Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies tekee raskasta työtä, jotta minä voin olla hoitovapaalla lapsen kanssa kotona.

Vierailija
25.11.2010 |

Ei tulisi mieleenikään vaatia häntä vielä heräilemään arkisin yöllä vauvaa hyssyttelemään! Minun työtäni on nyt tämä, hän tekee takuulla oman osansa päivän ja illan aikana. Se on sitä todellista joustamista ja toisen kunnioittamista puolin ja toisin. Häpeäisin, jos vaatisin häntä nousemaan keskellä yötä, kun minä sentään voin nukkua päivisin. Tosin, olen yhden lapsen äiti, joten tilanne on varmaan eri niillä joilla on useita lapsia.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mullakin on vasta eka lapsi ja vielä tosi helppo tapaus. Eri juttu olisi, jos alkaisin väsymyksissäni sekoilla tms.

Vierailija
2/9 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole oikein voinutkaan nousta kun olen täysimettänyt. Mutta silloin mies on itse halunnut auttaa kun olen aloittanut vieroittamaan yötissistä. Katsokaas, joidenkin miehet omasta halustaan auttavat eikä äidin tarvitse omaa jaksamistaan venyttää.

Oikeassa olette, teillä on vain yksi lapsi, aivan eriasia kun lapsia on useampi. Itselle tulossa kolmas lapsi, eikä ole mahdollista nukkua päivisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ehdottomuus on nyt karissut kun meillä on myös toinen lapsi joka valvotta ihan järkyttävästi. Edelleenkään en vaadi miestä nousemaan yöllä (eikä siitä olisi apua koska heräisin myös itse) mutta pikku hiljaa alkaa tuntua että jokin tässä kuviossa mättää kun minä sekä valvon yöt että herään aamulla kukonlaulun aikaan - AINA. Jopa sillon harvoin kun olemma käyneet vaikka yhdessä viihteellä. Eikä kuvio muuttunut olennaisesti vaikka olin töissäkin ennen toisen lapsen syntymää.

Alan jo törmäillä ovenkarmeihin ja kommunikoin lapsille lähinnä huutamalla, joten ajattelin laittaa anomuksen vetämään aamusta, jolloin äiti - voi kauhea sentään - nukkuu PITKÄÄN. Saa nähdä miten käy.

Vierailija
4/9 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies kun itse haluaa herätä öisin..:)) ja päästää minut jumppiin, tyttöjen iltoihin yms.. en ole öisin herännyt 7kk.. tyttö nyt 9kk.. moni on kateellinen..:))

Vierailija
5/9 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies kun itse haluaa herätä öisin..:)) ja päästää minut jumppiin, tyttöjen iltoihin yms.. en ole öisin herännyt 7kk.. tyttö nyt 9kk.. moni on kateellinen..:))

Vierailija
6/9 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tuloton kotiäiti. Lapsi ei tosin enää heräile öisin mutta silti koen että minä olen se joka pyörittää kotiarkea koska mies on pitkän päivää töissä. Kyllä tuo osaa tarpeentullen tehdä ruokaa, pestä pyykkiä ja siivota, mutta koska minä olen kotona, on kotihommat päävastuullisesti minun. Aikoinaan vauvan yöheräilyt kuuluivat myös minulle, mutta silloin kun olin tosi tosi väsynyt, mieskin nousi yöllä tarpeen mukaan.

Jotenkin minusta tämä on ihan itsestään selvä asia. Mutta ei meillä muutenkaan mitata listoin ja meterin kuka mitäkin tekee.

Vierailija
7/9 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet riippuvainen miehesi rahoista?

Jos olet sekopäinen väsymyksestä, mielummin vahingoitat vauvaasi tai itseäsi kuin häiritsisit hänen ylhäisyyttään?

Vierailija
8/9 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan pääsääntöisesti pienimmän, mies isompien heräilyt. Jos toinen nukkuu tosi sikeästi ja toinen herää, niin se herännyt sitten hoitaa.

Tämä on nyt meidän työtämme ja molemmat takuulla tekevät osansa päivän ja illan aikana.

Minä en voi nukkua enkä laiskotella päivisin, lapsia viisi.

Vierailija
9/9 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päivät kellon ympäri ja silti nousee öisin

lasten kanssa jos huomaa että multa alkaa olemaan voimat loppu. Ei tarvi pyytää.

Samalla tavalla tässä perheessä on ollut itsestäänselvyys että äiti saa käydä salilla ja mennä omia menojaan jos niitä on. Niihin ei tarvi lupaa kysellä.