Miten käännän miehen pään?
Kysymys siis lapsemme nimestä. Ristijäiset ovat viikonpäästä ja mieheni haluaa ehdottomasti antaa esikoispojalleen nimeksi Reijo, pappansa mukaan. Ymmärrän kyllä toisaalta, koska heillä oli tosi läheinen suhde. Pappa kuoli n. 6 kk sitten ja haluisi kunnioittaa hänen muistoaan. Olen ehdottanut, että jos laitteisiin toiseksi nimeksi, mutta ei kelpaa miehelle. :( Kaiken lisäksi haluaa vielä kutsumanimeksi Reijon.
Kertokaa mulle mitä teen.
Kommentit (32)
Se on näitä nousevia nimiä, lähipiiristämme löytyy jo Reino ja Rauno :)
Minusta on aika epäreilua jos olette noin sopineet niin alkaa enää mussuttaa asiasta.
löytyykö Reijosta "johdettuja" vaihtoehtoja.
Itse halusin antaa lapselleni nimen isovanhemman mukaan, pitkälti samoista syistä. Mutta isovanhempani nimi ei ollut ihan siitä helpoimmasta päästä, joten muokkasin nimeä. Tarkoitan siis tyyliin: Matti --> Matias
Ei mulle tosin tule itselleni Reijosta mieleen mitään johdetta tai Reijon kaltaista nimeä (paitsi Reima, mutta onko se nyt sitten yhtään parempi?).
Itse halusin antaa lapselleni nimen isovanhemman mukaan, pitkälti samoista syistä. Mutta isovanhempani nimi ei ollut ihan siitä helpoimmasta päästä, joten muokkasin nimeä. Tarkoitan siis tyyliin: Matti --> Matias
Ei mulle tosin tule itselleni Reijosta mieleen mitään johdetta tai Reijon kaltaista nimeä (paitsi Reima, mutta onko se nyt sitten yhtään parempi?).
Reijosta tuli ekana mieleen Reko, joka on ihan kiva - ja nykyaikainen - nimi.
Hei haloo ap:n mies - ei Reijoa pliiiis!! O_O
Kysymys siis lapsemme nimestä. Ristijäiset ovat viikonpäästä ja mieheni haluaa ehdottomasti antaa esikoispojalleen nimeksi Reijo, pappansa mukaan. Ymmärrän kyllä toisaalta, koska heillä oli tosi läheinen suhde. Pappa kuoli n. 6 kk sitten ja haluisi kunnioittaa hänen muistoaan. Olen ehdottanut, että jos laitteisiin toiseksi nimeksi, mutta ei kelpaa miehelle. :( Kaiken lisäksi haluaa vielä kutsumanimeksi Reijon.
Kertokaa mulle mitä teen.
Ei se sun haluamasi Uolevikaan ole paljon parempi
ei se välttämättä enää vaikuta niin pahalta. Tiedän parikin pikku-Reijoa, sehän on aika trendikäs nimi jo.
Kuten aiemmin joku jo totesi niin kai sulla nyt veto-oikeus kuitenkin on sopimuksestanne huolimatta? Sanot yksinkertaisesti että ei käy, hän saa päättää nimestä mutta sinulla on oikeus kieltäytyä, onhan poikanne nyt hyvät hyssykät sinun yhtä paljon kuin hänenkin! (Itse totesin vähän vastaavassa tilanteessa että over my dead body ja olin todella selkeä omassa kannanotossani, ja kyllä viesti lopulta perille menikin.)
kyllä sulla pitää veto-oikeus olla tässä. Kyllähän näissä asioissa pitää tulla molemmille mieluiseen ratkaisuun, sillä lapsi on tosiaan molempien..
Ja on ne 6-kymppisetkin Reijot joskus olleet pieniä ja tämä poika tulee olemaan 6-kymppinen. :)
Jos etsitte johdannaista ja sitä kautta kompromissia, niin kävisikö Reko?
Mä en ymmärrä näitä nimikriisejä ja -muoteja.
Näinkö te naiset kohtelette miehiänne? Hoh-hoijaa....ei ihme, että eroja on paljon. Ette te kyllä paljoakaan arvosta miehiänne....huoh
on niin makuasioita. Mielestäni Reko on lähiöteini 90-luvulta :D Reijo taas raikas ja ei niin tavallinen nimi vauvalle.
Mutta toki ap:lla täytyy olla veto-oikeus, jos nimi on mielestäsi ihan kamala. Näissä asioissa pitää tehdä komprpmisseja. Reijo siis toiseksi (tai vaikka ensimmäiseksikin nimeksi ja kutsumanimeksi joku muu).
niin siinä on pysyttävä.
Miten itse suhtautuisit jos olisikin tullut tyttö (ja siis sopimuksenne mukaan sinun päätöksesi) ja mies ei olisikaan antanut sinun päättää? Kyllä sinun on annettava miehen päättää kun niin olette sopineet.
Mutta voisitteko saada siten kompromissi, että sinä saisit päättää toisen nimen/ sen päättäisitte yhdessä? Silloinhan lapsi voisi isompana käyttää toista nimeään jos tuo Reijo tuntuisi vielä väärän sukupolven nimeltä.
Mies (ja anoppi) ovat sitä mieltä, että piakkoin Reijo on taas muotinimi, kun nimet kiertävät. Joo, varmaan piakkoin n. 20- vuoden päästä. :(
Onneks meidän sukunimi ei ole Sorsa, Repe Sorsa olis jo liian paksua!