Syyskuiset 2011
Kommentit (708)
Olen uusi kirjoittelija/seurailija tällä palstalla, mutta ehkä tässä voisi rueta osallistumaan näihin jännäilyihin...
Minä 25v ja mies 27v.
Ilman ehkäisyä 03/2010 ->
Nyt kuvittelin, että tärppäsi, kun viikonloppuna menkkojen piti alkaa. Perjantaina harrastettiin seksiä ja tuli sen jälkeen menkkamaista vuotoa, mutta lauantaina sitä ei tullutkaan.
Tein la-iltana testin (Apteekin oma testi), jossa oli kapea hyvin haalea viiva. Se herätti toivoa, mutta järkevänä tulkitsen silti "viivan paikaksi".
Kuukautisvuotoa ei ole tullut kuitenkaan kuin tippa päivässä sen jälkeen.
Gravidan-testin olen tehnyt 2 kertaa. Su-iltana ja ma-iltana. Molemmilla kerroilla negatiivinen. Aamullahan ne pitäisi tehdä, mutta kun en malttanut odottaa...
Rinnat on kipeät ja lämmöt oli 37,1.
Minulla on yleensä täysin säännölliset kuukautiset ja aina samanlainen vuoto. Siksi tämä on todella ihmeellistä ja herätti toivoa. Tänään kuitenkin aamulämpö oli tippunut 36,7 eli ilmeisesti se toivo oli turha toivo... Alavatsassa vasemmalla on joku kipuilukohta nyt ollut eilisillasta asti.
MARJANA tervetuloa! Testaahan nyt uudelleen, kuulostaa ihan siltä, että plussa se on. Pidättele n. 4 tuntia, osta ns. kunnont esti, Apteekin oma on yleensä luotettava, luotettavimmista päästä. Lämmöt ja rinnat viittaavat myös raskauteen, vuotoakin voi olla r-aikana, erityisesti alussa. Peukkuja!!!! Jotkut testit voivat antaa plussia vasta muutama pv menkkojen oletetusta alkamisajankohdasta. Ja silloinkin vahvasta virtsasta = aamulla ;).
ITSE: Menkat lopuillaan, tuhruttelee hippasen vielä, sitten pääsee taas seesteiseen vaiheeseen kiertoa. Kummallista, mutta mun kohdalla varsinaiset hulluus-PMS-oireet katoavat just alkamispäivänä, sitten alkaa päänsärky, jota kestää menkkojen loppuun saakka, sen jälkeen tuhruvuotoa päivä-kaksi, sitten alkaa seesteinen "mulla on kaikki elämässä niiiin hyvin"- vaihe. KUNNES ovis alkaa olla käsillä: sitten kyllä himottaa, mutta samalla alkaa itkuisuus, väsymys ja päänsärky muutamaksi päiväksi, vähän kuin miniPMS, näin olen ajatellut itekseni :). Ja pahoinvointi kuuluu ovisaikaan myös. Ja tämän jälkeen alkaakin sitten piinapäivät ja oireiden etsinnät, voi jestas sitäkin touhua ;). Kunnes n. 5-10 pv oviksesta alkaa PMS (eikä mikään miniPMS)itkut ja raivarit ja hermostukset ja sellainen fiilis (mulla aina!!), että hitto kun on sotkusta, kamalaa ja hirveetä kotona, pitäisi sitä ja pitäisi tätä, kukaan muu ei tee mitään jne. Kauhee olotila.
Nyt töitä, niitä riittää. Tenttien korjaamisia ja suunnitteluhommia ja ja ja. Ihana työ- onneksi :).
ILTIS kp 5
hoitajalla meni kahvit väärään kurkkuun kun kerroin että arvot olivat lähteneet taas nousuun. Alkoi kiireellä järjestää ultra-aikaa ja sainkin tälle päivälle kolmeksi. Kääk ja apua, jännittää.
Iltis mun piti lopettaa ne luget jo viikko sitten kun näytti ettei tästä mitään tule eikä mulla ole niitä enää jäljellä. Katsotaan nyt mitä ultrassa näkyy ja käskeekö lääkäri jatkamaan lääkitystä vielä. Olen varautunut ettei sydänääniä kuulu, mutta nyt haluankin lähinnä tietää, että missä pikkumyy tekee sitä pesää, onko edes oikeassa paikassa. huh ja apuva.
EVElle peukkujatuhannesti. harmi,e ttä pääsen kurkkimaan tätä seuraavaksi vasta kotona, 16.30 jälkeen, pahus :)
ILTIS
Heippa kaikille. Kirjoitan nyt ekaa kertaa tänne syyskuisten puolelle. Ja vähänkö olen onnellinen, minulla alkoi tänään kuukautiset! Jätin pillerit pois kesän lopulla, yhdet kk:t tuli normaalisti 32 päivän kierrolla ja nyt sitten edelliselle kierrolle tuli pituutta melkein 70 päivää!
Kävin yksityisellä gynellä, ja mulla on monirakkulaiset munasarjat eli PCOD. Sain terolutit, joiden avulla nyt sitten menkat alkoivat.
Toiveissa esikoinen. Katsotaan nyt, onko teroista apua vai pitääkö siirtyä järeämpiin keinoihin.
Täällähän onkin pikavilauksella harmittavan paljon tuttuja.
Eve: pidän aivan älyttömästi sulle peukkuja.
Anteeksi viestin omanapaisuus, ensi kerralla keskityn teihin muihin. :) Onnea kaikille yritykseen.
T. MeiBi
Pääasia, että selvis syy, eikö?
Toivottavasti noi terot nyt auttaa.
Mulla ei ole täällä mitään uutta. Edelleen kummallinen olo. Ovis ei ole vielä lähellä, menkat meni jo eli kp9 olis menossa. Ja mies vielä viikon reissussa. Koko ajan etoo, juilii selkää, nippailee mahaa, aivastuttaa, nenä vuotaa ja migreeni kolkuttelee. Kaikki haisee kummalliselta... Mut testi oli eilen nega.
Tai apteekin testiin tuli roskishaamu... Niitä ei pitäs ikinä kattoo... Pitäs viedä roskis heti, ni ei vois mennä dyykkaan, kun naapurit kyttäis... ;-)
Kauheeta odottelua: loman, miehen kotiintulon, joulun, seuraavan kierron, uudenvuoden, uuden pomon... Onneks on piiiiiitkä loma! 3 viikkoo!!! JEEEEEEEEEEE!!! Harvinaista herkkua näin toimistotyöntekijälle...
Hauskaa tiistaita! Nyt käväsen töissä ja sitten joulukortttien askartelu puuhiin!!!! Ihanaa!!!
Katala ovis meinas lipsahtaa ohi huomaamatta, odottelin sitä vasta loppuviikosta mut onneks kovat kiput herätteli varmuuden vuoksi testaamaan.. Eli eilen tais irrota, onneks sunnuntaina oltiin ahkeria tonttuja ja eilenkin jaksettiin peittoja pöllytellä :D (Eiks sen vois laskea joulusiivoukseks?) Tänään tuo väsynyt mies-kulta varmaan jo vaatii vapaaillan...
Jos edellisten kiertojen perusteella laskeskelen, niin täti ois tulossa heti pian joulupukin jälkeen, Tapaninpäivänä varmaan viimeistään. Pakko kai yrittää varautuu siihen ettei taaskaan tärppää, ettei menis joulunpyhät sit ihan kurjilla mielin.
Toivottavasti täällä oli muitakin jännäilijöitä joulunpyhille? Pris, Ninnimari? Ja varmasti muutama muukin, ihan vielä ei kaikkien kiertoja ulkoa muista, kumma kyllä :D
Mukavaa joulun odotusta ja jaksamista viimeisille (?) työpäiville kaikille täällä, toivottavasti joulu tuo tullessaan plussia ja jouluna 2011 meillä kaikilla on pikkutonttu kainalossa tuhisemassa!
Mallu
Mallu84: Olen ajatellut nyt niin, koska kierto vähän reistailee, että uuteen vuoteen mennessä tiedän miten on käynyt. Varsinainen kuukausi tämä, lomaa, joulu ja uusivuosi, aika moista pyöritystä tulee olemaan, ainakin jouluvalmistelut.
ILTIS: Joko alat testailemaan?
EVIS: Kuinka sinulla menee? Miten Myy?
OMAT: Ovisviiva paksuuntunut, tasoittunut tai jotain. Alavatsaa oikealta vähän kipuilee. Nyt veikkaan LH-piikkiä huomiseksi tai ylihuomiseksi. No vikaan meni edellinenkin veikkaus. Ei limoja.
KP 9/21-26(28)
Taisi olla turha toivo nämä minun niukat vuotoni... Tänään iltapäivällä alkoi poltella alavatsaa ihan kunnolla ja sen jälkeen tuli veristä vuotoa sen verran, että voinee menkoiksi lukea.
Masentaa suunnattomasti, koska olin ehtinyt jo elättää toivoa raskauden alkamisesta. Ikinä ennen minulla ei ole kuukautiset temppuilleet alkamisellaan tällä tavalla.
Täällä ilmeisesti saadaan sitten joulun aikaan tehdä tonttuleikkejä peiton alla, kun seuraava ovulaatio osunee niille seuduille sitten.
Vaikka edelleen toivon, että tämä vuoto tyssäisi alkuunsa ja testi näyttäisi plussan...
Huhuu, missä kaikki ovat? Itse olen ollut koko pv lennossa, nyt kotona, ulkoilua odotellessa, pakko päästä lenkille. Ruuan jälkeen ;)
MARJANA: Kannattaa kuitenkin testata uudelleen, ellei ihan massiivivuoto ala, jos kerran saanut plussan. Peukkuja edelleen, toivo ei ole vielä menetetty.
PRIS: Sain tänään testit postissa, arvaa, kun poltteli ja oli PAKKO tehdä heti yksi o-testi :D. Miten niin testiaddikti? nega tietenkin vielä on, mutta vaalee viiva tuli kyllä. Mulla ei ole juuri koskaan ihan valkoista tai sellaista nippanappa näkyvissä olevaa viivaa, aina, kun alan testaa, tulee selvä viiva, tosin nytkin vaalee. Kp 11 alkaa vahvistua, sitten 15 jälkeen vahvistuu ennestään (yleensä siis) ja kp 16-21 antaa plussan. Nykyään se on onneksi alle 21. Kierto olult 32-34. Kuparikierukan kanssa oli 38 ja vuosin kuin pistetty sika. Ollut kyllä aina kierto yli 32, pikemminkin 36-38. Koko elämäni, 12v saakka. Nyt kun laihuliini on saanut hiukka lihasta ylleen ja painoa, alkaa kierto olla tuon kivat 32 :). Miten SUN testit? Taitaa olla ovis aika käsillä? Puuhaamaan vaan.
ITSE: Edelleen tuhruttaa, hyvin vähän, mut kuitenkin vähän. Mieli on ihan jees edelleen, työt edistyy ja kotona on seesteistä. Väitöskirja työ alkaa edetä taas reippaammin, ihanaa. Ei ihmeitä siis.
ILTIS kp 6/ 31,32 yk 3.
ILTIS: Kivaa, nyt testataan sit kilpaa ;). Mitä tikkuja sulla on, mulla niitä Sofi One Steppejä. Oon aina saanut niillä oviksen bongattua, ihan aina. Kun ensimmästä lasta haaveilin, niin tikut oli jo silloin käytössä. Oletettavasi ne auttoi ajoituksessa. En kunnolla muista kiertoja sun muita kun siitä on jo aikaa, mutta muistaakseni silloinkin ihmettelin oviksen aikaista ilmaantumista menkkojen jälkeen. Edellisellä kerralla tärppäsi kolmannesta kierrosta. Silloin oli pillerit.
OMA: Sori, tiedän, että seuraava ei sovi kaikille luettavaksi, mutta... Eilen limat (kananmunanvalkuaisjutut) tuli kumminkin illalla, vaikka toisin epäilinkin. Tänää hiukan jotain paljon ohuempaa ja paljon vähemmän. Ja ovistikun viiva melkein poissa. Ei kai nyt ala kroppa minua pettämään. No mahdollinen ovis laskureiden mukaan sunnuntaina viimestään. Joudun siis laskemaan 21-28 mukaisen kierron mukaan.
PRIS 10/21-26(28)
Oviksesta: Jos eilen ja täönään vetistä ja limaista, ovis tulossa, jatka testaamista, testaa ILLALLA! MYös siis. Kahdesti pv. Mulla ovishuippu tulee ekana aina illalla. Ja vimma märkä ja limapäivä on ovispäivä. Eli ovis tulsosa vasta, kierrosta sulle n. 25-27 olettaisin. Mulla nyt Mammaksin testejä (tilasin netistä) aika liuta ;). David-merkkisiä. saa kattoa, miten toimii, mulla oireet on aina voimakkaat, siitä tunnen ja tiedän myös ovulaation. Ja lämmöt kun nousee, on oviksesta jo minimissään 1vrk, mullanousee usein vasta 2-3 vrk o jälkeen lämmöt.Olen siis kyllä aina saanut myös kaikkiin testaamiini tikkuihin (ja niitä ON paljon :D) oviksen. Sänkyyn siitä, tai mihin vaan tasolle :) HUs.
ILTIS kp 6
Tässä tulee sitä ällötysjuttua, joten kannattaa laittaa silmät kii.
Näin minäkin veikkaan, että nyt vähän pidempi kierto kun edellinen. Testaan jopa kolme kertaa pv näin lähempänä h-hetkeä ;) Kiva seurata sitä viivaa. Ja tietty kiva noille testien myyjille myös. Se lima oli eilen paksua, kirkasta ja juuri sellaista kananmunanvalk. limaa. Tänään vain jotain pientä "kosteutta", jota ei oikein edes limaksi voi nimittää, mutta kirkasta kuitenkin. Jomottelee edelleen vähän, ei vielä haittaa menoa. Puuhailua nyt jokatoinen pv. systeemillä. Mutta ovista(kaan) ei jaksaisi odotella, minä kärsimätön siis.
ILTIS: Mitä sun tuntemukset? Ei varmaan vielä mitään järisyttävää.
PRIS
eli täälä olis nyt 2. kuiva päivä menos, eli olisko sitten dpo 2. Oli kyllä melko aikasin tuo ovis kp 14, kun yleensä on tuo 30 päivän kierto ollut.
On se kummaa, kuinka ihmismieli saa kaikenlaisia rauskausoireita aikaan, kun tarpeeksi kovaa toivoo. Rinnat aina vaan kipeet ja alavatsaa nippailee. Kuinkahan sitä sais palautettua mielensä ja kehonsa maanpinnalle....
Onkos täälä muita jotka testailee 30.12. paikkeilla. Siis toivottavasti pääsee testaileen:)
Tsemppiä oviksen metsästäjille. Itse en ole vielä ovistestejä koskaan tarvinnut, kun molemmat lapset on tullut heti 1. kierrosta. Voi olla, että niihin joutuu vielä turvautumaan, kun ikää on tullut useampi vuosi lisää ja hedelmällisimmät päivät varmaan jo menneet...
-Nuppu3-
Kyllä tämä vuoto iski päälle ihan todella. En edes muista milloin olisin vuotanut näin voimakkaasti ja ollut näin kipeä.
Liekköhän kyse varhaisesta keskenmenosta, kun kerkesin sen haalean plussan saada silloin viikonloppuna...
Ainoa lohtu tässä asiassa on, että nyt tiedetään molempien osapuolten olevan fyysisesti kykeneviä lapsen tekoon, kun ehdittiin se plussatulos nähdä.
Seuraavaa ovulaatiota siis odotellaan! Ja toivotaan, ettei mene työvuorot taas ristiin. Joskus mennyt ovulaatio ohi kokonaan, kun ei nähdä toisiamme juuri ollenkaan.
ILTATÄHTÖNEN: Minulla on myös melko pitkä kierto. Noin 33-34 päivää ja joskus venynyt myös 40. Pillereiden lopettamisen jälkeen onneksi olen aina erottanut ovulaation hetken, josta pystyn laskemaan päivän tarkkuudella menkkojen alkamisen tai paremminkin hetken, jolloin toivon etteivät ne alkaisi.
Mitäs muille kuuluu?
Huomenna on jo perjantai, mihin nämä viikot katoavat? Työtä saisi tehdä yötä päivää, tuntuu, että on joku ruuhkahuippu. Onneksi kohta on joulu ja muutama vapaa (mä joudun olee ei-opettaja tehtävissä myös välipäivät, mutta se ei haittaa :D).
PRIS: testituloksia? Vitsit, ku osais ite laittaa kuvia koneelle, voisin alkaa hetken kuluttua kanssa heittää kuvia tänne tikutuksista. Jos sä laittaisit?
MARJANA: SURKU! Mutta kohti uutta yritystä. Vaikka se on raastavaa, jostain syystä voimia sitten jostain löytyy/ löytää. Onneksi on tämä vertaistukiyhteisö :). Miehet ei aina ymmärrä näitä juttuja... paino sanalle aina, hahaa. KOSKAAN, ainakaan kunnolla. Uskon, että jos plussan (varhaisen) sait, on ollut ns kemiallinen raskaus, eli hyvin varh. keskenmeno. Varhain tehdyt testit ovat joskus koituneet uselle naiselle kurjuudeksi. Tulipa hassusti sanottua...
TYÖ kutsuu...
ILTIS (jolla ei uutta, ei ihmettä, huomenna gyne, jee, uteliaisuusgyne :D Turhaa rahanmenoa, mutta musta on kiva käydä tutulla gynellä ja selittää asiat, saada kannustusta ja ultrata, vaikka emnnäänkin ihan alkukierrossa...) kp 7, flunssa pukkaa päälle, kurkku on ki-pe-ä. Teen pahuuttani ovistestin iltapäivällä ;)
Ja pahoittelut siis, että olette tänne joutuneet!
MARJANA: Voi kurjuus :( Mutta nyt vaan kovasti tsemppiä ja positiivista mieltä! Tästä kierrosta sit tärppää!
PRIS: Kans kiinnostuneena kyselen testauksien tuloksia?
NUPPU3: Mulla on todennäköisesti ensimmäiset testailut tossa vuoden vaihteen aikoihin tai ihan alkuvuodesta. Saadaan sitten toivottavasti jännäillä samoihin aikoihin :)
ILTIS: Kerro sitten miten testauksessa kävi :) Kiva kun täällä nyt monet testailee samoihin aikoihin. Mites muuten sen asuntohomman kanssa kävi?
MEIBI: Hienoa, että ne menkat vihdoin alkoi! Oli varmaan raskaat 70 päivää.. Mutta nyt vaan sitten uutta yritystä päälle!
MALLU84: Hienoa että pongasit oviksen! Nyt vaan peukut pystyyn!
OMAA NAPAA: Tiistaina aloittelin myös ovistestailut ja tähän asti on näyttänyt negaa. Tänään kuitenkin on alkanut tulla vähän limoja, joten ehkä se ovis sitten viikonlopun aikana tai alkuviikosta olis tuloillaan.
Eilen olin kyllä niin surullinen ja pahalla mielellä. Mun ystäväni, joka meni viikkoa myöhemmin naimisiin kun me, kertoi eilen odottavansa lasta ja laskettuaika on samoihin aikoihin, kuin mitä meillä olisi ollut jos en olis saanu keskenmenoa... Tuntu jotenkin niin pahalta ja itketti aivan hirveesti... Totta kai oon onnellinen ystäväni puolesta, mutta oli hyvin vaikeaa kuunnella ja katsella toisen iloa ja onnea...
Mutta näin. Nyt on itkut itketty ja yritän taas ajatella positiivisesti. Josko se onni vielä meitäkin potkasisi..
ruusunnuppunen kp 11/26-35
Työpäivä pulkassa, ihan raato-olo ja kuopuksen joulujuhla on illalla, pakko mennä. Liikuttavia tilaisuuksia, vaikka ovat jo 9v vanhoja :).
RUUSUNNUPPU: Asuntoasia on auki, edelleen ja varmana ikuisesti. Tilaa lisää kiitos, vaan miten, se on vielä arvoitus. Tikutteluonnea!
ITSE: Tikutin pahuuttani siis taas, vaikkei mitään SYYTÄ siihen olisikaan, homma on kivaa, riittänee syyksi. Nyt tuli erilainen viiva ku eilen: nyt viiva on selkeempi, ei tumma tietenkään, mutta selvä viiva, vaaleenpunainen, kontr.viiva on pinkki. Tästä se lähtee.
ILTIS kp 7 ja menkat on loppu, tuhrutkin. Kurkku kipee, hitsi.
Kamala kiire. Kokeilen onnistunko laittamaan kuvan testeistä. Kolme ylintä siis tämän päivän saldo, aamu päivä ja ilta. Tosi huono kuva, pahoittelen. Palailen.
PRIS kp 11
Jee! Voi pientä myytä! Mä edelleenkin peukutan sulle ihan täysillä ja toivon että myy jatkaisi kasvuaan! Mene käymään ultrassa!
Lumikki ja Lahja 6+1