Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kieltäytyä herkuista vierailuilla?

Vierailija
24.11.2010 |

Yritän laihduttaa. Olen päättänyt, että viikossa on yksi herkkupäivä.

Miten teen vierailuilla selväksi, että en syö mitään makeaa tai rasvaista?

Käymmä kerran viikossa miehen äidin ja isoäidin luona. Kummassakin paikassa aina pullaa, keksiä, yms. pöydässä.

Sitten käyn 1-2x/vko jonkun ystävän luona. Ystävä ni harrastavat leivontaa lähes kaikki, aina on pöydässä jokin uusi herkku.

Olen yrittänyt selittää, että en ota mitään, kun laihdutan. Aina tulee sitä marinaa, että etkö sä mitään ota, tein tän sua varten, ei kai se nyt yksi pala kakkua viikossa laihdutuskuuria kaada. Mitä mä nyt sulle sitten tarjoaisin...

Sitten menee puoli tuntia kyläilystä mun syömisen päivittelyyn.

Olen vielä niin sokeriaddikti, että jos otan pienen palan, niin se sokerihimo iskee taas päälle. Mun pitää kieltäytyä hyvästä kokonaan.

Eilenkin ystäväni totesi, kun en suostunut ottamaan banoffee-kakkua ja perustelin hyvin, että onpa sulla tylsää. Ystäväni on ihan hoikka. Ei voi ymmärtää.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö seitsemän sortin kahvipöydästä, niin kyllä se taitaa laihdutuksen kaataa. Sorry.

Sorry, mutta mä kyllä ottaisin, jos toiset on nähny vaivaa. Ei ne vierailut sun laihdutusta kaada vaan tärkeämpää on se, mitä arkena syöt. Pidä vaikka huoli, että oot syöny kunnolla ennen ku meet vierailulle niin ei tuu ainakaan nälkään syötyä!

tota eikös se ap halunnu vinkkejä siihen, jos 1-2 kertaa viikossa käy kaverilla? Ja edelleenkin, mitä sitten, kun "laihdutuskuuri" loppuu? Eikö parempi olis muuttaa ruokailutapoja kokonaan ku olla jollain kuurilla?

Vierailija
22/25 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö seitsemän sortin kahvipöydästä, niin kyllä se taitaa laihdutuksen kaataa. Sorry.

Sorry, mutta mä kyllä ottaisin, jos toiset on nähny vaivaa. Ei ne vierailut sun laihdutusta kaada vaan tärkeämpää on se, mitä arkena syöt. Pidä vaikka huoli, että oot syöny kunnolla ennen ku meet vierailulle niin ei tuu ainakaan nälkään syötyä!

tota eikös se ap halunnu vinkkejä siihen, jos 1-2 kertaa viikossa käy kaverilla? Ja edelleenkin, mitä sitten, kun "laihdutuskuuri" loppuu? Eikö parempi olis muuttaa ruokailutapoja kokonaan ku olla jollain kuurilla?

Usko tai älä, ihminen voi elää loppuelämänsä siten, että syö pullaa tai muita herkkuja vain kerran viikossa. En siis ymmärrä, miksei tuo ap:n valitsema linja voisi olla lopullinen elämäntapa. Verensokerin ja yleisen vireystason kannalta on erinomainen idea syödä makeita herkkuja vain harvoin. Lisäksi monet kertovat, että makeaa ei tee enää edes mieli, kun sitä ei syö.

Ja kyllä sitä "kuuria" siinä mielessä laihtumiseen tarvitaan, että laihdutusvaiheessa on syötävä selvästi kulutustaan vähemmän, jos aikoo laihtua jokseenkin järkevässä ajassa. Kyllä ainakin minä olin siis selvästi "dieetillä", vaikka pyrinkin opettelemaan pysyviä uusia elämäntapoja. Kuurin päätyttyä en alkanut syödä erilaisia ruokia, määrä vain lisääntyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten olisi kiva sanoa jo etukäteen, että ei tarvitse sinun vuoksesi nähdä vaivaa tai tarjoaa jotain kevyttä ja sokeritonta, jos välttämättä haluaa jotain tehdä.

Jos taas jotain otat, niin huomioit sen tietty päivän kalorimäärässä ja jätät jotain muuta syömättä.

Emäntäkin voi tuntea harmistusta, kun sinä osaat kieltäytyä herkuista ja hän ei osaa - apua, jos vaikka laihdut...siksikin voi tuohtua eli ihan kateuttaan.

On kuitenkin kohteliasta ilmoittaa, ettei tarvitse hössöttää sinua varten...

Vierailija
24/25 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kertoi käyvänsä näissä pullapaikoissa 3-4 x vkossa eli suunnilleen joka toinen päivä. Jos nyt ei ole aivan ällistyttävän suurta kaveripiiriä, niin luulis vierailuja tulevan saman kaverin luonakin useita kuukaudessa. Kyllä luulis viestin menevän perille. Itselleni tuli raskausdiabetes ja olen käynyt syömässä kavereiden luona / kanssa. Jälkkärikahveja + pullaan en ole voinut syödä vasta kuin parin tuntia ruokailun jälkeen. Tämän ovat kaikki kerrasta ymmrärtäneet.

Vieläkö yleensä ihmiset syö päivittäin kahvileipää? Meillä ei ole koskaan kahvileipää, jos ei ole varta vasten kutsuttu joku kylään. Jos joku pistäytyy vaan, niin todellakin saa vaan kahvia tai teetä ja samoin myös toiseen suuntaan.

Vierailija
25/25 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Miten kaverit eivät usko? Voisiko heille ehdottaa vaikka että syödään kahveilla hedelmälautanen (me vaihdetiin tähän yhden kaverin kanssa kun äitiyslomakahvella vedettiin pullapitko ja keksipaketti puokkiin pariin otteeseen :D)

2. Miksi jotkut teistä on vieraana niin kauhean töykeitä? "Saan itse päättää mitä syön!!" Toki saat, mutta tarvitseeko siitä meteliä nostaa?

3. Miksi laihduttaja ei voisi suoraan sanoa, että hullu makeanhimo herää ja että minulle laihdutus on kauhean vaikeaa? Tuskin emäntä silloin tuputtaa. Nyt on varmaan vaan tulkinnut, että kysessä on naisten tapoihin monesti kuuluva "laihduttelu" ja kursailu, kun haluaminen on jotenkin sopimatonta..

4. Jos ei ole sokeririippuvuudesta tms. kyse, niin miksi ei voi kompensoida sitä pullanpalaa loppupäivän aikana/ seuraavana päivänä? 200 kaloria, reippailee kyläpaikasta kotiin ja laittaa illalla leivän päälle kurkkua juuston sijaan, se on siinä, ei jää vyötärölle. Se on kokonaiskalorimäärä kun lihottaa, ei se että pikkuosa kaloreista oli pullaa..