Ystäväpariskunta erosi - olemme juhlineet viimeiset 14 vuotta
joka vuosi yhdessä uutta vuotta. Lapset ovat keskenään kavereita, miehet ovat hyviä kavereita ja minäkin viihdyn perheen äidin kanssa, vaikkei kovin usein nähdäkään.
Nyt minulla onkin ongelma: Tänä vuonna olisi taas meidän vuoro pitää uuden vuoden juhlat, mutta koska ystävämme erosivat, niin en voi kutsua kumpaakin (välit erittäin tulehtuneet).
Kummankin perheen lapset haluaisivat juhlia yhdessä, eivätkä voi kuvitellakaan muuta vaihtoehtoa.
Mieheni haluaisi kutsua perheen isän ja tämän äidin (mummon) meille, kun taas perheen äiti puhui minulle tänään siihen sävyyn, että olisi itse halukas tulemaan meille lasten kanssa uudeksi vuodeksi.
Olen yrittänyt olla puolueeton, mutta silti kallistun tunnetasolla isän ja mummon kutsumisen puolelle, koska miehemme tulevat niin hyvin toimeen.
Toisaalta JOS kutsun äidin ex-anopin ja ex-miehen meille, niin se on sitten varma loppu meidän 14 vuoden ystävyydelle...APUA.
Kuinka toimisitte? Kiinnostaisi kuulla myös eronneiden mielipiteitä?
Kommentit (32)
kutsuisin tuossa tapauksessa ihan muut vieraat, en haluaisi jäädä tuon riitelevän parin väliin, jos he eivät edes tuollaista asiaa voi keskenään päättää. Siis eivät edes tiedä kummalla vanhemmalla lapset ovat uutena vuotena, sen mukaan olisi helppo kutsua siis *lasten parhaaksi, koska haluavat olla yhdessä*. Mutta jos ei onnistu, niin ei sitten kutsuta ollenkaan.
varmaan kutsuisin vaan niiden lapset. Riehukoot riitapukarit tahoillaan.
tänä vuonna tehtäis oman perheen voimin jotain ihan muuta. Antais pölyn laskeutua ja eronneiden sortata asiansa kuntoon, ehkä tuo jatkossa voisi taas onnistua..
toinen vaihtoehto olis minullakin kutsua lapset mukaan pelkästään.
ettet tiedä mitä¨tehdä. Sano, että lapset ovat erittäin tervetulleita, mutta koska arvostatte molemman ystävyyttä ette pysty päättämään kumman kutsutte, joten jätätte valinnan heille.
päättäkööt itse ketä tulee. Mutta näyttää siltä, ettei siitä tule mitään. Seuraava vaihtoehto mulla on, että kutsukaa lapset.
Mitä päätättekin, niin tehkää myös varasuunnitelma. Siis teidän omia lapsia ajatellen. Sillä vaikka nää lupaisikin tulla, niin vaikuttaa siltä, että saattavat tehdä oharit, kun keksivät alkaa kenkkuilemaan jostain syystä mitä ex on vaikkapa sanonut toiselle. Joten kannattaa varmistaa, että lapsilla on jotain kivaa ohjelmaa joka tapauksessa.
Ja olen tuon perinteen kanssa samaa mieltä kuin joku edellä, että vaikka teillä kuinka olisi ollut tuollainen perinne, niin ei sen tarvi ikuisesti jatkua. Luokaa uusi perinne! Sillä ne perinteet syntyvät, että ne joskus aloitetaan. Nyt voisi olla hyvä hetki aloittaa ihan uusi perinne.
AP:lle ja AP:n perheelle, niin olisi varmaan fiksuinta jättää uuden vuoden juhlat pitämättä tänä vuonna ja tehdä jotain ihan erilaista oman perheen kesken. Ensi vuonna osaavat sitten ehkä kaikki eron osapuolet (eronnut pariskunta ja AP miehineen) ajatella jo asioita järkevämmin ja yhteydenpito jompaan kumpaan eronneeseen on luontevampaa kuin toiseen.
tosi kiva juttu, että edes jokin perinne jatkuisi vielä edes yhden kerran.
Ja olen tuon perinteen kanssa samaa mieltä kuin joku edellä, että vaikka teillä kuinka olisi ollut tuollainen perinne, niin ei sen tarvi ikuisesti jatkua. Luokaa uusi perinne! Sillä ne perinteet syntyvät, että ne joskus aloitetaan. Nyt voisi olla hyvä hetki aloittaa ihan uusi perinne.
hyviltä ystäviltä kai voi sanoa, että haluaisitte paikalle koko porukan, mut kysyä pystyvätkö käyttäytymään ihmisiksi ihan juhlan kunniaksi.
Voihan olla, että molemmat ottavat junttapullina kutsun vastaan ja homma menee ihan pipariksi, kun yks pariskunta riitelee koko illan... Ei hyvä.
Minä kutsuisin ehdottomasti sen osapuolen jolla on lapset uudenvuodenaattona. En tekisi sen kummempaa numeroa ja sen osapuolen joka silloin jäisi ulkopuolelle tulisi aikuisena ymmärtää, että parempi antaa lapsille iloinen uusivuosi juhlittavaksi.
kanssa vaikka Bradilla lapsia Jolien kanssa..
Eli älkää kutsuko ketään! menkää vaikka itse ruotsin risteilylle tms.
Antakaa pariskunnan potea eroahdistusta rauhassa älkääkä lisätkö riitaa heidän välilleen!
Jos välit ovat tulehtuneita puolisoiden kesken, niin eivät varmasti suostu sopimaan tätäkään asiaa järkevästi. Mutta ainahan voitte ilmoittaa tylysti, että se vanhempi tulee, jolla on lapset uutena vuotena. Tappelevat sitten siitä verisesti keskenään eikä teidän tarvitse tehdä siitä päätöstä. Sitten varmaan vuorottelevat eli joka toinen vuosi on äidin ja toinen vuosi isän vuoro tulla juhlimaan. Lapset pääsevät joka vuosi, ja se kai on kaikkein tärkeintä.
JOs kuitenkin miehet ovat tässä koko ystävyyden alku, niin näkisin niin, että tämän perheen äidin pitäisi väistyä ainakin tältä vuodelta. Toisaaalta taas jos mies on se, joka eroa vaati, niin loukattu puoliso saattaa haluta pitää oikeuksistaan kiinni verisesti.
En kyllä kadehdi teitä tuon päätöksen tekemisessä.
ottakaa selvästi esille, että kumpi heistä on Uuden Vuoden lasten kanssa, tai voisivatko kuvitella tulevansa yhdessä.
Ei tuossa auta selän takana toimia. Tietävät varmasti itse tilanteensa.
Eli olivatko miehet jo aiemmin ystäviä?
lapset haluavat olla keskenään, niin eikös se vanhempi tule kenellä lapset ovat uuden vuoden.
ketkä tulee. Sanokaa että molemmat on tervetulleita. Tulkoon sitten molemmat tai sumplikoon itse kumpi tulee.
Ero tuli meillekin enemmän kuin yllätyksenä.
Jokainen keskustelu kääntyy jomman kumman loukkaantumiseksi.
ketkä tulee. Sanokaa että molemmat on tervetulleita. Tulkoon sitten molemmat tai sumplikoon itse kumpi tulee.
suuri ongelma, sillä haluaisitte kutsua molemmat osapuolet ja lapset ja mummon, ettekä haluaisi olla tilanteessa jossa joudutaan valitsemana puolia. Että jos eivät osapuolet pysty olemaan sovussa saman katon alla uutena vuotena teillä, teidän on valitettavasti jätettävä kutsut kokonaan väliin, toisaalta voittehan pyytää pelkästään lapset, se voisi olla heillekin hyväksi olla pelkästään keskenään ilman riiteleviä vanhempiaan.
Aikansa kutakin, kutsukaa kylään muita ystäviänne tai menkää itse jonnekin muualle, jos ei ratkaisua löydy.
Meinaan tuollaiset puolen valitsemiset saa aikaan vaan välien tulehtumista/katkeamista ystävienkin kesken ja pahimmassa tapauksessa sun ja sun miehen välille, jos olette eri mieltä siitä keitä pitäisi kutsua.