Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni meistä osaa kutoa KUNNON villasukat, kaksinkertaisella kantapäällä

Vierailija
18.10.2005 |

Ka jos osaat, laita ikäsi. Minä osaan, opin 8-vuotiaana koko homman ja ikää nyt 36, joten on muutama pari tullut kudottua. Varovasti arvioiden ehkä n.400 - 500 paria.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 26 vuotta.

Vierailija
2/22 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 20v. Mummoni opetti mut 7-vuotiaana virkkaamaan ja kutomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin kuitenkin yleensä kudon etenkin lasten sukkien kantapään yksinkertaisena, kun jalka kasvaa niin nopeasti, etteivät sukat ehdi puhki kulua.

Vierailija
4/22 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sukkapareja on tullut tehtyä varmasti satoja! :) Plus tietty muitakin neuleita, ei niitä kukaan jaksa laskea. :)

Vierailija
5/22 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain työkaverilta jostain lehdestä monistetun ohjeen ja nyt tarttis vaan mennä ostamaan tarvikkeet. Yhdet sukat olen kutonut kouluaikana, mutta en muista yhtään millainen kantapää siinä oli (mitä tarkoittaa kaksinkertainan kantapää?).

Vierailija
6/22 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kutoa. Langan vyötteessähän se ohje oli mistä opin. Peruskoulussa olin puukässässä.

Vierailija
7/22 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä enää muista, minkälainen kantapää niissä oli. Me saadaan mummolta kestäviä ja kauniita villasukkia, itse keskityn muihin käsitöihin.

Vierailija
8/22 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat sukat olen neulonut. Olen ihan varma, että jos saan ohjeen, niin tuo kaksinkertainen kantapääkään ei olisi ongelma. En vain ole koskaan kaivannut kaksinkertaisia kantapäitä sukkiin :O Mummoni osaisi varmasti, ja hän kutoikin paljon ennen kuin sormet menivät liian kömpelöiksi :(

Itse olen enemmän ompeluihminen ja pojallemme sukat kutoo anoppi -taitava neuloja hänkin ;)

Vierailija
9/22 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikää 29

Vierailija
10/22 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joka toisella kierroksella neulotaan vain joka toinen silmukka, eli neuloksesta tulee tavallaan kaksinkertainen. Ikää 22.

Vierailija
11/22 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsytti sitten kun koulussa neulottiin tavallinen kantapää :(

Vierailija
12/22 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli osaan.. ja osaan myös tehdä niin tiimalasikantapään kuin tavallisen vahvistetun kuin yksinkertaisenkin... ikää on 24v. ja ala-asteella jo oppinut olen noi... kuuluu mun mielestä yleissivistykseen... neulomalla ja virkkuulla syntyy myös muut asusteet, villapaidat yms. saapa juuri semmoisen mimmoisen haluaa ja oikean värisenä.. ja kivaa ajanvietettäkin vielä...

harmi vaan että alkaa oleen niin nopee kutoja et koko ajan joutuu alottaan uutta.. sukkapari kun tulee kun kattelee telkkua lasten mentyä nukkuun niin yhessä illassa...

Vierailija
13/22 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sulle, en muista mikä oli numeros, kaksinkertaisella tarkoitan just sitä, että joka toisella kerroksella kudotaan vaan joka toinen silmukka.

Nyt työn alla Pirkassa ollut BabyBorn:in villahaalari kummitytön nukelle, ja ehkä oman lapsen nukke tarvii sellasen kanssa. Mikä on muuten mieluisin lankanne, mistä sukkanne kudotte? Mä itse kudon sukat aina Nalle-langalla, ei tule sellasia tönkkösen paksuja. Niitten kutomiseen menee vähä enempi aikaa, mutta pari vuotta sitten miesten sukkapari pitkällä varrella kokoo 44 valmistui kahdessa illassa. -AP-

Vierailija
14/22 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 26 v. Ompeleminenkin onnistuisi mitä mainiommin, mutta en ole oikein innokas. Joskus jotain pientä. Nyt harkitsin hääpuvun ompelua itselle, mutta päätin, että en ota siitä stressiä..

Vierailija
15/22 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää mulla piirua vaille 35.

Vierailija
16/22 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 sukkaparia takana ja ikää 27 v. Mutta en ole löytänyt ohjetta tuohon kaksinkertaiseen. Oisko kellään linkkiä? Myös ohjeen sukan kärjen sädekavennus ärsyttää, haluaisin sellaisen erilaisen.

Vierailija
17/22 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee ihan oikeesti vaikka silmät ummessa. Ikää 42 ja sukkia tullut tehtailtua liki 100 paria kolmessa vuosikymmenessä

Vierailija
18/22 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin auttaisiko joku: miten tehdään NYPPY, tai siis sellainen pikku pallukka. Letit osaan ja kantapäät mutta tää pallerohomma on hakusessa.

Vierailija
19/22 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, ikää on 26v. ja sukat teen vaikka unissani, muutenkin neulon, virkkaan ja ompelen, huovutan yms. Kutoakin osaan mutta en omista kangaspuita.

Ja sinä joka kaipailit linkkiä niin käy katsomassa Käspaikan nettisivuja, sieltä löytyy vaikka mitä

http://www.kaspaikka.fi/neulonta/index.html

Vierailija
20/22 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.ullaneule.net/0104/neuvot_tiimalasikantapaa.html

tämä on siis tiimalasikantapää... :)

t. 18