Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten käännän miehen pään?

Vierailija
28.11.2010 |

Kysymys siis lapsemme nimestä. Ristijäiset ovat viikonpäästä ja mieheni haluaa ehdottomasti antaa esikoispojalleen nimeksi Reijo, pappansa mukaan. Ymmärrän kyllä toisaalta, koska heillä oli tosi läheinen suhde. Pappa kuoli n. 6 kk sitten ja haluisi kunnioittaa hänen muistoaan. Olen ehdottanut, että jos laitteisiin toiseksi nimeksi, mutta ei kelpaa miehelle. :( Kaiken lisäksi haluaa vielä kutsumanimeksi Reijon.

Kertokaa mulle mitä teen.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs toimitte kun miehenne yrittää saada jotain ehdotustaan samalla kaavalla läpi? Protestoitte ja pihtaatte? Niinkö?

Reijo on muuten hyvä nimi, kuuluu hyvin ja rapsakasti huudettaessakin - toista kuin Kimit ja Maxit.

Nyt vähän selkärankaa, hyvät naiset.

Vierailija
2/32 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedota tunteisiin. sinusta tuntuisi kamalalta sanoa vauvan nimi ääneen, koska et pidä siitä. häpeäisit sitä hiekkalaatikolla, ja miettisit jatkuvasti mikä olisi parempi nimi.

mulle kävi vähän tällä tavalla. mutkien kautta mies päätti nimen, joka on minusta ihan ok. mutta tajuttoman tylsä ja mitäänsanomaton. nimi sopii kyllä lapselle kun siihen nyt on tottunut, mutta jos minä olisin saanut tahtoni läpi, se olisi jokin ihan muu. tämän takia kesti hetken, ennen kuin aloin puhutella lasta nimellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reijo on nimi siinä missä joku muukin. Omalle pojalle en antaisi mutta pahempiakin on.

Se mitä ihmettelen on tuo sopimus ja muutamat kommentit täällä. Siis ihanko oikeasti jompi kumpi vanhempi voisi yksinään päättää lapsen nimestä? Nimi on kuitenkin aika tärkeä juttu, ja jos ja kun lapsella on kaksi vanhempaa niin eikö nimen pidä olla sellainen, josta molemmat pitävät?

Vierailija
4/32 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimihän tuo ois, mutta kompromissihan nimen pitää olla, antakaa toiseksi nimeksi! Muuten vaikka Vilho Reijo, Tuukka Reijo, Touko Reijo, Tenho Reijo, Sulo Reijo... Onhan noita.

Vierailija
5/32 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen nimi on niin iso päätös, että siinä pitää olla molempien mukana. Aika lapsellista on, jos miehesi ei asiassa jousta. Jutelkaa vielä asiallisesti aiheesta äläkä esitä asiaasi hyökkäävästi, ehkä miehesi vielä ymmärtää taipua kompromissiin.

Vierailija
6/32 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuitenkaan ei aiota pitää niistä kiinni? Tosiaan, jos ap:lle olisi syntynyt tyttö ja ap:n mies ei olisi suostunut ap:n nimeen niin voin kuvitella mikä hirveä itku epäreiluudesta siitä olisi syntynyt.

Vierailija
7/32 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sopimus olisikin tehty, niin ei sellaista nimeä voi lapselle antaa, mikä toisen vanhemman mielestä on ihan kamala. Reijo on kyllä kieltämättä aika kamala... Ja mitä se anoppi tähän liittyy. Vaikka hän voikin tehdä ehdotuksia, niin ei kai hän nimeä valitse!

Vierailija
8/32 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin paljon parempi kun nää eetut ja aatut ja nicot!

Vierailija
9/32 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vajaaa 30v veli on Reijo.. mun mielestä nimi toimii ja siitä on helppo muokata lempinimi, eihän virallista nimeä ole pakko käyttää. Niin ja on muuten hyvä tyyppi tuo mun veli.

Näin jälkiviisaasti vois sanoa, ettei pidä luvata sellaista, mitä ei voi pitää.

Oma poikani on Hemmo ja pikkusen nieleskellen hyväksyin sen, mutta nyt en vois muutakaan nimeä tuolle pikku-Hemmolle kuvitella :)

Mun mielestä olet epäreilu, jos jo olet luvannut, että mies saa valita pojan nimen ja nyt asetat ehtoja tyyliin kunhan se ei ole... Miksi suostuit moiseen sopimukseen.

Vierailija
10/32 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuitenkaan ei aiota pitää niistä kiinni? Tosiaan, jos ap:lle olisi syntynyt tyttö ja ap:n mies ei olisi suostunut ap:n nimeen niin voin kuvitella mikä hirveä itku epäreiluudesta siitä olisi syntynyt.

Kyllä kun nainen on ollut raskaana ja synnyttänyt, niin naisella on paljon isompi poikeus päättää nimestä. Ja kun naisilla on tyylitajua ja hyvä näkemys siitä, mitkä nimet ovat sopivia, miehillä ei. Eikä naisen muutenkaan tarvitse pitää aina lupauksiaan, ainakaan jos ei halua, kun nainen ei ole mies, jonka pitää olla jämäkkä.

(Joo, oli sarkasmia, jos sitä mietitte

Vierailija
11/32 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makustele sitä hieman mielessäsi. Tosiaan Reko on samaa sarjaa muin nämät nikot ja jamit.

Vierailija
12/32 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... huomannut että on tosi hienoa ja tärkeää kun omalla nimellä on tarina. Se sitoo lapsen osaksi sukupolvien ketjua ja aika pieni lapsi itsekin ymmärtää sen.

Mielestäni sinun pitää kunnioittaa tekemääsi sopimusta ja kunnioittaa miestäsi tässä asiassa. Ja Reijo on hyvä nimi!

Vierailija
13/32 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite ku avasin tän ketjun ajattelin et voi ei, ei Reijoa. Mutta kun selasin tän loppuun niin onko se sittenkään niin paha? Itse asiassa voi olla ihan hyvä nimi. Tai sitten siitä esim. Reima, Reino? Kuitenkin te teitte sopimuksen..

Vierailija
14/32 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on, eli mitäs mentiin soppari tekemään. Pojasta tulee Reijo, ja kun luin noita teidän viestejä, ja nimeä olen taas vuorokauden lisää makustellut, niin nimihän se on siinä, kuin muutkin nimet. Ja pappa oli munkin mielestä mukava. Erottuupa nassikka ainakin leikkipuistoissa ja varmaan myöhemmin vielä koulussakin nimellään.

ap

Vierailija
15/32 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on, eli mitäs mentiin soppari tekemään. Pojasta tulee Reijo, ja kun luin noita teidän viestejä, ja nimeä olen taas vuorokauden lisää makustellut, niin nimihän se on siinä, kuin muutkin nimet. Ja pappa oli munkin mielestä mukava. Erottuupa nassikka ainakin leikkipuistoissa ja varmaan myöhemmin vielä koulussakin nimellään.

ap

Vierailija
16/32 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä kamala, ja sanot, että tytölle sitten tämä...

Oikeasti tuo nimi on 60-vuotiaan nimi, ei tätä päivää.

Vierailija
17/32 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse parempi nimi. Kyllä kai nainen tollaset päättää. Sitkun mies synnyttää saa myös päättää nimen!

Vierailija
18/32 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on poika, niin mies saa päättää nimen ja tytön syntyessä mä saan päättää. Perhana mitä tulikin sovittua. Ennen vauvan syntymää mies heitti ilmaan joitain ihan ok-nimiäkin, mutta sitten anoppi ehdotti tuota nimeä. :(

Ja olen sanonut myös joitain ihan hirveitä nimiä mahdollisella pikku-siskolle, kuten esim. Kerttu kummini mukaan, mutta ei tuo tunnu tajuavan.

Eihän oikeasti vauvalle voi antaa Reijoa nimeksi.

ap

Vierailija
19/32 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, että ymmärrät kuinka tärkeää miehellesi ja todella kunnioitat hienoa elettä...

mutta pyydä myös häntä ymmärtämään miltä sinusta tuntuu antaa pienelle pojalle etunimeksi Reijo. Lapsi on Reijo-isoukin jälkeläinen, mutta tuleviksi vuosiksi eteenpäin sinun rakas poikasi. Kyllä äiti, joka lapsen synnyttää, saa käyttää veto-oikeutta. Sitäkin sietää kunnioittaa.

Jos ei hyvällä ymmärrä, niin sitten painokkaammin. Kannattaa aloittaa heti, että ehditte sulatella/leppyä/käsitellä ja löytää yhteisen ratkaisun.

Vierailija
20/32 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi hyvää vaihtelua näiden Nico-Pettereiden joukkoon. Hyvä nimi mun mielestä. Jos olette tehneet mainitsemasi (typerän) sopimuksen, niin sittenhän mies päättää nimen.