Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEH, Kymmenen uutisten yksi aihe on se, että Etelä-Suomeen on luvassa jopa 10 cm lunta=))

Vierailija
23.11.2010 |

No ohhoh, mites sitten jos lunta tulee kerralla niin, ettet ulko-ovea saa aamulla aamulla auki, tai autot eivät kulje, koska teillä on lunta 30 senttiä.

Voi voi taas näitä varoituksia Helsinkiin, kun lunta saattaa tulla jopa kymmenen senttiä..=DDD

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllätyksenä =D

Välillä on kyllä myös naurattanut nuo uutiset. Eikös se nyt riittäisi että kyseinen asia mainitaan säätiedotuksessa?

Vierailija
2/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on se järkkyyy... Ja sit ne kehtaa uutisissa kertoo kans kun välillä on tulipalo jossa kuolee vaan yks ihminen, hei haloo nytkin kuoli kolme niin mitä väliä jos yks vaan kuolee.

Nii ja aatelkaa ny miten kylmä Siperiassa on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä kun tulee puolessa tunnissa enemmän kuin se yksi auto vastaan!

Vierailija
4/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi tuli Suomeen = lunta leijui Helsingin taivaalla muutaman hippusen verran.

Kesä tuli Suomeen = jäät suli Kolera-altaasta.

Näin se käy.

Vierailija
5/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänkhällä on tilaa joikhata ja joutessaan pujotella porojen välistä. Tilaa on eikä teitä suolata pöpperöisiksi.

Vierailija
6/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse asunnot pienellä paikkakunnalla pohjoisemmassa suomessa. Lumentulo ei ollut ongelma tai ongelmat olivat ihan erilaisia kuin Helsingissä, koska ihmisiä oli paljon vähemmän, liikenne sujui vaikka lumihangessa vähän väkimäärän vuoksi, lumelle oli tilaa yms. Voi hyvä ihme, tutustukaa vähän toisten kaupunkien elämään ja ehkä sitten ymmärrätte. Toisaalta ymmärrän, ettei tuota asiaa oikein tajua, jos on itse aina asunut erilaisissa oloissa. Helsinki on muuten suomen pääkaupunki ja siksi uutiset monesti ovat aika Helsinkin keskeisiä...täällä asuu muutama ihminen enemmän kuin muualla. Tervetuloa kaikki tutustumaan Helsingin aamuruuhkaan, kun lumi on tukkinut tiet.

Vierailija
7/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin alkaa aina ärsyttää kun uutisissa on välillä jotain muutakin kuin sotia, terrorismia, onnettomuuksia, katastrofeja ja skandaaleita. Ne on niitä oikeita uutisia.

Vierailija
8/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio riittää, Kajaani on jo ihan hyvä. Sotkamo ja Kuusamo eivät myöskään ole jänkhällä..

t. ap

Vierailija
9/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä nämä sitten huvittaa.

P.s. harvemmin tulee useita kymmeniä senttejä lunta kerrallaan. Sitä kun ei mitata kinoksesta, vaan virallisilta mittauspaikoilta. Ja kyllä, asun Helsingissä, mutta kyllä, olen asunut sekä Kuopiossa, Kaajanissa ja varsin lähellä Kuusamoa mutta Lapin läänin puolella. Kykenen ymmärtämään kaupungin erilaiset olosuhteet.

Vierailija
10/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan kateellisia jo Helsinki-aiheisesta uutisoinnista.

:-DDD Onko juntimpaa kuin juntti :-DDDD

Vierailija
11/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä saattoi tupsahtaa puoli metriä lunta yössä alueelle, jossa 60 mailin säteellä asuu ja liikkuu 20 miljoonaa ihmistä. Repikää siitä, kuopijolaiset naureskelijat. Liikenneongelmat ovat todellisia, kun lunta tulee alueella, jossa on vähän enemmän trafiikkia kuin siellä teillä. Ja on pk-seutukin sentään miljoonan ihmisen autoilualue.

Vierailija
12/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse asunnot pienellä paikkakunnalla pohjoisemmassa suomessa. Lumentulo ei ollut ongelma tai ongelmat olivat ihan erilaisia kuin Helsingissä, koska ihmisiä oli paljon vähemmän, liikenne sujui vaikka lumihangessa vähän väkimäärän vuoksi, lumelle oli tilaa yms. Voi hyvä ihme, tutustukaa vähän toisten kaupunkien elämään ja ehkä sitten ymmärrätte. Toisaalta ymmärrän, ettei tuota asiaa oikein tajua, jos on itse aina asunut erilaisissa oloissa. Helsinki on muuten suomen pääkaupunki ja siksi uutiset monesti ovat aika Helsinkin keskeisiä...täällä asuu muutama ihminen enemmän kuin muualla. Tervetuloa kaikki tutustumaan Helsingin aamuruuhkaan, kun lumi on tukkinut tiet.

mielestäni valtakunnalliset, paitsi alueelliset uutislähtykset, joita tulee myös päivittäin.

Valtakunnallisten uutislähetysten alkureplaan ei mielestäni kuulu varoitukset kovasta lumipyrystä, jos pyry on VAIN Helsingin alueella tai ihan Etelä-Suomessa. Alueellisiin uutisiin taas voi laittaa näitä "varoituksia" mielin määrin, jokainen katsoo oman alueensa lähetyksen halutessaan..

t. ap

Vierailija
13/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo klo 5, Helsingissä klo 6 työmatkalaiset itse auraa tiet auki. Autoja hiukan enemmän, samoin junaliikenne myöhästelee. Ja työmatkalaiset. Viime talvena Helsingissä kaivettiin lumilapiot 10 tauon jälkeen esille.

Koska suurinosa suomalaisista asuu Etelä-Suomessa on tietenkin selvää että pääuutisissa puhutaan asiasta.

Vierailija
14/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lumityöt, olen asunut muuallakin. Eipä pääse rattailla tai vaunuilla matkaamaan huomenna, ellei saa jotenkin ratikkaan tai bussiin raahauduttua. Turha toivoa että kävelytiet olisi aurattuja. Mutta maalaisethan ajelee omilla henkilöautoilla.

Vierailija
15/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se nyt ihan eri asia jos Helsingissä tulee lumimyöräkkä kuin jossain kuopiossa tai Kajaanissa. Aamuruuhkassa kaikki isot tuloväylät (moottoritiet) Hkiin ovat kahden kaistan leveydeltä tukossa jo ilman luntakin. Suhteutapa alueen kokoa ja autojen/ihmisten määrää, lisäksi lentoliikenne on usein vaikeuksissa lumipyryn takia, junat, laivat, kaikki. Ai eikö Kajaanissa olekaan motaria? Niin ja lentäähän sinne Kuusamoonkin ainakin 3 konetta päivässä... On vähän eri juttu kuin Hki-vantaa jossa nousee ja laskee koneita koko ajan. Että vähän eri mittakaavasta puhutaan kun verrataan jotain pohjoisen pikkukaupunkeja ruuhkasuomeen. Vaikea sitä on tietysti sieltä käsin ymmärtää mutta tervetuloa tutustumiskäynnille joskus!

Vierailija
16/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten onhan se uutinen!

Vierailija
17/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumikuurot näyttivät ulottuvan jonnekin Tampereen korkeudelle. Sen linjan eteläpuolella asuu yli puolet suomalaisista. Monelle on oleellinen tieto, että huomenaamulla saa itse lähteä auraamaan teitä henkilöautollaan, julkinen liikenne on vähän sekaisin jne.

Olen jopa nähnyt uutisia pohjoisen lumitilanteesta. Ketä se muka kiinnostaa? Kaikki eivät laskettele ja koko Lapissa asuu vähemmmän väkeä kuin kotikaupungissani, joka ei todellakaan ole maailman napa mediassa.

Vierailija
18/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun hevonp******si, jossa asuu lisäksesi kolme ihmistä, jotka eivät edes tykkää sinusta.

Lue ne oman pitäjän sanomat ja hanki kiikarit, älä yritä televisiosta seurata, oliko se Martti kun mopolla vaikukaseoli.

mielestäni valtakunnalliset, paitsi alueelliset uutislähtykset, joita tulee myös päivittäin.

Valtakunnallisten uutislähetysten alkureplaan ei mielestäni kuulu varoitukset kovasta lumipyrystä, jos pyry on VAIN Helsingin alueella tai ihan Etelä-Suomessa. Alueellisiin uutisiin taas voi laittaa näitä "varoituksia" mielin määrin, jokainen katsoo oman alueensa lähetyksen halutessaan..

t. ap

Vierailija
19/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikka Kuopio kaupungiksi luokitellaan, niin ei se nyt kyllä mikään oikea kaupunki ole. Helsinkikin kovin pieni, näin vähän suuremmassa mittakaavassa. Ja ne alueelliset uutislähetykset, ei niitä täällä pääkaupungissa katsella, ne on juuri pienempiä paikkakuntia varten:)

Vierailija
20/25 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tapahtuu kun pääkaupunkiseudun kehäteiden ja liittymien aamuruuhkassa pyryttää lunta sen kymmenenkin senttiä ja liikenteessä on kymmeniä tuhansia autoja...

Varoitus uutisissa on ihan asiallista. Tajuat sen itsekin jos käytät vähän aivojasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi