Syyskuiset 2011
Kommentit (708)
Minäkin tulen tänne...siis kp 1 tänään.
Olen 33 v, mies himpun verran vähemmän. Ennestään meillä on 2 lasta ( 6 ja 8) ja nyt kovasti toivotaan perheen kasvavan. Tietää siis sitä että jouluna saa kovasti heilutella peittoa :)
( Jos tästä kierrosta onnistuisi raskautumaan niin laskettu päivä olisi sama kuin oli esikoisen laskettu päivä )
Soap 33 v kp 1/28 yk 2
Heissan ja kp 5 menossa. Ovistestailun aloitin jo eilen. Eilen haamu, tänään jo vahvempi. Edelliseen kiertoon verrattuna jopa 5 päivää aikaisemmassa ollaan. Pöh! Aikaisemmat kierrot melko samankaltaisia, nyt heitää kovasti - no kuitenkin säännöllisyys vähän kateissa. Nytkö se vanhuus sitten alkoi ;).
Mukavaa viikonloppua!
PRIS 36v, lapsi -06, kierto 21-28, yk. 5
Foolihappoa olen syönyt säännöllisesti ihan reseptillä. Mutta en osaa sanoa sitä meneekö tarpeeksi? Mikäs on sopiva "viikkoannos" tätä projektia ajatellen?
Punkkuvinkkua kokeilin viimekierrossa, tosin lasin illassa oviksen jälkeen eikä minulla ole sitä vastaan kyllä mitään.
Lääkkeitä ei ole käytössä nyt ollut mitää elokuun jälkeen eli luomuna vedellään.
Ja se on hieno, ei siis masennusta, ei vitutusta, ei ee itketä enää joka asia. SE oli vuosisadan PMS ;).
PRIS: Uskon, että tuo foolisi riittää ihan hyvin. MOnivitaa ja foolia, punkkua ja greipimehua, sillä pitäs sinniä eteenpäin. Ja hei, onhan meillä nyt oikeesti tosi vähän kiertoja takana, vaikka itestä se tuntuu ikuisuudelta :). KUn kiertoja on tässä iässä (iha kuin puhuisi jostain ikälopusta,kun puhuu yli 30v, heh) yli 10 takana, voi alkaa miettiä, pitiskö ottaa yhteyttä johonkin... Mutta mä olen tällainen ammattini puolesta sekoilija ja siksi hätähousu joka asiassa. Sulle pimahtaa ovisplussa varmaan viikon sisään. Joskus noi testit vahvistuu ja vahsvistuu, mutta ovis onkin sitten ihan normiaikaan. Sun kierrolle normi plussa tulee kp. 7-10 ja ovis siis 8-12. NOIN. Voi olla että aiemminkin.
SOUP (Oliks se tälleen?): Tervetuloa, vaikkei se kiva toivotus tietenkään olekaan. Ja hei, aika hassua: JOS meillä NYT tässä kierrossa tärppäisi, olisi la esikoisen synttäripäivänä (pitemmän kierron mukaan, eli 19.9.) :) Hauska yhteensattuma. Mutta jos ja jos. EI voi tietää. Meilläkin heilutellaan jouluna, maholliset ovispäivät, ellei kierto heitä häräpyllyä, osuvat 26,27,28,29 jokin näistä vissiin.
Sellaista.
ILTIS kp 1 ja nivuset/alavatsa särkee aika inhottavasti :/
Moikka!
KP 6 menossa ja kaikki oikein hyvin. Miten teillä muilla?
Ovistestit kuten eilen, haamua vahvempi, mutta ehdottomasti nega.
ILTIS: Mieli on malttamaton ja varmasti löytyy aina kaikkia oireita tässä vaiheessa joiden perusteella ei IKINÄ voi tulla raskaaksi. Ja kiitos noista sun analyyseistä, mukava kun joku paneutuu munkin juttuihin, eikä tarvii yksin ihmetellä. Mulla on aina kammottavat PMS:it. Voisin rähjätä ihan mistä vaan ja kaikkee epämukavaa oiretta pukkaa. Miten kk:t? Onko säryt helpottanut? On se vaan hienoa olla nainen... Mulle gyne käski olla yhteydessä mikäli helmikuussa ei ole mitään tapahtunut eli sinne sinnittelen. Mut nyt tuntuu, et vähä jo "puuduttaa" tämä tekeminen. Toisaalta en ole ihan yhtä toivoton kun aluksi, nyt on enemmän tulee jos tulee fiiliksillä. Ne hormonit!!! Nyt puhun näin, huomeena tuntuukin jo jollain toisella tavalla, ehkä.
Mutta kaikki muutkin pinolist, miten teillä menee? Birre83, mermaid, Nuppu3, Minni 86,NöpönÄiti, krislee, Rupikonna, mamma´3 vauvahaave, ruusunnuppunen, Helene4, Mallu84 ja Maatiainen ja ILTIS!!!!
Minä tyhmä kokeilin testiä vielä kerran, kun niukat menkat oli vaan 2vrk ja se plussa viime sunnuntaina, mutta negahan tuo oli. Ja kuin irvaillakseen kirkas verilurahdus tuli nyt illalla, en tiiä alkaako menkat uudestaan vai mitä. Mutta kuten ILTATÄHDELLÄKIN, mullakin on suht reipas mieli, vaikka vasta tätä kierron vaihetta mennään. Ehkä sitten syyskuisen saan, yksi jo onkin kotona:) Tsempit kaikille, alkuvuodesta on hyvä plussata, saa hyvän alun uudelle vuodelle!
Helene kp.5/22-29, yk.11
ps.ILTATÄHTI mitä meinaat tuolla jos yli kymmenen kiertoa plussaamatta?Minulla jo yk.11 ja aloitettiin yritys maaliskuussa, neuvolasta kun kävin kyselee niin sanoi että VUOSI on se raja milloin tutkitaan, ei kiertojen määrä, kun ne tosiaan voi olla, kuten itsellänikin, viikon heitolla
Täälä kp 12 menossa ja mietin, että joko se ovulaatio oli ja meni. Toissapaivänä jo tuntu pientä vihlontaa vatsassa ja limaa rupes tulemaan enemmän.Eilen sit oli yhtäkkiä lämmöt vain 36.0. ja liman määrä lisääntyi. Normi lämpö kierron alkupuolella mulla on 36.3. Ja nyt illalla lämpö nousi 36.8. Eilen illalla puuhasteltiin ja huomenna pakko varmistella. Mietin vaan, että kun ovulaatiolaskuri antaa ovispäiväksi vasta ens keskiviikon?
Ikävää, että moni tippunut tuolta elokuisista tänne, mutta tsemppiä vaan, kyllä se onni vielä potkaisee. Tässä touhussa tarvitaan vaan rutkasti onnea ajoituksen ynm lisäksi.
PRIS: Täällä menee ihan yllättävänkin hyvin, kiitos kysymästä!
Tänään kp 7 ja eilen alettiin miehen kanssa jo pupuileen, kun vuoto onneks loppu. Aika kovat kivut oli menkkojen aikana (niinkuin lääkäri vähän varotteli km:n jälkeisistä menkoista), mutta nyt kivut on onneks poissa ja innolla ollaan lähdetty uudelleen yrittämään. Tiistaista eteenpäin sit ovistikut otetaan käyttöön. Mun mies on onneks niin innokas, että meillä saatetaan pupuilla helposti 20 päivää putkeenkin. Tarttee vaan keksiä kaikenlaisia erilaisia juttuja, ettei ala mennä suorittamiseks. Tuntuu vaan jotenkin ns.hienommalta pupuilla nyt kun sillä on oikeasti joku muukin tarkotus ku oma ja toisen mielihyvä. Tiätte varmaan mitä tarkotan :)
NUPPU3: ovis voi hyvinkin olla jo kp 12, jos kierto ei oo kauheen pitkä. Mulle sanottiin, että jos kierto on esim. 27 päivää, niin ovishuippu on yleensä välillä kp 11-14. Itse en välttämättä luottais noihin laskureihin, koska ovis voi olla jokaisella eri aikaan, vaikka kierron pituus olis sama. Onneks ootte kuitenkin pupuilleet ja toivotaan, että se nyt tärppäisi :) Kannattaa kuitenkin vielä jatkaa pupuilua, jos se ovis tuliskin vasta myöhemmin.
Nyt vaan kovasti jaksamisia kaikille! Onneks tulee joulu ja uusi vuosi tähän kiertoon, niin aikakin menee nopeemmin. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
kp7/26-35
Moi taas!
Täällä mennään kp 3, kivut hellittäneet hiukan, mieli korkeella. Jotenkin jopa toiveikas. Jouluna heiluu peitot, aloitetaan jo ennen, oikeen ässäilykuukuaisi pitäs olla tuloillaan ;).
HELENE: Se taisi olla ns. kemiallinen raskaus-plussa. Mullahan se yksi kierto antoi CB testeillä plussat, normivuoto alkoi ajallaan. Inhottavaa. Mutta eihän edes ole oikeesti tarkoitettu,e ttä me testaillaan ennen DPO 14 :). Malttamaton ainakin minä itse.
PRIS: Kiitos kysymästä, ihan jees olotila, kivutkin hellittäneet. Ihanaa, kun on lunta ja pakkasta. Miten tikutus/ ovulaatio?
NUPPU3: Ovulaation sanotaan olevan sinä pv, kun on vimppa limainen päivä. Limaa voi tulla useitakin päiviä, mutta se, jonka jälkeen ei enää tule, on OVISpäivä. Ja liman aikana tarttis ahkeroida petipuuhissa, silloin lima on suotuisaa siittiöille ja kulkeminen kohtuun ja johtimiin helpompaa/ mahdollista. Peukkuja!
RUUSUNNUPPU: Teillä ainakin ahkeroidaan :D. Ihanaa ja ihnateellista. meillä touhuja sotkee harrastukset, joita miehellä erityisesti on muutamian iltoina/ vko. Ja hommat voidaan alkaa vasta, kun menkat ohi (onneksi on vähän pidemmän puoleinen kierto...ei mene ihan läskiksi), mies ei suostu ajaa punaisia päin lainkaan. Toisaalta, ymmärrettävää, se hajukin on vähän inha..
Sellaista, tulin lenkiltä ja nyt lähdemme asuntoa katsoo...uutta tekisi mieli. ja TILAA ;)
ILTIS kp 3/ 31-32 (joskus jopa 36-38)
On nämä parhaita päiviä kuukautisten jälkeen ja ovista odotellessa. Rauhallinen olo, ei harmita.
Ovistestit negaa, haamua tulee. Positiivinen voi tulla jo huomennakin mutta ennustaa ei voi, arvailla vain. Viimeksi se oli kp 11. Tietenkin voi olla ettei tule positiivista ollenkaan, kaikki on mahdollista.
Ruusunnuppunen: Samoissa kp:ssä mennään. Sulla pidempää kiertoa kun mulla. Onnea yrityksille!
Heissan kaikki pupuilijat :)
Täällä odotellaan kovasti että tulisi joulu ja näkisi että onko tullut tulosta. Mietityttää vähän, kun ollaan huomenna menossa laivalle, että uskaltaako sitä ottaa pienet hiprakat? Ollaan kaveriporukalla menossa, ja johan nuo alkaa heti kyseleen jos kieltäydyn terävistä.. Mitä luulette miten kannattais toimia, onko siitä haittaa, kun maksimissaan tuo mahdollinen mökkylä kiinnittyy just alkuviikosta..
Pienet terävät voi tehdä verenkiertoa ja kiinnittymistä ajatellen ihan hyvää :D. Sitähän suositellaan oviksesta menkkoihin väliselle ajalle punaviinilasillista (puolikasta) joka päivälle. Anna mennä vaan ;). Kohtuudella kuitenkin...
ILTIS ja pää särkee. Nykyään hormonaalista päänsärkyä just menkkojen alussa ja sit tässä aikana, kuvottavaa. Jumpassa sentään kykenin olee, nyt se vasta alkoikin särkee.
olis kyllä niin ihanaa plussata just uuden vuoden kynnyksellä. Eli jos olis niin järkevä, että pystyis odotteleen testailua kunnes täti olis pitänyt kyläillä, niin täälä testailtais 30 tai 31.12. Paitsi jos täti ehtii tulla ennen sitä....
Nyt vaan muistakaa välttää joulustressiä, koska stressaantunut keho ja mieli ei tee hyvää vauvahaaveille!
Iltis: teillä on kyllä hyvä ajotus jos joulun aikoihin on parhaat päivät. Vähän enemmän vapaita ja lapset hääräilee omiaan. Jää enemmän aikaa pupuilulle:)
Täälä rinnat kipeenä ja päätä särkee. Kyllä se varmaan ovis on ovella. Tänään illalla pupuilua kunhan mies kotiutuu treeneistä. Ens viikko onkin sitten huonompaa, kun miehellä iltavuoroviikko...
...sellasesta, että tulis menkat ja olis sittenkin raskaana? Kun mun tuli menkat, mut jäi vähän hassu olo. Kesti kolme päivää, ei hyytymiä, kirkkaamman punasta kun yleensä.
Sit perjantaina eli kp 5 tein testin, ku jäi hassu olo ja etoo koko ajan ja siihen tuli ekaa kertaa se viivan paikka näkyviin (first signal). Mut äsken kävin ostaan uuden testin et testaisin aamulla... Nyt ostin eri merkkisiä...
Mut siis, onko kellään tietoa moisesta...
Ninnimari kp 7/24-28
negahan se testi tietenkin oli, mut kun on vaan ollu niin hassu olo niin oli pakko varmistaa. Huono olo koko ajan, mut se on siis johtuu jostain muusta.
Ninnimari kp 8/24-27 (ei mulla tommosta 28. kiertoo ole ollu, mistähän se tohon eilen illalla tuli?)
Huh hei! Kyllä oli sellainen työpäivä, ettei toista ole hetkeen olult samanlaista. Nyt kotona, ruoka uunissa, sitten lenkille. Menkat enää tuhrua, pikkasen tulee. Ihanaa, kuparikierukan kanssa oli aina 5-6 pv menkat, nyt ne kestää 3-4 pv. Loisto juttu. Pääkin alkaa olla jo ennallaan. Tilasin ovistestejä eilen, huomenna kaiketi saapuvat. En tajua, miksi mun tarttee niitä tilata, kun tunnen ja tiedän oviksen muutenkin. Mutta testaaminenhan on ilon asia :D. Jos aloittaisi jo kp. 9 tietämissä- pahuuttaan ;).
NINNIMARI: Mulla menkkoihin liittyy sekä päänsärkyä että huonoa oloa, se alkaa jo usein muutamia pv ennen menkkoja (siksi luuleekin,e ttä NYT on r-oire...) ja kestää koko menkkojen ajan, sit alkaa hiljalleen helpata. Osasyynä voi olla juomattomuus (pitäs kitata nesteitä koko ajan), niskajumit, väsymys, HB-arvot (tosin ne nyt olleet ok)...ja niin edelleen. HORMONIT! Ja ennen ovista alkaa kanssa huono-olo, ja just siinä o-aikana. Yksi-2 pv maksimissaan. Päätä särkee silloinkin, väsyttää. Kierto täynnä erilaisia oireita ;).
PRIS: miten tikutus? Peukkuja oviksen etsintään..
Eipä muuta, joulukortit pitää kirjata (itsetehdyt) ja laittaa huomenissa postiin. Ihanaa.
ILTIS kp 4
Kysyn sulta kun sulla on oppikirjatietoa näistä asioista. Sano mulle suoraan, onko mitään toivoa enää. Tänään oli hcg 300 eli noussut jonkin verran edellisestä joka oli 97. Kuitenkin raskausviikkoja jo kuusi joten lukemat pitäisi olla tuhansissa. Mutta kuitenkin nousua tapahtunut kun mä luulin, että pikkumyy2 on kuollut kun on ollut pari päivää nipistelyä mahassa. Mutta siellä se vielä sinnittelee. Huomenna soitan labraan ja varaan sen ultran mahd. pian. Tiedätkö tapauksia, että olisi näin alhaisilla lukemilla jaksanut kasvaa loppuun asti?
Huh, tämä on niin vuoristorataa..sekoan kohta..
Ninnimari: Mulla oli normimenkat ekassa raskaudessa ekan kerrna ja toiset niukat. Yllätyin todella kun olin jo pidemmällä raskaudessa kun luulin. Eli viikolla 8 vasta tajusin testata. Mut mä en näitä juttuja oikein tajuakaan.
EVIS: Toivottavasti ILTIS osaa sanoa jotain sulle. Miten sen ultra? Minä en tiedä mitään noista arvoista, itse ainakin tuntisin pientä toivonkipinää, kun ovat nousseet.
ILTIS: Kun testaat ovista niin kerrotko sitten tuloksia myös. Toisena testailijana olis kiva seurata sinunkin tuloksia.
Omat: Kp 8, ovistesti vaaleanpuninen haamu joka on ollut aikaisempina päivinä, mutta siis nega selvästi. Lima ja ovisnippailua, siis nippailua, lyhytaikaista. Mäkin tunnen oviksen kivun takia, jota vielä ei ole ollut tavalliseen tapaan kovina kipuina. Synnytyksen jälkeen vasta aloin tuntemaan, ennen en tuntenut mitään. Kivun takia tutkittu ja muuta syytä ei löytynyt kun ovis ;)
HUUUUU....
Mitä uutisia täällä, ihanaa.
EVE: ON toivoa. SEhän on jälleen 3kertaistunut. Voiko jossain olla nyt mittaukset ja laitteet epäkunnossa...alkaa vaikuttaa siltä. Tuo arvo sopii vielä 5+ viikkoihin. Toki se on aika alhainen, mutta NOUSSUT! NYt heti varaat sen uä, tälle viikolle. Jatka Lugeja! Heti. Mietin, voiko olla kohdun ulkoinen...se selviää myös ultrassa. Mistä vaan saat ajan, sinne menet. Yksityiselle. SE on nyt sen arvoista. Ja uusi verikoe 2-3 vrk kuluttua. Peukkuja. Mä niin sanoin... jos sittenkin. Oireet lisääntyy ja vuoto ei ala, kyllä siellä nyt jotain tapahtuu ja on :). Joillain tuo arvo voi olla mahollinen vielä 6. viikon alussakin, ja jos lasketaan, että olisitkin vasta viikolla 5+ jotain, tuo on ihan mahdollinen. Ulkoisessa ei välttis nouse tuohonkaan tahtiin arvot kyllä...
PRIS: No totta kai mä kerron tulokset, kröhöm, liiaksikin ;). Mä niin odotan, että pääsee testaamaan. MÄ tykkään testaamisesta. Luulen,e ttä sun ovisplussa on kohta, muutama pv, sitten peitot heiluu.
Silleen...
ILTIS kp 4 tuhrut
On täällä, siirryn siis kokopäiväiseksi tänne, mukava "tavata" kaikkia :)
Uusille tuttavuuksille tervetuloa! Laitettaisiinko lista meisät? KUKA OSAA ;)?
Mun tiedot:
ILTIS 33v, mies 36v, pojat -99,-01, kierto 32-36, yk. 3
ILTIS