Millaiset kaverit tai tuttavaperheet pullautat pois kuvioista?
Siis jos olette tunteneet vaikkapa vuosia, niin missä tapauksessa kaikesta huolimatta jätätte vähitellen yhteydenpidon, vaikkei mitään riitaa tai luokkaantumisia olisi kyseessä.
Kommentit (29)
Ymmärrän, että joskus on jotain kritisoitavaa, mutta ylenpalttinen juoruilu on rasittavaa.
Eli pullautan sellaiset kaverit pikkuhiljaa pois, jotka tulevat aina meille, mutteivät koskaan kutsu kylään.
Myös jatkuvien oharien tekijät ovat rasittavia. Olen aika kärsivällinen ja nielen pari-kolme kertaa saman tekosyyn, mutta sitten annan periksi.
Harmittaa myös ihmiset, jotka pitävät yhteyttä vain hyötymismielessä, eli kun tarttevat lastenvahtia, yöpaikkaa tai autokyytiä.
Koetan yleensä ymmärtää ihmisiä. Jos joku myöhästelee, valittaa, ei kutsu kylään jne. yritän ajatella, että hänellä on varmasti syynsä siihen.
Mutta eräs asia minuakin rassaa pahasti, ja tämän takia en pidä yhteyttä muutamaan tuttuini. Nimittäin ylenpalttinen neuvominen ja puuttuminen. En vaan jaksa ihmisiä, jotka täydellä varmuudella tietävät, miten MINUN perheeni tulisi elää, MINUN lapseni pitäisi nukuttaa, MINUN pitäisi syödä jne.
Otan toki neuvoja vastaan mielelläni, mutta siinä vaiheessa, kun jään täysin kakkoseksi itseäni tai lastani koskevissa keskusteluissa, totean, että ehkä tämä henkilö voi ratkoa ongelmiani keskenään ilman minuakin.
eli en pidä yhteyttä ellei perhettämme arvosteta
Yksi netin kautta tutuksi tullut, mutta livenäkin tavattu jäi pois, kun en itse halunnut liittyä FB:iin ja hän suoraan sanoikin, ettei jaksa s-postiin minulle kirjoittaa kuulumisia kun ne on jo FB:iin laitettu.. että se siitä sitte.
Kun jonkun ihme jästipäisyyden takia sinne FB:iin ei voida liittyä. Siellä voi kuitenkin halutessaan tehdä erittäin rajatun ja privaatin profiilin...
Minulla on yhden hyvän ystävän kanssa jäänyt yhteyden pito paljon vähemmälle, koska yksinkertaisesti vaan pidän siellä facebookissa niin tiiviisti ihmisten kanssa yhteyttä ja se on niin vaivatonta.
Ei mulla ole sitten aikaa alkaa kirjoittelemaan kilometri sähköposteja jollekin kaverille, joka nyt vaan ei jonkun käsittämättömän periaatteen vuoksi sinne voi liittyä... Että ymmärrän kyllä entistä kaveriasi.
- epäavointen, jotka eivät anna mitään itsestään. en kaipaa pinnallisia tuttavuuksia
- hyötyjät, jotka ottavat yhteyttä kun tarvitsevat lapsenhoitoa jne. Yhtä paha jos koittavat järjestellä tähän asiaan jotain vastavuorosysteemiä. Minusta ystäviä autetaan, jos on hätä, ärsyttää säännönmukaisuus ja kaiken maailman systeemit. Vilpitön auttaminen tietenkin ok.
- ylenpalttisen kateelliset, toivon että jos joku asia menee hyvin niin ystävä on minun kanssa iloinen. Itsekin toivon muille hyvää.
- arvostelevat, en siedä paitsi jos oikeasti on syytä
- sellaiset jotka kutsuvat itsensä kylään ja pahastuvat jos minulle ei silloin käy
- myöhästelijät, siis jotka aina myöhästyvät mutta eivät voi soittaa vaikka ovat puoli tuntia tai enemmän myöhässä. Eivät edes pahoittele kun tulevat
- sellaiset joiden lapset tuuppivat ja hakkaavat omiani, mutta vanhempansa eivät puutu asiaan, lähinnä naureskelevat
olen visiiin liian vaativa
Negatiiviset. En jaksa jatkuvasti valittavia.
Vaikuttaa omaan mielialaan.
Voin olla sellaistekin ihmisten kanssa tekemissä, jotka eivät ole täydellisiä. En itsekään ole mikään täydellinne ihminen. Toki joidenkin kanssa tulee oltua enemmän tekemisissä kuin toisten, mutta ketään ihmistä en vihaa niin paljon, että minun pitäisi hylätä hänet täysin. Olen kyllä huomannut, että jotkut ovat loukkaantuneet minulle jostain jutusta, mutta olen aina saanut puheella asiat selvitettyä tai sitten vain osoittanut, ettei minun kanssani kannata alkaa riitelemään, kun en ole sellainen ihminen, joka haluaisi toisille pahaa.