Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

hain toimeentulotukea, mutta ei saada koska miehellä on mahdollisuus nostaa opintolainaa

Vierailija
25.11.2010 |

siis opintolaina lasketaan tuloksi 300e/kk. wtf???

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on aina ollut

Vierailija
2/34 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ottakoon lainan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paisi että ei me haettu, ku tiedettiin toi.

Vierailija
4/34 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi söösinyt luottotietonsa, lainaa ei myönnettäisi ja saisitte rahan sossusta ilman takaisinmaksua.

REILU MEININKI VITTU!

Vierailija
5/34 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuonna 2005, kun ilmoitin että en halua ottaa opintolainaa koska se on riski, koska työpaikkaa ei ole tiedossa valmistumisen jälkeen. Sain 3kk toimeentulotukea kun en saanut kesätyötä, vain opintotukea kesäharjoittelun aikana. Muistaakseni toi sepustus kirjoitettiin siihen hakemukseen. Tampereesta kyse.

Vierailija
6/34 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei ota velkaa. hyvä suomi!!!!!!!!!

Vierailija
7/34 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sijaan sosiaalista luottoa, tai alennetaan perusosaa 20%.

Vierailija
8/34 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain yhtenä vuonna tukea nostamatta lainaa, mutta se tuki laskettiin sen mukaan että olisin ottanut sen lainan. Siis rahat eivät olisi riittäneet vaikka olisin lainan ottanut, ja sen ylimenevän osan antoivat toimeentulotukea

Vierailija
9/34 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytäntä maksaa opiskeluista; useimmissa maissa opinnot kun rahoitetaan kokonaan työnteolla, lainalla, vanhempien rahoilla. Lisänä kalliit lukukausimaksut. Ei ehkä kannattaisi valittaa....

Vierailija
10/34 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, näinhän se menee. Tähän päälle sitten vielä yliopistojen rehtorit kehtaa ehdottaa jotain sellaista, että "hei, laitetaan maksulliseksi koulutuksen jotta opiskelijat valmistuu nopeammin". Ei mikään ihme, jos meillä ei kaikki valmistu ajallaan, kun joidenkin täytyy käy esimerkiksi töissä sen eteen että saa edes ne asumismenot maksettua, koska tukea saa sen 400€ (joka itselläni ei riittänyt esimerkiksi edes vuokran, veden ja sähkön maksuun).

Vierailija
11/34 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mä tosiaan sain sen toimeentulotuen kesän 2005 ajan.

t.7.

Vierailija
12/34 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sitä lainaa on jatko-opikeluihin jouduttu ottamaan.

Itselläni oli aikanaan yliopisto-opinnoista 50 000 mk:n velat. Useamman vuoden sitä maksoin takaisin.

Toimeentulotuki on aina se viimeinen vaihtoehto.

Vierailija
13/34 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mokasivat. Aiemmin sai yleensä kesällä toimeentulotukea vaikkei ollut nostanut lainaa, nykyään ei enää saa. Ovat tiukentaneet suhtaumista ihan tässä viime vuosina

vuonna 2005, kun ilmoitin että en halua ottaa opintolainaa koska se on riski, koska työpaikkaa ei ole tiedossa valmistumisen jälkeen. Sain 3kk toimeentulotukea kun en saanut kesätyötä, vain opintotukea kesäharjoittelun aikana. Muistaakseni toi sepustus kirjoitettiin siihen hakemukseen. Tampereesta kyse.

Vierailija
14/34 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti oli laina. Valmistuin v. 2006 ja vuodesta 2008 olen maksanut lainaa takaisin, vaikka olen ollut äitiyslomalla ja kotihoidontuella. Vasta nyt olen ollut 2 kuukautta töissä.

Sen lainan takasinmaksun voi suunnitella ihan itse. Ja siihen voi hakea lykkäystäkin.

Hyvähän se on jos pärjää ilman lainaa, minä en pärjännyt, sillä opintotuki ja asumislisä eivät riittäneet edes vuokraan.

Vierailija
15/34 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli opintotuki on 290e/kk. sen jälkeen rahaa ei tipu opiskelijoille ellei ota velkaa. hyvä suomi!!!!!!!!!

Vau! onko opintotuki nykyään noin paljon. Ite sain vain 220e/kk... Piti vaan painaa duunia samalla. Ihan normaalia. Ja kesäksi löytyy aina töitä. Laiskat ei saa työtä. Ainoastaan ne saa työtä jotka suostuu tekeen työtä joka on perseestä. Ite lomitin ja loin paskaa. Tienasin palkkaa n. 1200e/kk ja matkakorvauksia tuli n. 500e/kk. Eli yhteensä verojen jälkeen sain n 1550e/kk.

Vierailija
16/34 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde opiskelemaan juurikaan sen takia etten halua lainaa ottaa. Olen nyt kotona 1,5v lapsen kanssa ja mies pimeesti töissä. Sossusta saadaan 330e kuussa ja lopun maksaa kela.

Töitä en saa koska ei ole koulutusta, koulutukseen en mene koska raha loppuu.

Vierailija
17/34 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perseestä. Mitä järkeä edes opiskella paskapalkkaiseen ammattiin ja ottaa opintolainaa? KUn joutuu opiskelujen jälkeen maksamaan lainaa takaisin ja elää suunnilleen samalla summalla kuin sossusta ja kelasta saisi työttömänä?

Eikä lainan maksun jälkeenkään jäisi paljoa enempää rahaa käteen...

Vierailija
18/34 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea tulee hakea vasta, kun kaikki muu on kokeiltu. Opintolainan saa jokainen opiskelija, joten se haetaan ensin.

Vierailija
19/34 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde opiskelemaan juurikaan sen takia etten halua lainaa ottaa. Olen nyt kotona 1,5v lapsen kanssa ja mies pimeesti töissä. Sossusta saadaan 330e kuussa ja lopun maksaa kela.

Töitä en saa koska ei ole koulutusta, koulutukseen en mene koska raha loppuu.

Toi ajattelutapa on SAIRAS!

Huomaatko sitä edes itse???

Vierailija
20/34 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kouluttaudutte alalle jossa ei ole töitä? Opiskelevan on tietenkin otettava lainaa opiskeluja rahoittaakseen - kenen mielestäsi pitäisi maksaa SINUN opiskelusi?

Jos et edes itse luota siihen että opiskelusta on mitään hyötyä (=et ota lainaa), miksi ihmeessä yhteiskunnan pitäisi???