Meiän tyttö sai tänään nimen. Arvostelkaa huvikseen. ;D
Kommentit (39)
lajsutaan ng-äänteella. Aivan kuten Helsinki. Tämä äng-äännehän opetetaan ihan alkuluokilla. Samoin ng lausutaan äng-äänteellä eli kengät: geetä ei lausuta.
Nätti nimi!
Velaarinen nasaali.
Taitaa nämä, jotka eivät osaa äng-äännettä olla Itä-Suomesta...
nyt ei oo mun lemppari,mutta en nää järkeväksi haukkua kenenkää nimeä!
onnea koko perheelle!
Ei mikään ällö hellantelttunen sentään -nimi. Ihana nimi tytölle. Onnea!
Itse en tiedä, miten Inka kuuluu lausua. Onko se iNka (vahvalla n-äänteellä) vai enemmänkin ng-äänteellä? Nimim. oon vaan utelias tietämään :)
herätä tunteita suuntaan eikä toiseen joten varmaan onnistunut nimi.
Itse en tiedä, miten Inka kuuluu lausua. Onko se iNka (vahvalla n-äänteellä) vai enemmänkin ng-äänteellä? Nimim. oon vaan utelias tietämään :)
ingka. eli en iNka enkä inga. näin olen kuullut kaikkien muidenkin lausuvan. matleena on kaunis nimi, inka mielestäni ihan ok ja ainakin helppo ja tavallinen.:)
5. Inka ja Inga on eri nimiä. Lausumiseen vaikuttaa ainaki se, millä murrealueella asuu.
Hyvää tuossa nimessä on se, ettei ole niitä yleisimpiä, joita joka päiväkotiryhmään ja luokkaan sitten riittää useammin kappalein.
Helppo lausua ja kirjoittaa.
Kyllä minä ainakin lausun Ing-Ka, In-Ka kuulostaa hassulta, Inga taas on tosiaan ihan eri nimi sen lausun Ing-Ga.
Inka on ihan ok nimi. Matleenasta en pidä ollenkaan. On jotenkin maalainen nimi.
En omalle antaisi, mutta ihan kiva.
Matleenasta en ole ikinä tykännyt, mutta eihän mun tarvikaan. Ja sitä paitsi aika harvoin sitä toista nimeä missään käytetään.
Kyllä minä ainakin lausun Ing-Ka, In-Ka kuulostaa hassulta, Inga taas on tosiaan ihan eri nimi sen lausun Ing-Ga.
Inka lausutaan kuten kirjoitetaankin eli IN-KA, mistä ihmeestä te keksitte sen Ing-Kan? Ei Suomen kieleen ilmesty g:tä, jos sitä ei ole kirjoitusasussakaan!
Ja Inga lausutaan ihan yhdellä g:llä, ei todellakaan kahdella.
Hohhoijaa tätä perussivistyksen tasoa.
Kun vielä itse opettelisi kirjoittamaan oikein sitä suomea.
Inka lausutaan kuten kirjoitetaankin eli IN-KA, mistä ihmeestä te keksitte sen Ing-Kan? Ei Suomen kieleen ilmesty g:tä, jos sitä ei ole kirjoitusasussakaan!
Ja Inga lausutaan ihan yhdellä g:llä, ei todellakaan kahdella.
Hohhoijaa tätä perussivistyksen tasoa.
kyllä siihen tulee äng-äänne. EI kukaan lausu In-ka
en henk.koht. Inka nimestä pidä (siis jotain Inka-kulttuuria tulee mieleen). Se kuuluu sinne Amerikan seudulle, mutta Matleena on kiva.
Inka lausutaan kuten kirjoitetaankin eli IN-KA, mistä ihmeestä te keksitte sen Ing-Kan? Ei Suomen kieleen ilmesty g:tä, jos sitä ei ole kirjoitusasussakaan! Ja Inga lausutaan ihan yhdellä g:llä, ei todellakaan kahdella. Hohhoijaa tätä perussivistyksen tasoa.
kyllä siihen tulee äng-äänne. EI kukaan lausu In-ka
Inka on Inka ja Inga on Inga.
Mikä tässä on niin vaikeaa tajuta?
Ei nk puheessa muutu ng:ksi koskaan.
ja äng-äänne opetettiin ala-asteella, joko kolmannella tai neljännellä luokalla. Syntyperäisillä suomalaisilla ei yleensä ole siinä vaikeuksia, mutta yhdellä kaverillani oli eli lausui sanan kuningas vahvalla n:llä eikä tuolla äng-äänteellä. Kävi sitten pari vuotta ihan puheopetuksessa siitä. Että näin siis Espoossa vuosina 1983-1985 (aika jolloin oli tuo puheopetus). Inka lausutaan selkeällä äng-äänteellä. Esim, jos lausut sanan intiaani, on n eri kuin sanassa Inka. Se on se äng-äänne. Sama juttu sanassa kenkä. Lausu ensin sana kenties ja perään kenkä, niin huomaat äng-äänteen.