Pitääkö mun lopettaa syöminen että laihdun?
Olen kylläkin normaalipainoinen mutta muutamaa kiloa yritän saada pois vielä.
Olen ollut Jutta-dietillä ja tänään laskin sen kalorit. Siitä tulee n. 1500 kaloria riippuen käytettävästä lihasta. Ja mun peruskulutus on muutamaa kymmentä kaloria isompi. Liikkuisin jos vain voisin enemmän, käyn salilla ja lenkillä aina kuin pääsen mutta käytännössä 3 päivänä viikossa. Miehelläkin on omia juttuja iltaisin ja viikonloput on perheen aikaa.
Intoa olisi liikkua enemmänkin mutta tässä vaiheessa elämää se ei vain nyt onnistu.
Painossa ei ole tapahtunut oikein mitään pitkiin aikoihin, laske ei millään. Mutta jos erehdyn poikkeamaan ruokavaliosta hitusenkaan, vaaka ponnahtaa ylös useita kiloja. Olen todella herkkä kärsimään kaikenmaailman turvotuksia.
Epätoivohan tässä iskee kohta. On todella lannistavaa.
Tuntuu järjenvastaiselle vähentää enää syömisiään, säännöllinen ja terveellinen ruoka on mulle tärkeää. Mutta onko mulla vaihtoehtoja?
Nyt olisi hyvät vinkit tarpeen! Ja kyllä, liikkuisin joka päivä vaikka 3 tuntia jos se olisi mahdollista mutta ei ole nyt. Muutoin miehen pitäisi luopua omista harrastuksistaan ja viikon jokaisena iltana vain toinen vanhempi olisi kotona, lasten takia pyhitetään viikonloput perheelle.
Kommentit (35)
ja heillekin tulee ensin lihasta, joka painaa enemmän kuin läski. Olennaista on se, mitä ja miten paljon syöt.
sellaista viikko-ohjelmaa, että syöt 5-6 päivänä reilusti alle tuon määrän, esim. vain 1000 kaloria. Sitten noina kahtena tai yhtenä päivänä otat sen takaisin eli syöt vähän enemmän.
tässä on sama periaate kuin liikunnassa intervalliharjoituksella: välillä kiihdytetään lujaa ja kunto nousee kohisten. Tässä vaan kituutetaan ja sit yhtäkkiä "mässätään" ja elimistö riemastuu ja alkaa kuluttaa laardia.
KUNHAN osaat laskea, että mässypäivät eivät mene överiksi. Laihdutus on puhdasta matematiikka ja hyvin simppeliä. Usko minua.
Siinä pitää olla riittävästi rasitusta, vaihtelua ja kestoa. Ja kertoja pitää tietenkin olla myös.
Mutta luonnollisesti syömisenkin pitää olla kohdillaan. Liikunnan ja oikean syömisen yhteisvaikutus on selkeästi suurempi kuin kummankaan vaikutus yksin.
vaikka vk-lput olisikin pyhitetty perheelle niin onko tosiaan mahdotonta irrota puoleksi tunniksi - tunniksi lenkille? Tai liikkua koko perheellä?
Ja kyllä liikkumalloa voi laihtua, itsekin laihduin pelkästään pyöräilemällä työmatkat (7 km suuntaansa).
liikunnan ei tarvi olla hidasta pitkää julkista puurtamista, vaan voit esim. tanssia 3 * 10 minuuttia päivittäin kotonasi. Niin että hiki roiskuu ja makkarat tutisee.
Jos osaat englantia tutkaile HIIT-harjoittelua. Siinä vedetään intervalleja ja se on pieninä määrinäkin todella tehokasta.
Olisko aika vähän itsenäistyä. Kyllä me muutkin äidit liikutaan, vaikka mies ei ole kädestä pitämässä.
Olisko aika vähän itsenäistyä. Kyllä me muutkin äidit liikutaan, vaikka mies ei ole kädestä pitämässä.
että haluaa viettää aikaa myös koko perheen kesken. Ei varmaan ole lapsistakaan kivaa jos aina on jompi kumpi vanhemmista pois kotoa.
että haluaa viettää aikaa myös koko perheen kesken. Ei varmaan ole lapsistakaan kivaa jos aina on jompi kumpi vanhemmista pois kotoa.
Miksi jomman kumman vanhemmista pitäisi olla aina pois kotoa?
jomman kumman vanhemman on oltava lasten kanssa ja näin ollen täytyy harrastaa ja lenkkeillä vuorotellen.
Miksi jomman kumman vanhemmista pitäisi olla aina pois kotoa?
Kuten jo ensimmäisessä viestissä sanoin, käyn 3 kertaa viikossa salilla ja lenkillä aina kuin voin. Eli käytännössä käyn 3 kertaa salilla ja lenkillä (juoksulenkillä) 0-2 kertaa viikossa.
Liikuntaan mulla olisi halua ja motivaatiota vaikka kuinka, mutta kuten olen yrittänyt selittää, en pysty perheen takia tämän enempään nyt. Olen kotiäiti, mies töissä. Miehelläkin on omat harrastuksensa joihin ymmärrettävästi haluaa mennä. Arkena vain toinen vanhempi on iltaisin lasten kanssa, joista yksi on vielä vauva. Viikonloppuisin ollaan perheen kesken ja se aika meneekin nopeasti.
Täällä maalla on välimatkat pitkiä, salille mulla on matkaa 32 km. Eli kyllä siinä menee koko ilta kun siellä lähden käymään.
Jos saisin valita niin kävisin joka päivä hikilenkillä ja salillakin mutta kun en voi. Paitsi jos mies haluaa luopua omista harrastuksistaan ja kokee reiluna sen että vouhotan omia menojani viikonloput.
Mun mielestä saan harrastaa jo ihan hyvin, 3-5 kertaa viikossa. Enemmänkin haluaisin mutta tässä elämäntilanteessa tähän on nyt vain tyydyttävä.
Tuo eritahtinen syöminen kuullostaa aika järkeenkäyvältä. Ehkä kokeilen sitä kunhan vähän laskeskelen. Kiitos tästä vinkistä.
Niin, lapset on pieniä vielä, 3 alle 4 vuotiasta, pienin vasta 8 kuukautta.
Eli lapset ei mene oikein mukanakaan...
eli sä olet kotona ja mies kaikki päivät aamusta iltaan töissä ja omissa harrastuksissaan? Niin että et tosiaan viikolla ehdi edes puoleksi tunnin juoksulenkille?
Vaikea uskoa.
Kuten jo ensimmäisessä viestissä sanoin, käyn 3 kertaa viikossa salilla ja lenkillä aina kuin voin. Eli käytännössä käyn 3 kertaa salilla ja lenkillä (juoksulenkillä) 0-2 kertaa viikossa. Liikuntaan mulla olisi halua ja motivaatiota vaikka kuinka, mutta kuten olen yrittänyt selittää, en pysty perheen takia tämän enempään nyt. Olen kotiäiti, mies töissä. Miehelläkin on omat harrastuksensa joihin ymmärrettävästi haluaa mennä. Arkena vain toinen vanhempi on iltaisin lasten kanssa, joista yksi on vielä vauva. Viikonloppuisin ollaan perheen kesken ja se aika meneekin nopeasti. Täällä maalla on välimatkat pitkiä, salille mulla on matkaa 32 km. Eli kyllä siinä menee koko ilta kun siellä lähden käymään. Jos saisin valita niin kävisin joka päivä hikilenkillä ja salillakin mutta kun en voi. Paitsi jos mies haluaa luopua omista harrastuksistaan ja kokee reiluna sen että vouhotan omia menojani viikonloput. Mun mielestä saan harrastaa jo ihan hyvin, 3-5 kertaa viikossa. Enemmänkin haluaisin mutta tässä elämäntilanteessa tähän on nyt vain tyydyttävä. Tuo eritahtinen syöminen kuullostaa aika järkeenkäyvältä. Ehkä kokeilen sitä kunhan vähän laskeskelen. Kiitos tästä vinkistä.
eli sä olet kotona ja mies kaikki päivät aamusta iltaan töissä ja omissa harrastuksissaan? Niin että et tosiaan viikolla ehdi edes puoleksi tunnin juoksulenkille?
Vaikea uskoa.
Kuten jo ensimmäisessä viestissä sanoin, käyn 3 kertaa viikossa salilla ja lenkillä aina kuin voin. Eli käytännössä käyn 3 kertaa salilla ja lenkillä (juoksulenkillä) 0-2 kertaa viikossa. Liikuntaan mulla olisi halua ja motivaatiota vaikka kuinka, mutta kuten olen yrittänyt selittää, en pysty perheen takia tämän enempään nyt. Olen kotiäiti, mies töissä. Miehelläkin on omat harrastuksensa joihin ymmärrettävästi haluaa mennä. Arkena vain toinen vanhempi on iltaisin lasten kanssa, joista yksi on vielä vauva. Viikonloppuisin ollaan perheen kesken ja se aika meneekin nopeasti. Täällä maalla on välimatkat pitkiä, salille mulla on matkaa 32 km. Eli kyllä siinä menee koko ilta kun siellä lähden käymään. Jos saisin valita niin kävisin joka päivä hikilenkillä ja salillakin mutta kun en voi. Paitsi jos mies haluaa luopua omista harrastuksistaan ja kokee reiluna sen että vouhotan omia menojani viikonloput. Mun mielestä saan harrastaa jo ihan hyvin, 3-5 kertaa viikossa. Enemmänkin haluaisin mutta tässä elämäntilanteessa tähän on nyt vain tyydyttävä. Tuo eritahtinen syöminen kuullostaa aika järkeenkäyvältä. Ehkä kokeilen sitä kunhan vähän laskeskelen. Kiitos tästä vinkistä.
Siis mitä? Mikä tässä on vaikea ymmärtää?
Ma: Mies tulee töistä 17.80 MINÄ lähden salille.
Ti: Mies tulee töistä, syö, lähtee harratsamaan!
Ke: Mies tulee töistä, MINä lähden salille
TO: Mies tulee töistä, lähtee sitten omaan harrastukseens
Pe: Mies tulee töistä, MINÄ läheden salille.
Ja LISÄKSI käyn lenkillä AINA jos jostain ylimääräistä aikaa tulee, esim. mies pääsee aiemmin töistä. Yleensä muutaman kerran viikkoon. Joskun en pääse ollenkaan josta olen tosi harmissani.
Lue vähän tarkemmin!
3 kertaa viikossa salilla ja lisäksi kaksi kertaa viikossa lenkillä niin sehän on jo hyvin. En usko että mitään radikaalia muutosta saisi aikaan pelkästään liikuntaa lisäämällä, ellei sitten ihan överiksi vedä.
pitkäkestoiseen rasvanpolttoliikuntaan.
Mikset voi käydä viikonloppuna lenkillä? Vaikka aamulla ennenkuin lapset heräävät, tai päiväuniaikaan tai jonain muuna ajankohtana? Ei se vie niin paljoa aikaa että pilaisi perheelle pyhitetryn viikonlopun.
Siis mitä? Mikä tässä on vaikea ymmärtää? Ma: Mies tulee töistä 17.80 MINÄ lähden salille. Ti: Mies tulee töistä, syö, lähtee harratsamaan! Ke: Mies tulee töistä, MINä lähden salille TO: Mies tulee töistä, lähtee sitten omaan harrastukseens Pe: Mies tulee töistä, MINÄ läheden salille. Ja LISÄKSI käyn lenkillä AINA jos jostain ylimääräistä aikaa tulee, esim. mies pääsee aiemmin töistä. Yleensä muutaman kerran viikkoon. Joskun en pääse ollenkaan josta olen tosi harmissani. Lue vähän tarkemmin!
olet ollut Jutta dieetillä? Jos olet normaalipainoinen niin kuin kerroit niin onko tosiaan tarpeen saada kiloja pois?
Mikä on painoindeksisi? Jutan dieetti on laskettu vähän lihavimmille ihmisille. VÄhennä jokaisesta annoksesta esim. 20 % niin, että saanti on max 1200 kcal päivässä.
Kyllä tuossa totuuden siemen on, myönnän. Viikonloput on vain niin "kiireisiä" kun ne on ainoat päivät viikossa kun ollaan koko perheen kanssa. Mies haluaa ymmärrettävästi ottaa rennosti tai puuhailee kotijuttuja joita viikolla ei kerkeä tekemään.
Käydään kaupoilla ja kylässä tai meillä käy vieraita. Ollaan yritetty ottaa rennosti ja elää ilman aikatauluja koska viikolla emme siihen pysty. Mun mielstä on reilua lapsiakin kohtaan ettei vanhemmat ole koko ajan menossa johonkin. Vaikka ajallisesti se ei ole pitkä aika mutta saattaa muuttaa olennaisesti päivän kulkua.
Kyllä varmaan voisin päästäkkin lenkille, voisihan siitä tehdä tilapäisen ratkaisun. Yleensä nuo 5 liikuntasuoritusta viikkoon riittää mutta laihduttamiseen ei näköjään riitä.
Painoindeksini on 20,8 tällä hetkellä. Muutamaa kiloa yritän karistaa. Jutta-dietillä lähti alussa 6 kiloa. Olen 4 kuukautta syönyt niin, välillä poiketen. Mutta pääsääntöisesti syön noin.
Peruskulutukseni on jotain 1550 kalorin luokkaa, ilman liikuntaa. Viimeaikoina liikuntakulutukseni viikossa on ollut 2200-2500 kaloria.
Mutta mun polvi on sökönä, joten en pysty.
Sinä et kerro mistään tuollaisesta, joten älä inise vaan liiku. Mulla jäi aika mysteeriksi, että miksi muka et voi liikkua enemmän. Hoet vaan, että et voi, mutta et kerro miksi muka et voi. Taidat jo tietää, että sulla on vain tekosyitä ja siksi et halua paljastaa meille totuutta.