää. Tarvitseeko tällaista asiaa edes kertoa, luulisi olevan ihan selvä juttu?
Kuten jo yritin kertoa, morsian itse nimenomaan sanoi, että toimintani on ok ja vauvani ja minä (kuten myös ne monet muut äidit vauvoineen) olemme lämpimästi tervetulleita.
Mutta ilmeisesti sinulla on oikeus päättää, millaiset häät he saavat järjestää ja miten vauvojen hoito siellä on tapahduttava? Morsian toivoo, että kaikki olisivat juhlassa paikalla ja että kukaan ei varaisi esim. vessoja muuhun kuin varsinaiseen tarkoitukseen, mutta sinun vaatimuksestasi morsiamen toiveita on vastustettava viimeiseen asti, jotta sinä et loukkaannu? Huvittavaa, että sinä moitit toisia itsekkyydestä...
Ja edelleen odotan vastauksia kysymyksiini, rasittavaa keskustella ihmisen kanssa joka ei osaa vastata kuin yksinkertaisilla hokemilla ilman perusteluja. Eli voisitko kertoa yksityiskohtaisesti, miten aiemmin kuvaamassani tilanteessa pitäisi toimia?
t. 6
tarvitse muista välittää. Tissit vana esiin ja imettämään, muiden juhlista viis!ole fiksua imettää. Tarvitseeko tällaista asiaa edes kertoa, luulisi olevan ihan selvä juttu?
Kuten jo yritin kertoa, morsian itse nimenomaan sanoi, että toimintani on ok ja vauvani ja minä (kuten myös ne monet muut äidit vauvoineen) olemme lämpimästi tervetulleita.
Mutta ilmeisesti sinulla on oikeus päättää, millaiset häät he saavat järjestää ja miten vauvojen hoito siellä on tapahduttava? Morsian toivoo, että kaikki olisivat juhlassa paikalla ja että kukaan ei varaisi esim. vessoja muuhun kuin varsinaiseen tarkoitukseen, mutta sinun vaatimuksestasi morsiamen toiveita on vastustettava viimeiseen asti, jotta sinä et loukkaannu? Huvittavaa, että sinä moitit toisia itsekkyydestä...Ja edelleen odotan vastauksia kysymyksiini, rasittavaa keskustella ihmisen kanssa joka ei osaa vastata kuin yksinkertaisilla hokemilla ilman perusteluja. Eli voisitko kertoa yksityiskohtaisesti, miten aiemmin kuvaamassani tilanteessa pitäisi toimia?
t. 6
nähnyt kenenkään juhlissa imettävän ruokapöydässä. Minusta on outoa, ettei juhlapaikasta löydy muuta paikkaa ruokapöydän ja vessan lisäksi, en usko että tällainen tilanne oikeasti on kovinkaan monessa juhlassa.
Mutta ilmeisesti sinulla on oikeus päättää, millaiset häät he saavat järjestää ja miten vauvojen hoito siellä on tapahduttava? Morsian toivoo, että kaikki olisivat juhlassa paikalla ja että kukaan ei varaisi esim. vessoja muuhun kuin varsinaiseen tarkoitukseen, mutta sinun vaatimuksestasi morsiamen toiveita on vastustettava viimeiseen asti, jotta sinä et loukkaannu? Huvittavaa, että sinä moitit toisia itsekkyydestä...Ja edelleen odotan vastauksia kysymyksiini, rasittavaa keskustella ihmisen kanssa joka ei osaa vastata kuin yksinkertaisilla hokemilla ilman perusteluja. Eli voisitko kertoa yksityiskohtaisesti, miten aiemmin kuvaamassani tilanteessa pitäisi toimia?
t. 6
Pelkästään sun ja morsmaikun? Onpa kiva nauttia juhlasta kun joku imettää ja röyhtäyttää muksuaan vieressä, joopa joo.
Pelkästään sun ja morsmaikun? Onpa kiva nauttia juhlasta kun joku imettää ja röyhtäyttää muksuaan vieressä, joopa joo.
mielipiteitä eri asioihin, joten minun on vain luotettava morsiamen arvostelukykyyn ja siihen, että hän tuntee kutsumansa vieraat. Ja toisaalta, minun kanssani samassa pöydässä istuvat ovat läheisiäni, jotka ovat useita kertoja nähneet sekä vauvojemme imetyksiä että vaipanvaihtoja eivätkä asiasta järkyty. Sille, jos joku hyvien tapojen vastaisesti änkeää toisten pöytiin kuikuilemaan, en voi mitään.
t. 6
Pelkästään sun ja morsmaikun? Onpa kiva nauttia juhlasta kun joku imettää ja röyhtäyttää muksuaan vieressä, joopa joo.mielipiteitä eri asioihin, joten minun on vain luotettava morsiamen arvostelukykyyn ja siihen, että hän tuntee kutsumansa vieraat. Ja toisaalta, minun kanssani samassa pöydässä istuvat ovat läheisiäni, jotka ovat useita kertoja nähneet sekä vauvojemme imetyksiä että vaipanvaihtoja eivätkä asiasta järkyty. Sille, jos joku hyvien tapojen vastaisesti änkeää toisten pöytiin kuikuilemaan, en voi mitään.
t. 6
t. 6
nähnyt kenenkään juhlissa imettävän ruokapöydässä. Minusta on outoa, ettei juhlapaikasta löydy muuta paikkaa ruokapöydän ja vessan lisäksi, en usko että tällainen tilanne oikeasti on kovinkaan monessa juhlassa.
Täällä tulevassa juhlapaikassa tosiaan on tämä tilanne, joten mielenkiinnolla odotan vastaustasi.
t. 6
Jos omat perustelut loppuvat ja joutuu menemään tuolle tasolle, voi aivan yhtä hyvin myöntää olleensa väärässä.
Mikä ongelma tällä kiukuttelijalla oikein on? Miksi sinua kuvottaa niin paljon toisten imetys?
Itse tosiaan olen sitä mieltä, että jos joku imettämisestäni häiriintyi hääjuhlan aika niin se on aivan yksi ja sama. Tein sen todella hienovaraisesti, vaikka en todellakaan mennytkään imettämään vessaan.
Ylipäätään mun on aika vaikea ymmärtää, miten toisten imetys voi olla joidenkin mielestä niin häiritsevää? Vai onko tää kiukuttelija joku mies, jola imetysfetissi ja jolla alkaa seisoa heti, kun vauva näykkää tissiä?
Sitten juhlapöytään istuu mamma, joka aukaisee napit vyötäröön asti ja vetaisee lotkon esiin ja uhmakas katse silmissään alkaa imettämään.
Siis näiden täytyy olla ihan oikeasti jotain sivistymätöntä lähiöporukkaa. Tai jotain teiniäitejä, jotka tykkää järkyttää ihan järkyttämisen ilosta muita.
mutta kun vauvat tykkää enemmän tissistä eikä välttämättä pullolle suostu