Pitääkö mun lopettaa syöminen että laihdun?
Olen kylläkin normaalipainoinen mutta muutamaa kiloa yritän saada pois vielä.
Olen ollut Jutta-dietillä ja tänään laskin sen kalorit. Siitä tulee n. 1500 kaloria riippuen käytettävästä lihasta. Ja mun peruskulutus on muutamaa kymmentä kaloria isompi. Liikkuisin jos vain voisin enemmän, käyn salilla ja lenkillä aina kuin pääsen mutta käytännössä 3 päivänä viikossa. Miehelläkin on omia juttuja iltaisin ja viikonloput on perheen aikaa.
Intoa olisi liikkua enemmänkin mutta tässä vaiheessa elämää se ei vain nyt onnistu.
Painossa ei ole tapahtunut oikein mitään pitkiin aikoihin, laske ei millään. Mutta jos erehdyn poikkeamaan ruokavaliosta hitusenkaan, vaaka ponnahtaa ylös useita kiloja. Olen todella herkkä kärsimään kaikenmaailman turvotuksia.
Epätoivohan tässä iskee kohta. On todella lannistavaa.
Tuntuu järjenvastaiselle vähentää enää syömisiään, säännöllinen ja terveellinen ruoka on mulle tärkeää. Mutta onko mulla vaihtoehtoja?
Nyt olisi hyvät vinkit tarpeen! Ja kyllä, liikkuisin joka päivä vaikka 3 tuntia jos se olisi mahdollista mutta ei ole nyt. Muutoin miehen pitäisi luopua omista harrastuksistaan ja viikon jokaisena iltana vain toinen vanhempi olisi kotona, lasten takia pyhitetään viikonloput perheelle.
Kommentit (35)
niin sitten en yhtään ihmettele että paino ei kovin helpolla enää putoa. Minkälaista ohjelmaa teet salilla?
Sittenhän se laihduttaminen tunnetusti on aika kova homma, ja tiukkana pitää olla. Jätä hiilarit pois.
P.S. en ole karppi
Tätäkin olen miettinyt. Vaikka painoindeksini on normaali, olen aika löysässä kunnossa. Rehellisesti tuo 2-3 kiloa joutaisi pois ja silti jäisi hieman pehmeyttäkin.
On todella lannistavaa tuo miten vähän saa syödä, loppujen lopuksi. Pärjää tällä ihan hyvin mutta vähiin käy annokset kun tuostakin vielä vähentää.
Mutta sitkeästi aion vielä yrittää, enemmän liikuntaa ja vähemmän ruokaa.
niin sitten en yhtään ihmettele että paino ei kovin helpolla enää putoa. Minkälaista ohjelmaa teet salilla?
Noudatan oikeastaan sitä Jutan treeniohjelmaa. Vähän omaa extraa siihen soveltaen. Yleensä salilla menee 2 tuntia aikaa kerrallaan, enempää ei oikein voi.
Pitäähän sen elämän muutakin olla kun painontarkkailua ja sen eteen vääntämistä! Vietä ihmeessä viikonloput perheesi kanssa kotona ja vielä hyvällä omallatunnolla.
Itsellä on ollut samanlaista ongelmaa. Ratkaisuna minulla toimi karppiruokavalio ja ruuan määrän vähentäminen. Liikunnalla ei juurikaan ollut vaikutusta.
Elämässäni oli iso kriisi muutama kuukausi sitten, jolloin ruokahaluni katosi. Söin hyvin vähän 3 krt päivässä siitä huolimatta. Paino tippui 3 kg reilun viikon aikana.
Jokainen tyylillään, itsellä karppi toimii ja vaatii sekin kurinalaisuutta. Nälässä oleminen ei oikein toimi muutoinkun jos ruokahalu on mennyt.
Painoindeksi itsellä suurinpiirtein sama kuin ap:lla.
Eli kannattaisiko ennemminkin yrittää kiinteyttää kroppaa kuin laihduttaa. Vaikka laihtuisitkin ne 2-3 kiloa voit silti olla löysässä kunnossa. Ja toisaalta voit kiinteytyä vaikka paino ei tippuisikaan.
Pitäähän sen elämän muutakin olla kun painontarkkailua ja sen eteen vääntämistä! Vietä ihmeessä viikonloput perheesi kanssa kotona ja vielä hyvällä omallatunnolla.
Itsellä on ollut samanlaista ongelmaa. Ratkaisuna minulla toimi karppiruokavalio ja ruuan määrän vähentäminen. Liikunnalla ei juurikaan ollut vaikutusta.
Elämässäni oli iso kriisi muutama kuukausi sitten, jolloin ruokahaluni katosi. Söin hyvin vähän 3 krt päivässä siitä huolimatta. Paino tippui 3 kg reilun viikon aikana.
Jokainen tyylillään, itsellä karppi toimii ja vaatii sekin kurinalaisuutta. Nälässä oleminen ei oikein toimi muutoinkun jos ruokahalu on mennyt.
Painoindeksi itsellä suurinpiirtein sama kuin ap:lla.
Olisitko ihana ihminen ja malttaisitko kirjoittaa mitä syöt suurinpiirtein päivässä? Musta tuntuu että karppamaalla saisin syödä vieläkin vähemmän.
Kiitos muutenkin lämpimästä viestistä, tuli hyvä mieli.
Ja juuri sen takia käynkin salilla että kiinteytyisin. Mutta tuloksen näkyy hitaasti ja huonosti koska tuota läskiäkin on. Mutta tuloksia on tullut jo ja se motivoi kovasti. Iso työ vielä edessä mutta aikaa on.
kuin sinä ap. Liikunnan lisääminen ei auta, se ei laihduta. Juoksulenkit pikemminkin lihottavat, sillä ne saavat hyvin nälkäisiksi :P
Ainoa mahdollisuutesi on syödä vähemmän. Joo, kurjaa se on mutta ei voi mitään. Itse voin syödä max. 1200 kaloria päivässä jotta en liho tästä. Laihtuakseni pitäisi syödä vain 1000 kaloria päivässä ja lisäksi liikkua enemmän kuin nyt...mutta tosiaan sen liikunnan lisääminen jo melko laihana laihduttajana on hiukka riskiä ruokahalun lisääntymisen takia.
Eikä tämä terveellistä ole, tietenkään! Suurinta osaa naisista ei vaan ole tehty alle 20 painoindeksisiksi...jos sinne haluaa niin uhrauksia on tehtävä.
Nimittain tuo 20 on aikuisen naisen painoindeksiksi matala, ja jos pieninkin lapsesi on vasta 8 kk niin nyt ei kylla ole mikaan kiire painoa pudottaa tuosta alemmas. Eli vahan oudolta kuulostaa jos liikut jne noin paljon vain painosi vuoksi, ymmartaisin paremmin jos tekisit sen hyvan olon tms vuoksi...
Tunnistan jutuistasi itseni. Jokaisen viestisi rivien välistä tihkuu "Sanokaa, että mun pitää syödä enemmän/että liikun jo ihan hulluna/että olen laiha". Tiedät itsekin, että syy siihen, miksi et laihdu, on se, että kroppasi pitää keinolla millä hyvänsä kiinni niistä vähistä kiloista, joita sinulla on. Tavoittelet jotain ihme haavekuvaa, joka ei ole sinua varten. Tuolla menolla sairastut anoreksiaan tai vähintään bulimiaan. Onko sinulla syömishäiriötaustaa? Jos on, niin neuvoisin kaikella ystävyydellä olemaan tosi varovainen ettei homma lähde käsistä. Elämä joka pyörii pelkän ruuan, syömättömyyden ja pakkomielteisen liikunnan ympärillä on ilotonta ja kurjaa.
Nimittain tuo 20 on aikuisen naisen painoindeksiksi matala, ja jos pieninkin lapsesi on vasta 8 kk niin nyt ei kylla ole mikaan kiire painoa pudottaa tuosta alemmas. Eli vahan oudolta kuulostaa jos liikut jne noin paljon vain painosi vuoksi, ymmartaisin paremmin jos tekisit sen hyvan olon tms vuoksi...
Kiitos tästä viestistä. Myönnän että suhteellisuuden tajuni on hämärtynyt tämän painon suhteen. Olen aina ollut lihava, välillä jopa sairaalloisen. Näin laiha en ole ollut koskaan ja olen jo tähän tyytyväinen mutta silti ne muutamat kilot kaihertaa.
En tunne itseäni peilistä, koen että kaikki muut on mua pienempiä, en hahmota omaa kokoani. Mutta realistinenkin osaan olla, läskiä löytyy kyllä vielä.
Olenkin miettinyt sellaista että jättäisin laihduttamisen tauolle joksikin aikaa, vaikka kevääseen asti. Sitten salilla käynnin tuloksetkin näkyy varmaan jo paremmin ja jos sitten yrittäisi nipistää ne vimeiset kilotkin.
Kesäaikaan pääsen lenkille paljon paremmin, miehellä on töissä rennompaa ja päivä on pitkä käydä vaikka myöhään illalla juoksemassa.
Kerrot olevasi normaalipainoinen. Ei sillä ole mitään merkitystä, jos et ole missinmitoissa. Ei muiden kuin missien tarvitse.
Tärkeintä terveyden kannalta on olla kutakuinkin normaalipainoinen ja tuntea voivansa hyvin!
Elimistösi selvästi on nyt ihannepainossaan. Toivon sinun olevan armollisempi itsellesi!
Siis sellainen että tehdään isoilla painoilla niin että oikeasti tuntuu. Se, että jaksat olla kerralla salilla kaksi tuntia kertoo siitä, että treenisi taitaa olla aika tehotonta. Mene sinne 45 minuutiksi, tee tosissasi, ilman taukoja, niin että silmissä meinaa pimetä. Turha käyttää aikaa pienten käsipainojen kanssa kikkailuun ja jalkojen heilutteluun jossain laitteissa.
Itsellä painoindeksi tällä hetkellä 22,2. Normaalirajat menevät 18,5-24,99.
Voin sanoa, että näytän läskiltä ja tunnun läskiltä. n. 3 vuotta sitten painoindeksini oli 19 ja silloin näytin normaalikokoiselta/painoiselta. Minulla on niin suora luusto, ettei siihen päälle voi kovin isoa kerrosta täytettä laittaa, ettei ala näyttämään pullealta.
Ihminen, jolla on kaarevampi luusto, pystyy keräämään painoa sinne luiden väliin ja näyttää silti hoikalta, sekä painaa vaikka saman verran kuin minä. (näistä asioista tuli tiededokumentti jokin aika sitten - en ole omasta päästäni keksinyt tätä teoriaa)
Ymmärrättekö tämän, miksi painoindeksi ei ole mikään luotettava "ulkonäkömittari".
Minusta oma tuntuma on paras, mutta jos ystävät tai perheenjäsenet alkavat vihjalemaan alipainosta, ehkä heitä olisi silloin hyvä kuunnella ;o)
Sitä voi tehdä kotona ihan mihin kellonaikaan tahansa. Kotiäitinä juuri tuollaiseen on aikaa!
Miksi pitää matkustaa paikkaan x liikkuakseen ja matkustaa sieltä vielä takaisin.
Mutta jos ap ei oikeasti olekaan lihava, niin ehkä syy on korvien välissä.
Joku method Putkisto voisi olla hyvä vinkki. Mutta jos synnytyksestä on vain vähän aikaa, ei vartalo välttämättä ole vielä luonnollisestikaan palautunut. Eikä ehkä koskaan kiinteydy ilman leikkauksia.
Sittenhän se laihduttaminen tunnetusti on aika kova homma, ja tiukkana pitää olla. Jätä hiilarit pois.
P.S. en ole karppi