Noin 1-vuotiaiden äidit! Kuinka pitkiä päiviä
olette yleensä kaksin lapsen kanssa? Siis monesta moneen miehet ovat töissä?
Saatko paljon kotitöitä tehtyä kun olet päivisin kotona?
Kommentit (30)
johtuu enemmän äidistä kuin yksivuotiaasta! :)
Aiemmin imurointi oli hankalaa, kun lapsi pelkäsi imuria. Nyt sekään ei valitettasti enää käy syyksi imuroimattomuuteen...
aina vapaita.
Saan tehtyä kotityöt, joskus vien lapsen naapuriin mummolaan jossa mummo katsoo lasta sen aikaa kun siivoan. :)
kotityöt hyvin koska vauva nukkuu n.3h päikkärit. En kuitenkaan aina halua käyttää päikkäreitä kotihommiin, vaan teen silloin omia juttujani. Suurimman osan kotihommista teen lapsen "kanssa" eli hän pyörii ympärillä ja keksin hälle samalla jotain viihdykettä. Kotimme on peruspuhdas, mutta välillä paikat kuitenkin hujan hajan enkä jaksa esim. pyykkejä ottaa narulta välittömästi kuivuttua vaan ne roikkuu kuivaustelineessä päiviä.
Mies on vähintään klo 8-16 töissä, yleensä kuitenkin pidempään.
tulee kotiin n. 16.15 päivän aikaan kerkeän tekemään lähes kaikki kotityöt. tosin tuo 10kk poika on iltaan mennessä kerennyt itse syömällä sotkea koko keittiön ja levittää lelut ympäri kämppää,joten illalla sitten imuroin uusiksi kun poika on menossa nukkuun.
aikaisin teillä miehet tulevat kotiin. Muistan kun olin tuon ikäisen ja nuoremmankin kanssa kotona, mies tuli tyypillisesti kotiin 18-19 välillä, toisinaan myöhemminkin. Kun vauva meni nukkumaan jo 19-20 aikaan, ei hirveästi ollut isällä ja lapsella yhteistä aikaa. Tai minulla omaa aikaa. (Lapsi oli erittäin huono nukkuja, joten itsekin piti mennä petiin samoihin aikoihin lapsen kanssa.)
miehen työajat ovat 06-14 ja 14-22(välillä hieman myöhempäänkin). On siis vuorotöissä.
Ehdin kotitöitä tekemään juuri niin paljon kuin halua tai jaksan. Yleensä kyllä ollaan lasten kanssa ulkona, joten kotityöt jäävät miehen aamuvuoroina meille molemmille ja iltavuoroina tehdään ne sitten yhdessä aamupäivällä.
Mies on pois kotoa. Saan tehtyä pakolliset, en mitään suursiivouksia.
mutta kun olivat pienempiä, niin mies lähti aamulla viim. klo 7 töihin ja tuli sitten klo 16-22 välillä kotiin. Koskaan ei tiennyt miten pitkään työpäivä venyi. Ja minä huolehdin kaikista kotitöistä, tein silloin kun huvitti. Kuten jo joku edelläkin sanoi, niin saamattomuus yleensä johtui äidistä ei vauvasta/lapsista:)
Vaikka tuo välillä olikin rankkaa aikaa, niin toisaalta nautein siitä, että sain tehdä hommat omassa tahdissani.
Nyt meillä mies tulee usein jo klo 16-18 välillä kotiin, siis samaan aikaan kuin itsekin. Tosin voi joutua töihin vielä illallakin klo 19 jälkeen. Ja siivoukset ja ruoanlaiton hoidan edelleen minä, mutta montaa muuta asiaa tekee mieheni, en siis valita. Parasta on, että on paljon lastensa kanssa, jolloin minä saan touhuta omiani (vaikka se sitten olisikin ruoanlaittoa).
eli ei odoteta miestä kotiin. kyllä saan tehtyä kotityöt. lapsi saattaa nukkua 4h päikkäreitä. siinä ehtii siivota naapurinkin huushollin!