YÖK! Kaveri sai lapsen ja
leikkautti pitkät hiukset polkkatukaksi, lapsella myös polkkatukka.
Niinikään äiti ja tytär pukeutuu semmosiin Marimekon mörkö-mekkoon, vai mikä pikku-myy nyt onkaan!
Mitäköhän seuraavana? :)
Onko teidän kaveripiirissä samaa tapahtunut vai teetkö itse tätä?
Luulin että tämä rajoittuu vaan siihen että hankitaan miehen kanssa samanlaiset tuulipuvut!
Kommentit (47)
Leikkasin pitkät hiukseni raskausaikana, tosin mallin piti olla huomattavasti erilainen kuin mikä lopputulos oli. Näytin kamalalta tantalta, eikä leikkausta saatu korjattua.
Käytin myös mörköpaitoja, käytän edelleen, ne on kivoja! :)
En ole kuullutkaan puhuttavan mörkömekosta...?
Mitä vikaa apn mielestä on polkkatukassa? Millainen hiusmalli itselläsi on? Luuletko että sun tukkasi on paremman näköinen?
nyt kahtakaan vuotta vielä. (Olin töissä lasten välissä.)
Ja teen myös freelance-hommia nyt.
Ja mut itse asiassa tunnetaan melkein joka yhteyksissä tosi "asiallisena" ja "järkevänä" tyyppinä :)
Mun pieni suloinen tyttöni vaan päästi mun "naiseuteni/tyttöyteni" valloilleen, arvaa vaan oliko meidän koti sisustettu vaaleanpunaiseksi kun hän syntyi :).
ensinnä - kiitos vinkistä, siis ei ole tullut vielä mieleen että tosiaan voisin laittaa hiuksetkin tyttöni kanssa samalla tavoin, ei vaan käyttää samis-vaatteita. Jee, heti kun tuon tytsyn hiukset vielä vähän vahvistuu, niin me laitetaan samis-hiuksetkin :). Ja tulihan se sieltä jossain viestissä, mitä arvelinkin - AP:llä on itsellä POIKA, joten hän nyt ei vaan halua ymmärtää (eikä edes myöntää itselleen että olisi halunnut tytön), että on joskus ihan "hauskaa" laittaa äiti-tyttö samanhenkisesti vaatteet. Älä sure AP, voitte tekin ihan vaikka varovasti laittaa vain samanväriset paidat. Se on vähän sama juttu kuin että puetaan teeman mukaan vaikka pikkujouluihi tonttuhattu. Esim. johonkin perhekerhoon mennessä voi olla ihan kiva joskus laittaa samanlaiset / samantyyppiset paidat lapsen kanssa. Mun mielestä ainakin, kun nyt monen pojan jälkeen tuli tyttö, on ihana laittaa samanlaisia vaatteita välillä, jopa kuviosukkia myöten :). (Onneksi mulla pieni jalka niin voin ostaa lastenosastolta sukkia.) Ja tää on vaan mun mielestä elämää rikastuttavaa ja hauskaa, perspektiiviä antavaa elämänjaksoa, kun "voi" hullutella vähän pukeutumisen kanssa / kokeilla eri tyylejä - businessnaisena taas saan työelämässä käyttää niitä jakkupukuja ihan riittämiin. Kyllä mullakin oli edellisen lapsen kanssa kausi että halusin olla semmoinen tyylikäs "ladylike"-äiti, pastellin värinen v-aukkoinen merkkineule ja paitapusero alla ja siistit farkut tms. Nyt en jaksa "tärkeilllä", voin laittaa tunikapaidan tai jonkun erikoisen neulepaidan tai Me&I:n kirjavavnkuosisia vaatteita tytön kanssa samaan tyyliin, tai marimekko-vaatteitakin meillä on ollut :). Ehkä se on vähän nuorempien tai epävarmojen äitien syndrooma, että ei uskalleta heittäytyä lapsenmieliseksi. Tai jos se vaan ei kertakaikkiaan istu omaan tyyliin niin sitten ei. Mullakin tää kausi on oikeastaan vasta nyt kun tuli tyttö. Heehhehh... oikein odotan kun meillä on kohta samanalaiset kukkapinnit hiuksissa samalla tavoin, tai saparot ja muuta söpöä ;). Mitä väliä vaikka alan olla lähemmäs 40v. :).
Veikkaisin kyllä, että tätä ei kirjoittanut mikään "businessnainen" vaan joku 10 vuotta kotona kökkinyt mamma.
Kuljen teinini kanssa usein samanlaisissa vaatteissa (verkkarit, lenkkarit, toppi, paita, huppari, farkut, kengät... Hiuksetkin on saman tyyliset. Tosin kielsin teiniä leikkaamasta lyhyeksi, mutta päältä on melkein samismallilla. Käydään samoissa harrastusryhmissäkin. SIIS KARSEETA; MITÄ MEILLE ON OIKEIN TAPAHTUMASSA!?!
10-vuotiaalla on pitkä tukka ja kumpikin pukeudutaan kohtalaisen hevillä tyylillä, En kylläkään pysty pakottamaan tuota lasta pukeutumaan muunlaisiin vaatteisiin, ihan itse on päättänyt tyylinsä ja pitää siitä kiinni. Minähän ne vaatteet ostan, mutta poika on tehnyt selväksi millaisia vaatteiden tulee olla.
Poika on meillä isompi lapsi, on meillä tyttökin! :D
Enkä silti aio pukeutua samoihin kuteisiin kuin missä tyttö..
Minulla on sinisiä vaatteita tai vihreitä tai punaisia mitä pojallakin MUTTA ei ne ole samaa sarjaa!
Ystävän ipanana on esikoinen, ei selitä mitenkään sitä että ulkonäkö muuttuu.
Enkä yhä puhu mistään helppoudesta vaan ihan siitä että ollaan kuin kaksi marjaa.
Enkä tarkoita että jos on ollut joku tyyli niin sen tarttee pysyä.
Kyllä osaan olla lapsenmielinen, en vaan tajua tota että ollaan kuin sisarukset.
Ap
ett mulla ja 1.8 v tyttärelläni on melkein samanlaiset hiukset! :) Tämä on ihan sattuman satoa, sillä itselläni on ollut pitkään polkkatukka ja kun itse tasotin tytön hiuksia, ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin lyhentää otsatukkaa suorasti ja napata hiukan latvoja tasaiseksi =polkkatukka! Meillä iloisesti heiluu tukat! :D
YMMÄRRÄ NYT että mää tarkotan naista joka tekee kaikkea PALJON tietosesti samanlaiseksi lapsensa ulkonäön kanssa!
Jos sulla on pitkä tukka tai lyhyt tai sama väri niin MITÄ SITTEN??? En tarkoita SITÄ!
AP
muutti perhe Helsingistä. Sekä äidillä että tyttärellä oli juurikin tuo mörkömekko usein päällä. (Siksi tiesin heti mistä ap puhuu, koska se minunkin mielestäni mörkömekko - vain häntä puuttuu :)
Anivei, tällä äidillä ja tyttärellä oli myös aina lyhyeksi leikatut tukat. Ja niinpä minä pienessä mielessäni mielsin helsinkiläiset lyhyttukkaisiksi mörkömekkolaisiksi ;)
Ei siis mikään uusi ilmiö kyseessä, tää osattiin jo 70-luvulla.
Mä oon ap kanssa aivan samaa mieltä, mä en todellakaan pukeudu lasteni kanssa samanlaisesti ja hiuksenikin saavat edelleen olla muodikkaat:) Paljon käytämme samoja merkkejä, Gant, Tommy, Peak mutta minulla on aikuisten vaatteet ja tytöillä lasten:) Minustakaan mikään ei ole niin kamalaa kuin samanlaisiin asuihin puetut äiti ja tytär. En ikinä esim pukisi tyttöni me&i vaatteisiin koska ne suorastaan yököttävät minua!!!
se Ilonen mekko on ihana, näyttää se sitten mörkovaattelta tai ei. Niistä tulee mieleen myös kuvisope, jolla oli aina sellainen päällä koulussa.
Minusta myös ihan söpöä jos äiti ja tyttö pukeutuu samalla tavalla, jos se molemmille sopii.
En varmaankaan pukis samanlaista vaatetta kuin tyttärellä, tuntuis liian hassulta.
Miehellä on joskus sattumalta ihan samisvaatteet kuin taaperoikäisellä pojallamme, esim. valkea t-paita ja harmaat collegepöksyt. He näyttävät tosi hassuilta kun istuvat sohvalla vierekkäin, kuin Austin Powersista se Mini Me!
Poitti oli siinä että mamma hankkii lapsensa kanssa samoja vaatteita. Ei ole ennen pukeutunut noin ja tukka ollut aina pitkä.
Ja siis en sano että tämä on VASTASYNTYNYT vaan kun lapsi kasvanut ja saanut hiuksia ja ne leikattu niin mamma kiskasee lettinsä myös samanlaiseksi. Ja nimenomaan selvästi hakee sitä että olis samaa lapsen kanssa.
Siis mamma ja lapsi on kuin kaksi marjaa, molemmat jotain pikku myitä ja polkkatukkasia: koska lapsen tukka leikattu sellaseksi.
Siis tunteeko joku tälläsiä enempikin? Onhan se mekko ihan peikkopuku! :D
T. Ap, joka ei ole törmännyt ennen moiseen
Sun tappioksesi taitaa jäädä. Jos he ovat onnellisia, onko se sulta pois? Anna kaikkien kukkien kukkia ja katso muualle, jos et kestä!
Mistään mörköPAIDOISTA en puhu, vaan tämä
http://www.marimekko.com/collections/clothes/women/dresses-and-skirts/i…
ja lapselle sama.
Tukkaa olen itsekin pitänyt lyhyenä ja pitkänä, en tarkoita nyt tavallista hiustyylien leikkailuja vaan sitä että kuontalo menee samaksi kuin lapsella. Kun 1- vuotiaalla piti leikata hiukset polkalle ettei rehota niin johan meni maminkin hiukset samalle korkeudelle.
Minusta se nyt on vaan kummallista.
Ap
Täytyy kyllä myöntää, että vielä kun 5v tyttöni on hyvin tyytyväinen lähes kaikkiin ostamiini vaatteisiin, niin ostan toki sellaisia vaatteita, joista itsekin pidän. Pari viikkoa sitten olimme juhlissa ja siellä kiinnitin itsekin huomiota, että onpas meillä samantyyliset mekot molemmilla. Joskus myös vaatteiden värit on samantapaiset ja olen kuullut kommentin "olette kuin kaksi marjaa". En kuitenkaan hae mitään tietoista yhtäläisyyttä eikä meillä ole polkkatukkaa molemmilla :). Tytölle nyt vain on kiva ostaa sellaisia vaatteita joista itsekin tykkää, ei sen kummenpaa ja uskon että aika moni muukin toimii samalla tavalla.
Ahaa, tämä on joku HENKINEN yhteys!
Minä kun aattelin että puhutaan ULKONÄÖSTÄ! :D
Onko sinulla lapsesi kanssa tällänen yhteys vai oletko sinäkin yhtä heikossa yhteydessä lapseesi kuin minä?
Tarttee varmaan alkaa ostaan äkkiä vaatteita yksyhteen lapseni kanssa ja muuttua lapseni kaksoisolennoksi että muut huomaa miten ollaan symbioosissa! ;)
Ap
Olen ostanut pojalleni myös vaatteita joista itse pidän, en silti itse pukeudu kuin lapseni.
Minä olen vaan ollut yllättynyt tapahtuneesta. Ihan on heidän oma valinta mitä tekee. :D
Ap
lapset ovat syntyneet niin vähähiuksisina, että polkkatukan leikkauttaminen ei ole ollut ihan ensimmäisiä toimenpiteitä.