Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Saatko sinä lastenhoitoapua aina kun sitä tarvitset?

Vierailija
24.11.2010 |

Kuka hoitaa? Maksatko lasten hoidosta? Millaiseen tilanteeseen tarvitset lastenhoitoapua? Kuinka monta lasta?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä hoitajana on anoppi, koska hän on eläkkeellä. En kuitenkaan kehtaa käyttää tosi usein, mutta silti noin kerran kuussa on ollut tarvetta esim. kampaaja, hammaslääkäri, konsertti nyt syksyn aikana ja yksi kerta taisi olla, kun näin ystäviäni pitkästä aikaa.

Omat vanhempani hoitavat lyhyempiä aikoja esim. juuri isänpäivää edeltävänä päivänä katsoivat lapsia nelisen tuntia, kun mieheni kanssa vietimme aikaa kaksistaan. He ovat työelämässä, joten hoitokertoja on senkin takia vähemmän. Osaavat myös sanoa ei eivätkä ota lapsiamme yökylään enkä ole kehdannut pyytääkään. Anoppi taas pyytää itse, ja se on tosi kivaa!

Lapset ovat siis 4- ja 1-vuotiaita ja itse olen hoitovapaalla.

Lisäksi hoitoverkostoomme kuuluvat miehen sisko, joka ottaa vanhempaa lastamme yökylään pari kertaa vuodessa serkkujen seuraksi. Oma siskoni hoitaa lapsia myös esim. toista, jos menen toisen kanssa jonnekin. Näitä hoitokeikkoja on ehkä 4-5 kertaa vuodessa. En kuitenkaan näitä siskoja kysy hoitoavuksi arkisiin tilanteisiin, koska molemmat töissä ja toisella omiakin lapsia. Jos anopille ei käy eikä isäni ole kotona tai hoitoaika olisi pitkä, niin sitten täytyy perua meno. Näin ei onneksi käy kuin muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
22/25 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka auttavat tarvittaessa???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saadut tukiverkot ihmisillä on?

Niitähän oli av.laisilla pilvin pimein.

Mennään vain puistoon ja tutustutaan ja saadaan lapsenvahteja vaikka hoitamaan lapsia koko viikonlopun kun mennään itse vaikka kaverin häihin.

Muistan lukeneeni tällaisia ketjuja, että tukiverkkoja ja lapsenvahteja oli helppo saada....

Vierailija
24/25 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika paljon mummojen ja anoppien varassa tuo lastenhoito tuntuu pyörivän.

Meillä on sekä minun että puolison äiti sen verran vanhoja/huonokuntoisia, etteivät pysty lastenhoidossa auttamaan. Sen huomaa kyllä.

Jonkun verran joku sukulainen tai ystävä on joskus lapsia katsonut. Pääasiassa ollaan ostopalveluiden varassa, olipa hoitotarpeen syy ihan mikä tahansa. Aina ei saada hoitajaa silläkään tavalla. Kaikki hoitajat eivät halua tulla, kun lapsia on enemmän ja/tai kun pienin on vauva. Se tuntuu epäreilulta, koska noilla syillähän sitä apua nimenomaan tarvittaisiin.

Nyt olen hoitovapaalla ja ongelmallista on kaiken järjestäminen, lääkärikäynneistä alkaen. Lapsia neljä.

t. ketjun aloittaja

Vierailija
25/25 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ovat kuitenkin jo 8 tuntia päivässä hoidossa arkipäivät. Olisi ihanaa jos joku sukulainen tai ystävä voisi joskus hoitaa heitä, koska siinä samalla loisi myös suhdetta lapsiin, mutta meillä on vain yksi vapaaehtoinen. Hänkin on kokopäivätöissä (ja hänellä on muutakin elämää), joten ei hän todellakaan kovin usein pysty tulemaan.