Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskausmyrkytyksestä tietävät

Vierailija
24.11.2010 |

Voiko olla raskausmyrkytys, vaikka virtsassa ei olisi proteiinia ollenkaan? Päätä särkee enkä tiedä onko flunssa vai mikä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos virtsa on puhdas niin ei. Mutta tokihan raskausmyrkytys voi iskeä äkillisesti joten seuraa tilannetta. Kokonaistila on olennaisin, eli onko oireita useampia ja pahenevatko ne...

Päänsärkyhän nyt voi johtua miljoonasta asiasta.

Vierailija
2/11 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vilkkuvat pallot silmissä oli ainakin minulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv.esikoisesta v.2001 raskasmyrkytys ja kuopuksesta v.2003 asiaa seurattiin myöskin tiuhaan mutta eipä puhjennut silloin.

Raskausmyrkytyksen kriteerit ovat valkuainen virtsassa, väh 30 yksikköä omasta normitasosta nousseet rr-lukemat ja sitä myöten tulee sitten muita oireita kuten turvotus, näköhäiriöt, ylävatsan puristava tunne (jolloin onkin jo hengenvaarallinen tilanne päällä) ja päänsärky.

Vierailija
4/11 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tilanne mitenkään hälyttävä silti ollut.

ylävatsan puristava tunne (jolloin onkin jo hengenvaarallinen tilanne päällä)

Vierailija
5/11 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin synnytystapa-arviossa, verenpaineet polilla katossa 150/105, lähtötaso ollut 125/80.

Ei muita oireita, puhdas pissa, ei turvotusta, ei päänsärkyä, ei mitään...

Kun kuulin nuo lukemat niin olin ihan varma, että osastolle saan jäädä makaamaan mutta kotiin pääsin. Nyt seurailen RR- tasoa kotona ja lepäilen. Jos tulee muita oireita niin täytyy ottaa yhteys neuvolaan.

Rv 36+5

Vierailija
6/11 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkoi raskausmyrkytys oireilla 2 tapaa. ensin alkoi sormet olla kankeina aamuisin,niitä ei saanut liikutettua.Seuraavana puhkesi päänsärky,joka oli tavallista voimakkaampi ja näkö hämärtyi joka kerta. Sen jälkeen tuli valkuaista virtsaan pikkuhiljaa ensin 1+ ja lopulta viikon päästä oltiin tilanteessa 3+ jolloin mentiinkin sitten melkosta kyytiä osastolle.Myöhemmin alkoi verenpaine kohota.

Tämä kaikki turhan tuoreessa muistissa joulukuulta 09

Vierailija
7/11 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin synnytystapa-arviossa, verenpaineet polilla katossa 150/105, lähtötaso ollut 125/80. Ei muita oireita, puhdas pissa, ei turvotusta, ei päänsärkyä, ei mitään... Kun kuulin nuo lukemat niin olin ihan varma, että osastolle saan jäädä makaamaan mutta kotiin pääsin. Nyt seurailen RR- tasoa kotona ja lepäilen. Jos tulee muita oireita niin täytyy ottaa yhteys neuvolaan. Rv 36+5

ei tosiaan voi olla raskausmyrkytys. Mutta joillain ihmisilla verenpaine nousee raskausaikana ilman myrkytystakin. Sita lahdetaan yleensa laakitsemaan jos se on pysyvasti yli 140/90, ja ainakin itsellani on ollut laakareiden antamana paivystykseen lahtorajana 150/100 (mulla ei siis koskaan ole ollut raskausmyrkytysta), eli hiukan ihmettelen tuota edellisen saamaa kohtelua.

Vierailija
8/11 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvotus oli runsasta,mitä pitemmälle mentiin.samana päivänä kun tuosta 11+ kävin pari yötä osastolla oli painonmuutos viikossa 1633 g

Vierailija
9/11 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnärin sisätautilääkäri minulle on infonnut.

Hänen pakeillaan siis ravasin kummassakin raskaudessani aina rv14 alkaen 1kk välein.

Sen lisäksi kävin äitiyspolilla samoin 1kk välein mm verikokeissa, vauvan sykkeen tarkkailussa, istukka-ja napanuoravirtauksien ultrauksessa jne.

Ystäväni sai 5v sitten kuopusvauvansa rv24+2 ja hätäsektioon kärrättiin, oireina verenpaineen huima nousu, valkuainen virtsassa ja puristava tunne ylävatsalla.

Vierailija
10/11 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-4&11-

Vierailija
11/11 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla...ainakin minulla oli ja luokiteltiin vaikeaksi toksemiaksi. Oireina oli kova päänsärky, kohonnut verenpaine, oksentelu, vilkkaat refleksit ja pään tt kuvalla todettu aivoturvotus. Turvotus kauttaaltaan oli todella pahaa...papereissakin mainitaan vaikea turvotusw joka noussut myös kasvoihin asti.

Ja tosiaan, ei ollut koko aikana proteiinia virtsassa