Paljon käytätte lasten joululahjoihin per lapsi?
Kommentit (59)
3v. poika saa toivomansa nukkekodin (n.50€) ja 1,5v. poika Duplo-eläinkaupan (27€). Lisäksi ostin yhteiseksi magneettipelin (14€) ja Lauri Kilpa-auto-kirjan. Isovanhemmilta ja kummeilta tulee taas ylenmäärin paketteja mikäli edellisiin jouluihin on uskominen, joten ihan vähille lahjoille lapset eivät jää. Tänä jouluna vinkkasin kummeille tuosta nukkekodista että sinne voisi ostaa huonekaluja tms.
menee n. 800e, muille varmaan vähemmän. Ei sen takia viitsi ostaa 2-v:lle 800 eurolla lahjoja, kun isovelikin saa. Kullekin sitä, mitä toivovat ja tarvitsevat. Neljä lasta.
miehellä meni pojan lahjoihin n. 290 euroa. Sitten kummilasten lahjoihin menee multa n. 40-50 euroa per nuppi.
Järkkyjä summia, täytyy varmaan alkaa säästää tuon vauvan tulevia jouluja varten...
Tänä jouluna pakkaan vauvalle pakettiin kirjan jonka alesta ostin (olisin ostanut joka tapauksessa), ja senkin vain siksi että vietetään joulua yhdessä sukulaisten kanssa niin ei tarvitse isompien lasten ihmetellä onko vauva ollut tuhma kun ei saa lahjoja! Sukulaisilta tulee varmaan myös paketteja, joten en tosiaan itse aio enempää miettiäkään. Isompi homma on miettiä mitä toiveita on niille mummoille esittää kun kovasti kyselevät...
laitetaan esikoiseen (3v), vauvaan vähemmän.
50-100e edestä itse ostan molemmille.Nuorimmalle 100-200e edestä lahjoja.Olen yh ja peruspalkka n.2000e.
Tänään kävin jouluostoksilla ja meni n 130euroo per lapsi. Vielä olis muutama lahja ostamatta ja niihin uppoaa suunilleen 160euroo. Eli tulee menemään sellaset 200euroo lasta kohden.
lapsille yhteisesti grafiikanlehden. Se oli edullinen, mutta kehystys nostaa hintaa vielä, en tiedä paljonko se on. Ei ole kovin iso, joten alle satasella saa.
Vanhemmalle ostan ehkä Brion piianpeilin. Nuorempi tarvitsee tyynyn. Näihin menee myös alle satanen, mulla ei ole tietoa tuon piianpeilin hinnasta. Mikäli nyt edes ostan sitä.
Niin ja nuoremmalle saatan neuloa nukenpeiton. On hulluna peittoihin, hassu :D
Ei olla kovasti tavaran perään, eikä välttämättä edes jouluina/ synttäreinä osteta lapsille mitään. He saavat kuitenkin röykkiöittäin tavaraa isovanhemmilta ja kummeilta, joten me voimme hyvin jättää ostamatta.
harvinaisen paljon, noin 100e. Poika saa muumiläppärin, Gormitsaaren sekä Woody-figuurin. Vauva ei tänä vuonna saa mitään, koska ei ymmärrä lelujen tai lahjojen päälle mitään (on 5kk).
Aikaisempina vuosina on mennyt pojan lahjoihin ehkä 50e mutta tänä vuonna hänellä oli ehdottomina suosikkitoiveina pari vähän kalliimpaa lahjaa.
kankaanpainantatarvikkeet
taikahiekkaa
villieläin-aiheinen peli, jossa dvd levyjä
kaikki siis ovh:ta halvemmalla
600-1000€ per lapsi. Kaksi lasta.
yksi lapsi, lahjoihin taisi mennä vajaat 30 euroa. Taaperolle ei tarvi mitään elektroniikkaa ja pelejä ostaa -onneksi! Kummit ja isovanhemmat ostavat vielä omat lahjansa, riittää oikein hyvin lapselle, en halua edes opettaa hänelle, että joulu on pelkkiä pakettivuoria.
En edes keksisi ostamista 3 ja 6v tytöille mitään monella sadalla eurolla
Kaksi lasta, tyttö ja poika alakouluikäisiä. Vanhempien lahjoihin menee ehkä 200e yhteensä eli lapsiin satsataan.
Ennen on käytetty enemmänkin, mutta totesin viime vuonna, että lapsi ei tee mitään järkyttävillä lahjavuorilla. Hyvä kun jaksoi avata kaikki lahjat.
Lapsia 2.
Jos ei osta huonekaluja tai taidetta tms. En tajua...
T. 7
Kaksi lasta, 3- ja 5-vuotiaat. Yhdet lelulahjat ostetaan itse, ehkä vaatteita lisäksi.
sanoa, että jos ostaisin kaikki ne mitä poika haluaa lahjaksi, tuo viisisataakin voisi mennä helposti rikki. Mutta en todellakaan rupea ostelemaan noin paljon lahjoja, vähempikin saa riittää, koska ne ovat muuten pois ruuista.
Kirjoja ostan pääasiassa.