Huhuh, millä rahalla se joulu taas kustannetaan?
Kävin ostamassa pari talvitakkia, toppahousuja, muutamat talvikengät, yhden villahaalarin, pari pipoa, parit hanskat jne. ja olen taas muutaman sata euroa köyhempi. Rahaa ei tule joulukuussa yhtään sen enempää kuin tavallisessakaan kuussa, mutta jouluksi pitäisi jostain taikoa herkullisia ruokia. Entäs lahjat? Jotain pientä olen kerännyt kaappeihin pitkin syksyä, mutta kaikki lasten toivomuslahjat ovat ostamatta. Muistakaa iloita te, jotka syötte ja juotte sukulaisilla jouluna, ja lapset saavat lahjoja mummoilta ja vaikka kummeilta, itsellä on taas melkomoinen miettiminen.
Kommentit (22)
ostaisin hyvä juustoja, keksejä ja limsaa, saattaisin leipoa jonkun paremman joulukakunkin, ja juoda vaikka konjakit aattona mutta niistä en nyt tulevana jouluna haaveile. ap
vähän samantapainen tilanne. Mies yllättäen työttömänä, minä hoitovapaalla. Toiselle lapselle olen ostanut kirppikseltä kesällä lahjan, toiselle olen jemmannut lahjan jo 3 vuotta sitten joten siihen ei mene rahaa. Toinen mummo ostaa kuusen, toinen joulukinkun. Lahjan saavat myös kummeiltaan (kummallakin siis yksi kummi), onneksi ja kiitos heille. Olen kiitollinen että meillä on näinkin hyvin kuitenkin asiat. Vietämme rauhaisan joulun yhdessä mummojen kanssa leikkien ja lukien ääneen kirjoja:)