Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

hain toimeentulotukea, mutta ei saada koska miehellä on mahdollisuus nostaa opintolainaa

Vierailija
25.11.2010 |

siis opintolaina lasketaan tuloksi 300e/kk. wtf???

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi opiskella ammatin työttömyysrahalla johon saa vielä 9e/päivä päälle. Ehdottomasti kannattaa sinun opiskella tuolla vaihtoehdolla kun kotihoidontuki loppuu. Itse aion tehdä niin myös, kotihoidontuella käyn etäopiskellen aikuislukion loppuun ja sen jälkeen opiskelen työttömyysrahalla. Eipä viiden lapsen yh:na muuta mahdollisuutta opiskella olekaan.

En lähde opiskelemaan juurikaan sen takia etten halua lainaa ottaa. Olen nyt kotona 1,5v lapsen kanssa ja mies pimeesti töissä. Sossusta saadaan 330e kuussa ja lopun maksaa kela.

Töitä en saa koska ei ole koulutusta, koulutukseen en mene koska raha loppuu.

Vierailija
22/34 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde opiskelemaan juurikaan sen takia etten halua lainaa ottaa. Olen nyt kotona 1,5v lapsen kanssa ja mies pimeesti töissä. Sossusta saadaan 330e kuussa ja lopun maksaa kela.

Töitä en saa koska ei ole koulutusta, koulutukseen en mene koska raha loppuu.

Juuri sinunlaistesi ihmisten takia Suomen sosiaaliturvajärjestelmä olisi ajettava alas. Pimeää työntekoa, haetaan kaikki tuet mitä saadaan eikä kouluttauduta kun on helpompaa ottaa rahat sossusta. Amen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelijalle sama kuin työttömällekin. Tulee yhteiskunnalle edullisemmaksi tukea opiskelua jottei opinnot veny opiskelijan työssäkäynnin vuoksi. Ja useampi myös opiskelisi vaikka uuden ammatin jos saisi saman rahan kuin työttömänä.

Miksi ihmeessä kouluttaudutte alalle jossa ei ole töitä? Opiskelevan on tietenkin otettava lainaa opiskeluja rahoittaakseen - kenen mielestäsi pitäisi maksaa SINUN opiskelusi?

Jos et edes itse luota siihen että opiskelusta on mitään hyötyä (=et ota lainaa), miksi ihmeessä yhteiskunnan pitäisi???

Vierailija
24/34 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin johan rupeaa tukia löytymään. Valehtelet, että olet vaikka Sudanista, hommaat väärennetyt passit kuten nämä pakolaisetkin ovat tehneet ja tulet vaikka Ruotsista Suomeen pakolaiseksi. Saat asunnon, tonnin per kk rahaa, puhelimen, laskusi maksetaan ja saatte pakolaiskeskuksessa myös ruoat ilmaiseksi. Suosittelen!

Vierailija
25/34 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No opintolainan takaisinmaksu ei ole vaikeaa, vaikka olisi matalapalkkaisellakin alalla, sitä voi maksaa hyvinkin pienissä erissä. Että enpä nyt tuon lainan vuoksi olisi opiskelematta jättänyt...

Vierailija
26/34 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokasikohan ne siellä kelassa jotenkin,koska mä tosiaan sain sen toimeentulotuen kesän 2005 ajan. t.7.

Niin, Kelahan ei toimeentulotukea maksa vaan sosiaalitoimi... Ja on mun mielestä NOLOA, että täällä ruikutetaan siitä, että ei saa toimeentulotukea kun sais opintolainaa mutta ei viitti ottaa. Noloa on hakea toimeentulotukea ihan laiskuuden takia. Mee töihin tai ota laina, niin kaikki muutkin opiskelunsa rahoittavat.

Vierailija
27/34 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain yleisen asumistuen, opintorahan ja nostin kaiken opintolainan mitä sain. SILTI olin ekat kolme vuotta sossun asiakas. Opintotuki kun ei riitä tänä päivänä...

Vierailija
28/34 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipin kapin kuule lainaa hakemaan vaan... niin me muutkin olemme tehneet!

Opintolaina on tarkoitettu nimenomaan turvaamaan opiskeluajan eläminen, eikä mihinkään kirjoihin tms. Niitä kun ei yleensä esim. korkeakouluopiskelijoiden tarvitse hankkia...

Vierailija
29/34 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 25-vuotias voi opiskella työttömyysetuudella, tiesittekö sitä? En minäkään! Olen 24 ja nyt työkkärin kurssilla, jossa tästä kerrottiin. Onpas reilua, että nuoret pistetään maksamaan puuronsa lainarahoilla ja sitten taas joku "aikuisen iässä oleva"(ohjaajaa lainatakseni) voi opiskella automaattisesti työttömyyskorvauksella (joka on 1,5 kertaa sossun tuen suuruinen!).

Vierailija
30/34 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laina lasketaan tuloksi, vaikka sitä ei nostaisikaan. Oma vika, jos ei nosta. Ei opiskelijat nyt sentään ihan kaikkea voi ilmaiseksi valtiolta kupata.

Vierailija
31/34 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 25-vuotias voi opiskella työttömyysetuudella, tiesittekö sitä? En minäkään! Olen 24 ja nyt työkkärin kurssilla, jossa tästä kerrottiin. Onpas reilua, että nuoret pistetään maksamaan puuronsa lainarahoilla ja sitten taas joku "aikuisen iässä oleva"(ohjaajaa lainatakseni) voi opiskella automaattisesti työttömyyskorvauksella (joka on 1,5 kertaa sossun tuen suuruinen!).

Vierailija
32/34 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sitä ei saa tuosta vaan, jokainen hakemus käsitellään erillisessä lautakunnassa.

Vierailija
33/34 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sitä ei saa tuosta vaan, jokainen hakemus käsitellään erillisessä lautakunnassa.

olla ansiotyövuosia ja oikeus ansiosidonnaiseen mielellään. Jokainen tapaus tosiaan harkitaan erikseen, ei ole mikään automaattinen juttu.

Vierailija
34/34 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytäntä maksaa opiskeluista; useimmissa maissa opinnot kun rahoitetaan kokonaan työnteolla, lainalla, vanhempien rahoilla. Lisänä kalliit lukukausimaksut. Ei ehkä kannattaisi valittaa....

tosiaan monissa maissa (ihan euroopan alueella) ei saa yhteiskunnalta senttiäkään + maksaa vielä lukukausimaksuja.

Eli eipäs valiteta turhista.